אתה רוצה לארח וובינר, אבל אתה לא יודע מאיפה להתחיל. אתה לא לבד! הרבה אנשים שאלו אותי, איך מתחילים עם וובינרים ואיך בוחרים את הפורמט הנכון?

אני מפיק מקצועי של וובינרים מוצלחים מאז 2007, יש לי את הידע והניסיון ואשתף איתך את הרעיונות הטובים ביותר שיש לי עבור הוובינר שלך.

אבל ראשית, עליך להבין מדוע אתה רוצה לארח וובינר. הרעיונות שמיד תראה הם עבור וובינרים ליצירת לידים וגם עבור וובינרים למטרות עסקיות אחרות, למשל: חשיפה, מנהיגות, הדרכה ועוד. שים לי כי מטרות שונות של הוובינר דורשות מדדי הצלחה שונים.

תוכן עניינים

טיפים ליצירת לידים חדשים באמצעות וובינרים

זו כנראה המטרה השכיחה ביותר מדוע בעצם לארח וובינרים: יצירת לידים. זה עובד ככה: אתה מארח וובינר בנושא שקהל היעד שלך מתעניין בו וכמובן קשור לעסק שלך. אתה מפרסם את הוובינר לקהל היעד שלך באמצעות ערוצי מדיה שונים.

הגדר את הקהל שלך

הבנת הקהל שלך היא המפתח לפיתוח תוכן נהדר שימגנט אליו לקוחות פוטנציאלים רבים.

צור תוכן מעניין ומשכנע

צור תוכן סביב בעיה שיש ללקוחות הפוטנציאליים שלך. הם ירשמו לוובינר שלך כדי לקבל את התשובה לבעיה שלהם. אתה כמובן תחבר מאוחר יותר את פתרון הבעיה לפתרון שיש לך להציע להם.

פרסם את הוובינר שלך

השתמש בערוצי השיווק הרבים שלך כדי לקדם את הוובינר: מסורתיים ודיגיטליים, ערוצים אורגניים וערוצים בתשלום.

מטב את תהליך ההרשמה

הפוך את תהליך הרישום לפשוט ומהיר כדי שכמה שיותר מהלקוחות שהגיעו אל דף ההרשמה שבנית לוובינר גם ירשמו. אסוף רק מידע שצריך כדי לא להרתיע את הלקוח ולהגדיל את מספר הנרשמים. בדרך כלל אני ממליץ לבקש: שם מלא, כתובת מייל ו- טלפון. בדף ההרשמה שאני בונה ללקוחות אפשר להוסיף שדות נוספים לטופס רק במידה והם הכרחיים לרישום.

הידעת?

דף הרשמה של getwebinar יכול להיות מותאם אישית ופרסונלית וכמוהו דף התודה וכל זאת כדי להגדיל את שיעורי ההמרה.

מנף שותפויות

שיתוף פעולה עם משפיענים, מנהיגים בתעשייה או ארגונים כדי לארח יחד איתם וובינר. מכיון שאתה מפרסם את הוובינר וגם השותף/ים שלך מפרסמים את הוובינר, אתה תרוויח מהפרסום שהם עשו בערוצי השיווק שלהם וכך, יותר אנשים יראו את הפרסום שלך, יהיו יותר מתעניינים ויותר נרשמים.

אם תצליח לגייס מנהיג בתעשיה שיש לו מוניטין בקרב קהל המשתתפים בוובינר או חברה מכובדת בשוק, חלק מהמוניטין שלו יעבור גם אליך, מעין האצלה של מוניטין ולזה אין לך התנגדות. נכון?

הידעת?

בדפי ההרשמה של getwebinar קיים מנגנון מעקב שיוכל לתת לך נתונים מאיזה ערוץ מדיה ושל מי הגיעו הנרשמים. נתונים שיעזרו לך למטב את השיווק.

שלח מיילים של תזכורות

לאחר הרשמה שלח מיילים של תזכורות לנרשמים. המלצתי היא 1 מייל אישור הרשמה מיד לאחר ההרשמה ועוד 3 מיילים של תזכורות.

הידעת?

בוובינר בהפקת getwebinar המיילים של התזכורת כתובים עברית וצמודים לימין כמו שמייל בעברית צריך להיראות.

מעקב מיידי

עקוב תמיד אחר האנשים שנרשמו לוובינר שלך. יש לעשות הבחנה בין אנשים שנרשמו והשתתפו לבין אנשים שנרשמו ולא השתתפו. אנשים שהשתתפו בוובינר, נשלח להם מייל 'תודה שהשתתפת בוובינר'. לאלה שנרשמו ולא השתתפו, נשלח מייל 'מצטערים שלא יכלת להשתתף בוובינר' ואולי גם קישור לשידור החוזר של הוובינר או להקלטה.

