החלטת לערוך וובינר, קבעת את הנושא, היום והשעה ועכשיו כל מה שנותר הוא להביא נרשמים.

כדי לעמוד ביעדי הוובינר שלך, באשר הם, אתה זקוק לאסטרטגיית פרסום יעילה לקידום וובינר. זה כולל פעילות במדיה החברתית, משלוח מיילים, דף נחיתה ועוד המון דברים.

במאמר זה:

נדבר רק איך מביאים קהל של מתעניינים אל דף ההרשמה לוובינר שלך.

לפרסום הוובינר שלך באתר שלך יש כמה יתרונות חשובים:

  • האחד, המיקום לא עולה לך כסף, הגרפיקה אולי כן.
  • השני, אתה לא צריך את רשותו של אף אחד כדי לפרסם – זה האתר שלך.

Hello Bar

אם אינך מכיר Hello Bar, הדבר היחיד שאתה צריך לדעת הוא שהוכח שהוא מוצלח מאוד.

בדרך כלל מופיע סרגל בחלק העליון של המסך (הוא יכול להיות גם למטה) ומשתרע על פני רוחב מלא של הדפדפן שלך.

אתה יכול לשים בסרגל משפט או שניים של טקסט עם קישור או קריאה לפעולה CTA לדף שאתה רוצה להוביל את הגולש באתר שלך.

בהחלט שווה לבדוק כדי לראות כיצד המבקרים שלך מגיבים.

Exit PopUp בדף באתר ובדף ההרשמה

חלונית שקופצת מול העינים ברגע שהגולש באתר שלך מראה כוונה לעזוב אותו. מנגנון זה הוכח כיעיל. אפשר לכוונן את הדפים שבהם יופעל המנגנון וגם ניתן לכוון למי הוא יופעל.

וודא ש- Exit PoppUp יופיע בדפים או במאמרים רלוונטיים לנושא הוובינר שאתה מקדם, במקום שיהיה בו הגיוני למבקר באתר וכך ההצעה להירשם לוובינר תראה בעין טובה.

כדי לא להציק לגולשים באתר שלך שכבר נרשמו, הסתר את החלונית הקופצת למי שכבר נרשם. זכור תמיד שאין לך כוונה להטריד או להציק לגולשים שטרחו והגיעו לאתר שלך.

מנגנון Poptin מזהה כוונת יציאה כאשר מישהו מזיז את העכבר מחוץ לדף האתר ואז בהתאם לשורה ארוכה של תנאים שתוכל לקבוע, כמו למשל: אחרי כמה שניות? באיזה דפים לא, אחרי כמה דפים שנצפו וכדומה הוא מפעיל את החלונית הקופצת.

פעולה זו גורמת לגולש לעצור לרגע ולקרוא את ההצעה שלך.

זה עובד!

באנר

דומה ל- Hello Bar אבל יכול להופיע כחלק מדף הבית או חלק ממאמר או פוסט.

הצג את הבאנר במאמרים ובפוסטים המתאימים לנושא עליו נערך הוובינר. אין טעם לשים באנר על וובינר בדף צור קשר! אין טעם לשים באנר לקידום וובינר במאמר שאינו קשור לוובינר.

יש מקום לבאנר בדפי מוצרים ובדפי שירות רלוונטיים. אתה יודע שאנשים שמבקרים בדפים אלה כבר מתעניינים בתוכן זה, אז למה שלא תיקח צעד אחד קדימה ותזמין אותם להיפגש איתך וללמוד ממך עוד בוובינר?

דף תודה

  • יש באתר שלך הרבה דפי תודה:
  • דף תודה למי שפונה באמצעות טופס בדף צור קשר
  • דף תודה למי שנרשם לרשימת התפוצה
  • דף תודה למי שביקש לקבל "מתנה" – ראה בהמשך "מגנט לידים"
  • דף תודה למי שביקש הצעת מחיר

כאשר מישהו ממלא טופס אצלך באתר הוא בקשב מלא. דף תודה לאחר שעשה פעולה באתר שלך, זה בדיוק המקום להציע לו הצעה כמו רישום לוובינר הקרוב שלך.

