מצאתי כי יש רק דרך אחת יעילה לשווק וובינר ולגרום לאנשים להרשם. שיטה זו כרוכה בפיתוח היכולת ליצור ביעילות, לנהל, ולספק תוכן על הוובינר לכל המקומות בהם הלקוחות הפוטנציאליים שאתה רוצה שיגיעו, נמצאים באינטרנט.

צריך לפתח אסטרטגיות תוכן סביב נושא התוכן שיועבר בוובינר גם אם זה וובינר מכירתי בו תמכור את המוצר או השירות שלך.

מחקרים הראו כי ככול שמיוצר ומופץ יותר תוכן על הוובינר, כך גדל מספר הנרשמים והרי זאת אחת ממטרות הוובינר: להגדיל את רשימת התפוצה של האנשים שגילו ענין במוצר או בשירות של העסק שלך.

וובינר הוא כלי עוצמתי בשיווק בעסק שלך שמביא לידים, יוצר ענין מחודש בעסק שלך ובונה לך מובילות בשוק.

הרעיון הוא לייצור סוגים שונים של תוכן: מאמרים, סרטי וידאו, דוחות, ראיונות ולהפיץ אותם בכמה שיותר ערוצים, לאוו דווקא שלך ובבעלותך.

לפני שאני מסביר את ההפצה הרב-ערוצית אני רוצה להתייחס למקור הכי טוב להבאת תנועה לוובינר אלא גם להנעה ולשמירה של לקוחות והיא רשימת תפוצה.

תוכן עניינים

הכלי היעיל ביותר להביא משתתפים לוובינר – רשימת תפוצה

אם אתה עסק שכבר פעיל תקופת מה בזירה הדיגיטלית, אני יכול להניח שיש בידך רשימת תפוצה קטנה או גדולה, זה לא משנה, רשימה ממנה אתה צריך להתחיל. אם אין לך רשימה זה הזמן להתחיל לבנות רשימת תפוצה ולשם כך אתה צריך מערכת.

זאת המערכת הדיוור בתשלום איתה אני עובד ועליה אני ממליץ.

ברשימת התפוצה נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים "השרופים" שלך: הם אלו שעוקבים אחריך, קוראים את המיילים שאתה שולח ולוקחים חלק בפעילות שאתה עושה.

וובינר זאת פעילות ולכן בראש ובראשונה לפני שאתה יוצא לעולם הדיגיטלי הרב-ערוצי ומפיץ את דבר קיומו של הוובינר, אתה צריך לעניין את רשימת התפוצה שלך.

משלוח מייל אחד אודות הוובינר אינו מספיק וגם, לשלוח מייל שמעודד הרשמה למי שכבר נרשם כבר לוובינר רק יכול להרגיז, אז שים לב!

אחוזי הפתיחה של מיילים הם 20% ואולי 30%, זה אומר שצריך לשלוח מיילים רבים. אם אתה רוצה שאנשים יתייחסו למיילים שלך ויפתחו אותם, אל תשלח מיילים שבלוניים שבשורת הנושא רשום "הירשמו עכשיו", אלא ספק תוכן בעל ערך ורק בסופו הובל את הקוראים לעבר רישום לוובינר.

קידום וובינר במדיה רב-ערוצית

מקורות נוספים להבאת נרשמים לוובינר

לגבי שאר המקורות מהם תגיע התנועה לוובינר זה תלוי בקהל סביבו ניבנת תכנית השיווק של הוובינר. לכול וובינר ניבנת תכנית ייחודית לקידומו שעיקריה הם קידום הוובינר במדיה רבת ערוצים: אתר החברה, ערוץ יוטיוב, מדיה חברתית (דפים, קבוצות), עובדים, מפיצים, שותפים.

התוכנית, בדרך כלל, ניבנת בתקופה שבין חודש עד שבועיים ימים לפני הוובינר מתוך כוונה להוציאה לפועל לא יאוחר מ- 10 ימים לפני.

התכנית ניבנת בהתאמה לכל וובינר ולכן ייתכן בהחלט שפעילות הקידום תתחיל מוקדם יותר, שוב תלוי בקהל הפוטנציאלי אותו אתה מכיר ואופן התנהגותו לגבי רישום לאירועים, גם אם זה אירוע בשידור חי, וובינר, אליו ניתן להשתתף מכול מקום, עם כל מכשיר המחובר לאינטרנט.

מהצד השני יש גם וובינרים שהקידום שלהם נעשה בפרץ, בהפצצה תוך מספר ימים מועט. תארו לכם קידום לוובינר שמתחיל ביום ראשון ונמשך עד לוובינר שנערך ביום חמישי, עוד באותו שבוע.

כן זה אפשרי!

נכון, נדרשת הכנה מוקדמת של חומרי פרסומי, אבל איך שמתחיל השבוע, מתחיל הקידום בכל הערוצים באינטנסיביות גבוהה מאוד עד ממש למועד תחילת הוובינר שנערך ביום חמישי באותו שבוע.

אם במסגרת הוובינר אתה מתכוון למכור מוצר או שירות אז כדאי גם שתעשה פרסום בתשלום בגוגל, פייסבוק, רשתות הפצת תוכן ובאתרי נישה של התחום שלך ממש כמו שמקדמים תערוכה בתחומך.

כדי שהפרסום יהיה ריווחי אתה צריך לדעת את המירווחים שלך במכירה (תבקש ממנהל חשבונות שיעזור לך) ולעשות הערכה כמה אנשים ירשמו ויגיעו וכמה אחוז מתוך אלה שיגיעו אכן יקנו את ההצעה שלך. כשיש לך מספרים אלה, תוכל לקבוע את תקציב הפרסום.

