כיום, כל פלטפורמת מדיה חברתית מגיעה עם אפשרות של שידור חי: יוטיוב, פייסבוק, לינקדאין. לכולן יש שירותים של שידור חי משלהם וחלק זה של שידורים חיים, רק הולך וגדל משנה לשנה.
מעניין למה?!?
הלקוחות שלך כנראה נמצאים ביותר מפלטפורמה אחת. הם נמצאים באחת או יותר מ-שלוש הרשתות החברתיות המובילות: יוטיוב, פייסבוק, לינקדאין אבל גם ברשתות אחרות כמו: TikTok, Instagram ואולי גם אחרות.
שידור לפלטפורמה אחת זה פשוט לא מספיק. כעסק היוצר תוכן ומפיץ אותו באמצעות וובינר, אתה מפסיד חשיפה פוטנציאלית על ידי שידור חי ליוטיוב בלבד או רק לפייסבוק.
רוצה להגיע ליותר צופים ביותר מפלטפורמה אחת?
אתה צריך להתחיל לבצע הזרמה רב-ערוצית.
מה זה הזרמה רב-ערוצית?
הזרמה רב-ערוצית הוא שידור תוכן וידאו חי ליותר מפלטפורמה אחת בו זמנית. אם אתה משדר לערוץ היוטיוב שלך ובה בעת מזרים את אותו תוכן, באותו הזמן, לקבוצת הפייסבוק שלך, אתה למעשה עושה הזרמה רב-ערוצית.
עבור רוב החברות העושות וובינרים, בחירת פלטפורמה להזרמה היא לא הבעיה. מה שמגביל אותם היא היכולת להזרים למספר יעדים בו-זמנית.
ועכשיו דוגמה:
אתה חברה העושה שימוש בזום עם לקוחות פוטנציאלים. הגיוני לערוך שידור חי בזום ובכל רשת מדיה חברתית שבה יש לך קהל, בין אם זה לינקדאין, פייסבוק, טוויטר או יוטיוב.
אבל, עם זום אתה יכול להזרים לרשת אחת בלבד מבין הרשתות שזום מציעה לך: יוטיוב או פייסבוק וזהו! אין שידור ישיר מזום ללינקדאין. אין שידור ישיר מזום לטוויטר.
מה עושים כדי לשדר בו זמנית למספר רשתות?
אתה יכול לעשות זום וובינר עבור כל פלטפורמה בנפרד,
או
לעשות שידור חי בפלטפורמה אחת ואז לפרסם את ההקלטה של הוובינר בכל פלטפורמה אחרת.
בכל מקרה, זה פחות אפקטיבי לעומת שידור חי אחד המוזרם במקביל למספר רשתות חברתיות.
למה שידור הקלטה הוא פחות אפקטיבי משידור חי?
מחקרים מראים כי סרטונים חיים, בשידור חי, מייצרים פי 6 יותר אינטראקציות מאשר צפייה בהקלטה.
הזרמה בו-זמנית של וובינר במספר פלטפורמות חברתיות מרחיבה את טווח ההגעה שלך באופן אקספוננציאלי ומאפשרת קריאה לפעולה יעילה יותר (CTA) בזמן שהוובינר פעיל.
לקידום הוובינר החי שלך במספר רשתות חברתיות יש פוטנציאל, על פי רוב, לעבוד יותר טוב עבורך בהשוואה לפעילויות קידום אחרות שלך.
פלטפורמות כמו פייסבוק, לינקדאין ויוטיוב מקדמות יותר שידורים חיים, דבר שיגדיל עוד יותר את שיעורי ההגעה של התוכן החי שלך לקהל.
נוכחות עקבית בפלטפורמות חברתיות ראשיות עוזרת לך:
- להגביר את טווח ההגעה. יצירת תוכן זה דבר אחד, אבל להביא אותו לקהל שלך זה דבר אחר. יותר משתמשים פירושו חשיפה לקהל גדול יותר.