דאג שבדפי התודה תפנה את הלקוח להרשמה לוובינר.

מגנט לידים

מסמך PDF, סרטון וידאו, ספר אלקטרוני eBook, מצגת שקפים, רשימת תיוג או כל דבר אחר שקשור לנושא הוובינר, אלא שכדי לקבל או לצפות זו יש להרשם.

מגנט הוא מעין שוחד שאי אפשר לעמוד בפניו ומציע פיסת ערך ללקוח בתמורה לפרטי ההתקשרות שלו.

ללקוח שטרח ומילא פרטים בטופס כדי לקבל את המתנה, הצע לו להרשם לוובינר. זה נכון במיוחד אם יש קשר בין נושא המתנה לנושא הוובינר. ראה לעיל "דף תודה"

היפה במגנט שהלקוח מקבל את המתנה באופן מידי. אם המגנט הוא דוח או וידאו, הנרשם מקבל מייל ובו קישור לצפיה. חשוב מאוד לשלוח את הגישה למתנה במייל, רק כדי לוודא שאכן המייל קיים.

דף משאבים

אם אין לך דף משאבים resources באתר, אני מציע לך לבנות אחד שכזה.

דף משאבים מכיל את מגנטי הלידים, ספרית וידאו וגם אירועים כמו וובינר.

הקפד לעדכן דף זה באופן קבוע עם קישורים למקורות מידע עבור קהל היעד שלך, בין אם המשאבים הם שלך או נמצאים באתרים שאינם שלך.

עליך לוודא שמבקרי האתר שלך יוכלו למצוא דף זה בקלות. זה נעשה על ידי הכללתו בתפריט הראשי באתר שלך.

פוסט באתר שלך בנושא הוובינר

כתוב פוסט בנושא הוובינר ופרסם אותו באתר לפני האירוע. צריך להיות יצירתי והרי אתה לא רוצה לכתוב בפוסט את מה שתאמר בוובינר, נכון?

אחד הרעיונות הוא ליצור וידאו (סרטון טיזר) של ראיון עם הדובר וסביב הוידאו ליצור פוסט הכולל וידאו וטקסט תמלול.

לאנשים שהגיעו לקרוא את המאמר, הצע להם להרשם לוובינר – זה הדבר הכי טבעי לעשות!

פוסט אורח באתר שלך מישהו אחר

כתוב פוסט בנושא הוובינר ופרסם אותו באתר של אחרים. כדי שזה יקרה עליך ליצור קשר עם בעלי אתרים שבהם גולש קהל שמתאים לנושא הוובינר שלך.

התהליך ארוך ולפעמים מייגע אבל התוצאות יחסית טובות, כי המאמר שלך נחשף לקהל ממוקד.

לאנשים שהגיעו לקרוא את המאמר, תן להם קישור לדף ההרשמה לוובינר – זה הדבר הכי טבעי לעשות!

להיות מרואיין בפודקאסט

אם איך לך ערוץ פודקסאט (רדיו אינטרנטי), למה לא להתארח בפודקאסטים של אחרים בנישה שלך.

כדי שזה יקרה יהיה עליך למצוא ערוצי שמע בנישה שלך. פנה אל מנהל הפודקסאט והצע את עצמך להיות מרואיין.

זכור, זהו לא ערוץ מכירתי אלא ערוץ תוכן, זה אומר שגם יזכירו בראיון את הוובינר שלך, אבל זה לא יהיה הנושא המרכזי.

התהליך ארוך ולפעמים מייגע אבל התוצאות יחסית טובות, כי הפודקאסט בו אתה מרואיין נחשף לקהל ממוקד.

האנשים שמאזינים לפודקסאט ישמעו את הקישור שלך וכדאי שזה יהיה קישור פשוט, קצר וקליט.

החלפת באנרים

זוהי דרך נפלאה ומהירה להבאת תנועה לדף ההרשמה של הוובינר שלך.

באופן בסיסי, אתה מציג באנר פרסומי באתר של מישהו אחר והוא, בתמורה, יציב באנר משלו מאתר שלך.

