שימושים אפשריים במערכת וובינר
הנה מספר דוגמאות לפעילויות שבהן אפשר לערוך פגישה אינטרנטית או בקיצור וובינר ולנצל את היתרונות של הוובינר. בסוף כל תועלת ארשום האם היא תועלת למארגן האירוע, מנחה, מציגים (דוברים) או למשתתף:
- אפשר להשכיר מערכת וובינר [מארגן].
- אפשר לקחת חלק בוובינר מהיכן שרוצים: מהבית, מהמשרד, מבית קפה ובלבד שיש מחשב מחובר לאינטרנט. המשתתפים גם יכולים להשתתף בוובינר אם ברשותם מכשיר נייד / סמארטפון / טלפון חכם – מורידים אפליקציה והם משתתפים בוובינר [מארגן, מנחה, מציגים, משתתפים]
- לא צריך להתלבש, לא צריך להתאפר, לא צריך להסתרק [משתתפים]
- לא מבזבזים זמן בנסיעה למקום האירוע כי האירוע מתרחש באינטרנט. לא צריך להתארגן לצאת מוקדם מהבית כדי להגיע בזמן כי אפשר להשתתף באירוע מהבית [מארגן, מנחה, מציגים, משתתפים]
- לא מבזבזים דלק. הדלק רק מתייקר, מה שהופך כל נסיעה להוצאה כספית כבדה [מארגן, מנחה, מציגים, משתתפים]
- שומרים על איכות הסביבה ומקטינים את טביעת הרגל הפחמנית [מארגן, מנחה, מציגים (דוברים), משתתפים]
- לא מתעצבנים בפקקים [מארגן, מנחה, מציגים, משתתפים]
- אפשר למכור למשתתפים באמצעות מערכת וובינר [מארגן]
- אפשר למתג את הוובינר [מארגן]
- אפשר להכין את הקפה שאוהבים וגם לשתות אותו במהלך הוובינר בלי להפריע לאחרים [מארגן, מנחה, מציגים, משתתפים]
- אפשרות לשאול שאלות בזמן אמת [משתתפים]
פעילויות שעד כה נעשו פנים אל פנים או לא נעשו בכלל ועתה הן אפשריות
להלן רשימה של תועלות נוספות למארגן האירוע בלבד:
- הקלטה של הוובינר
- רשימת השאלות ששאלו המשתתפים בזמן הוובינר,
- רשימה של כל מי שנרשם: מתי נכנס לוובינר, מתי יצא, כמה זמן השתתף בוובינר, איזה שאלות שאל בהקלדה, על איזה שאלות (polls) ענה,
- כדי שיהיה לך נוח וקל לנתח את נוכחות המשתתפים בוובינר, נציג לפניך גרף של מספר המשתתפים על ציר הזמן,
- חדר וירטואלי של עד אלפי משתתפים בו-זמנית. לא נרשמים, משתתפים בו-זמנית,
- דף הרשמה בעברית או באנגלית ובהתאמה אישית,
- 1 מייל אישור הרשמה בעברית או באנגלית הנשלח מיד לאחר הרשמה,
- עד 3 מיילים של תזכורות בעברית או באנגלית הנשלחים לנרשמים,
- משלוח מייל אחרי הוובינר למי שהשתתף,
- משלוח מייל אחרי הוובינר למי שנרשם ולא השתתף,
- אפשרות לעלות מרואיינים לשידור (פאנל) כולל וידאו בזמן אמת,
- תרגום סימולטני על יד בני אנוש או תרגום לשפת הסימנים,
- שיתוף כל חלון אצלך במחשב בין אם זה מצגת פאואר-פוינט, דפדפן אינטרנט, תוכנה גרפית או כל יישום אחר,
- הצגת וידאו,
- צ'ט (הודעות טקסט) של המנחה עם כל המשתתפים. למשתתפים יש מנגנון Q&A
- Q&A (שאלות ותשובות). משתתף מקליד שאלות שרק המנחה רואה ויכול לענות בהקלדה או בקולו
- משתתפים יכולים להרים יד. טוב למענה לשאלות בהרמת יד (כן/לא, יש/אין),
- שאלות (polls) תוך כדי הוובינר: שאלה עם מספר תשובות מוכנות מראש שמתוכן יש לבחור תשובה אחת נכונה,
- סקר משוב לאחר שהוובינר הסתיים.
הגדלת רשימת תפוצה באמצעות וובינר
אם עדיין אין לך רשימת תפוצה, אז כדאי שתעשה עכשיו ואל תדחה זאת. אם יש לך רשימת תפוצה קטנה או גדולה, פעילה או מגמגמת, תמיד, אבל תמיד, אתה צריך עוד ועוד לקוחות חדשים ברשימה ולמה?
- לא כל המיילים מגיעים ליעדם,
- מבין המיילים שמגיעים ליעדם, לא כולם נפתחים,
- מבין כל המיילים שנפתחים, לא את כולם מעניין התוכן של אותו מייל.
