מאז הקורונה, וובינר הפך להיות כלי בארגז הכלים של הרבה חברות וארגונים. הוובינר שהיה כלי של משווקים באינטרנט בלבד, הפך להיות נחלתם של חברות וארגונים רבים.

הצמיחה המהירה הזו הובילה ל"עייפות וובינרים" ויצרה עומס רב לקהל שעכשיו יש לפניו מבחר כה רב של וובינרים שבהם הוא יכול להשתתף בלחיצת עכבר, בלי שום מאמץ ובחינם. בסביבה זו, כשהצע הוובינרים כל כך גדול והרישום כל כך קל ובחינם, נדרשים המשווקים לעודד מעורבות טובה יותר עוד לפני שהוובינר התחיל.

יש מרחק גדול בין דף הרשמה לוובינר לבין השתתפות בוובינר. זה לא רק מרחק פיזי של ימים או שעות, זה מרחק מסוג אחר.

נכון, מאז ההרשמה ואז מועד הוובינר, אפשר לשלוח מיילים של תזכורות, אבל כולנו יודעים את אחוזי הפתיחה הנמוכים שנעים סביב 20% ואם הרשימה ממש ממוקדת אז זה מגיע לסביבות 30%.

אימייל היה ועדיין הוא ערוץ התזכורות העיקרי של וובינרים. תיבת המייל של הלקוחות שלך מתפוצצת מרוב מיילים וביניהם גם מיילים של תזכורות לוובינרים שלהם הם נרשמו. כולם שולחים להם מיילים.

אני רוצה להראות לך איך לעודד מעורבות טובה יותר שתשפר את אחוזי ההגעה לוובינר שלך באמצעות משלוח מסרונים – SMS או WhatsApp.

הערה: מעתה ואילך מסרונים זה SMS או WhatsApp

שיווק וובינר באמצעות מסרונים: סלילת הדרך למעורבות ישירה של לקוחות

ערוץ השיווק ב-SMS מושך את תשומת הלב של המשווק המודרני, ולא בכדי. במהלך השנים האחרונות, שיווק ב-SMS התפתח והתרחב לתזכורות מותאמות אישית, הצעות מוצרים, הנחות ועוד, כל אלו תורמים לבניית חוויות מותג טובות יותר עם הלקוחות.

SMS מאפשר למשווקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים וללקוחות קיימים היכן שהם תמיד נמצאים – במכשירים הניידים שלהם. עם אחוזי פתיחה של מעל 90% התזכורות וההתראות שלך נצפות.

שימוש ב-SMS לאישור הרשמה ולתזכורות של וובינרים יכול להבטיח שהודעות שיווקיות אלה ייראו וגם שתהיה אליהם התייחסות. זה עדיין לא מבטיח שכל מי שפתח מסרון תזכורות על הוובינר שלך גם יגיע, אבל זה עשוי להגדיל באופן משמעותי את אחוזי ההגעה.

אתה לא יכול פשוט להתחיל להפציץ את מספרי הטלפון של מי שנרשם אצלך לוובינר במסרונים. לשיווק ב-SMS יש חוקים מאוד ברורים בענין.

שלב 1: כלול שדה טלפון נייד בטופס הרישום לוובינר שלך

טופס הרישום הבסיסי לוובינר מכיל את השדות הבאים: שם פרטי, שם משפחה, אימייל. אלו הן שדות החובה. אם אתה רוצה לשלוח מסרונים לנרשמים, עליך לבקש מהם את מספר הטלפון הנייד שלהם.

שלב 2: קבל הסכמה למשלוח מסרונים

הנרשם צריך לאשר הסכמה בו הוא מרשה לך להשתמש בנתונים שהוא סיפק (מייל, טלפון) עבור יצירת קשר. נדרש על פי החוק בישראל וברוב המדינות.

שלב 3: דאג למערכת משלוח מסרונים

את משלוח המסרונים אתה עושה מתוך מערכת ייעודית או דרך ספק שירותי רשימות התפוצה (ניוזלטר) שלך. רוב החברות הנותנות שירותי משלוח מיילים (ניוזלטרים) מאפשרות גם משלוח מסרונים SMS. אז אם יש לך מערכת ניוזלטר, חייבת שתהיה לך, כדאי שתברר אצל החברה את נושא משלוח המסרונים ואם מסיבה כלשהי לא תרצה להשתמש בשירות שלהם אפשר לרכוש שירות ייעודי שכזה.

תוכן ההודעות במסרון צריכות להיות תזכורות קצרות. כדאי לשפר עוד יותר את החווייה כולה על ידי כך שההודעה תהיה מותאמת אישית, ממש כמו המיילים שאתה שולח באמצעות רשימת תפוצה. גם המסרון המותאם אישית יכול להכיל שם פרטי ואת קישור הכניסה הייחודי לוובינר.

התאמה אישית של המסרון היא המפתח לשיפור האפקטיביות והאותנטיות הכוללת של תקשורת בינך ובין הלקוח.