בוודאי אתה מכיר כמה וכמה אתרים בנישה שלך ותוכלו לעשות החלפת באנרים. אבל לפני כן מספר טיפים:

  • כדאי מאוד שהאתר של שותף הפרסום שלך מיועד לאותו קהל מטרה שלך
  • בקש מהשותף שיראה לך דוחות אנליטיקס על התנועה באתר שלו ועל זמני השהייה – זה ייתן לך מוג מה "כוחו"
  • כדי שתוכל לעקוב אחר התנועה ומספר הנרשמים לוובינר, תן לשותף קישור מזוהה ("צבוע")

החלפת דיוורים (מיילים)

זוהי דרך נפלאה ומהירה להבאת תנועה לדף ההרשמה של הוובינר שלך.

באופן בסיסי, אתה מבקש משותף הפרסום של שישלח מייל שלך ללקוחות שלו ובתמורה, אתה תשלח מייל שלו לרשימה שלך.

בוודאי אתה מכיר כמה וכמה אתרים בנישה שלך שיש להם רשימות תפוצה ותוכלו לעשות החלפת מיילים. אבל לפני כן מספר טיפים:

  • לא לפסול מיד רשימות קטנות וממוקדות
  • במידה והרשימה שלך גדולה (נניח 8,000 נרשמים) ושלו קטנה (נניח 300 נרשמים) תצטרכו לבנות נוסחה כלשהי ביניכם להחלפה מיילים
  • בקש מהשותף שיראה לך נתונים לא רק כמה מיילים נשלחו אלא גם כמה מיילים נפתחו.
  • כדי שתוכל לעקוב אחר התנועה ומספר הנרשמים לוובינר, תן לשותף קישור מזוהה ("צבוע")

סרטון טיזר

קידום מכירות לא חייב להיות רק טקסט.

הקלט סרטון קצר של מקסימום 2 דקות המספר על הוובינר שלך שיענה על השאלות הבאות:

  • למי מיועד הוובינר
  • על איזה נושאים תדבר בוובינר
  • מתי יהיה השידור החי (תאריך ושעה)
  • היכן יערך הוובינר (התשובה: בכל מקום עם כל מכשיר)
  • מדוע כדאי להשתתף בוובינר או במילים אחרות: מה יצא למי שמשתתף בוובינר?

כשתסיים, יהיה בידך סרטון. העלה את הסרטון ל- YouTube ואז:

  • הטמע אותו באתר: בפוסטים, מאמרים, דפי תודה, בדומה לבאנר
  • פרסם פוסט ברשתות חברתיות
  • שלח אותו במייל ללקוחות
  • שלח אותו ב- WhatsApp

ראיון עם דובר

דומה מאוד לסרטון טיזר (ראה לעיל), סרטון טיזר בסגנון שונה – ראיון.

צלם וידאו בו אתה שואל את הדובר מספר שאלות והוא עונה עליהם. אם אתה הדובר, בקש ממישהו אחר שיראיין אותך.

מה לעשות עם סרט הוידאו?

  • פרסם פוסט ברשתות חברתיות
  • שלח אותו במייל ללקוחות
  • שלח אותו ב- WhatsApp
  • פרסם פוסט באתר שלך הכולל את הסרט ואת תמלול הראיון

לסרטי וידאו של ראיונות יש פוטנציאל לייצר יותר צפיות ושיתופים ברשתות החברתיות מאשר פוסט של תמונה וטקסט. זה גם נותן לאנשים שחושבים להשתתף תובנה כיצד תהיה החוויה.

אם אתה עושה זאת בצורה הנכונה, עליך לגרום לאנשים לרצות להירשם. לשם כך, עליך לתת להם לטעום ולהשאיר אותם מעוניינים לדעת יותר.

שיווק באמצעות הדוברים

אם הוובינר שלך כולל דוברים אורחים, דאג שיהיה להם קל לשווק ולפרסם את הוובינר שלך.

בקש מהדובר האורח שלך לשלוח דואר אלקטרוני, לפרסם פוסט ברשתות החברתיות אודות הוובינר עם החברה שלך.

