איך למכור יותר קורסים דיגיטלים באמצעות וובינר

קורסים דיגיטלים (אונליין, מקוונים) הם עסק נהדר. לאנשים החולקים את הידע שלהם עם אחרים יש פוטנציאל להרוויח הכנסה נוספת שתעבוד בשבילם גם ביום וגם הלילה, גם בחורף וגם בקיץ, 24/7 בכל ימות השנה.

הפופולריות של קורסים דיגיטלים יצרה ענף תחרותי ביותר.

איך מישהו יכול להבחין בקורסים שלך מתוך אינספור מרצים אחרים המקדמים גם הם את הקורסים הדיגיטלים שלהם?

התשובה היא וובינרים.

הערה: המאמר מיועד לנשים ולגברים. לשם שטף הקריאה כתוב המאמר בלשון נקבה. אין בכוונתי להפלות או לפגוע בציבור הקוראים או הקוראות.

במאמר זה אלמד אותך 5 טיפים מוכחים למכירת יותר קורסים אונליין בעזרת וובינר.

מתחילים!

5 טיפים למכירת קורסים מקוונים שאתה יוצר באמצעות וובינר

1. קדמי את הוובינר שלך

לפני שתעשי וובינר מדהים, בונה עסק ומוכר קורסים דיגיטליים, קדמי אותו לקהל היעד שלך.

עליך לוודא שאנשים באמת יופיעו באירוע שלך. כשמדובר בשיווק וובינר, יש לי כמה טיפים מהירים עבורך.

הכירי את הקהל שלך

כל מאמצי השיווק הטובים מתחילים בהבנה ברורה של קהל היעד.

שאלי את עצמך “למי מיועד הקורס הדיגיטלי שלי”? האם את מלמדת תרגילי התעמלות לאמהות עסוקות? או אולי הקורס שלך עוסק בפתרון כאבי גב לרקדניות בלט? אם הקורס הדיגיטלי שלך מתאים לילדות בגילאים 6 עד 12, תצטרכי לשווק אותו להורים לילדים באותם גילאים.

כאשר זיהית את הקהל שלך, אספי מידע דמוגרפי עליו הכולל: מגדר, גיל, רמת השכלה, רמת הכנסה והן את המיקום הגאוגרפי של הקהל שלך: שכונה, עיר, אזור בארץ.

כל הנתונים לעיל שתאספי יעזרו לך למקד את הפרסום לקהל היעד שרבים הסיכויים שהוא ירכוש בסופו של דבר את הקורס שלך.

אל תשכחי לאסוף מידע הקשור להלך הרוח של אותו קהל, תקוות, פחדים ואתגרים היומיומיים שלהם. תובנות אלה יעזרו לך לשווק את הוובינר שלך ולאפשר לך למכור עוד קורסים מקוונים.

היכנסי למדיה החברתית

לאחר הבנת צרכי הקהל שלך, התחברי איתו לערוצי המדיה החברתית המועדפת עליך.

אם את מכוונת להורים או לדור מבוגר, פייסבוק כנראה הוא ההימור הטוב ביותר שלך. אבל אם הקהל העיקרי שלך צעיר בהרבה, מומלץ להביא אותו מפלטפורמה אחרת כמו אינסטגרם או טיק טוק.

לא משנה באלו אתרי מדיה חברתית תחליטי להשתמש, כלל אחד חל: היי חברתית! התקשרי עם אנשים ברשת שבחרת. שאלי אותם שאלות, הגיבי לתגובות שלהם ועודדי אותם לשתף את קיומו של הוובינר שלך. התייחסי אליהם כמו אל בני אדם אמיתיים וקשרי עימם קשרים אמיתיים.

שלחי מיילים לרשימת הדוא”ל שלך

אם מכרת כבר קורסים דיגיטליים מזה זמן, יש לקוות שאספת רשימת דוא”ל של לקוחות ושל מתעניינים. תשתמשי בזה! מי שנמצא ברשימה והביע התעניינות הוא מועמד לרכישה ומי שנמצא ברשימה כי כבר רכש, יש בו פונציאל למכירות נוספות.

פילוח הוא המפתח כאן. אינך רוצה לשלוח בקשת לרכישת הקורס לאנשים שכבר רכשו את הקורס המקוון שלך. אולי בהתחלה הם יחייכו, אבל אחר כך הם יתעצבנו.

וודאי שאת שולחת דוא”ל עם הצעת רכישה רק לאנשים שטרם קנו את הקורס שאת מתכונת למכור.

כמו כן, אל תשכחי לשלוח דוא”ל לאנשים שכבר נרשמו לוובינר שלך. הזכירי להם את התאריך והשעה של האירוע ואת הנושאים אותם תסקרי.

