האם אירוע וירטואלי (וובינר) הוא באמת רעיון טוב?

אירועים וירטואליים משתמשים בפלטפורמות מבוססות אינטרנט כדי לאפשר לך, בעל העסק, להעביר את המסר שלך לפני מאות וגם אלפי משתתפים מרחבי העולם.

המשתתפים יכולים להצטרף להרצאה הוירטואלית מכל מכשיר: מחשב שולחני, טאבלט, מכשיר נייד ומכל מקום שהם רוצים. כל מה שצריך, מבחינת המשתתפים, זה חיבור לאינטרנט.

אין ספק שהמעבר מ- כנס פרונטלי ל- כנס וירטואלי יכול להיות שינוי מחשבתי וגם התנהגותי הן כלפי המארגנים והן כלפי המשתתפים.

אי אפשר להתעלם מהיתרונות הרבים וגם מהחסרונות, אבל כשאני מסתכל על הסך הכל, היתרונות של אירוע וירטואלי עולים בהרבה על החסרונות בצד המארגנים וגם בצד המשתתפים. הנה למה:

יותר נוכחות

לאירועים וירטואליים יכולים להגיע משתתפים מכל חלקי העולם. המכשול היחידי הוא אזורי הזמן השונים וכך כנס שמתנהל בשעה 20:00 לפי שעון ישראל, זה אומר שעה 13:00 ניו יורק, שעה 10:00 לוס אנגלס ושעה 02:00 שעון קוריאה (שתיים אחר חצות, שתיים לפנות בוקר של יום המחרת).

המשתתפים יכולים להצטרף לאירוע עם המכשיר שנוח להם, במקום שנוח להם מבלי לדאוג לנסיעות: לא ברכב, לא טיסות. משתתף בוובינר לא יכול לפתוח מצלמה ומשתתף במיטינג (שיחת וידאו) יכול שלא לפתוח מצלמה ולכן אפשר להשתתף מבלי לדאוג ללבוש או לאיפור.

סיפור מקרה:

אני מנהל כנס וירטואלי עבור לקוח שיש לו עסק עם סניפים בכל הארץ. את הכנס מארגן אחד האזורים. באמצע השידור הוא שולח לי הודעת וואצטאפ: כמה משתתפים?

אני מתפלא על השאלה.

מדוע?

כי הלקוח שלי יכול לראות, בעת השידור החי, את מספר המשתתפים ממש כפי שאני רואה.

אבל, הלקוח ביקש ואני שולח לו הודעת וואצטאפ: “1280”.

והוא מחזיר לי את התשובה הבאה: “בפרונטלי הם לא מגיעים ל-10 משתתפים”

וובינר הפתיע לטובה

ואז הבנתי,

הוא רואה את המספר ולא מאמין. לא מאמין למראה עיניו!

אירועים וירטואליים מאפשרים למארגנים להגדיל נוכחות ולגרום ליותר להשתתף בוובינר, לא משנה היכן הם גרים.

אנשים מעריכים את הנוחות של השתתפות באירוע וירטואלי מהמקום שהם בוחרים.

אנשים מעריכים את יעילות ניצול הזמן: בכנס וירטואלי, זמן ברוטו = זמן נטו וזאת מכיון שכדי להיכנס לוובינר צריך ללחוץ על הקישור. זהו! כמה זמן זה לוקח?

אנשים מעריכים פעילויות של שמירה על איכות הסביבה ואם ניתן להשתתף בהרצאה, בכנס, בשיחה מבלי לבזבז דלק מכוניות או מטוסים ולשמור על טביעת רגל פחמנית נמוכה – הרי זה מועדף.

לכן, אל כנס וירטואלי יגיעו הרבה יותר אנשים מאשר לאירוע פיזי / פרונטלי, כי כאמור אין זמן מבוזבז, יש חיסכון בעלויות.

הנגישות מרחוק, ללא טרחה, של אירועים וירטואליים מאפשרת לעסקים להיות בשידור חי מול קהל גדול יותר בהשוואה לאירועים פיזיים.

חוסך לארגון כסף וזמן

כנס פרונטלי זה שם נרדף להוצאות רבות: כיבוד, אירוח, לינה, נסיעות, צוות עובדים, שכירת מקום, אבטחה, שכירת ציוד וגם קניית פרחים לקשט את האולם.

בכנס וירטואלי, לעומת זאת, אין כיבוד!

סיפור מקרה:

לאחר שניהלתי כנס וירטואלי עבור חברת נדלן, אמר לי אחד המנהלים של החברה: “מחיר הכיבוד לבדו, בכנס פרונטלי, יותר יקר מהמחיר שעלה לי הכנס הוירטואלי וזאת עוד מבלי לקחת בחשבון עלויות של שכירת מקום, צוות עובדים, אבטחה,….”

