אירוע היברידי – נוכחות משתתפים פיזית לצד משתתפים וירטואליים

אם אינכם יכולים לקיים כנס פיזי, מפגש או אירוע גדול כמו שעשיתם בעבר וכמו שתכננתם במקור, אני מבין לגמרי! אך לפני שתבטלו את האירוע, שאלו את עצמכם האם אפשר לעשות גם וגם? הרשו לי להציץ בפניכם: כנס היברידי.

כנס היברידי פירושו: לערוך אירוע פיזי וגם לשדר אותו בלייב למשתתפים הנמצאים אוןליין.

לאור ההתפתחויות האחרונות בנושא מגיפת הקורונה, הידועה בשם COVID-19, והמגבלות למיניהם על מספר האנשים שיכולים להימצא יחדיו, מארגני אירועים רבים מחפשים פתרונות שיאפשרו להם להמשיך ולערוך כנסים ובו בזמן לעמוד בהגבלות ובתנאים להפעלת אירועים עם קהל, למשל וובינר שהוא אירוע שכולו וירטואלי.

המטרה של אירוע היא להפגיש אנשים, אנשים שבדרך כלל רק מתחברים זה לזה דרך הטלפון, הוואצאפ או המחשב. על רצפת הכנס יש מקום לשיתוף, יש מקום להחלפת רעיונות ודעות, יש מקום לשיתופי פעולה, יש מקום לפגישה עם עמיתים וספקים.

עכשיו שיש הגבלות שונות על התכנסויות, על כללי התנהגות והגיינה, אי אפשר לנהוג כפי שנהגנו בעבר, גם אם אנחנו מאוד רוצים.

המשך לקרוא כדי ללמוד מהם אירועים וירטואלים, מהם אירועים היברידיים ומדוע הם בעלי ערך עבורך.

אירועים היברידיים

מהו אירוע וירטואלי?

אירוע וירטואלי הוא כל אירוע כגון: כנס, סדנא, מפגש, ועידה וכדומה הנערך כולו אונליין באינטרנט. הדוברים והמנחים יושבים כל אחד בביתו או משרדו וכך גם המשתתפים: כל אחד נמצא במקום שנוח לו עם המכשיר שנוח לו המחובר לאינטרנט: צופה, מאזין ושואל שאלות.

יש יתרונות רבים לכנס וירטואלי שהעיקרי שבהם הוא הנגישות הקלה: מכל מקום ומכל מכשיר.

נטוורקינג כנס וירטואלי

כנס פרונטלי (פיזי) מורכב משלושה מרכיבים עיקריים:

1. תוכן   2. נטוורקינג   3. מזון ומשקאות

בכנס וירטואלי / וובינר אמורים להיות שני מרכיבים:

1. תוכן    2. נטוורקינג

מערכת וובינר Webinar היא פלטפורמה להעברת תוכן בלבד.

תחשבו מה קורה אם כל משתתף בכנס בונה פרופיל, מצוטט (צ’אט) עם משתתפים ומרצים בכנס, מפרסם פוסטים בפיד אותם רואים כולם, מגיב לפוסטים של אחרים וכל זאת לפני הכנס, במהלך הכנס וגם אחרי הכנס?

נטוורקינג Networking בין הנרשמים והמשתתפים בוובינר

היכולת של משתתפים לעשות נטוורקינג זה משהו שרבים מהם מצפים. נטוורקינג מעלה את מספר הנרשמים וגם מעלה את מספר המשתתפים מבין אלה שנרשמו.

יש פתרון לניהול כנס וירטואלי או כנס היברידי עם נטוורקינג

לפרטים

כנס וירטואלי במקום כנס שהתבטל

מהו אירוע היברידי?

אירוע היברידי או כנס היברידי הוא כל אירוע: כנס, סדנא, מפגש, ועידה וכדומה המשלב השתתפות פיזית של אנשים שמשודר בזמן אמת אוןליין.