כל מי שנרשם לוובינר למעשה נכנס לרשימת התפוצה עם הפרטים הבאים לפחות: שם, מייל, מספר טלפון נייד וזאת כדי שניתן יהיה לשלוח לו גם הודעות תזכורת ב- SMS כדי להגיע לוובינר.

היעזר במי שנרשם כדי להפיץ את דבר קיומו של הוובינר

תוכל לבקש מאלה שכבר נרשמו לשתף את חבריהם בכך שנרשמו לוובינר. אתה צריך לעשות 2 דברים בנידון:

האחד, לבקש. אם לא תבקש הסיכוי שאנשים יתנדבו לקדם אותך הוא קטן מאוד

השני, לתת לחצנים או טופס כדי שהתהליך יהיה פשוט ומיידי.

בהחלט אפשר לשקול לתת מתנות לאלה שיעזרו לך בהפצת הוובינר ברשתות החברתיות. לא צריך לתת משהו גדול, אבל לפעמים צריך להניע דברים קדימה. אם למשל הדובר הוא גם סופר, ניתן להציע 5 עותקים בחתימת המחבר שיינתנו למי שיפרסם הכי הרבה תכנים ברשתות החברתיות אודות הוובינר, לדוגמה.

ואיך מבקשים? קודם כול זה יכול להיות בדף התודה שמוצג למי שכבר נרשם לוובינר, ודבר שני זה יכול להיעשות בעוד 2 דרכים:

האחד, לצלצל ללקוחות באופן אישי, להודות להם על ההרשמה ולבקש מהם שישתפו את חבריהם במדיה החברתית. אין כמו פנייה איישת (מפתיעה) כדי להניע חלק גדול מהאנשים,

השני, בצורה אוטומטית במייל "אישור הרשמה".

פשוט לבקש.

שימוש בכוח 'לא מנוצל' וחינמי להפצת הוובינר

אחד הכוחות החזקים אבל הלא מנוצלים בקידום וובינר הוא כח האדם החברה.

כולם בחברה צריכים להתגייס להפצת דבר קיומו של הוובינר מהמנהל הבכיר עד אחרון העובדים: כולם צריכים לדבר על זה בפגישות מכירה, הם צריכים לדבר על זה ברשתות החברתיות, הם צריכים לשלוח הודעות SMS, הם צריכים לכתוב על הוובינר בקבוצות ה- WhatsApp שבהם הם חברים – הם צריכים להפעיל כל כלי אשר ברשותם כדי לקדם את הוובינר, כי זהו וובינר של החברה ולא של מנהל/עובד כזה או אחר – כולם מגוייסים!

אם הוובינר מיועד ללקוחות פוטנציאלים, אני לא הייתי פוסל על הסף גם סבב טלפונים מהיר עם קבוצה מצומצמת של לקוחות להם מיועד הוובינר ויש רצון להביא אותם לוובינר כחלק מתהליך המכירה. כדי לעשות זאת צריכים לדעת את הפרטים בין אם הפרטים נמצאים במערכת CRM או במערכת רשימות התפוצה.

חברות עסקיות גילו כי לכנסים וירטואלים מגיעים יותר אנשים. טוב זה ברור! זה לא דורש הכנות מרובות, לא צריך לנסוע או לטוס, לא צריכים להתעצבן בפקקים, זמן ברוטו הוא זמן נטו – כל אלה הם סיבות טובות טובות למה מגיעים יותר אנשים לכנס וירטואלי, אבל יש עוד דבר אחד שהתגלה: לוובינר מגיע קהל שלא נכח בכנס פיזי. מגיע קהל ביישן, חרד חברתית, פחדן שמבחינתו הוובינר זה הפתרון – בהא הידיעה.

סיכום

להקים אירוע וובינר, זה אומר גם לדאוג לשווק אותו במדיה רב-ערוצית כדי לנצל את האפשרות ללקוחות פוטנציאלים להצטרף מכול מקום על פני כדור הארץ ועם כול מכשיר המחובר לאינטרנט.

איך אתם משווקים את הוובינר שלכם? האם לקחתם, במובן שאתם הולכים ליישם, את אחת או יותר מהשיטות הנזכרות במאמר זה?

הפקת וובינר מקצה לקצה תביא אותך לתוצאה הטובה ביותר
ותחסוך ממך כאב ראש, טרחה והתמודדות עם תקלות בלתי צפויות

אני עוזר לבעלי חברות להעביר את המידע שיש להם בקלות, במהירות וגם בנוחות מבלי לצאת מהמשרד ולהפיק עבורם וובינרים וכנסים וירטואליים מתוזמנים, מסודרים ומוצלחים שזוכים לתשבחות.

איך תבטיח/י Webinar עם תוצאות מושלמות?

    כדי שתבטיח/י את הצלחת הוובינר שלך, פנה/י אלינו וקבל/י את כל המידע,
    בטלפון 052-8200-895 או השאר/י את פרטיך ונחזור אליך במהירות

    בחר את הנושא עליו הינך רוצה לקבל פרטים *

    מספר משתתפים *

    למתי מתוכנן האירוע שלך *







    מה לקוחות אומרים על התהליך ועל תוצאות העבודה איתנו

    עדות של סמנכלית שיווק, אלעד תוכנה
    עדות של מנהל בכיר, פסגות ניירות ערך