מה זה וובינר ואיך זה צריך להיות משולב באסטרטגיה השיווקית של העסק שלך?

מה זה וובינר?

וובינר זאת שיחה אינטרנטית, הרצאה אינטרנטית עם לקוחות, עובדים, ספקים ושותפים לפניהם ניתן להציג מצגת, להדגים מוצר ולהעביר מסר בכל זמן ובכל מקום.

המשתתפים יושבים מול כל מכשיר המחובר לאינטרנט (מחשב שולחני, טאבלט, מכשיר נייד), מקשיבים למציג (אפשר להאזין לדובר בכל שפה באמצעות תרגום סימולטני אונליין ויש גם תרגום לשפת הסימנים), צופים בוידאו (Webcam) של המנחה בזמן אמת, שואלים שאלות ומקבלים תשובות והכול בשידור חי.

תוכן עניינים

הפקה מקצועית של וובינרים מוצלחים, ללא תקלות מאז 2007

כנס וירטואלי

המילה וובינר מתייחסת להרצאה הניתנת באינטרנט, בשידור חי, היא שילוב של המילה Web ו- Seminar כך שיצא Webinar.

יש הקוראים ל- וובינר בשמות כמו: הרצאה אינטרנטית, שיחה אינטרנטית, שיחה אונליין, שידור חי באינטרנט, כנס אינטרנטי וגם סמינר מקוון – הכוונה היא אותה כוונה – וובינר Webinar.

פלטפורמת וובינר משמשת להעברת מסר בין אם הוא מסר הדרכתי או שיווקי וכך תמצא כי כנסים וירטואלים או כנסים היברידים עושים בשימוש בוובינר.

בהרצאה לפני קהל יש את היכולת ליצור אינטראקציה כמו הרמת יד, שאלות, מילוי סקר, כך שאם אתה שואל מה זה וובינר? אז להבדיל מסרט וידאו, כמו זה ביוטיוב, שהוא חד-כיווני, מהמציג לצופה ולצופה אין דרך להביע עמדה, לשאול שאלה ולקבל תשובה הרי וובינר היא מערכת שידור חי באינטרנט המאפשרת דו-שיח עם המשתתפים.

שירותי וובינר – מה זה?

וובינר זה תהליך ואני אחראי על הפקת וובינר מוצלח עבורך.

אני אלווה אותך צעד-אחר-צעד בתהליך, אייעץ ואדריך אותך כדי שהוובינר שלך יהיה הצלחה.

אם אתה מחפש שותף מקצועי טכני שידאג לכל הפרטים הטכניים ויגרום לוובינר שלך לקרות, מישהו שלוקח מחוייבות לאפשר לוובינר שלך להיות הצלחה, הגעת למקום הנכון.

שירותי וובינר שלנו מבטיחים לך ראש שקט וזמן פנוי לשיווק הוובינר.

אני אנהל את כל החלק הטכני של הוובינר ואבטיח שהוא מתנהל ברציפות, ללא תקלות.

לקוחות שאני נותן להם שירותי וובינר. אולי זה גם מתאים לך?

הדרכה

מכון היצוא מתדרך באמצעות מערכת וובינר את הנספחים הכלכליים בשגרירויות ישראל ברחבי העולם.

פסגות ניירות ערך פונה באמצעות וובינר למנהלי תיקי השקעות.

מכבי שירותי בריאות מדריך אלפי אמהות בנושא שינה לתינוקות, הנקה ושאר נושאים.

מכללת די.בי.איי מדריכה רואי חשבון ויועצי שכר.

חברת מובמנט לקידום בריאות בארגונים עורכת וובינרים של הדרכה ללקוחותיה.

אלעד תוכנה עורכת וובינרים ללקוחות על מוצריה.

שיווק ומכירות

אלן קאר, הפסקת עישון עורכים 'ערבי מבוא' למאות לקוחות פוטנציאלים באמצעות מערכת וובינר (הם לא צריכים לשכור אולם, הם לא צריכים לדאוג לחניה, לא לכיבוד) ובסיום הם מוכרים את סדנת הדגל שלהם.

ארד טכנולוגיות מדידת מים עורכת וובינרים ללקוחותיה על החידושים האחרונים בתחום.

חברת UVision הישראלית מייצרת ומספקת מערכות חימוש אוויריות חדשניות, חסכוניות, ללקוחות ברחבי העולם, עורכת מידי חודש וובינר לקניינים ולמתעניינים ברחבי העולם כתחליף לכנסים שבוטלו בארץ ובעולם עקב משבר הקורונה.

