מיתוג וובינר בזום – זום שנראה כמו תוכנית טלוויזיה

בניית מודעות (awareness) למותג (brand) היא שיקול חיוני לכל עסק שרוצה להשיג בשוק צפוף. יצירת מודעות משופרת למותג שלך עוזרת לך להגדיל את מספר הלידים שיש לעסק שלך, דבר שעוזר להגדיל את המכירות ואת הרווח.

במאמר זה נבחן כיצד אירועים וירטואלים: כנסים וירטואלים או וובינרים יכולים לעזור לך לבנות מודעות למותג.

מהי מודעות למותג?

כדי להבין באופן מלא איך וובינרים יכולים לעזור לעסק שלך בבניית מודעות למותג, עליך להבין את הרעיון שמאחורי מודעות למותג (brand awareness).

במונחים בסיסיים, מודעות למותג היא: כמה אנשים יודעים על העסק שלך ומה הם יודעים שיש לך להציע.

ככל שהמודעות למותג שלך טובה יותר, כך יש סיכוי שיותר אנשים יעשו עסקים עם העסק שלך.

ייזום וובינר הוא שיטה מוכחת לעזור לעסק שלך לשפר את רמות המודעות למותג.

מדוע וובינרים כל כך שימושיים בבניית מודעות למותג?

כנסים וירטואלים (וובינר הוא כנס וירטואלי) הם אמצעי מהיר לבניית מודעות למותג בהשוואה לכנס פרונטלי. בתקופה זאת של הקורונה, עם כל ההגבלות, הסגרים, ההנחיות, התווים (תו ירוק, תו סגול, תו שמח) – כנס וירטואלי לפעמים הוא האמצעי היחיד לקיומם של כנסים, כנסים וירטואלים.

כנס וירטואלי כמו כנס פרונטלי הוא בעל ערך עצום כשזה מגיע להגדלת רשימת התפוצה, העלאת רמת המודעות למותג שלך ולבסוף יש לוובינר ערך בכל הקשור ליצירת לידים עבור העסק שלך.

לכנס פרונטלי הנערך בתל אביב אנשים לא רוצים להגיע בגלל הפקקים, בגלל החנייה, בגלל זיהום הסביבה, בגלל הזמן הרב המבוזבז בדרכים – בעיות שאינן בנמצא בכנס וירטואלי בו המשתתפים יכולים להיות בכל מקום בעולם, זמן ברוטו בכנס וירטואלי הוא זמן נטו. בכנס וירטואלי אין זמן מבוזבז בדרכים, אין זיהום אוויר בגלל נסיעה ברכב, אין חניה.

בתחילת 2020 עת ארגונים עברו לשיווק ומכירות באמצעות וובינרים היה חשש שהמכירות יפגעו.

בדיוק ההיפך קרה! יעילות אנשי המכירות גדלה, המכירות עלו, בעשרות אחוזים, ואיתם הרווחים.

וובינרים לחיזוק מודעות המותג עבור סוגי קהלים שונים/ תוכל לארגן וובינר עבור קהלים שונים בנושאים שונים:

  • עובדים
  • לקוחות מתעניינים
  • לקוחות קיימים
  • ספקים
  • משקיעים

אחד היתרונות החשובים ביותר של שימוש בוובינרים להגברת המודעות למותג (brand awareness) הוא שניתן להשתמש לקהלים שונים בהתאם למטרות העיסקיות שלך.

כמובן שאתה לא תקרא לוובינר שלך “חיזוק המודעות למותג”, כי מעטים, אם בכלל, יבואו לשמוע אותך מדבר על נושא זה.

בחר נושא לכנס הוירטואלי שלך שמטריד, מדיר שינה, מציק, מכביד על קהל היעד שלך ועטוף את התוכן במותג.

איך למתג את הוובינר שלך?

מיתוג הוובינר שלך נעשה לפני, במהלך ואחרי שהוובינר מסתיים.

מיתוג לפני הוובינר

כל החומרים השיווקים שלך לקראת הוובינר צריכים להיות ממותגים. זה אומר שיש לך באנר, צבעים ולוגו איתם אתה עושה שימוש ב:

  • דף הרשמה
  • דף תודה
  • מיילים
  • פרסום בתשלום
  • אתר

הכנה של מיתוג לוובינר עצמו

  • מצגת שקפים
  • רקע של הדובר: רקע וירטואלי או רקע פיזי שמאחורי הדובר
  • לבוש במידה ומוטבע עליו הלוגו של העסק

אחרי הוובינר

  • מיילים
  • תכנים הנשלחים למשתתפים

באמצעות וובינרים ממותגים תוכל לקחת את האסטרטגיה השיווקית או הקידום שלך לשלב הבא.

