כל עסק צריך עובדים ו- לקוחות, אבל זה לא מספיק. בעידן של תקשורת אינטרנטית, רשתות חברתיות העסק שלך צריך גם אוהדים.

אוהדים, בשונה מלקוחות, מגלים יותר נאמנות למותג או לחברה ממנה שהם רכשו. הנאמנות הזאת יכולה לעזור לעסק שלך כי אלה הם אותם אנשים שימליצו על החברה ועל מוצריה בפני חבריהם (שיווק מפה לאוזן).

גם אתה צריך לטפח את האוהדים שלך ממש כמו שקבוצת כדורגל שומרת ומטפלת באוהדיה.

ראשית, עליך להבין שהגרעין של האוהדים שלך מקורו בלקוחות שרכשו מוצר או שירות שלך והם ממשיכים לרכוש ממך ולהיעזר בשירותך כי יש להם סיבות טובות, סיבה אחת לפחות, לעשות איתך עסקים ולא עם המתחרים.

אחר כך, אתה צריך לטפח את אותם אוהדים כאשר החברה שלך ממשיכה לגדול. טיפוח מושתת על בניית יחסים עם הלקוחות שלך.

אחד הכלים לבניית מערכת יחסים עם הלקוחות היא באמצעות וובינר ומיד הראה לך כיצד, אבל לפני זה, אני רוצה לספר שלך שיש סבירות גבוהה שיגיעו רבים לאירוע הוירטואלי שלך ולך יש הזדמנות להגדיל את קהל האוהבים שלך.

1. מצא מה הלקוחות שלך באמת רוצים

ישנה סיבה למה הלקוחות שלך קנו ממך מוצר או שירות. אתה, בתור בעל עסק, וראה את התוצאה – רכישה, אבל קדם לזה תהליך שאתה צריך לרדת לעומקו כדי להבין את המוטיבציה של הלקוח ולנסות להבין מה גרם לו לקנות דווקא ממך.

נסה לראות האם יש תבניות רכישה כמו למשל לקוחות שרוכשים יותר ממוצר אחד. נסה להבין מה גרם להם לקנות דווקא את אותם מוצרים.

יותר טוב מזה: שאל אותם! קבל משוב מלקוחות באמצעות מייל או שיחת טלפון. כן, כן, אל תתבייש, הם הלקוחות שלך והם ישמחו מאוד שמישהו ידבר איתם, יתעניין בהם מתוך כוונה להביא להם עוד יותר תועלת וערך.

2. מצא מה הם רוצים ללמוד

נניח ויש לך חנות למכירת 'כלי עבודה' ויש לך קבוצה גדולה של לקוחות שרכשו 'מסור עץ'. נסה להבין מה יעניין לקוח שקנה 'מסור עץ'. אתה יכול להניח שאם הוא קנה 'מסור עץ' הוא יודע לנסר, אבל השאלה היא עד כמה?

אפשר להניח שהלקוח שלך יודע באופן בסיסי לנסר בעזרת 'מסור עץ' אבל תמיד תוכל ללמד אותו טכניקות מתקדמות. תוכל גם לדבר על טעויות שכיחות בניסור עץ ועל טיפים לשימור המסור כך שיהיה תמיד מוכן לפעולה.

אבל מה רוצים ללמוד לקוחות שקנו 'פטיש'? 'פטיש', 'מקדח', 'מפתח שבדי' מתארים פריטים כלליים ולכן הנושאים שיכולים לעניין את אותם לקוחות הם: אופן איחסון כלי עבודה, 4 דרכים לשימון כלי עבודה ועוד.

הדבר שעליו אתה צריך לחשוב בעת בחירת הנושא הוא: מצד אחד, לא לבחור נושא צר מידי שיתאים רק ל- 2 וחצי לקוחות, ומצד שני, לא לבחור נושא רחב מידי כך שיתאים לכולם ולמעשה לא יתאים לאף אחד. בשני מקרי הקיצון האלה יבוא מעט מאוד משתתפים.

3. קדם וובינר בכול הכוח

עכשיו זה הזמן לפעול! השתמש בכול מדיה אפשרית כדי להביא לקוחות לוובינר: זאת יכולה להיות רשימת התפוצה שלך, דף עסקי בפייסבוק, שליחת מכתבים מודפסים (קצת ישן, אבל אם עובד, לך על זה!), פרסום מוממן / בתשלום, מודעות בתיבת דואר, חתימה במייל, הודעה מוקלטת בטלפון ובכול דרך שתמצא לנכון להביא לקוחות לוובינר.

בדף ההרשמה תאר על מה אתה הולך לדבר בוובינר ולמה כדאי ללקוחות להקדיש מזמנם כדי לשמוע אותך.

שקול לעשות שימוש בהטבה כלשהיא שתמשוך יותר לקוחות מתעניינים. זכור שהמטרה שלך היא להביא לקוחות בפועל, לקוחות שכבר רכשו אצלך, לקוחות שכבר מכירים אותך, אל הוובינר ולכן אתה נותן הטבה ללקוחות שמרבית הסיכויים שהם ירכשו אצלך בעתיד.

4. הצע הצעה עסקית למשתתפי הוובינר

בוובינר אתה נותן ערך ללקוחות שרכשו ממך, מכירים אותך ומצפים שתציע להם הצעה.

אם נחזור לרגע לדוגמה של חנות 'כלי עבודה' אז בוובינר למי שרכשו 'מסור עץ' תוכל להציע 'מגן להב מפלסטיק' כדי לשמור על שיני המסור. תוכל להציע להם 'מגן ברכיים' לאלה שמנסרים עץ כשהם יושבים על הברכיים וגם סדרה שלמה של מוצרים אחרים כגון: 'משקפי מגן', 'קסדת מגן', 'אטמי אוזניים' וכמובן פריטים הקשורים לנושא הוובינר.

הלקוחות שבאו לשמוע אותך סומכים עליך ומאמינים בך. הם מחשיבים את דעתך ויודעים שמילה שלך היא מילה. הם נותנים אמון במה שאתה אומר ובמה שאתה מציע ואל תשכח את זה כאשר אתה מציע להם הצעה עסקית במהלך הוובינר.

5. ענה על שאלות המשתתפים בוובינר

מטרת הוובינר היא לחזק את הקשר עם הלקוחות, עם האוהדים שלך. אחת הסיבות שהם יגיעו לוובינר היא היכולת לשאול אותך שאלות בשידור חי ולקבל תשובות במקום.

זאת לא הרצאה של 40 דקות שאתה נותן מול קהל וסוגר את השידור החי. התייחס לזה כמו אל מפגש בו אתה נותן ערך, מפגין ידע, בונה אמון, מחזק סמכות ואת כול זה תצליח לעשות באמצעות דו-שיח ומענה על שאלות המשתתפים.

לסיכום

לאחר שתסיים את הוובינר יהיו לך עוד אוהדים, לקוחות שהולכים איתך, קונים ממך וממליצים לחבריהם להצטרף לעשות כמותם ויש לזה משמעות על השורה התחתונה של העסק שלך.

אם טרם ניסית לערוך וובינר, אני מציע לך לחשוב על זה שנית. אתה תתרכז בתוכן ותן לי לטפל בצד הטכני. ממני תקבל ליווי, ייעוץ, הדרכה והנחייה כדי צור קשר.