לכן אתה צריך רשימה גדולה שרק תגדל. את הגדלת הרשימה אתה יכול לעשות באמצעות מתן ערך במדיות השונות: וידאו, מאמר, דוח או וובינר. כמובן שהגדלת הרשימה תוכל להיעשות כאשר מי שירצה לקרוא את הדוח, לצפות בסרט, לקרוא את המאמר או להשתתף בוובינר יהיה חייב לעבור תהליך הרשמה קצר בו הוא ימסור פרטים כמו: שם, מייל וטלפון נייד.
אתה מפרסם את קיומו של הוובינר אירוע בכל דרך שתמצא לנכון: מייל, פייסבוק, פורומים, טלפון, ברושורים ומזמין אנשים להירשם תוך כדי מסירת פרטים: שם, מייל, טלפון נייד ואולי גם פרטים נוספים בהתאם לנישה בה אתה פועל.
פגישה המתנהלת בחדר וובינר
אתה בוודאי מכיר מערכות של שיחות וידאו כמו זום או WhatsApp ואולי גם אחרות. הן, בדרך כלל, מיועדות לשיחת וידאו ועוד כמה יכולות אבל בהיקף של קבוצה קטנה של אנשים שבדרך כלל מכירים אחד את השני. נכון שבזום אפשר לנהל פגישה של יותר משניים אבל ככל שמספר המשתתפים גדול, זה הרבה יותר מורכב וקשה ניהולית מהסיבה הפשוטה שמערכות אלה לא תוכננו מהתחלה לעשרות או מאות משתתפים.
מערכת וובינר יכולה להכיל עד אלפי משתתפים אונליין ומספר מציגים. במסגרת הפגישה אפשר להעביר תוכן באמצעות מצגת, מצלמת וידאו ומיקרופון של המציג (דובר), לערוך סקר, להצביע, להעביר מסרים לכולם ולסיום לערוך סקר משוב.
כנס וירטואלי או כנס היברידי?
משבר הקורנה תפס ארגונים לא מוכנים ולא מאורגנים כדי לתת מענה לקיומם של כנסים ואירועים.
מושגים כמו "חופש תנועה", "עולם גלובלי" מקבלים משמעות אחרת לאור הקורונה. זוהי שעת מבחן בה על כל עסק לבחון פרדיגמות ישנות שעבדו בעבר, אבל לא מחזיקות מים לטווח ארוך בעת משבר עולמי כמו זה שהפיל עלינו COVID-19.
אחד הדברים שיש לבדוק הוא: ישימות המעבר מכנס פרונטלי (פנים-אל-מול-פנים) אל כנס וירטואלי.
זוהי הזדמנות להיפרד מהרגלים ישנים כמו למשל עריכת כנסים ואירועים פיזיים ולעבור לדיגיטל, לעבר וובינרים, כנס וירטואלי או כנס היברידי.
העברת מידע בין סניפי החברה באמצעות וובינר
נניח ויש לך עסק עם סניפים הפזורים ברחבי הארץ: בדרום, במרכז ובצפון, או שיש לך מפעל בו ההנהלה יושבת ברמת גן והמפעל נמצא בכרמיאל – מה יותר נוח לערוך שיחת ועידה באינטרנט. מה חסכת? חסכת נסיעות, זמן והרבה כסף.
זה יכול להיות וובינר בו מועבר מידע מועט או רב – את זה אתה תחליט ומהרגע שתחליט מה לומר ייקח לך כמה דקות בלבד לבנות חדר וירטואלי ולזמן אליו את המשתתפים. כמובן, שאתה יכול לקיים את השיחות האלה כנוהל חברה, פעם ביום או בסיום שבוע או באמצע חודש – אתה תחליט.
מערכת וובינר מאפשרת לך גמישות ויכולת להעביר מסר מול רבים שמאזינים לך וגם יכולים להגיב ולשאול שאלות.
מרבית הוובינרים באינטרנט ניתנים בחינם, אבל אין זה אומר שתמיד זה כך. וובינר היא תשתית / פלטפורמה להעברת מסרים, למכירה, להעברת תכנים, ללימוד ואפילו לשיחות ועידה. השאלה היא: מה המטרה?
רוצה מישהו בעל ניסיון שעליו תוכל לסמוך שייעץ וידריך אותך ברתימה של וובינר למערך השיווק, המכירות ו/או ההדרכה שלך בעסק?
הפקת וובינר מקצה לקצה תביא אותך לתוצאה הטובה ביותר
ותחסוך ממך כאב ראש, טרחה והתמודדות עם תקלות בלתי צפויות
אני עוזר לבעלי חברות להעביר את המידע שיש להם בקלות, במהירות וגם בנוחות מבלי לצאת מהמשרד ולהפיק עבורם וובינרים וכנסים וירטואליים מתוזמנים, מסודרים ומוצלחים שזוכים לתשבחות.
איך תבטיח/י Webinar עם תוצאות מושלמות?
מה לקוחות אומרים על התהליך ועל תוצאות העבודה איתנו