אנשים רבים צופים בסרטונים תוך כדי תנועה (ברכבת, בהליכה למשל) או בסביבות שקטות (משרד, חדר המתנה לרופא) ואינם רוצים להפריע לאנשים אחרים סביבם – זאת הסיבה שהם מכבים את הסאונד (סוגרים רמקול) במכשיר הנייד שלהם.

לכן, אם אתה רוצה שאנשים יצפו בסרטונים שלך, אל תסתמך רק על אודיו. הסרטונים צריך להיות מובנים בקלות עם או בלי קול, כלומר: עם כתוביות.

רבים, ולא רק אנשים עם מוגבלות, מסתמכים על כתוביות כדי להבין את המתרחש בוידאו.

מספרים שכדאי לדעת בנושא כתוביות

69% צופים בוידאו עם סאונד כבוי (ללא סאונד) במקומות ציבוריים
25% צופים בוידאו עם סאונד כבוי במקומות פרטיים
80% מהגולשים צופים עד סוף הסרטון שיש לו כתוביות

רוצה עוד מספרים?

92% מהגולשים צופים בוידאו עם סאונד כבוי (ללא סאונד) במכשיר נייד
80% מהגולשים בלינקדאין צופים בסרטונים כאשר הסאונד כבוי
40% מהגולשים באינסטגרם צופים בסרטונים כאשר הסאונד כבוי
85% מהגולשים בפייסבוק צופים בסרטונים שהסאונד כבוי

מתי כתוביות מועילות?

כתוביות מועילות בסרטון וידאו, מכל סוג שהוא, אם:

  • אתה לא רוצה להפריע לאנשים סביבך
  • אתה בסביבה רועשת שמקשה עליך לשמוע
  • לסרטון יש שמע גרוע
  • הסרטון הוא בשפה שאינה מוכרת לך
  • הדובר מדבר מהר מדי
  • לדובר יש מבטא שמקשה על הבנת הנאמר

כאשר הפעלה אוטומטית שקטה (רמקול כבוי) היא ברירת המחדל במרבית הפלטפורמות, 85% מהסרטונים נצפים כשהסאונד כבוי.

המשמעות היא שסביר להניח שהקהל שלך לא יצפה בסרטון שלך אם אין בו כתוביות.

סיכום

אם הסרטון שלך הוא אוסף של נפילות ומעידות, הסאונד לא תורם להבנת הסרטון וגם אינך צריך כתוביות.

אם הסרטון שלך הוא הקלטה של וובינר, אין משמעות לסרטון מבלי שישמעו את הדובר. כתוביות הכרחיות להבנת הסרטון.