ואתם שואלים, איך זה?

ובכן,

בכנס פרונטלי בו משתתפים 80 איש. עלות כיבוד קל עבור ערב עיון, החל מ- 40 שקל לראש. תעשו לבד את החשבון…

בכנס פרונטלי יש הרבה לוגיסטיקה והרבה תיאומים: אולם, צלם, סאונד, דוברים (מציגים), מעצב פנים, חנייה, צוות עובדים, אבטחה. פרחים, כבר אמרתי? כל זה איננו ולא קיים בכנס וירטואלי. בכנס וירטואלי יש תיאומים בעיקר עם הדוברים ולכן הצוות שמנהל כנס וירטואלי הוא קטן מאוד בהשוואה לצוות האמון על כנס פרונטלי.

זה חיסכון עצום בעלויות!

ההוצאה היחידה שצריך לקחת בחשבון היא עלות הפלטפורמה של הכנס הוירטואלי, בין אם זה Zoom, GoToWebinar, LiveStream, WebEx וכדומה.

או לחילופין עלות של חברה שתיתן לך שירותי וובינר, כך שאתה תתעסק עם התוכן של הכנס והשיווק.

אלגוריה לחיים ולמציאות

מנהל בחברה התבקש להכין אירוע חברה לעובדי החברה (20 עובדים) שיערך בקומת הכניסה רחבת הידיים. בין השאר הוא היה צריך לדאוג לכיבוד קל והוא התלבט: האם לקנות ולהכין את הכיבוד בעצמו או לקנות שירותי אירוח מחברה מתמחה.

אותה התבלטות עם וובינר.

אפשר לקנות את מערכת הוובינר, ללמוד להפעיל אותה ולנהל באמצעותה כנס וירטואלי או

אפשר לשכור את שירותיה של חברה שמתמחה בניהול של כנסים וירטואלים שתיקח על עצמה את כל הצד הטכני ותשאיר לך ראש שקט להתעסק בתוכן ובשיווק האירוע.

כאשר שוכרים חברה שתנהל עבורך את כל החלק הטכני של הכנס הוירטואלי, אתה יכול להקדיש יותר זמן לשיווק כדי להפוך את האירוע שלך למשפיע יותר.

יש חברות שניתבו את החיסכון הכספי לעשות יותר אירועים וירטואלים, כי כאמור עלות כנס וירטואלי היא הרבה יותר נמוכה בהשוואה לעלות כנס פרונטאלי וכאשר זה מתווסף לקלות הלוגיסטית, זה בכלל תענוג.

ומה לגבי נטוורקינג Networking ?

כנס פיזי in-person מורכב משלוש רגליים עיקריות:

  1. תוכן
  2. נטוורקינג
  3. מזון ומשקאות

כנס וירטואלי / וובינר מורכב משתי רגליים:

  1. תוכן
  2. נטוורקינג

מערכת וובינר Webinar היא פלטפורמה להעברת תוכן בלבד.

תחשוב מה קורה אם כל משתתף בכנס יוצר פרופיל, מצוטט (צ’אט) עם משתתפים ומרצים בכנס, מפרסם פוסטים בפיד אותם רואים כולם, מגיב לפוסטים של אחרים וכל זאת לפני שהכנס מתחיל, במהלך הכנס וגם לאחריו?

היכולת של משתתפים לעשות נטוורקינג זה משהו שרבים מהם מצפים.

נטוורקינג מעלה את מספר הנרשמים ואת מספר המשתתפים מבין אלה שנרשמו.

יש פתרון לניהול כנס וירטואלי או כנס היברידי עם נטוורקינג

האם את/ה רוצה
שהאירוע הוירטואלי (וובינר) שלך יעבור ללא תקלות?

שלום, שמי זהר עמיהוד. אני נחוש בדעתי לגרום לחברה שלך לצמוח.
השאלה היחידה שלי היא: האם זאת תהיה החברה שלך?

ניהול מקצועי של וובינר עם ידע וניסיון רב בפתרון תקלות
בבקשה למלא את שדות החובה
מה מטרת הוובינר?
אפשר לבחור יותר מאפשרות אחת
נדרש לענות על שאלה זו

אודות הכותב

ניהול מקצועי של וובינר עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות. מומחה לתכנון, הקמה וניהול וובינרים עם ידע רב וניסיון של מאות וובינרים, רבי משתתפים, רבי דוברים בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכללת תל חי, מובמנט, אלעד תוכנה, בינת תקשורת, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לליווי הוובינר שלך
נגישות