הפק עבורם תוכן פרסומי כדי שכל מה שהם יעשו זה העתק והדבק עם כמה שינויים והתאמות, כמו למשל: טקסטים עבור פוסטים ברשתות החברתיות, טקסטים, תמונות עבור מייל לרשימת התפוצה, תמונות של "גם אני מרצה בוובינר…", קישורים "צבועים" שתוכל לזהות את מקור התנועה של הנרשמים.

אם הפקת וידאו מסוג ראיון עם דובר, העבר לדובר את הוידאו בגרסאות שונות כדי שיוכל לעשות בו שימוש באתר, במדיה חברתית או ב- WhatsApp לאחר שערכת אותו ומיתגת אותו בהתאם.

אני מציע לך לעשות גירסאות שונות לוידאו כדי שלא תעלו, אתה והוא, את אותו סרט בדיוק ליוטיוב. למשל, דאג לאורך שונה, פתיח שונה. עשה משהו כדי שזה לא יהיה בדיוק אותו וידאו.

ולא פחות חשוב, עקוב אחרי הנרשמים וראה מהקישור של איזה דובר הם הגיעו. כך תוכל לחזק את הדוברים שלא מקדמים בכלל או מקדמים "בקטנה" ומצד שני לחזק את הדוברים שמביאים הרבה נרשמים בתכנים נוספים.

היעזר בעובדים בחברה שלך

שלב את העובדים שלך בתכנית לקידום הוובינר!

לעובדים יש מייל, יש WhatsApp, יש פעילות ברשתות החברתיות, בקיצור הם שולטים על נכסי מדיה ויכולים להפיץ את קיומו של הוובינר.

בלינקאין יש לעובדים הרבה יותר עוקבים מאשר יש לחברה.

ספק לעובדים שלך תוכן פרסומי: קישורים, טקסטים, תמונות, סרטי וידאו גם לוח זמנים מתי לפרסם כל יחידת תוכן.

לכל מייל של העובדים הנשלח משרת הדואר של החברה יש חתימה וגם אם אין שרת דואר, בכל מייל יש אפשרות לשורת חתימה. חובה שלכל העובדים יהיה קישור לוובינר שלך בחתימה שלהם למשך זמן מסוים.

תחשבו על כל העובדים שלכם בתמיכה, במכירות, במחלקת החשבונות ששולחים מיילים. חלקם ללקוחות קיימים וחלקם ללקוחות פוטנציאלים וכל זה בחינם.

ארגנו תחרות פנימית בין העובדים: מי העובד שהביא לוובינר הכי הרבה משתתפים ולא נרשמים ואני אסביר. להרשם זה קל במיוחד עם הוובינר חינם, ממלאים טופס, לוחצים "שלח" ובזה זה נגמר. משתתפים, זה כבר ענין אחר.

הפרס הוא לא הענין פה אלא התחרות, המישחוק gamification והענין שהתחרות יוצרת. דאג שהביצועים של העובדים בנוגע לוובינר מתפרסמים על לוחות מודעות דיגיטליים או פיזיים ברחבי הארגון כדי לעודד אחרים לקדם את הוובינר.

פרסום ממומן בתשלום

אם יש לך את התקציב, כדאי לשקול הבאת תנועה בתשלום, כולל מודעות ברשתות חברתיות (פייסבוק, לינקדאין וכדומה) ובגוגל (חיפוש ו- מדיה) ובפלטפורמות תוכן אחרות כמו Outbrain או Taboola.

הענין בפרסום הוא מיקוד. אין הכוונה שהמודעות שלך יראו לכל, אלא רק לאנשים שיש סיכוי, שיש להם ענין בנושא הוובינר ובעתיד הם עשויים להיות לקוחות שלך.

חפש הזדמנויות לפרסום באתרים שרלוונטיים לקהל שלך. כדי לפרסם את הוובינר שלך באתר ידיעות אחרונות, אתה יכול לעשות זאת דרך פלטפורמה כמו גוגל או Outbrain או Taboola ואינך צריך לדבר ישירות עם האתר.

בין אם אנשים הגיעו לדף ההרשמה לוובינר דרך מייל ששלחת, מודעה בתשלום, פוסט או כל פעילות שיווקית אחרת, רובם לא ירשמו.