לשכת יועצי שכר מעבירה הדרכה ללקוחות פוטנציאליים באמצעות וובינרים ומעודדת אותם להצטרף בתשלום ולהיות חבר בלשכה.

מה ניתן לעשות עם וובינר?

מרבית המשווקים באינטרנט עושים שימוש בוובינר לצורכי שיווק ומרבית בעלי העסקים רואים במערכת וובינר פלטפורמה להעברת הדרכה ולכן כל חשוב שתדעו מה זה וובינר ואיך הוא יכול לשמש אתכם.

וובינר יכול לשמש להעברת הרצאה או קורס ממש כפי שאתם רגילים להעביר בחדר, כיתה או אולם אירועים. טוב, זה לא בדיוק אותו דבר: אתם לא רואים את הקהל בעיניים, אתם יודעים שהוא שם אבל אין לכם קשר עין איתו. המשתתפים רואים את המצגת שלכם, שומעים את קולכם, רואים אתכם באמצעות מצלמת המחשב webcam שלכם ויכולים לחוות אתכם. זה הדבר הכי קרוב לפגישה פנים-אל-פנים אבל ללא 'כאב ראש' הכרוך בהפקת אירוע פיזי.

עכשיו, תחשבו מהו וובינר עבורכם? מה אתם תוכלו לעשות עם היכולות האלה מבלי לצאת מהמשרד:

  • תוכלו להעביר הדרכה למאות ואלפי אנשים הנמצאים בכל מקום על פני כדור הארץ,
  • ניתן לערוך כנס וירטואלי מול לקוחות פוטנציאליים ולהדגים להם את המוצר או את הפתרון שלכם ולייצר לידים איכותיים,
  • ניתן לחשוף מוצרים או פתרונות חדשים ולערוך סשן של שאלות ותשובות אוןליין,
  • ניתן למכור באמצעות וובינר

והכול בשידור חי!

איזה מערכות וובינר יש?

קיומו של וובינר חייב להיעשות באמצעות תוכנה מיוחדת שמרכזה הוא חדר וירטואלי הנמצא בענן, באינטרנט. מכירים זום Zoom ? כאשר אתם עורכים שיחה אינטרנטית באמצעות זום נוצר "חדר וירטואלי" בו השיחה מתקיימת, אותו דבר עם וובינר. כאשר המציג יוצר וובינר, נפתח חדר וירטואלי באינטרנט אליו יכולים להצטרף משתתפים שיכולים להאזין, לצפות וגם לתקשר עם המציג: לשאול שאלות, להגיב הרמת יד, לענות על שאלות ולמלא סקרים.

זום מיטינג ו- זום וובינר זה לא אותו דבר.

ספקים רבים מציעים "חדר וירטואלי" חלקם בחינם כמו Google Meet אבל רובם מציעים מערכת וובינר בתשלום כמו Zoom, GoToWebinar, Webinar OnAir, WebEX, Webinar Jam Studio ויש עוד. כל תוכנה והתכונות שלה.

עוד לקוחות שאני נותן להם שירותי וובינר

הדרכה

סטודיו 6b לאדריכלות ועיצוב פנים מעביר שיעורים באמצעות מערכת וובינר. עמותת מפרקים צעירים, תיקון עולם, מכללת DBA לראיית חשבון, העמותה לבריאות הנפש של התינוק, BDO, רי/מקס, מכון הייצוא, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכבי שירותי בריאות.

שיווק ומכירות

לשכת מומחי שכר, בינת יישום, הייטק סוכנות לביטוח, Caja Robotics, Uvision, Matrix Medika, פסגות ניירות ערך.

כנס אוןליין

האקדמית כנרת ערכה כנס וירטואלי למשך 3 ימים, כל יום ½3 שעות ובהשתתפות עשרות דוברים שהעבירו הרצאות, כל אחד מביתו/משרדו למאות משתתפים.

מועצת הפרחים ערכה כנס וירטואלי של 5 שעות שידור שכלל הרצאות של חברות ישראליות המפתחות ציוד חקלאי חדשני למגדלים.

אוניברסיטת אריאל ערכה כנס וירטואלי: 3 ימים, 4 שעות שידור כל יום עם עשרות דוברים, מנחים.

מרכז יה"ל, איכות בשיקום ערך כנס וירטואלי לאורך ½4 שעות.

חברת צבירן העוסקת בייעוץ שכר, הטבות ופנסיה ערכה כנס וירטואלי ללקוחות שמהלכו הופיע, בשידור חי, הזמר פיטר רוט, חבר לשעבר בלהקת מוניקה סקס.