שילוב כלים וטכניקות שיווק בוובינר שלך הוא הדרך הטובה ביותר לקבל יותר הכרה ומודעות למותג שלך.

מה כלי מיתוג הוובינר של זום?

דף הרשמה

אתה יכול להתאים אישית את דף ההרשמה לוובינר שלך עם:

  • באנר המוצג בראש דף ההרשמה (תמונה עד רוחב 1280px ועד גובה 1280px) אשר יופיע גם במיילים הנשלחים לנרשמים
  • לוגו (תמונה עד רוחב 600px ועד גובה 600px)
  • ערכת צבעים. אפשר לבחור: אפור, שחור, כחול, ירוק, אדום או צבע לפי בחירה
  • מידע על עד 3 דוברים. המידע כולל: שם, ארגון, תפקיד, תיאור (עד 400 תווים). מידע על הדוברים כלול גם במיילים הנשלחים לנרשמים.
  • בחירת שפת דף ההרשמה (אנגלית, ספרדית, גרמנית, סינית, צרפתית, איטלקית, פולנית, טורקית ויש עוד כמה שפות שלא זיהיתי. עברית אין)

הערה: מידע על הדוברים לא מופיע בגרסת מובייל של דף ההרשמה, רק בגרסת מחשב שולחני.

דף הרשמה ממותג של זום

דיון

יש אלמנטים של מיתוג בדף ההרשמה של זום אבל יש הרבה מגבלות וביניהם:

  • גודל הבאנר (תמונה)
  • גודל הלוגו (תמונה)
  • מספר התווים בתוכן
  • מספר הדוברים שניתן להציג בדף ההרשמה

בעברית נוספו עוד כמה קשיים:

  • נסו לכתוב טקסט הכולל אותיות בעברית ובאנגלית, למשל, שם הוובינר. למשל, תיאור הוובינר. שילוב של אותיות עברית ואנגלית גורם לשיבוש סדר המילים במשפט ומקשה על קריאות הטקסט
  • הטקסט מוצמד לשמאל (כמו באנגלית) ולא לימין (כמו שצריך להיות בעברית)
  • שמות השדות בטופס הם באנגלית

מה אני מציע ללקוחותיי?

בניית דף הרשמה מותאם אישית ללא מגבלות של תוכן, ללא מגבלות של עיצוב.

דף הרשמה לוובינר בזום

דוגמאות נוספות של דפי הרשמה מעוצבים

מיילים הנשלחים ללקוחות

במערכת זום ניתן לקבוע את שפת המיילים שנשלחים ללקוחות: אנגלית, ספרדית, גרמנית, סינית, צרפתית, איטלקית, פולנית, טורקית אבל אין עברית.

במיילים ששולחת מערכת זום לנרשמים מופיע הבאנר וגם הרבה טקסט וקישורים באנגלית שעשויים לבלבל.

מה אני מציע ללקוחותיי?

מיילים מעוצבים וכתובים בעברית הנשלחים על ידי מערכת זום. מייל בעברית אותו המשתתפים מבינים ויודעים היכן ללחוץ כדי להצטרף לשידור החי.

מייל תזכורת בעברית עבור וובינר בזום

במהלך הוובינר

רקע וירטואלי מאחורי הדובר מאפשר לך לשים תמונה ממותגת מאחור עם הצבעים והלוגו של העסק.

כדי שהרקע הוירטואלי יהיה איכותי והדמות שלך לא “תיבלע” או “תיעלם” לתוכו מידי פעם, מומלץ לשים מאחורי הדובר משטח בעל צבע אחיד ירוק (#00b140) או כחול (#0047bb).

ניתן לעשות שימוש ברקע מכל צבע ובתנאי שהוא יהיה אחיד ולא בצבעי הפנים, השיער והלבוש לך. במילים אחרות: אם יש לך רקע כחול אחיד מאחוריך, כדאי מאוד שלא תלבש בגד בצע כחול.

רקעים ירוקים וכחולים נמצאים בשימוש נפוץ יותר מכיוון שהם שונים באופן מובהק בגוון מכל צבע עור אנושי.

מלבד רקע וירטואלי לדובר אין לזום עוד כלי מיתוג במהלך השידור החי.