פירוש אפשרי לאי-ההרשמה שלהם:

  • נושא הוובינר מתאים, אבל לא רוצים להירשם עכשיו
  • נושא הוובינר מתאים, אבל המועד של השידור החי לא נוח
  • נושא הוובינר מתאים, אבל הם לא בטוחים שהשקעת הזמן שלהם שווה
  • נושא הוובינר לא מתאים, אבל אולי יתאים להם נושא אחר

רק בגלל שגולש שהגיע לדף ההרשמה שלך לוובינר לא נרשם, זה לא בהכרח אומר שהוא לא מעוניין או לא ירשם לוובינר בעתיד. למעשה, רק % קטן מהגולשים שיגיעו לדף ההרשמה שלך בביקור הראשון שלהם גם ירשמו. אותו % הרשמה תלוי בהרבה גורמים וביניהם: עד כמה הם מכירים אותך ואת העסק שלך, האם הם לקוחות משלמים, מהו ערוץ המדיה בו פנית אליהם ועוד.

בעזרת מודעות שיופנו לקהל שכבר ביקר בדף ההרשמה אבל לא נרשם – קהל רימרקטינג, תוכל להחזיר אנשים, שכבר מכירים את המותג שלך והראו עניין, לדף ההרשמה בשנית. זה הקהל שאיתו חובה להתחיל פרסום ממומן. זה נכון בפייסבוק, זה נכון בגוגל וגם בפלטפורמות אחרות.

לפלטפורמות הפרסום השונות יש אפשרויות מיקוד רבות שבעזרתן ניתן לקבוע מי יראה את המודעות שלך: החל ממיקוד גיאוגרפי (רק האנשים הנמצאים בחדרה), דרך מיקוד דמוגרפי (נשים, גיל 34 עד 52), תחומי ענין (פיננסים ובורסה, סירות מרוץ, יופי ובריאות ועוד מאות קטגוריות) וגם הורים לילדים עד גיל 6… כל פלטפורמה עם המיקודים שלה.

שלח הזמנות מותאמות אישית לוובינר

בכל ערוצי המדיה בהם אתה יכול לעשות התאמה אישית של המסר, זה מה שנכון וכדאי לעשות. זה נכון למשלוח מיילים ולמשלוח מסרוני SMS או WhatsApp.

הלקוחות יעריכו את תשומת הלב האישית. בסופו של דבר המייל שכל אחד ואחד מהלקוחות קורא הוא אישי. המסרון שאנחנו קוראים בנייד הוא אישי. אם השם של הלקוח או פריט מידע אחר המתאר אותו יהיה חלק מהמסר הוא ירגיש שהמסר שלנו הוא אישי ומיוחד ולא נוסח אחיד שנשלח לעוד אלפים.

גם אם הלקוח יודע שלא באמת הקלדת את המסר שלו, הוא מרגיש מיוחד עקב הפנייה האישית אליו.

מאמץ קטן שעשוי להביא לתרומה גדולה.

קדם את הוובינר הבא שלך באמצעות הוובינר הנוכחי

העבודה שלך אף פעם לא נגמרת. עליך לתכנן ולקדם באופן פעיל את הוובינר הבא שלך – גם אם הוא לא קשור באופן ישיר לנושא הוובינר הנוכחי.

אם ביצעת את עבודתך בצורה נכונה, יצרת אמון עם הלקוחות הפוטנציאליים החדשים שלך, כך שסביר להניח שהם יתעניינו במה שיש לך לומר בנושאים אחרים בנישה שלך.

הקפד ליידע את המשתתפים שלך בנושא הוובינר. זה יכול להיות בשלבים מוקדמים של הוובינר הנוכחי, במהלך הפסקה מובנית או בשקף האחרון הסוגר את המצגת.

כאשר אתה שולח את מייל לאחר שהוובינר הסתיים למי שנרשם והשתתף ולמי שנרשם ולא השתתף, כלול בהם הזמנה וקישור לוובינר הבא המזמינה את הצופים שלך ללחוץ כדי להירשם לאירוע הבא שלך!

עכשיו תורך

ספר.י לי מה את.ה עושה לקידום הוובינר שלך