מהן התכונות של מערכת וובינר?

יש מיגוון גדול של תכונות features: דף הרשמה, רקע לשידור, מספר משתתפים, הקלטה, שאלות ותשובות, תרגום סימולטני, תרגום לשפת הסימנים, שאלות אמריקאיות, מיתוג וובינר, סקר, שיתוף מסך ועוד.

הרשימה הבאה כוללת יכולות בסיסיות שצריכות להיות בכול מערכת וובינר:

אופטימיזציה לאיכות התקשורת האינטרנטית

מערכת וובינר היא מערכת להפצת תכנים באמצעות האינטרנט. לאיכות ולרציפות השידור יש קשר ישיר להצלחתו של הוובינר אותו תערכו.

יש להבין כי תקשורת אינטרנטית אינה דומה באיכותה לתקשורת בכבלים או תקשורת טלפונית. תקשורת אינטרנטית דומה יותר לתקשורת סלולרית בה יש הפרעות/שיבושים וגם ניתוקים לפרקי זמן קצרים.

לכן, מה שמערכת וובינר צריכה להבטיח זה את איכות התקשורת.

מספר משתתפים

מספר זה מתייחס למספר המשתתפים הנמצאים בו-זמנית במהלך הוובינר. מערכות וובינר שונות מאפשרות 500, 1000, 3000, 5000 וגם 50,000. מכיוון שאת השידור בוובינר אפשר להזרים ליוטיוב או לרשתות החברתיות כמו פייסבוק אז באופן מעשי אין הגבלה למספר המשתתפים הצופים באמצעות פלטפורמות אלה.

וובינר בתשלום

בדרך כלל וובינרים הנערכים ללקוחות, עובדים, ספקים או שותפים הינם וובינרים הניתנים חינם. יש מספר מערכות וובינר המאפשרות תהליך של גבייה בעת הכניסה לוובינר. המשמעות היא שניתן ליצור וובינר ולמכור כרטיסים כמו למופע.

אם יש בכוונתך לגבות כסף בכניסה לוובינר, מה שעליך לעשות זה לבחור מערכת וובינר שתענה לצרכים שלך.

דף הרשמה

זהו "שער הכניסה" למערכת. כל מערכת וובינר צריכה שיהיה לה אפשרות להקמת דף הרשמה לוובינר להכיל טופס הרשמה עם שדות חובה כמו: שם ומייל, אבל ניתן להוסיף גם שדות נוספים לטופס כמו: שם ארגון/חברה, כתובת, תפקיד. בחלק מהמערכות אפשר להוסיף גם שאלות פתוחות כגון: מה הציפיות שלך מהוובינר היום? או שאלות עם מספר תשובות אפשרויות, כגון: בכמה וובינרים השתתפת?

דוגמאות של דף הרשמה מעוצב בעברית עבור וובינרים

מייל אישור הרשמה בעברית או באנגלית

לאחר שמשתתף נרשם הוא מקבל מייל אישור הרשמה בעברית ובו מועד הוובינר אליו הוא נרשם כמו גם פרטים נוספים שעליו להכין, במידת הצורך. בנוסף, המייל כולל גם קישור כניסה ייחודי לוובינר עבור אותו משתמש. כאשר במועד הוובינר המשתתף יילחץ על הקישור הייחודי שנשלח אליו הוא יכנס ישר לחדר הוירטואלי – וובינר.

תזכורות במייל

מערכת וובינר תשלח, למי שנרשם לוובינר, מספר תזכורות במייל. את מועד התזכורות ניתן לקבוע בימים ובשעות לפני המועד בו מתקיים הוובינר.

מציגים

במערכת וובינר אפשר שיהיה רק מציג (מבין הדוברים) אחד בו-זמנית שיכול לשתף את המסך שלו.

דוברים

בוובינר אפשר שיהיו מספר דוברים, כלומר, שיש באפשרותם לפתוח מיקרופון, לפתוח מצלמת המחשב ולשתף מסך. המשתתפים רואים את המסך של הדובר ששיתף (מציג), שומעים את הדוברים שפתחו מיקרופון ורואים את הוידאו של הדוברים שפתחו מצלמת מחשב.

המציג בוחר, בזמן אמת, איזה חלון להציג מהמחשב שלו

המציג למעשה משתף את המסך שלו עם המשתתפים ולכן, המשתתפים רואים את מה שהמציג רואה על המסך שלו. אם המציג רואה מצגת פאוארפוינט, גם המשתתפים רואים מצגת. אם המציג בחר להציג חלון דפדפן במחשב שלו, המשתתפים גם הם רואים את חלון הדפדפן. אם המציג בחר להציג חלון של תוכנה כמו מערכת קשרי לקוחות, אז גם המשתתפים רואים את אותו חלון אותו בחר המציג להציג.