יש אולם פיזי בו מתקיים הכנס בהתאם למגבלות ההתכנסות בהתאם להנחיות התו הירוק ובמקביל יש חדר וירטואלי, גדול פי כמה, בו נמצאים משתתפים, באופן וירטואלי: צופים, שומעים, שואלים שאלות מהבית או מהמשרד ושותים את הקפה שהם הכינו לעצמם 🙂

ישנן רעיונות רבים כדי שהאירוע ההיברידי שלך יהיה הצלחה. בהמשך המאמר אביא רעיונות שונים שבהם תוכלו להשתמש כדי להבטיח שתפיקו תועלת מסוגי האירועים הללו. אבל קודם…

מהן היתרונות של כנס היברידי?

  1. עריכת כנס היברידי מאפשר למארגן האירוע למלא הרבה יותר מושבים בהשוואה לקיום כנס פיזי. באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב: Put More Butts In Seats. אלה יכולים להיות מושבים בחינם או בתשלום.
  2. שיפור החזר על ההשקעה ROI. אם לכנס ההיברידי נמכרים כרטיסים: כרטיס השתתפות פיזית והן כרטיס השתתפות וירטואלי, אפשר להעלות בצורה מרשימה את ההכנסה ממכירת כרטיסים שיש יותר משתתפים.
  3. קל יותר להצטרף לאירוע וירטואלי מאשר להצטרף לאותו אירוע הנערך באולם כנסים ואת שאר היתרונות פירטתי כאן.
וובינר אוטומציה ליצירת יותר לידים איכותיים

בואו נסתכל מקרוב על כל אחד מהיתרונות לקיום כנס היברידי:

יותר משתתפים יגיעו לאירוע שלך

לא כל מי שנמנה על קהל היעד שלך יכול לקחת חלק בכנס הפיזי שאתה מארגן מכל מיני סיבות. החל מסיבות של תזמון ביומן, דרך תקציב, נוחות, יעילות ועוד.

על ידי הפיכת האירוע שלך לזמין באינטרנט ובשידור חי, המחסומים האלה לא קיימים ויותר אנשים צפויים להגיע ולהיחשף לתוכן שלך.

שיפור החזר על ההשקעה ROI

אתה יכול למכור גישה וירטואלית לכנסים שלך במחיר מוזל, ולהגדיל את ההחזר על ההשקעה. יהיה מחיר להשתתפות פיזית ויהיה מחיר להשתתפות וירטואלית. ומכיון שהמשתתפים הוירטואלים לא צורכים חנייה, לא שותים קפה, לא אוכלים עוגה, לא צריכים כסא באולם הכנסים, תוכל לתת מחיר נוח יותר למשתתף הוירטואלי.

באפשרותך גם למכור גישה להקלטות הכנס, הן למשתפים שנכחו פיזית באולם והן למשתתפים שהיו בשידור החי.

נתונים בעלי ערך

הרבה יותר קל לעקוב אחר מעורבות המשתתפים באירועים וירטואליים מכיוון שיש נתונים על כל משתתף: מתי נכנס, מתי יצא, איזה שאלות שאל וכדומה. לאחר האירוע ניתן להשתמש במידע זה לצרכי מכירות וגם לצרכי שיפור האירועים הבאים.

רעיונות לביצוע כנס היברידי מוצלח

כנסים היברידיים יכולים להיות בעלי ערך כאשר משתמשים בהם נכון.

תסתכל על רעיונות ודוגמאות אלה לאירועים עסקיים של מותגים מובילים שיעזרו לך לארח ביעילות את המפגש הדיגיטלי שלך.

כדי לעזור לך לארח ביעילות את האירועים ההיברדיים שלך בזמנים קשים אלה, ריכזנו עבורך כמה שיטות מומלצות מאירועים וכנסים היברידיים מוצלחים.

מעבר מאירוע פיזי לאירוע וירטואלי או היברידי יכול להיות ענין של מספר ימים. קרא עוד

רק מכיוון שהאירוע שלך השתנה ממפגש פיזי לאירוע היברידי או אפילו לכנס וירטואלי במלואו, זה לא אומר שאתה עדיין לא יכול להציע חסויות עם חברות באופן שמועיל לשניכם.

האם אתה חושש שהדוברים שלך לא יהיו מוצלחים מול המצלמה כמו שהם מוצלחים על הבמה מול קהל? הסר דאגה מלבך! למרצה מיומן אין בעיה לדבר אל המצלמה וגם בחודשים האחרונים הם כבר כולם התנסו בהרצאות וירטואליות.