אנשים עסוקים ותשומת הלב שלהם מוסחת לעיתים קרובות, לכן הם זקוקים לתזכורות כדי להשתתף בוובינר שלך.

פרסמי בתשלום

פרסומות בתשלום יכולות להרחיב את טווח ההגעה שלך ולחשוף את העסק שלך מול לקוחות פוטנציאליים רבים יותר. פעילות אורגנית בפייסבוק באמצעות דף עסקי או קבוצות ופעילות אורגנית בגוגל באמצעות קידום אתרים – לא מספיקות.

לפרסומות בפייסבוק וגם בגוגל יש יכולות מיקוד מדהימות, אם אתה כמובן עשית את עבודת המחקר כמו שתיארתי לעיל, שיאפשרו למודעות שלך להראות בפני לקוחות פוטנציאליים מאוד מדוייקים.

הקפידי לעקוב אחר מאמצי הפרסום שלך. האם הם עובדים? האם את מצליחה יותר עם פלטפורמה אחת על פני השנייה? האם מודעה אחת מביאה יותר הרשמות מאשר מודעה אחרת?

העריכי באופן קבוע את המודעות שלך ובצעי אופטימיזציה להצלחה רבה יותר בעתיד.

כמובן שישנן טקטיקות שיווק אחרות בהן תוכלי להשתמש כדי לקדם את הוובינר שלך ולהגדיל גם החשיפה לקהלים שעשויים לגלות ענין בקורסים המקוונים שלך, אבל מה שציינתי כאן למעלה מראים לאורך זמן תוצאות טובות יותר.

2. עשי נטוורקינג לפני תחילת הוובינר

עמלת קשה כדי לקדם את הוובינר שלך ויום השידור סוף סוף הגיע! כעת עליך לדבר עם הקהל שהגיע, לשמוע אותך, ואם הכל מסתדר, מכרי להם את הקורס הדיגיטלי שלך.

העבודה הקשה טרם הסתיימה.

ישנם כמה דברים שאת צריכה לעשות לפני ובמהלך האירוע שלך כדי להגדיל את המכירות.

הכל מתחיל בדקות שלפני שעת תחילת הוובינר כפי שנקבעה.

נניח והזמנת את הנרשמים לוובינר שמתחיל בשעה 21:00. האם כולם יגיעו בזמן? ממש לא! תמיד יהיו כאלה שיאחרו להיכנס, אבל את עשוייה להיות מופתעת ממספר האנשים שהגיעו מוקדם יותר לוובינר.

הערה: כבדי את הזמן של מי שטרח והגיע בזמן בכך שתתחילי את הוובינר בדיוק בזמן שנקבע.

יש אמירה מסויימת באנשים שהגיעו לוובינר מוקדם, הם “רעבים” לשמוע אותך, הם רוצים להבטיח את מקומם, הם לא רוצים לפספס אף מילה שלך. הם הלקוחות הפוטנציאלים הכי טובים עבורך.

האינטרס שלך הוא להעסיק אותם מהרגע הראשון שהם מגיעים, עוד לפני שהוובינר מתחיל באופן רשמי לפי המועד שנקבע.

בדקות שלפני הוובינר כאשר אנשים תופסים מקום (וירטואלי, כמובן), תוכלי להציג את עצמך, לשתף את סדר היום, לשלוח קבצים שהמשתתפים יעשו בהם שימוש במהלך הוובינר ולהתחיל small talk עם המשתתפים.

נצלי כמה דקות לפני תחילת הוובינר כדי ליצור אינטראקציה עם המשתתפים. הקפידי לבקש מהם לשתף את האירוע שלך במדיה החברתית! טקטיקה זו עשויה לעזור לך להגדיל את מספר המשתתפים בוובינר ברגע האחרון ועל הדרך לבנות באז.

3. הרחיבי את טווח ההגעה שלך

העובדה שאנשים לקחו חלק בוובינר שלך היא דבר נהדר. אבל יש הרבה אנשים אחרים, שם בחוץ, שיכולים להינות מהתכנים שלך גם כן. הם אולי לא יודעים על האירוע שלך, או אולי הם שמעו על זה אבל לא נרשמו באותו רגע ושכחו אחר כך להירשם.

על פי מחקרים שנערכו בעשרות אלפי וובינרים, רק 30% מהנרשמים לוובינר, בסופו של דבר ישתתפו! ומה לגבי 70% שנרשמו ולא הגיעו לוובינר? האם הנושא הפסיק לעניין אותם? לא בהכרח.

כל האנשים שנרשמו לוובינר רמזו שנושא הוובינר מעניין אותם.

כאשר הוובינר נערך, בשידור חי, הם לא יכלו לקחת בו חלק, תהא הסיבה אשר תהא. מידת הענין שלהם בנושא לא פחתה, היה להם קושי להשתתף בשידור החי.

