זה מה שגילו חברות עיסקיות שעורכות וובינרים שיפתיע גם אותך

עבור חברות ועסקים, הקורונה שינתה באופן מהותי את ההתנהלות העסקית עם עובדים אבל גם עם לקוחות וספקים. המגיפה על מגבלות ההתקהלות, מגבלות ניידות, מגבלות טיסה גרמה לכך שעולם האירועים והתערכות הפיזיות נסגר באחת.

הלקוחות ישבו בבית והשתתפו באירועים באמצעות מכשירים ניידים, טאבלטים או המחשבים הניידים והשולחניים שלהם.

לחברות עסקיות לא היתה ברירה. קיום קשר פנים אל מול פנים באופן יחיד מול רבים היה אפשרי רק באמצעות שיחות וידאו (מיטינג) או וובינר.

הקהל בין אם הוא דיגיטלי או לא, לקח חלק באירועים הוירטואלים, כי כאמור גם לו לא היתה ברירה, לא היתה דרך אחרת בה אפשר להשתתף בהרצאה, בהדגמה, בהשקה, בכנס.

חברות מצאו שהשימוש במדיה הדיגיטלית להעברת המסרים שלהם עובד עבורם במונחים של תוצאות: לידים, מכירות, מיתוג ובכל היבט אחר שנמדד לפעילות הדיגיטל היתה תרומה, עד כדי כך ש- 43% מחברות החליטו שמעכשיו הם יעשו רק פעילויות וירטואליות וזנחו לחלוטין את הכנסים הפיזיים.

חברות מצאו שעריכת כנסים וירטואלים, שיחות וידאו ו- וובינרים חוסכת כסף, מקטינה את טביעת הרגל הפחמנית והם יכולים לעשות יותר אירועים, יותר קטנים, יותר נישתיים ולכן להציע לקהל שלהם תוכן משמעותי לאורך תקופה ארוכה יותר.

אבל מה שהחברות גילו, הפתיע אותם עד מאוד.

החברות גילו קהל חדש שמגיע לאירועים הוירטואלים שהם עורכים, קהל אותו הם לא השתתף בכנסים ובתערוכות פיזיות בעבר.

ניתן לחלק את הקהל העסקי המגיע לאירועים פיזיים לשלוש קבוצות

הקבוצה הראשונה מכילה את אנשי הנטוורקטינג. קבוצה זו של אנשים אוהבת ליצור קשרים, לפגוש אנשים חדשים.

הם לא נתרעים מליצור קשר עם אנשים שאינם מכירים. הם ניגשים למרצה, שאותו אינם מכירים, ללחוץ את ידו ולהחליף כמה מילים.

הם אלופי הסמול טוק ויכולים להתחיל שיחה עם כל אחד, בכל רגע, על כל נושא.

הם לא מפחדים להרים את היד ולבקש את רשות הדיבור מהמרצה כדי לשאול שאלות. הם צועדים עם גב זקוף במרכז החדר. הם יושבים בשורות הראשונות באולם.

יש להם את זה!

חברי הקבוצה השנייה הגיעו בעל כורחם לכנס או לאירוע. הם לא רצו לבוא, הם לא רצו להגיע אבל איזהשהוא כח חיצוני הכריח אותם להגיע (אולי המנהל?).

הם אנשים שאינם נהנים מאירועים, לא אוהבים שנכפה עליהם פגישה עם אנשים אחרים ובמיוחד עם כאלה שאינם מכירים.

הם לא אוהבים ליצור קשרים חדשים. הם נתרעים מליצור קשר עין עם אנשים שאינם מכירים. הם לא ניגשים למרצה. הם משותקים כאשר מישהו פונה אליהם ואינם יודעים מה לומר. הם מפחדים להרים את היד. הם לא שואלים שאלות.

הם נצמדים לקירות האולם ועושים עצמם עסוקים כדי שאף אחד לא יתקרב אליהם. הם צועדים שפופי קומה באולם הכנסים כדי שלא “יגלו” אותם וחס וחלילה יפנו אליהם.

הם יושבים בשורה האחרונה באולם ואם אפשר שתהיה חשוכה, אז זה בכלל ‘תענוג’ עבורם.

ויש את חברי הקבוצה השלישית שנמצאים אי שם בין הקבוצה הראשונה לקבוצה השנייה. ההתנהגות שלהם תלוייה בסוג האירוע, האם האירוע אינטימי או המוני ובגורמים נוספים.

כמה מספרים

45% מהמבוגרים בבריטניה רואים עצמם ביישנים
40% מהאוכלוסייה בישראל מגדירים את עצמם כביישנים

עוד מספרים על ישראל

4.5% מהישראלים סובלים מחרדה חברתית
10.2% נמנעים מלהשתמש בשירותים ציבורים
6.8% לא ידברו בפגישת עבודה
11.5% לא יחזירו מוצר בסופרמרקט
5.3% לא יצאו למסיבה
7.7% יעשו כל מה שהם יכולים כדי לא להיות מוקד תשומת הלב
אצל 8.7% מהנבדקים בישראל היה סימן חרדה אחד לפחות
אצל 50% מהנבדקים אובחנו פחדים קלים

מקור

אז מה גילו החברות?

כאשר החברות בחנו את רשימת המשתתפים באירועים הדיגיטליים בשנה האחרונה, הם ראו שהגיעו משתתפים שבעבר נמנעו מלהשתתף באירועים פיזיים.

המשתתפים החדשים שייכים לקבוצה הראשונה: ביישנים / פחדנים / חרדתיים חברתית.

הביישנים הרבים שהדירו את רגליהם מאירועים פיזיים בגלל ביישנות ופחד, יכולים לקחת חלק באירועים דיגיטליים ולהרגיש טוב עם הסיטואציה.

הם יכולים להצטרף למפגש הוירטואלי בלי מצלמה, בלי מיקרופון.

אם הם בוובינר, המשתתפים האחרים לא רואים אותם. אם הם בשיחת וידאו, המשתתפים האחרים רואים רק את שמם ויכולים לפנות אליהם בצ’אט במידה והמארח איפשר צ’אט בין המשתתפים.

האירוע הוירטואלי מספק להם את הסביבה הנוחה מבחינתם ולכן הם לוקחים בו חלק.

סיכום

חברות מצאו שעריכת כנסים וירטואלים, שיחות וידאו ו- וובינרים חוסכת כסף, מקטינה את טביעת הרגל הפחמנית והם יכולים לעשות יותר אירועים, יותר קטנים, יותר נישתיים ולכן להציע לקהל שלהם יותר תוכן משמעותי לאורך תקופה ארוכה יותר.

ועכשיו הם גילו שבנוסף לכל היתרונות שלעיל הם מביאים יותר קהל לאירועים הוירטואלים שהם עורכים.

צריך עזרה בוובינר שלך?

אנחנו על החלק הטכני שהוא תמיד החלק הבלתי צפוי ותמיד יש בו תקלות.

ניתן לך ראש שקט להתעסק בתוכן ובשיווק.

ניהול מקצועי של וובינר עם ידע וניסיון רב בפתרון תקלות
בבקשה למלא את שדות החובה
מה מטרת הוובינר?
אפשר לבחור יותר מאפשרות אחת
נדרש לענות על שאלה זו

אודות הכותב

ניהול מקצועי של וובינר עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות. מומחה לתכנון, הקמה וניהול וובינרים עם ידע רב וניסיון של מאות וובינרים, רבי משתתפים, רבי דוברים בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכללת תל חי, מובמנט, אלעד תוכנה, בינת תקשורת, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לקבלת הדרכה וליווי וובינר שלך
נגישות