הדרכה בחברות עסקיות כדי לתת מענה מהיר לצורכי הדרכה

אתה לא יכול לעבור יום אחד מבלי לקבל מייל  או להיחשף למודעה המזמינה אותך לקחת חלק בוובינר בין אם זה לצרכי שיווק או הדרכה.

חברות רבות עושות שימוש בוובינר לצרכי שיווק שמטרתו: הגדלת רשימת התפוצה, בניית המותג, בניית סמכות ואמינות.

אבל מה לגבי וובינר פנימי בחברה?

בעקבות השימוש ההולך וגובר בוובינרים בסביבה העסקית, מחלקות הדרכה בחברות וארגוניים בוחנות את השימוש בוובינרים לצרכי הדרכת עובדים.

corporate learning webinars

וובינר הוא פתרון הדרכה טוב

קל לראות מדוע וובינר הוא פתרון טוב לצרכי הדרכה. וובינרים מעניקים את היכולת לשתף את המסר עם קבוצה גדולה של אנשים המפוזרים גיאוגרפית בארץ או בעולם.

כל אחד יכול להשתף בוובינר עם מחשב שולחני או מחשב נייד או מכשיר נייד מסוג אייפון או אנדרואיד.

כל אחד יכול להשתתף בוובינר עם כל מעשיר בכל מקום בארץ ובעולם כאשר הדרישה הבסיסית היא חיבור לאינטרנט ואת זה יש בכל משרד או בית.

ההחזר על ההשקעה ROI הוא דיי טוב. ההוצאה נמוכה יחסית לאלטרנטיבה, ומהי האלטרנטיבה? האלטרנטיבה היא לשכור אולם, לשלם עבור כיבוד, חנייה, מקרן, מערכת הגברה ושאר עלויות הכרוכות בהקמה של כנס פיזי -רק הפירוט הה כבר עושה לכם כאב ראש רציני!

וובינר הוא פתרון טוב להדרכה אבל לא כל הדרכה

וובינר הוא פתרון טוב לרוב צרכי ההדרכה בארגון אבל צריך לבחון באופן ספציפי איזו הדרכה.

וובינר טוב במידה וההדרכה אינה דורשת אינטראקציה בין המשתתפים.

וובינר טוב להדרכה קצרה בזמן. אם הארגון צריך להפיץ מסר, בין אם מסר שיווקי או מסר הדרכתי של מידע בזמן קצר, במהירות וביעילות – וובינר הוא הכלי.

וובינר טוב במידה ולא נדרשת אינטראקציה פיזית (מגע) בין הדובר/מציג לבין המשתתף בוובינר.

Χ וובינר לא טוב בהדרכה בה מחלקים את המשתתפים לקבוצות עבודה ועליהם ליצור פעילות קבוצתית.

Χ וובינר לא טוב אם ההדרכה נמשכת זמן רב הנמדד בשעות או בימים.

Χ וובינר לא טוב אם נדרשת אינטראקציה פיזית (מגע) בין הדובר למשתתף בהדרכה.

במרכז הקולינרי לאמנויות הבישול‏, אמר לי המנהל:

כאשר השף מלמד איך לחתוך בשר, אני רוצה את התלמידים לידו, כדי שיראו מה הוא עושה וכדי שהם חותכים בשר, השף יוכל להדריך אותם ואף להחזיק להם את היד.
אבל, שיעור של בטיחות אש במסעדה אפשר להעביר אוןליין, כי שם לא נדרשת אינטראקציה פיזית בין השף למתלמדים ולא נדרשת אינטראקציה בין התלמידים.”

וובינרים נהדרים עבור לימוד קטעי מידע קטנים, אבל לא ממש יעילים עבור פיתוח מיומנות או אפילו עבור למידה הדורשת יישום יצירתי של ידע תוך כדי ההדרכה.

יש דרכים לעשות את הוובינרים יותר מרתקים, עם יותר מעורבות של המשתתפים וכן לאפשר למשתתפים לשאול שאלות ולקבל תשובות בזמן אמת, אבל בגדול וובינר נועד להעברת מידע ומהר.

כמה דוגמאות:

רשת אפנה ידועה פתחה בקמפיין במדיה. לאור הביקשוים הגדולים שנוצרו מנהל התפעול של הרשת מעדכן באופן שוטף את מנהלי החנויות במיילים, WhatsApp ומסרונים SMS אבל כבר אין לו כוח לענות על כל השאלות. הפתרון הוא וובינר: מעלים את כל מנהלי הסניפים לוובינר, מעבירים להם מידע ועונים בזמן אמת על שאלותיהם.