מצלמת וידאו של המציג

המציג יכול לפתוח את מצלמת הוידאו webcam אשר ברשותו והמשתתפים כולם בוובינר יראו את הוידאו בצד המצגת. זאת אפשרות. אם המציג יבחר לפתוח את המצלמה, אז המשתתפים יראו את פניו בצד תוכן החלון אותו הוא משתף. אם המציג ישאיר את המצלמה סגורה, אז המשתתפים יראו רק את המצגת.

מצלמת המחשב מאפשרת למציג לערוך הדגמה של מוצר, של תהליך טיפול, של תהליך בישול וכדומה.

הקלטה של הוובינר

את הוובינר אפשר להקליט ולעשות שימוש בהקלטה אחר כך עבור:

  • משתתפים שרוצים להאזין פעם נוספת לוובינר
  • נרשמים שלא הצליחו להגיע לוובינר ומעוניינים לצפות

יש מערכות שעושות הקלטה באופן אוטומטי המועלת ישירות ליוטיוב ויש מערכות שצריך בהן להפעיל הקלטה ידנית ואחר כך לערוך את הסרט.

דו-שיח בין המציג למשתתפים

השיטה הנפוצה ביותר לדו-שיח בין המציג למשתתפים היא על ידי הודעות טקסט (צ'אט), בדומה למשלוח הודעות SMS. המשתתפים יכולים בכל רגע במהלך הוובינר לשלוח הודעות למציג: שאלות, הערות, בקשות.

במערכת וובינר יש מנגנון נוסף של שאלות ותשובות Q&A שאני יותר מעדיף אותו לניהול הדו-שיח עם המשתתפים כי הוא מאפשר יותר שליטה למארח הוובינר על התנהלות הדו-שיח.

לחצן "הרמת יד" מאפשר למציג לשאול שאלה ולמשתתפים לענות בלחיצה על לחצן הרמת יד.

שאלה עם מספר תשובות אפשרויות (poll): השאלה מוצגת על מסך המשתמשים והם בוחרים את התשובה או התשובות הנכונות. המציג רואה את התשובות בזמן אמת ויכול גם לשתף אותן עם המשתתפים.

סקר לסיום הוובינר

בסיום הוובינר המשתתפים יתבקשו למלא שאלון משוב קצר. זוהי אפשרות.

דוחות סיכום וובינר

  • דוח אקסל מפורט עם הפרטים של כל מי שנרשם לוובינר,
  • דוח אקסל מפורט עם הפרטים של כל מי שהשתתף בוובינר,
  • מסמך וורד עם שאלות שנשאלו במהלך הוובינר,
  • דוח אקסל מפורט של סקר המשוב,
  • דוח מפורט על נוכחות המשתתפים בוובינר על ציר הזמן
  • גרף על ציר הזמן של משתתפים בוובינר

מערכת וובינר בחינם או בתשלום?

יש ספקים של שירותי וובינר בחינם, אבל.

אבל, ופה האבל הגדול. אם תבדקו לעומק, תגלו כי מערכות אלו נבנו במקורן לקיום שיחה אינטרנטית בין 2, 4 ואולי 10 איש: שיחה אחד-על-אחד, שיחה בין עסקים, חברים, שיחה משפחתית, אם תרצו, אבל לא נבנו עבור וובינר מול מאות לקוחות ולכן, בבדיקה מעמיקה של רשימת המאפיינים לעיל, תיווכחו לדעת שהמערכות האלה חסרות יכולות בסיסיות הנדרשות להדרכה ולאיסוף פרטי המשתתפים, אבל זה לא הכול.

נקודת המוצא של מערכת לשיחות וידאו הן שיוזם השיחה (המארח) מכיר את המשתתפים והרי אלה הספקים או הלקוחות או העובדים אותם הוא מכיר.

וובינר היא פעילות הדרכתית ללקוחות קיימים כמו גם ללקוחות פוטנציאליים ולכן חייבים לדעת מי נרשם ומי השתתף.

מכיון שהשירות ניתן חינם, אין הבטחה של איכות התקשורת וגם אם התקשורת השתבשה במהלך הוובינר, למי תפנה? בפני מי תתלונן?

