וובינרים מאפשרים לחברות וארגונים להתחבר ללקוחות, ספקים, עובדים ו- משקיעים, לחלוק ידע, תובנות, לשווק ולמכור מוצרים או שירותים ועוד.

האם אתה מחפש לשפר את איכות הוובינרים שלך?

אם כן, שקול לארח דוברים אורחים.

במאמר זה:

  • נסביר מהם דוברים אורחים לסוגיהם עבור השידורים החיים שלך,
  • מדוע דוברים אורחים יכולים להועיל כל כך?
  • דרכים למצוא ולהכין את הדוברים האורחים שלך לקראת שידור/

תוכן עניינים:

דובר אורח – מיהו/י?

כל וובינר זקוק למארח (host), שתפקידו הכללי הוא לקבל את פני המשתתפים, להציג את הדוברים ולנהל את השאלות מקהל המשתתפים.

זה מעלה את השאלה, מהו דובר אורח?

במאמר זה, דובר אורח הוא מישהו שמדבר ו/או מציג במהלך וובינר, אך אינו נמנה על עובדי החברה המארחת את הוובינר.

במאמר אני מדבר על וובינר שבדרך כלל יש בו דובר אחד או שניים של החברה ולא כנס וירטואלי ארוך.

קטגוריות שונות של דוברים אורחים

ישנם סוגים שונים דוברים שאתה יכול לעבוד איתם:

שותפים

כמעט לכל ארגון יש שותפים, כלומר, חברות איתן החברה עובדת כדי להשיג מטרה הדדית. אנשי המקצוע בחברות אלה יכולים להוות דוברים אורחים מעולים – כל עוד הם מתאימים לחזון המותג, לערכים ולקהל שלך.

בוובינר שניהלתי עבור סוכנות לביטוח ופיננסים, התארח הכלכלן הראשי של בית השקעות.

אנשי מקצוע

לכל תעשייה יש משפיענים, כלומר אנשים שיש להם נוכחות בולטת בתחומם ויכולים להשפיע על דעותיהם של אחרים באמצעות מדיה חברתית, מיילים, הבלוגים שלהם וכו'.

אנשים אלה לא תמיד קל להזמין עבור וובינרים, אבל הם יכולים להיות דוברים אורחים מדהימים – במיוחד אם הקהל שלך כבר יודע מי הם.

אל תפחד ליצור איתם קשר רק בגלל שהם מוכרים ומפורסמים.

בוובינרים אותם ניהלתי הוזמנו המשפיענים הבאים: נגיד בנק ישראל, פרופ' יורם יובל, ד"ר חיים שפירא, ד"ר צחי בן ציון ועוד.

לקוחות

בהתאם לסוג הוובינר שאתה מארח, ייתכן שתרצה להזמין גם לקוחות נוכחיים ו/או פוטנציאליים לדבר. זה יכול להיות לקוח עם סיפור מקרה מעניין, או מקבל החלטות בחברה שאתה מקווה שתהפוך ללקוח.

עליך לוודא, כמובן, שלדובר האורח שאתה מזמין לדבר יש משהו בעל ערך לחלוק עם הקהל שלך. אחרת, מה הטעם?

מהם היתרונות של דוברים אורחים?

נדרש זמן ומאמץ להזמין דוברים אורחים.
האם זה שווה את זה?
בהחלט!

עוד משתתפים

אירוח דוברים אורחים מוביל בדרך כלל ליותר נרשמים וליותר משתתפים בוובינר. הסיבה לכך היא שדוברים אורחים מסוגלים לקדם אירועי וובינר לקהל שלהם, מה שמגביר את ההרשמה וכתוצאה מכך את ההשתתפות.

אמינות רבה יותר

אתה לא מומחה לכל נושא – אף אחד לא. אתה יכול להעניק לוובינרים שלך אמינות רבה יותר על ידי שיתוף פעולה עם דוברים אורחים המתמחים בתחומים מסוימים.

