באיזה יום, שעה לערוך וובינר, זאת שאלה שכיחה של כל בעל עסק הרוצה לערוך וובינר.

היום והשעה חשובים ואותם יש למדוד ב- 3 פרמטרים:

  • מספר הנרשמים לוובינר, כלומר גילו ענין בנושא הוובינר ובעת ההרשמה גם היום/שעה התאימו להם,
  • אחוז הגעת משתתפים, מי שבפועל הגיעו לוובינר ולקחו בו חלק לחלק למספר המשתתפים
  • אחוז המרות במידה ונעשה מכירה, כמה מכירות היו חלקי מספר המשתתפים בוובינר

אם זהו וובינר לעובדים חלים עליו כללים אחרים.

איזה יום מתאים לוובינר?

מחקרים בארה"ב מראים באופן עקבי ולאורך שנים כי אין שינוי מהותי באמצע השבוע: א' עד ה' באחוזי ההגעה לוובינר (משתתפים חלקי נרשמים). סקרים אחדים הראו כי יש עדיפות לימי רביעי וחמישי על פני הימים בתחילת השבוע, אולי מכיון שלאנשים נוח להתחייב לתאריך כמה שיותר רחוק ואולי בגלל שבתחילת השבוע הם מרגישים מעט יותר לחץ בעבודה.

בישראל לא נערך מחקר מסודר ואני יכול לומר מניסיוני ואחרי מאות וובינרים שערכתי מאז 2007 שאין הבדל באחוזי ההגעה לאורך ימות השבוע.

מי שהוובינר חשוב לו, יגיע ומי שהוובינר לא כל כך חשוב לו, תמיד ימצא סיבה למה לא: משחק כדורגל, הישרדות, כוכב נולד וכדומה. במדינה בה אירוע רודף אירוע ואנשים רבים חיים לפי החדשות, יש הרבה תירוצים לא להגיע לוובינר.

תמיד, אבל תמיד, יהיו כאלה שהיום והשעה לא מתאימים להם מכל מיני סיבות.

עובדה!

יש שוני באחוזי הגעה לוובינר שבדרך כלל עומדים על 37% בהתאם לקהל היעד: פרטי או עסקי. גם בקהל היעד העסקי יש שוני אם זה אנשי מכירות, משאבי אנוש, פיננסיים או מנהלים.

אחוזי הגעה מחושבים כך: מספר המשתתפים חלקי מספר הנרשמים.

בואו ניקח דוגמה: נניח ונרשמו לוובינר 100 איש. ונניח ומספר המשתתפים הוא 40. מהו אחוז ההגעה לוובינר?

נעשה את החישוב הבא: 40 חלקי 100 שהם 40%

התשובה: % ההגעה לוובינר הוא 40%

לא בדיוק ואני אסביר.

דוח המשתתפים שמפיקה מערכת זום מכיל את מספר המשתתפים, פרטי המשתתפים ואת זמן השהייה של כל אחד מהם בוובינר.

לא כל המשתתפים זהים:

  • יש משתתפים שהיו במשך כל משך הוובינר, מהתחלה ועד הסוף
  • יש משתתפים שהיו חלק מהזמן, מי יותר ומי פחות, אבל אלא את כל הזמן
  • יש משתתפים שהיו רק כמה דקות בוובינר.

החישוב שלעיל של אחוזי ההגעה, הניח שכל המשתתפים היו לכל אורכו של הוובינר, אבל זה לא כך, אף פעם.

משתתף שרק "דגם" את הוובינר ל- 2 דקות ניספר כמו משתתף שהיה 40 דקות בשידור – נראה לך הגיוני?

הגרף הבא מתאם את מספר המשתתפים לאורך זמן הוובינר.

המספרים הם:

  • 2,151 נרשמים
  • 1,331 משתתפים
  • 1,173 מספר משתתפים בו-זמנית (מקסימלי)
  • 90 דקות נמשך הוובינר משעה 12:00 עד שעה 13:27
גרף משתתפים בוובינר

לפי נוסחת חישוב אחוז ההגעה: מספר המשתתפים חלקי מספר הנרשמים, כלומר 1,331 חלקי 2,151 שהם 62% שזה נתון מרשים.

חדי העין שביניכם יכולים להבחין שבשעה 13:00 היו רק 1,000 משתתפים בשידור ובשעה 13:15 היו רק 800 לערך.

בשעה 12:25 היו בשידור מספר המשתתפים המקסימלי שהוא 1,173 (מתוך ה- 1,331 שהיו ולו לרגע בשידור) שמשקפים אחוז הגעה של 54%

ומה לגבי שעת הוובינר?

השעה צריכה להיקבע לפי קהל היעד:

לקהל פרטי מומלץ לערוך וובינר בשעות הערב החל מהשעה 20:00 אחרי שהשכיבו את הילדים לישון.

לקהל פרטי של אנשים מבוגרים בגילאי 60 פלוס אפשר להתחיל וובינר גם בשעה 19:00

לקהל פרטי של אנשים בגילאים 40 פלוס שיש להם ילדים בגיל ההתבגרות, אפשר להתחיל וובינר בשעה 20:00

לקהל עסקי מומלץ לערוך וובינר בשעה 10:00 לפני ארוחת צהרים או בשעה 14:00 אחרי ארוחת צהרים, כאשר החלק המועדף ביום הוא לפני הצהרים, בערך פי 2 בהשוואה לשעות שאחרי ארוחת הצהרים.