וובינרים לבניית מנהיגות והובלה

אתה והחברה שלך כנראה מומחים בתחום מסוים. וובינרים הם פורמט נהדר לחנך לקוחות פוטנציאליים בתחום שלך, מכיוון שאתה יכול להגיע להרבה אנשים באירוע אחד.

יש לך הזדמנות אמיתית להציג אותך ואת הצוות שלך באופן אותנטי.

בנייה של הובלה דורשת התמדה ולכן, אני ממליץ לקיים סדרה של וובינרים במטרה לבנות הובלה. מה שגיליתי הוא שוובינר של מתן ערך מביא לידים גם מבלי שתאמר זאת במפורש. הסיבה היא שוובינרים של לימוד ומתן ערך עושים מכירה שאינה מרגישה כמו מכירה – מכירה רכה ובסופו של עניין הוובינר עושה את העבודה – הבאת לידים.

מהי סדרת וובינרים?

סדרת וובינרים היא סדרה של וובינרים סביב נושא אחד. לעתים קרובות הם מאורגנים לפי לוח זמנים, נניח וובינר בכל שבועיים. אין נכון או לא נכון לגבי כמה וובינרים צריכים להיות בסדרה וגם אין נכון או לא נכון לגבי המירווחים בין וובינר לוובינר בסדרה. שני וובינרים זאת לא סדרה!

סוגי וובינרים

וובינרים להכרזת מוצרים

הרבה חברות נעזרות בוובינרים כדי להכריז על מוצר חדש לאלפי אנשים בארץ או בעולם. וובינרים מקלים להפליא לעשות זאת ללא הטירחה וללא העלויות הגבוהת של אירוע פיזי.

בדרך כלל הקהל שיגיע לוובינרים יהיה בהרבה יותר גדול מאשר קהל שהיה מגיע לאירוע פרונטלי ושאני אומר הרבה זה פי כמה וכמה, במכפלות!

הכרזה על מוצר חדש באמצעות וובינר נעשת בנוסף לתכנים אחרים שמפרסמת החברה: דף מוצר באתר, דף מוצר בפורמט PDF, הודעה לעיתונות, פוסטים במדיה חברתית, סרטונים, מיילים לרשימות תפוצה ועוד.

וובינר להדגמת מוצר

היזהר עם וובינר להדגמת מוצר כי לפעמים הוא יכול להפוך לנאום מכירות ואת זה אתה לא רוצה. כאשר אתה מארח וובינרים של הדגמת מוצר, הקפד להראות כיצד לפתור בעיות מסוימות עם התוכנה שלך. זה לא הזמן ולא המקום לעבור באופן שיטתי על כל תפריט ועל כל feature תכונה במוצר שלך – זה לא מעניין אף אחד. מה שמעניין את הלקוחות זה הבעיות שלהם ולכן הראה איך התוכנה שלך יכולה לעזור להם לפתור את הבעיות שלהם.

יש עוד דבר שבטח עולה במוחך כאשר מדובר בוובינר הדגמת מוצר: "מה יקרה אם תקרה תקלה בעת הדגמת המוצר?"

כן, זה בהחלט אפשרי ועליך לקחת את זה בחשבון. תקלות קורות ואתה צריך לוודא שוב ושוב שהכל מוכן לצורכי הדגמה.

אני, בתור מפיק הוובינר, אדאג לתשתית השידור החי, ואתה תדאג שיש את כל מה שנדרש להדגמה מוצלחת בצד שלך.

הפתרון המתבקש הוא צילום ההדגמה מראש, עריכתה ואז במהלך הוובינר משדרים את ההקלטה. במילא אתה צריך את סרטון ההדגמה כדי להעלות ליוטיוב ולשימושים אחרים שלך.

כמו בוובינרים להכרזת מוצרים, אתה יכול להגיע לאנשים רבים ברחבי העולם באזורי זמן שונים. אתה לא צריך לבקר במשרד של כל אחד ואחד באופן אישי – זה חוסך לך הרבה זמן והרבה כסף.

וובינר onboarding

למילה onboarding יש משמעויות רבות. זה יכול להיות וובינר ברוכים הבאים או הצטרפות או קליטה לעובדים חדשים, וובינר "ברוכים הבאים" ללקוחות חדשים, וובינר ליווי/הטמעה של מוצר ועוד.

חברות רבות נעזרות היום בוובינרים כדי לגרום ללקוחות החדשים שלהם להכיר את המוצר או את השירות שלהם. כאשר אתה מארגן פגישה אונליין (וובינר) לעומת פגישה פרונטלית אתה יכול להזמין מספר רב של אנשים בו-זמנית, במקום להיפגש פרונטלית אחד-על-אחד. זה חוסך לך הרבה זמן! זה חוסך לך הרבה מאוד כסף!