מארגן וובינר בנושא פיתוח עסקי בנישה מסויימת? חפש/י יזם, משקיע, עתידן.

מעורבות טובה יותר

דובר אורח מגביר את מעורבות הקהל במיוחד כאשר מנחה האירוע עורך איתו דיון. הסיבה לכך היא ששיחה תמיד יותר מרתקת ממונולוגים ואם יש לך אפשרות לערוך פאנל של מומחים חלקם עובדי החברה וחלקם דוברים אורחים – זה ממש טוב!

אם ברצונך לשפר את חווית המשתתפים, שתף פעולה עם דוברים אורחים במהלך הוובינרים שלך.

כיצד למצוא את הדוברים הטובים ביותר עבור הוובינרים שלך

דוברים אורחים ישפרו את אירועי הוובינר שלך. השאלה היא איך אתה מוצא דוברים אורחים שהקהל שלך באמת רוצה לשמוע מהם?

התחל/י עם הרשת האישית שלך

את מי אתה מכיר שיכול להוסיף ערך לקהל שלך? והאם הם יהיו מוכנים להשתתף בוובינר הבא שלך?

רשימה זו עשויה לכלול עמיתים בהווה ובעבר, מנטורים, שותפים בחברה וכו'.
מקום טוב להתחיל הוא רשימת אנשי הקשר שלך, קבוצות וואצטאפ , קבוצות פייסבוק, לינקדאין בהם אתה רשום.

תוכל להיעזר באנשים שאתה מכיר שיעזרו לך ויפנו אותך אל מי שהם מכירים שיכול לתת ערך לקהל שלך.

מכיוון שכבר יש לך מערכת יחסים עם האנשים האלה, מעורבותם בוובינר שלך אמורה להיות די קלה. תבקש/י בנימוס ונסה/י להיות אדיב/ה ככל האפשר.

למד/י את התעשייה שלך

כאשר מיצית את הרשת האישית שלך, התחל ללמוד את התעשייה שלך. מי הם המשפיעים הכי חשובים? האם מישהו מהם יהיה מוכן להצטרף אליך לוובינר?

חשוב למקד את רמת הדובר הנכונה. אם רק השקת את העסק שלך, למשל, ייתכן שלא תוכל להזמין את אלון אולמן / ניר דובדבני / אמיר הרדוף / יניב זייד לשידור וגם סביר להניח שהם לא ירצו. זה בסדר, יש הרבה אנשים פחות מפורסמים שעדיין יכולים לתת ערך לקהל שלך וכן ירצו לקחת חלק.

זכור/י, את/ה עדיין לא מכיר/ה את האנשים האלה. ככזה, לא תוכל/י להסתמך על טובות אישיות כמו שאת/ה יכול/ה כשאת/ה מדבר/ת עם אנשים שאת/ה מכיר/ה. כדי לגרום להם להשתתף, הצע/י להם תמריץ: זה יכול להיות תמריץ כספי, הזדמנות לקדם את העסק שלהם במהלך הוובינר שלך. מצא/י משהו שהם מעריכים ותן/י להם אותו – יצירתיות היא שם המשחק!

שאל/י את הלקוחות שלך

את/ה תמיד יכול/ה לבקש רעיונות לדוברים אורחים מהקהל שלך. ממי הם רוצים לשמוע? רוב הסיכויים שהם ירשמו מומחים בתעשייה, אבל אי אפשר לדעת. הם עשויים להפתיע אותך ולהציע דובר אורח שאפילו לא שקלת.

כיצד להכין דוברים אורחים לוובינר שלך

הזמנת דובר אורח לוובינר הבא שלך – מזל טוב!

אבל העבודה שלך לא הסתיימה. כדי לוודא שהשידור יוצא ללא תקלות, עליך להכין את האורח/ים שלך לדבר עם הקהל שלך.

