וובינר בחינם או בתשלום?

אחד הדברים הראשונים שיש לקחת בחשבון בעת ארגון אירוע וירטואלי (כנס וירטואלי או וובינר) הוא האם תגבה תשלום עבור האירוע שלך.

דבר ראשון שיש לבדוק הוא למי מיועד הוובינר? ללקוחות שלך, לצרכי הדרכה או שמירת קשר או ללקוחות פוטנציאליים

וובינר

חברות רבות שעשו לראשונה אירועים וירטואלים במקום כנסים שהתבטלו בגלל מגיפת הקורונה, ברירת המחדל שלהן היתה: חינם. הם התייחסו לוובינרים כאל בדיקה או ניסוי ולכן כדי לא לסבך את העניינים הם העדיפו לעשות חינם, כך זה יותר פשוט, אבל השאלה היא: האם זה נכון?

יש הגיון בדרישה לתשלום ואפילו הגיון קטן עבור השתתפות באירוע וירטואלי כמו וובינר. התשלום הוא מעין מסננת ומבטיח שרק האנשים הנכונים, הרציניים יופיעו. התשלום גם מבטיח שמי ששילם כדי לקחת חלק באירוע הוירטואלי, יהיה מוכן לשלם יותר בהמשך עבור מוצר או שירות.

הבעיה היא שבחינם ירשמו יותר אנשים (נרשמים) מאשר אותו אירוע בתשלום, אבל זה לא הפרמטר היחידי החשוב. מה לגבי המשתתפים, כאן קורה בדיוק ההיפך. אחוזי ההגעה לוובינר בקהל ששילם גדול יותר מאחוזי ההגעה בקהל שנרשם חינם ופה דילמה: יותר חשיפה ואין הכנסה (נרשמים חינם) או פחות נרשמים, יותר רציניים וגם קצת הכנסה.

חלק מהבעיה בתשלום עבור אירועים מקוונים היא שאנשים רגילים לקבל דברים בחינם באינטרנט: פייסבוק, וואצאפ, גוגל דרייב (עד יוני 2021), גוגל ג'מייל (עד יוני 2022), זום, ויקס והרשימה עוד ארוכה.

אקח לדוגמה את זום: לזום יש שירות חינם. השירות אינו מוגבל בשיחה אחד עד אחד, אבל ברגע שיש 3 משתתפים בשיחה, הפגישה מוגבלת ל- 40 דקות. יש עסקים שהחינם מספק אותם והם כנראה לעולם לא ישדרגו בתשלום וזה בסדר – לי, זה מובן.

ענין התשלום הוא עסק מורכב בחברות יותר מאשר אצל אנשים פרטיים. אם אתה עורך וובינר בנושא יוגה לאנשים פרטים וגובה מהם 20 שקל, זה קל להם. הם שולפים חיש קל את כרטיס האשראי ונרשמים. לא כך בעסקים.

שכיר בארגון לא ישלם מכיסו עבור השתתפות באירוע, לא פיזי ולא וירטואלי. הוא יפנה את הדרישה לתשלום למנהל שלו, והוא יעביר דרישה לתשלום להנהלת חשבונות וכל אחד ירצה לקבל הסבר מלא ומפורט למה? כמה? ועוד כמה שאלות שחשוב לשאול ולחפור בהן ועד שימצא כרטיס האשראי הארגוני, אותו ניתן לחייב, ואיתו האישור המתאים, האירוע כבר הסתיים מזמן.

יש לברר עבור החברה שלך: מה חשוב כרגע: הכנסה או מעורבות?

יש עוד ענין אחד שכרוך בתשלום.

משתתפים שרכשו כרטיס באירוע וירטואלי מצפים גם מעבר, הם מצפים לקבל את הקלטת האירוע בין אם הם היו נוכחים או לא. אם התשלום עבור ההשתתפות בוובינר הוא רק כדי להראות רצינות, הרי ההתעסקות בהקלטה ובהפצתה רק למורשים תשחוק כליל את הרווח.

זאת הזדמנות למארגנים למכור לפחות 2 סוגי כרטיסים: כרטיס לאירוע אונליין (חינם) ו- כרטיס לאירוע אונליין + גישה להקלטה (בתשלום)

לסיכום

עכשיו שנתתי לך את הכלים, תוכל להחליט מה מתאים לך.

אודות הכותב

ניהול מקצועי של אירועים וירטואלים (וובינרים, כנסים וירטואלים, כנסים היברידים) עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות. מומחה לתכנון, הקמה וניהול עם ידע רב וניסיון של מאות אירועים וירטואלים, רבי משתתפים, רבי דוברים בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכללת תל חי, מובמנט, אלעד תוכנה, בינת תקשורת, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לליווי הוובינר שלך
נגישות