כדי להרחיב את טווח ההגעה ולחשוף את הוובינר ליותר ויותר לקוחות, תוכלי לערוך את ההקלטה של הוובינר, לחתוך לחלקים ולהעלות לערוץ שלך ביוטיוב, לשים קטעי וידאו בדף העסקי בפייסבוק וגם באתר שלך.

כדי שכל זה יקרה, עליך לוודא שלא תשכחי להקליט את הוובינר.

4. המבנה הנכון של הוובינר

אנחנו עכשיו ב- money time. הקהל שלך התייצב (וירטואלית) ונרגש לשמוע מה יש לך לומר.

מה את יכולה לעשות לאורך כל המצגת שלך כדי להבטיח את מספר הרכישות המירבי של הקורס הדיגיטלי שלך בסיום הוובינר?

הכל מסתכם במבנה נכון של הוובינר.

מבוא

התחילי תמיד את הוובינר שלך בזמן.

  • עשי היכרות ואפילו קצרה, למשתתפים עם מערכת הוובינר שבה הם נמצאים והדגישי בדבריך את הכלים העומדים לרשותם ליצור איתך קשר בזמן אמת, תוך כדי הוובינר.
  • הודי למשתתפים שהגיעו.
  • הציגי את עצמך כדי לבנות סמכות ואמינות.
  • הציגי את נושא הוובינר
  • צייני למי מיועד הוובינר. את רוצה לוודא שהקהל שלך אכן רוצה להיות שם.

ההקדמה כולה צריכה לארוך כחמש דקות. לאחר שכיסית את הפרטים האלה, תוכלי לעבור ללב המצגת.

ליבה

עכשיו הגיע הזמן לצלול ולהציג בפני המשתתפים את ליבת התכנים בוובינר שלך והרי את זה הם באו לשמוע ממך. נכון?

תני לקהל שלך יותר על עצמך והפעם הדגישי את הקשר שלך לתכנים שאת עומדת לתת להם בוובינר.

את חייבת לבנות אמון עם המשתתפים שלך בשלב מוקדם זה של הוובינר ולהבטיח להם שאת יותר ממוסמכת ללמד את הנושא עליו תדברי. לווי את דבריך במספר שקפים שיתמכו בטענות שלך.

עכשיו לאחר שסיימת את הפתיחה, הגעת אל התכל’ס, אל הערך שכולם מצפים לשמוע ממך.

את נותנת להם ערך מעשי, ערך שיוכלו ליישם בחיים שלהם, בעסק שלהם. הם צריכים להרגיש שהם קיבלו ממך משהו שלא היה ידוע להם קודם שיעשה את החיים שלהם יותר מאושרים, יותר עשירים, יותר מהנים, יותר יפים, יותר קלים, יותר… בהתאם למוצר או השירות שלך.

כל החלק הזה אמור להימשך כחצי שעה לפחות.

המגרש

החלק בוובינר שלך בו את מציגה את הקורס הדיגיטלי שלך ואומרת כמה זה עולה. החלק הזה של האירוע שלך חשוב להפליא!

ספרי למשתתפים מדוע הקורס הדיגיטלי שלך כל כך חשוב להם. תוכלי להביא להם ציטוטים של מחקר שהתפרסם לאחרונה וגם לשתף אותם במקרה של אחד או יותר מהלקוחות שלך שרכשו את הקורס ופעלו בהתאם לתכנים אליהם נחשפו – עדויות לקוחות.

כאשר את מתארת מקרה-בוחן הסבירי מאיפה התחיל הלקוח, מדוע הוא או היא קנו את הקורס הדיגיטלי שלך וכיצד חייהם השתנו לאחר שיישמו את מה שלמדו בקורס שלך.

הציגי עדויות של לקוחות ועל תתביישי לקרוא אותן, גם אם הן מוצגות על פני המסך. הקהל שלך עשוי להיות עדיין על הגדר לגבי רכישת הקורס המקוון שלך ושיתוף המלצות של לקוחות מרוצים יכול לשכנע אותם לעשות רכישה.

הציעי בונוסים שרק הם לבדם שווים את המחיר.

אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל רכישות היא להציע בונוסים לזמן מוגבל. הקפידי לכלול שקופית המציינת בבירור את הערך הכספי של כל בונוס. צייני כי המשתתפים יכולים להשיג את הבונוסים בחינם אם הם רוכשים את הקורס שלך מייד, במהלך השידור החי.

הניעי את הקהל לפעולה: לא מספיק להניח לפניהם את ההצעה, צריך גם להניע את הקהל לעשות את הצעד הבא ולהגיע למעמד התשלום.

מעמד תשלום יכול להיעשות על ידי שאת מספקת קישור לדף תשלום באינטרנט או מספר טלפון של מוקד מכירות טלפוני ואפשר גם וגם.

החלק זה אמור לקחת בערך 10 דקות.