מספר פלטפורמות של וובינר בתשלום מאפשרות מנוי חינם לתקופה מוגבלת. ההגבלה היא לא רק בזמן אלא עשוייה להיות גם במספר הוובינרים שניתן לקיים באותו פרק זמן, משך הוובינר, אבל המגבלה העיקרית היא מספר המשתתפים, בדרך כלל עד 10 משתתפים.

תקופת ניסיון חינם מאפשרת "לשחק" עם מערכת וובינר ולבחון את מידת התאמתה לצרכים שלך. יש מערכות שמחייבות אותך לרכוש מנוי חודשי אבל נותנות לך החזר כספי עד 30 יום מיום הרכישה.

התשלום עבור מערכת וובינר הוא בדרך כלל חודשי עם אפשרות לרכישת מנוי שנתי המגלם הנחה משמעותית.

למה כדאי לך לשקול שימוש במערכת וובינר בעסק שלך?

וובינרים הם דרך מעולה כדי:

  • לבנות את המותג שלך,
  • להעביר את המסר שלך למאות אנשים בפעם אחת מבלי לצאת מהבית או מהמשרד,
  • להעביר הדרכה בחינם או בתשלום ללקוחות בכל העולם,
  • להגדיל את רשימת התפוצה שלך,

ועוד

אם כרגע אתה לא עושה שימוש בוובינרים כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית שלך, שווה לך לבחון קבלת ייעוץ כדי לבחון את הכנס הוירטואלי אל מול קהל היעד שלך והמודל העסקי שלך.

עושה רושם שהיום הרבה מאוד בעלי עסקים עושים שימוש בוובינר: יועצים עיסקיים, בתי השקעות, מארגני טיולים, יצואנים, מוסדות אקדמאיים, בתי תוכנה, עמותות ואחרים, מגדילים את הסמכות שלהם, מתחברים עם הקהל שלהם ועושים כסף על ידי מכירת מוצרים ושירותים במהלך הוובינר.

האם אוכל לנהל בעצמי את החלק הטכני של הוובינר?

כדי שהוובינר שלך יהיה הצלחה הוא צריך להתנהל ללא טעויות, ללא תקלות! זהו שידור חי, בזמן אמת לפני עשרות, מאות ואלפי משתתפים הרואים ושומעים אותך.

החלק הטכני הוא בלתי צפוי ותמיד יש בו בעיות.

אני כאן כדי לתת לך פתרון.

אני נותן לך שירות וובינר טכני מקצועי שייתן לך שקט נפשי להתעסק בתכנים ובהבאת המשתתפים. כל שאר הדברים הטכניים והתיאומים עליי!

יש לי ידע רב וניסיון של מאות וובינרים שערכתי עבורי ועבור לקוחותיי וביניהם: פסגות ניירות ערך, נופר אנרגיה, מלם תים, בינת יישום, צבירון, Booking.com, אלעד תוכנה, מכבי שירותי בריאות, מכון היצוא, המוסד לבטיחות ולגיהות, שגרירות הודו, ניאופארם, אדיוסיסטמס, מכללת זמן לנדל"ן, בניין עיר מקבוצת אזורים ואחרות.

יש לך על מי לסמוך.

אתה תדאג להביא משתתפים ומרצים, במידת הצורך, וכמובן למצגת ואני אדאג לכל השאר.

אני אלווה אותך, אדריך אותך, אישית צוות אויר, כדי שהוובינר שלך יהיה הצלחה.

הפקת וובינר מקצה לקצה תביא אותך לתוצאה הטובה ביותר
ותחסוך ממך כאב ראש, טרחה והתמודדות עם תקלות בלתי צפויות

אני עוזר לבעלי חברות להעביר את המידע שיש להם בקלות, במהירות וגם בנוחות מבלי לצאת מהמשרד ולהפיק עבורם וובינרים וכנסים וירטואליים מתוזמנים, מסודרים ומוצלחים שזוכים לתשבחות.

איך תבטיח/י Webinar עם תוצאות מושלמות?

    כדי שתבטיח/י את הצלחת הוובינר שלך, פנה/י אלינו וקבל/י את כל המידע,
    בטלפון 052-8200-895 או השאר/י את פרטיך ונחזור אליך במהירות

    בחר את הנושא עליו הינך רוצה לקבל פרטים *

    מספר משתתפים *

    למתי מתוכנן האירוע שלך *







    מה לקוחות אומרים על התהליך ועל תוצאות העבודה איתנו

    עדות של סמנכלית שיווק, אלעד תוכנה
    עדות של מנהל בכיר, פסגות ניירות ערך