מה אני מציע ללקוחותיי?

אני מציע ללקוחות מיתוג וובינר עם נראות של תכנית טלוויזיה.

מיתוג וובינר

דוגמאות נוספות של מיתוג וובינר

מיתוג וובינר כולל:

  • תמונת רקע לשידור עצמו (לא לדובר, לשידור)
  • לוגו היכן שתרצה, בדרך כלל בפינה העליונה הימנית או השמאלית העליונה
  • כותרת הכולל את שם האירוע, בדרך כלל בחלק העליון אבל ניתן להציג היכן שתרצה
  • כותרת לדובר/ים
  • באנרים עם הודעות היכולים להיות מוצגים באופן סטטי או לנוע בתחתית המסך
  • 4 מצבים להצגת מספר דוברים ללא שיתוף מסך
  • 3 מצבים להצגת מספר דוברים עם שיתוף מסך

מצבים שונים של מצגת ו- דובר

טיפים נוספים עבור וובינר ממותג

הנה כמה טיפים נוספים שיעזרו לך לבנות מודעות למותג כחלק מהוובינר בצורה יעילה:

  • השתמש בקול הטבעי שלך ושל העסק שלך. אתה רוצה שהקהל שלך יבין מה אתה והמותג שלך מייצגים ולכן חשוב להיות טבעיים.
  • שימוש במיתוג בגרפיקה וויזואלית. לדרך שבה מוצג התוכן החזותי של הוובינר יש חשיבות. בנוסף לכך שהאיכות הויזואלית תהיה גבוהה, חיוני גם לשקף את המיתוג של העסק בצבעים ובגרפיקה שנבחרו.
  • יצירת באזז באמצעות מדיה חברתית. כדי שהוובינר יצליח, צריך שיהיה לו קהל. אתה כנראה כבר משתמש במדיה חברתית כדי לקדם את העסק שלך. עליך להשתמש במדיה החברתית גם כדי ליצור באזז סביב האירועים הוירטואלים, כך שאנשים ירצו לראות אותם.

לסיכום

בפעם הבאה תחשוב מה אתה יכול לעשות כדי לשפר את החוויה באמצעות מיתוג האירועים הוירטואלים שלך.

אין כמו וובינר בו המשתתפים נותנים לך שעה בממוצע מזמנם כדי לחזק את המודעות למותג.

מיתוג וובינר הוא הדרך הטובה ביותר לתת לקהל שלך תובנות לגבי המוצר או השירות שלך. כמו כן, זוהי דרך מצוינת לעורר בהם השראה לפעול בהתאם למטרות הרצויות שלך ולתועלת של העסק שלך.

אם מטרת הוובינר שלך היא פניות או מכירות ואתה בסיום הוובינר קורא למשתתפים לפעול: לפנות או לרכוש, אתה יכול לצפות לכך שוובינר ממותג יביא תוצאות טובות יותר מוובינר שאינו ממותג.

מה לקוחות אומרים על התהליך ועל תוצאות העבודה איתנו

האם את/ה רוצה
שהאירוע הוירטואלי (וובינר) שלך יעבור ללא תקלות?

שלום, שמי זהר עמיהוד. אני נחוש בדעתי לנהל אירוע וירטואלי בהצלחה, ללא תקלות.
שאלתי היחידה שלי היא: האם אנהל עבורך?

מלאו את הטופס לקבלת פרטים

בחר את הנושא עליו הינך רוצה לקבל פרטים *
ניהול אירוע וירטואלי (וובינר או מיטינג)הדרכה של וובינר בזוםהדרכת של שיחות וידאו בזוםמשהו אחר הקשור באירוע וירטואלי

למתי מתוכנן הוובינר הראשון שלך *
בחודש הקרובבמהלך החורףבשנה הבאהלא יודע.ת

על ידי בחירה בתיבת סימון זו, את/ה שולח/ת את המידע שלך לאתר getwebinar.co.il, שישתמש בו כדי ליצור איתך קשר בנוגע לפנייתך זו ולשירותים אחרים. (חובה)






אודות הכותב

ניהול מקצועי של אירועים וירטואלים (וובינרים, כנסים וירטואלים, כנסים היברידים) עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות. מומחה לתכנון, הקמה וניהול עם ידע רב וניסיון של מאות אירועים וירטואלים, רבי משתתפים, רבי דוברים בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכללת תל חי, מובמנט, אלעד תוכנה, בינת תקשורת, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לליווי הוובינר שלך
נגישות