כנס פיזי הוא בדרך כלל גדול בהיקפו מבחינת נושאים ומשך בגלל עלויות הקמה גבוהות (SetUp), דבר המצדיק כנס ארוך. חשוב על כנס עולמי הנערך בארה”ב אליו מגיעים אנשים מכל העולם. לא רבים ייסעו לואגס או ניו יורק עבור כנס של שעתיים, אבל לכנס של יומיים / שלושה – זה כבר ענין אחר. זה לא המצב בכנס וירטואלי אותו תוכל לעשות יותר נישתי ויותר קצר בזמן.

קידום וובינר במדיה רב-ערוצית

לאירוע ההיברידי שלך יהיו לפחות 2 סוגים שונים של כרטיסים: אחד שמעניק למשתתפים כניסה לאולם הכנסים בו נערך המפגש השלם, ושני המאפשר צפייה בתכני הכנס דרך המכשיר שלהם המחובר לאינטרנט.

הצעה נוספת היא של “כרטיס גישה חופשית” הכוללת גישה לכנס עצמו: פיזי או וירטואלי וכולל גישה להקלטות. מי שרכש כרטיס אחר, כמו למשל, כרטיס השתפות וירטואלי וירצה לצפות בהקלטות יצטרך לשלם עבור צפייה בסרטונים בנפרד. זוהי טקטיקת מכירה מעניינת שיכולה לעזור בהגברת המכירות של כרטיסים במחיר גבוה יותר. אחרי הכל, גישה לכל המפגשים המוקלטים היא בעלת ערך רב.

גם אם אתה בטוח שהסתיים משבר הקורונה ואתה בטוח שההגבלות יוסרו בקרוב מאוד, השמים יפתחו ויתאפשר לקיים אירועים המוניים, אני ממליץ לך לתכנן אלטרנטיבה וירטואלית. זה ייתן ביטחון לנרשמים בעת התשלום על כך שבכל מקרה יקבלו תמורה עבור כספם.

על ידי הצעת תוכן מיוחדת למשתתפים הווירטואליים שלך כגון: וובינרים מיוחדים, מדריכים להורדה, קופונים למוצרים בתחום וכדומה, תוכל לשפר את החווייה שלהם ותגדיל את הסבירות שהם יחזרו לאירועים שלך בעתיד.

מי שקונה כרטיס וירטואלי מקבל גישה לקבוצת וואצטאפ סגורה כדי להמשיך ולהחליף רעיונות עם נרשמים אחרים.

נטוורקינג הוא חלק חשוב ביותר בכנסים מקצועיים. אירועים היברידיים מוצלחים לא רק מספקים תוכן נהדר אלא גם נותנים למשתתפים וירטואליים את היכולת להתחבר לעמיתים קרובים ורחוקים.

ועידה וירטואלית בחינם היא בהחלט אסטרטגיה שכדאי לקחת בחשבון. שיווק אירועים באינטרנט כאשר ההשתתפות היא חינם וכל מה שנדרש זה לספק פרטים, בונה רצון טוב אצל קהל היעד שלכם ואם גם סיפקתם תוכן מעולה, תקבלו גם הערכה.

התחייב להחזר כספי מלא במקרה ומשתתף חושב כי התוכן לא היה מספק. התחייבות זו מרגיעה את הלקוח, מסירה מחסומים בדרך לרכישת כרטיס ההשתתפות באירוע המקוון שלך. הביטחון שלך במה שיש לך להציע תעזור למשתתפים להירשם ביתר קלות. מספר המבקשים חזרה את כספם הוא קטן בהשוואה לרבים שהחליטו להירשם בגלל אותה התחייבות.

שירות וובינר מנוהל

אירועים היברידיים – מה ניתן לקחת מכאן?

אירועים היברידיים יכולים לעזור לחברות וארגונים להרחיב את טווח ההגעה שלהם, לשפר את החזר על ההשקעה ולתת מידע רב ערך בידי אנשי המכירות שלך.

הרעיונות המפורטים לעיל יבטיחו כי האירועים ההיברידיים שלכם יצליחו.