חברות רבות נעזרות היום בוובינרים כדי לקלוט עובדים חדשים במיוחד כאשר החברה היא גדולה, בינלאומית והעבודה נעשת מכל מקום בעולם. העובדים נמצאים כל אחד במקום הנוח לו וכל אחד מהם מקבל את התדריך. אתה יכול להזמין לוובינר קליטת עובדים מספר רב של עובדים חדשים בו-זמנית, במקום להיפגש פרונטלית עם כל אחד ואחד. זה חוסך לך הרבה זמן! זה חוסך לך הרבה מאוד כסף!

וובינרים להדרכה

אלה די דומים באופיים לוובינרים onboarding , עם יתרונות דומים. חברות נעזרות בוובינרים לקיום הדרכות לעובדים, ספקים, לקוחות ו-משקיעים.

וובינרים של פאנל

זה סוג נהדר של וובינרים שגם די קל לארח אותם, מכיוון שאתה יכול פשוט לתת לשיחה לזרום סביב כמה נקודות מפתח או שאלות מהקהל.

חלק מהשאלות אתה מתאם מראש בין חברי הפאנל ובחלק אחר של הדיון אתה נעזר בשאלות מקהל.

קל לארגן וובינר שכזה כי כל מה שעליך לעשות זה לתאם עם הדוברים את זמן השידור.

הדאגה שלך צריכה להיות שהדיון יהיה עירני ומעניין, כי אם הוא יהיה משעמם, אתה כבר תראה את הנטישה של המשתתפים במהלך הוובינר.

וובינרים שאלות ותשובות או וובינר שאל אותי כל דבר בתחום התמחותי

וובינר שאלות ותשובות הוא המקום שבו התוכן נוצר אך ורק על ידי נרשמים. חשוב שתבקש מהנרשמים שלך לשלוח שאלות מראש על ידי כך שבטופס ההרשמה בנוסף ל: שם מלא, מייל ו- טלפון, תהיה אפשרות להקליד שאלות. שאלות הנרשמים מראש יתנו לך אפשרות להתכונן לקראת שידור האונליין.

הפורמט הזה של וובינרים דומה מאוד לתכנית רדיו שבו השדר משוחח עם המאזינים. בשונה מהרדיו, השיח בוובינר שלך יהיה בנושאים בהם החברה שלך מתמחה ואת השיחות על עניינים ברומו של עולם תשאיר לרדיו.

על סוגי וובינרים נוספים תוכל לקרוא כאן

כיצד לבחור את פורמט הוובינר הטוב ביותר

כמו בכל דבר בחיים, זה תלוי. חשוב שתחליט קודם כל למה אתה מפעיל וובינרים. האם זה כדי לייצר לידים, או כדי לבנות סמכות, לבנות שם בתעשייה שלך? או שאולי זה שניהם. גם זה אפשרי.

איך למדוד וובינר

יש כמה מספרים שעליך לדעת ללא קשר לוובינר שאתה עורך והם:

  • כמה אנשים הגיעו לדף הרשמה
  • כמה נרשמים מתוך אלה שהגיעו
  • אחוז המרה של דף הרשמה (הגיעו חלקי נרשמו)
  • חלוקה של הנרשמים לפי ערוצי המדיה מהם הגיעו
  • מספר משתתפים
  • אחוז המרה (משתתפים חלקי נרשמים)
  • זמן השתתפות (שהייה) ממוצע

אבל זה לא הכל.

לפי פורמט הוובינר שתבחר יהיו פרמטרים נוספים שתרצה למדוד.

אם אתה עורך וובינרים קליטה לעובדים חדשים אז אין לך השקעה כספית בפרסום, אבל אם אתה עורך וובינר לידים, אני מניח שתשקיע כספים בפרסום ואת זה עליך למדוד כדי לחשב "עלות הבאת לקוח לוובינר" ויותר מאוחר החזר על ההשקעה.

בדוק רעיונות שונים לוובינרים כדי לגלות מה הכי מתאים לך

היום, אנשים מצפים ליותר. הם מצפים שתהיה חדשני, מפתיע, מעניין, יצירתי וכן גם מבדר. אם כל ההרצאות שלך יהיו עם מצגת פאוארפוינט זה לא יעשה לך את העבודה. אם כל ההרצאות שלך יראו ויזואלית כמו וובינרים שעושים המתחרים שלך, לא תצליח לבדל את עצמך, לבנות סמכות ולהביא לידים.

חברת getwebinar תשמח לייעץ לך מה תוכל לעשות כדי לקחת את הוובינר שלך לשלב הבא שימצב אותך הרחק מהמתחרים שלך ויביא לך את התוצאות שאתה רוצה להשיג מהוובינר.