להלן חמישה טיפים שיעזרו לך להכין את הדובר האורח שלך:

הציג/י בפניהם את תוכנת הוובינר שלך

באיזה תוכנת וובינר אתה משתמש? ודא שדובר האורח שלך מכיר אותה.

אם הדובר האורח שלך לא מכיר את תוכנת הוובינר שלך, תן לו הדרכה לפני שהאירוע שלך מתחיל.

היה מעורב/ת בתוכן עליו ידבר ו/או יציג הדובר האורח

עבוד/י עם הדובר האורח על התוכן עליו הוא ידבר ואותו הוא יציג בוובירנ שלך, תוך שימת לב למסגרת הזמן, לרמת החומר בהתאמה לקהל המשתתפים הצפוי.

שקף/י לדובר האורח את לוח הזמנים של הוובינר

שתפו את הדובר האורח עם לוח הזמנים של הוובינר: מתי הוא נכנס לשידור החי, כמה זמן מוקצה לחלק שלו, האם יהיו שאלות ותשובות, מתי הוא יוכל לעזוב את השידור החי.

שתף/י שאלות ותשובות אפשריות עם הדוברים האורחים שלך

רוב הוובינרים מסתיימים בסשן של שאלות ותשובות. הכינו את הדוברים האורחים שלכם כך שיוכלו לתת תשובות עמוקות ומשמעותיות יותר. יש כמה דרכים לעשות זאת:

בקש/י מהנרשמים לשלוח את השאלות שלהם בעת הרשמה. כך תוכל לשתף את השאלות שאתה מקבל עם הדוברים האורחים שלך לפני שאתה עולה לאוויר.

נחש, בהתבסס על מה שאתה יודע על הקהל שלך, מה הם ישאלו את הדובר האורח שלך במהלך הוובינר שלך ושתף את מחשבותיך עם הדובר האורח.

ככל שאתה המנחה והדוברים האורחים שלך תהיו מוכנים יותר, כך הוובינרים שלך יהיו טובים יותר. עשה מה שאתה יכול כדי להכין את האורחים שלך לפגישות השאלות והתשובות שלך.

קח/י את הוובינרים שלך לשלב הבא עם דוברים אורחים

הדוברים האורחים הנכונים ישדרגו את הוובינרים שלך. לאחר קריאת הפוסט הזה, אתה יודע איך למצוא ולהכין דוברים אורחים לאירועים הוירטואלים שלך. כל מה שנשאר זה לעשות את זה בפועל!

אך זכור/י, אינך יכול/ה לארח וובינרים מדהימים ללא תמיכה טכנית מקצועית של getwebinar שתמנה מנהל אירוע אשר ילווה, ייעץ, ידריך ויבדוק כל אספקט טכני של הוובינר.

הפקת וובינר מקצה לקצה תביא אותך לתוצאה הטובה ביותר
ותחסוך ממך כאב ראש, טרחה והתמודדות עם תקלות בלתי צפויות

אני עוזר לבעלי חברות להעביר את המידע שיש להם בקלות, במהירות וגם בנוחות מבלי לצאת מהמשרד ולהפיק עבורם וובינרים וכנסים וירטואליים מתוזמנים, מסודרים ומוצלחים שזוכים לתשבחות.

איך תבטיח/י Webinar עם תוצאות מושלמות?

    כדי שתבטיח/י את הצלחת הוובינר שלך, פנה/י אלינו וקבל/י את כל המידע,
    בטלפון 052-8200-895 או השאר/י את פרטיך ונחזור אליך במהירות

    בחר את הנושא עליו הינך רוצה לקבל פרטים *

    מספר משתתפים *

    למתי מתוכנן האירוע שלך *







    מה לקוחות אומרים על התהליך ועל תוצאות העבודה איתנו

    עדות של סמנכלית שיווק, אלעד תוכנה
    עדות של מנהל בכיר, פסגות ניירות ערך