זמנים לא בטוחים מחייבים חשיבה אחרת, מחייבים יציאה מאזור הנוחות, מחייבים שבירה של מוסכמות, מחייבים הצבת סימני שאלה על דרכי פעולה שאנחנו עושים על אוטומט או עושים רק כי כך עשו זאת תמיד.

משבר הקורונה גרם לטלטלה עזה בתחומי עסקים רבים ויש לו השפעה על האופן בו החברה שלך עובדת.

האופן בו החברה שלך מתמודדת עם המשבר תקבע את הצלחתה בעתיד הקרוב והרחוק.

זה הזמן לעבור לדיגיטל, אם עדיין לא עשית כך, לבחון דרכים שיאפשרו לחברה שלך להמשיך ולהיות בקשר עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך כמו גם קהל הלקוחות שלך. דרכים שיאפשרו לך להמשיך, לשווק ולמכור. אחת הדרכים היא באמצעות אירוע היברידי.

כמו בכל אירוע אבל במיוחד באירוע שחלקו וירטואלי, שים את המשתתפים בראש והדבר הראשון הם הבטיחות של המשתתפים.

כנס וירטואלי ישמור את הלקוחות שלך בטוחים וכך תעזור להם לעבור את התקופה הקשה. נכון, שום דבר אינו דומה למפגש פנים אל פנים, ללחיצה יד חמה, לטפיחה על השכם, לחיבוק מעצים. מה שאתה יכול לעשות, זה לתת ללקוחות של חוויה שהיא הכי קרובה לכנס וזה כנס וירטואלי.

עם יד על הלב, ברור לך שאירועים, כנסים ומפגשים רבי משתתפים שאותם אירגנת לא יחזרו במהרה, לפחות לא באופן שהיו בעבר.

החיים וגם העסקים חוזרים אט אט לשגרה, אבל אם הרבה חשש ופחד מפני הידבקות, חשש מפני קירבה לאנשים.

זה לא נעים להיות בכנס שבו מודדים חום בכניסה, מחתימים על הצהרות שאינם חולים ולא היו חולים, מציגים דרכון ירוק או אפילו תוצאה שלילית של בדיקת קורונה ב- 48 השעות שלפני הכנס, כנס בו כולם עוטים מסיכות, שוטפים ידיים לעיתים קרובות, לובשים כפפות ומורחים אלכו ג’ל.

חשוב שכבר עכשיו תתחילו לבנות תשתית דיגיטלית שתשרת אתכם ובאמצעותה תעבירו את המסר שלכם לקהל הפוטנציאלי עכשיו ובעתיד.

כנס היברידי הוא הפיתרון העסקי וזוהי הנורמלי החדש של הכנסים.

לא משנה איזו החלטה תקבלו לגבי הכנסים, התערוכות והאירועים המתוכננים של החברה שלכם, הישארו בטוחים שם בחוץ!

לפרטים איך getwebinar תוכל לעזור לך לקיים כנס היברידי, מלא.י את הטופס שבהמשך ונציג מכירות יחזור אליך.

ניהול מקצועי של וובינר עם ידע וניסיון רב בפתרון תקלות
בבקשה למלא את שדות החובה
סוג האירוע?
אפשר לבחור יותר מאפשרות אחת
נדרש לענות על שאלה זו
תאריך האירוע
יש לציין תאריך או תאריכים מתוכננים
This question is required
מהו התקציב שלך?
This question is required
יש צורך בהקלטה?
This question is required
מהו משך האירוע?
אפשר לבחור יותר מאפשרות אחת
This question is required
מה סוג הסשן?
אפשר לבחור יותר מאפשרות אחת
This question is required
מהי הערכתך לגבי מספר המשתתפים אוןליין?
This question is required

אודות הכותב

ניהול מקצועי של אירועים וירטואלים (וובינרים, כנסים וירטואלים, כנסים היברידים) עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות. מומחה לתכנון, הקמה וניהול עם ידע רב וניסיון של מאות אירועים וירטואלים, רבי משתתפים, רבי דוברים בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכללת תל חי, מובמנט, אלעד תוכנה, בינת תקשורת, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לליווי הוובינר שלך

כתוב תגובה

נגישות