מנהל מערכות מידע עומד לסיים את שדרוג מערכת המיחשוב בחלק הקשור לניהול מלאי ועליו להדריך את מנהלי הרכש במפעלי החברה השונים הפזורים ברחבי הארץ ובעולם. הפתרון: וובינר בו הוא מדגים את המערכת החדשה ועונה שאלות בזמן אמת.

עובדי המפעל שעברו וקיבלו הסמכה בנושא מסויים צריכים מידי תקופה לעבור רענון הדרכתי קצר כדי לשמור על כשירות. הפתרון, וובינר.

טיפים עבור וובינר להדרכה בחברה

  • הגבל את נושא הוובינר – וובינר צריך שיהיה על נושא אחד. הזמן המירבי המומלץ לוובינר הוא 60 דקות, אבל גם וובינר של 15 דקות בנוסח הרצאות TED זה בהחלט סביר.

  • ספק חומר כתוב – בין אם זה צילומי שקפים או דפים בהם ניתן להשלים את החסר במהלך הוובינר. חומרים אלה יגרמו ליותר מעורבות של המשתתפים ולהטמעה יעילה יותר של התכנים המועברים בוובינר.

  • הכר את עולם המושגים של המשתתפים בוובינר – אם המשתתפים בוובינר הם אנשי מכירות בחברה שלך תוכל לדבר אליהם במונחים כמו ROI, ליד, שיחה חמה – מושגים שלאנשי המחסן אין מושג על מה אתה מדבר.

  • חשוב על אחרי הוובינר – מה תרצה שאנשים יעשו אחרי הוובינר? כיצד אתה דואג שיעשו את מה שהתכוונת שיעשו בעקבות הוובינר? אם המשתתפים בוובינר רוצים עוד, איזה תשובה יקבלו ומי יענה להם? עליך לוודא שהוובינר הוא חלק מתהליך למידה ארוך ומתמשך.

לסיכום

וובינר הוא כלי הדרכתי המיועד להדרכות בהן לא נדרש מגע פיזי בין המציג/מדריך למשתתף. וובינר לא מתאים למפגש פנויים פנויות אבל כן מתאים למיגון רחב של הדרכות לעובדים, כדי להכשירם לעבודה, לרענן נהלים, לחדש הסמכות וכדומה.

ועוד רעיון מה ניתן לעשות עם וובינר לעובדים.

העובדים נמצאים בקורס של 3 ימים שמכשיר אותם לעבודה על ציוד במפעל. כחודש לאחר סיום הקורס, נערך וובינר עם כל מי שהשתתף בקורס שעניינו הדגשים עדכונים קצרים לחומר שנלמד ועיקרו מענה על שאלות הלומדים שעכשיו מיישמים את הדברים בשטח ובוודאי נתקלים בקשיים ויש להם שאלות לגבי אופן ביצוע הדברים.

אתם רואים איך באמצעות וובינר ניתן להעביר הדרכה לעובדים במהירות וביעילות?

שירותי וובינר מנוהלים של getwebinar מסייעים לך בכל צעד של הדרך ונותנים לך שקט נפשי. אנחנו ננהל את הצד הטכני של הוובינר ואתה תתרכז בתכנים והבאת המשתתפים.
השירות כולל ייעוץ לגבי שיטות עבודה מומלצות, ליווי, הדרכה על מערכת וובינר, וובינר חזרה “על רטוב”, סיוע במהלך הוובינר, משלוח דוחות לאחר שהוובינר הסתיים וכמובן הקלטה.

כדי שאוכל לספק לך שירות איכותי ומקצועי, אבקשך למלא את השאלון הקצר
בבקשה למלא את שדות החובה
20%

מרבית הפונים ממלאים את השאלון תוך 32 שניות

מה מטרת הוובינר?
אפשר לבחור יותר מאפשרות אחת
נדרש לענות על שאלה זו

אודות הכותב

מומחה לתכנון, הקמה וניהול וובינרים עם ידע רב וניסיון של מאות וובינרים, רבי משתתפים, בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכון היצוא, משרד הכלכלה, תרבותו מבית רימון טיולים, המוסד לבטיחות ולגיהות, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? צלצל/י 09-8910462

כתוב תגובה

נגישות