לדוגמה, תזכורות SMS כוללות את שמו של הנרשם לוובינר, כותרת הוובינר וקישור כניסה ייחודי URL לוובינר. מכיוון שההודעה מכילה את הקישור הייחודי של הנרשם, כל מה שהוא צריך לעשות, זה ללחוץ על הקישור והנה הדרך לשיפור אחוזי ההגעה לוובינר שלך.

כאשר אתה כולל את קישור הכניסה הייחודי לזום וובינר במסרון, תוכל לעקוב אחר מספר האנשים שלחצו על הקישור כדי להשתתף. זה יעזור לך למדוד את היעילות של משלוח מסרים עבור הוובינרים שלך.

אז מה הבעיה?

הבעיה היא שהקישור לזום וובינר ארוך, נראה רע ו- מאוד לא ידידותי כדוגמת הקישור הבא:

https://us02web.zoom.us/w/889120810?tk=fqmdzU3wTeqzTqdOs-jRgh3_MmRG2YKgfYBuz6DRESo.DQMAAAAUs5KcIhZDR09xS0lMNlNOQ1ppTVlKdmRId2NBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA&uuid=WN_cyQPotCIRPGG4wdp92e0Aw

ארוך, הבנתי.

נראה רע, הבנתי

מאוד לא ידידותי, הבנתי.

מה הפתרון?

הפתרון הוא שירות קיצור כתובת URL שאותו אני מציע זאת, ללא תוספת תשלום, ללקוחות שאני מנהל וובינר עבורם וכחלק מתהליך הרישום.

איך זה עובד?

אתן לך דוגמה. הנה כתובת של קישור משתתף לזום וובינר

https://us02web.zoom.us/w/83410505082?tk=H-rK4Wvvr28J21wVrCWps1A1q4foicZ5sSCLreD0rvo.DQMAAAATa6dNehZYWU1VbE1sR1JaT1BrcVpUZmtDOVJBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA&uuid=WN_9sxWywlLQ-2Y8Oedg70h2Q

הקישור ארוך, נראה רע, לא ידידותי.

במקום זאת יצרתי את הכתובת https://getwebinar.link/jiJst9 שהיא קצרה, נראית טוב, ידידותית.

לחיצה על הקישור המקוצר https://getwebinar.link/jiJst9 תוביל (תפנה) לזום וובינר.

מוזמן להתנסות

איך זה נעשה?

שירות קיצור כתובות, כדוגמת bit.ly הוא חינמי ליצירת עד 10,000 קישורים בחודש ויש גם חבילות בתשלום.

  1. נכנסים לאתר bit.ly
  2. לוחצים Create new
  3. בוחרים Link
  4. מדביקים את כתובת ה- URL שאותה רוצים לקצר בשדה Destination
  5. לוחצים Create
  6. הכתובת המקוצרת, כדוגמת https://bit.ly/390MAB2 מוצגת לפניך
  7. לוחצים Copy

נהדר! האם ניתן להתאים את הכתובת המקוצרת?

בחבילת החינם באתר bit.ly תוכל לקבוע מה יופיע מימין לסימן / אם הוא אינו בשימוש כאשר אתה מוגבל ל- 50 כתובות מותאמות בחודש.
אם אתה רוצה יכולות התאמה משופרות, אתה צריך לרכוש חבילה בתשלום.

ללקוחות להם אני מנהל טכני של הוובינר, שירות קיצור כתובות בסיסי, כחלק מתהליך הרישום, ניתן ללא תוספת תשלום.

רק רגע. מה שמתואר לעיל זה לכתובת URL אחת, ומה אם יש לי יותר כתובות URLs שאני רוצה לקצר?

במסגרת חבילת החינם של bit.ly יש אפשרות לייצר עד 10,000 קישורים בחודש, קישור אחר קישור one by one.
אם אתה רוצה לקצר כתובות באמצעות העלאת קובץ, למשל, אתה צריך לרכוש חבילה בתשלום.
ללקוחות להם אני מנהל טכני של הוובינר, שירות קיצור כתובות בסיסי ניתן כחלק מתהליך הרישום לוובינר הוא ללא תוספת תשלום.

סיכום

משלוח מסרונים SMS או WhatsApp יכול להגביר את אחוזי ההגעה של הנרשמים לוובינר שלך.

שיווק באמצעות מסרונים דורש גישה אסטרטגית כוללת, ואמור להשתלב באסטרטגיית השיווק שלך, תוך התחשבות בחוויית המשתמש, תחומי העניין והצרכים של המשתמש.

מסרונים יכולים להיות יעילים ביותר לשיפור אחוזי ההגעה לוובינרים שלך.

5 טיפים לשימוש במסרונים ביעילות:

  1. וודא שבטופס הרישום לוובינר יש שדה טלפון שאותו חובה למלא
  2. וודא שהלקוח מאשר קבלת הודעות מכל סוג שהוא ממך (התייעץ עם עורך דין לגבי הנוסח המדוייק)
  3. וודא שאתה שולח הודעות מותאמות אישית
  4. הגבל את מספר המסרים לאדם כדי למשוך את הקהל שלך מבלי להתיש אותו
  5. תזמן את ההודעות שלך מבעוד מועד כדי להבטיח תהליך יעיל