אינטראקציה

לבסוף, יש לך את שלב האינטראקציה. זהו החלק האחרון בוובינר שלך ובו את מאפשרת הזדמנות לקהל שלך לשאול אותך שאלות בזמן אמת ולקבל תשובות.

כל וובינר צריך להסתיים בשאלות ותשובות! במיוחד אם המטרה שלך היא למכור עוד קורסים מקוונים.

בקשי מהמשתתפים להקליד את השאלות שלהם כדי שתוכלי לראות ולענות עליהן.

תוך כדי שלב זה, את מוכרת ומקדמת את הקורס הדיגיטלי שלך – לא לשכוח את מטרת הוובינר!

בקשי מהמשתתפים לכתוב בשאלות והתשובות מי רכש את הקורס.

ברכי את כל מי שרכש את הקורס שלך במהלך הוובינר על ידי ציון שמה או שמו. ספרי להם כמה את מתרגשת ועודדי אותם בכך שעשו בחירה כדאית שתשנה את חייהם ותעשה אותם יותר מאושרים, יותר עשירים, יותר רזים, יותר יפים, יותר…

שלב האינטראקציה צריך להימשך כרבע שעה. אם יש לך מספר גדול של משתתפים והרבה שאלות לענות עליהם, את עשוייה להחליט להמשיך קצת יותר. רק אל תתני לחלק זה של האירוע להימשך זמן רב מדי.

5. וובינר אוטומטי

מוקדם יותר הזכרתי כי עליך להקליט תמיד את הוובינרים שלך. הסיבה לכך היא שזה נותן לך אפשרויות לאחר סיום האירוע החי שלך. אם אכן בוצע הקלטה, תוכלי להפוך אותה לוובינר אוטומטי ולהמשיך למכור קורסים תוך כדי שאת עושה דברים אחרים ואני אסביר.

וובינר אוטומטי מתנהל כמו כל וובינר רגיל, אלא שיש בו רק משתתפים הצופים בהקלטה. הם, כמובן, לא יכולים לנחש האם הם רואים וידאו שהוקלט מראש או משתתפים בוובינר בשידור חי.

באמצעות וובינר אוטומטי תוכלי להמשיך ולשווק את הוובינר, אנשים ירשמו, אנשים יקחו חלק בוובינר וחלקם ירכוש ואת בכלל הייתי בחדר כושר שהוובינר התקיים.

שלחי דוא”ל עם קישור למועד הקרוב של הוובינר שלך לכל מי שנרשם לאירוע שלך, אך לא הגיע. זה ייתן להם את האפשרות לצפות (ובתקווה לקנות את הקורס שלך!) במועד שמתאים להם.

את תתעסקי בקידום הוובינר. השתמשי באותן טקטיקות בהן השתמשת כדי לקדם את האירוע החי שלך: מדיה חברתית, שיווק בדוא”ל ופרסום בתשלום. עשי מה שאת יכולה כדי להציג את הוובינר המוקלט שלך בפני האנשים הנכונים.

התחילי למכור את הקורסים המקוונים שלך במהירות ובהרבה פחות מאמץ!

סיכום

וובינרים הם כלי מצוין למכירת הקורסים הדיגיטלים שלך. הם יאפשרו לך להיחשף לפני הקהל שלך ולהציג את הידע שלך בצורה מקצועית.

ואם את לא רוצה להתעסק בכל הצדדים הטכנים של הוובינר, תוכלי לשכור שירותי וובינר: מישהו שייקח על עצמו את כל החלק הטכני, שהוא החלק הבלתי צפוי ותמיד יש בו בעיות. מישהו שיש לו ידע וניסיון רב שילווה וידריך אותך לפני הוובינר ובמהלכו כדי להבטיח שהוובינר שלך יעבור ללא תקלות.

אני אעזור לך להעביר את המסר שלך בקלות ובנוחות מבלי לצאת מהמשרד!

בין לקוחותיו: מכון הייצוא, רשות החדשנות, המוסד לבטיחות ולגיהות, חברות עסקיות ועוד שעושות שימוש בוובינר לצרכי שיווק וגם לצורכי הדרכה.

עם הייעוץ, התמיכה והליווי שלנו לפני הוובינר ובמהלכו, תוכלי להתרכז בתכנים ובהבאת המשתתפים ואנחנו נהיה אחראיים על החלק הטכני.

אודות הכותב

ניהול מקצועי של אירועים וירטואלים (וובינרים, כנסים וירטואלים, כנסים היברידים) עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות. מומחה לתכנון, הקמה וניהול עם ידע רב וניסיון של מאות אירועים וירטואלים, רבי משתתפים, רבי דוברים בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכללת תל חי, מובמנט, אלעד תוכנה, בינת תקשורת, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לליווי הוובינר שלך
נגישות