- לשפר את המיקוד. יכולת משופרת להגיע לקהלים שונים ולפרסם את השידור שלך בצורה מעט שונה בהתאם לפלטפורמה שבה אתה נעזר.
רוב הפלטפורמות החברתיות מקדמות תוכן ויראלי ובמיוחד שידורים חיים. השתמש באלגוריתם זה כדי לקדם את העסק שלך!
זה נכון שאפשר גם לשתף את האירוע שאתה עורך בזום, אבל זה יותר טבעי לגולשים בפייסבוק לשתף.
למה לעלות לשידור חי בפייסבוק?
שידורים חיים בפייסבוק מקבלים הרבה יותר תגובות מסרטונים.
לשידור חי באורך שעה אחת לפחות יש מעורבות טובה יותר.
למה לעלות לשידור חי ביוטיוב?
YouTube הוא האתר השני הפופולרי ביותר בעולם.
כדי לצפות לא צריך להרשם
למה לעלות לאוויר בלינקדאין?
93 אחוז ממשווקי תוכן B2B משתמשים בלינקדאין לשיווק חברתי אורגני.
מותגים מקבלים פי 7 ויותר תגובות בשידור חי בלינקדאין מאשר בסרטונים רגילים.
מהם היתרונות של הזרמה רב-ערוצית?
כלל ראשון הוא לבחור פלטפורמות שם נמצא הקהל שלך.
הזרמה רב-ערוצית הוא הפתרון לבעיה זו. במקום להתמקד ברשת אחת אתה מזרים רק פעם אחת על ידי שידור התוכן שלך במקביל למספר רשתות.
כשאתה עושה שידור במספר ערוצים באותו הזמן, אתה משיג חשיפה מקסימאלית, חוסך זמן ומעלה את אפקטיבית העברת המסר:
- השתמש גם בפלטפורמות נישתיות בנוסף לפטלטפורמות ראשיות בו-זמנית. פלטפורמות נישתיות לצד פלטפורמות ראשיות כמו פייסבוק או לינקדאין עוזרות לך לצאת מהנישה שלך ולהגיע לקהל רחב יותר, אם, כמובן, קהל היעד שלך נמצא שם.
- נצל את המאפיינים הספציפיים של כל פלטפורמה. לפייסבוק יש טווח הגעה טובים, בעוד שלינקדאין מושך קהל מאוד ספציפי. נצל לטובתך את היתרונות של שניהם על ידי שימוש בהם בו זמנית!
- הפסק את הניסיונות למשוך את הקהל שלך לפלטפורמה אחת. במקום לשכנע את הצופים לבחור רק פלטפורמה אחת, אתה יכול לפגוש את הקהל שלך במקום שבו הם נמצאים, כי ברור לך שהם מנהלים את העניינים שלהם במספר פלטפורמות. יש להם פרופיל בלינקדאין ו-פרופיל בפייסבוק וגם הם חברים בקבוצה בפייסבוק וגם וגם וגם. תן להם לבחור להיכן לפגוש אותך אונליין.
- הזרמה רב-ערוצית פותחת עולם של אפשרויות לעסקים. בין אם המטרה שלך היא להגיע לקהלים חדשים או להישאר בקשר עם פלחים ספציפיים של קהל קיים בפלטפורמות שהם מעדיפים, הזרמה רב-ערוצית יכולה לעזור לך להשיג זאת.
באילו פלטפורמות להשתמש לשידור החי?
רשתות להעברת תוכן מגיעות בצורות וגדלים רבים. חלקן הן רשתות חברתיות שהחלו שירותי הזרמת וידאו בשידור חי משלהן, כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר.
ישנם גם אתרי אירוח סרטונים שמתמחים בשידור חי, כמו Vimeo או YouTube (אם כי יוטיוב היא מבחינה טכנית גם רשת חברתית).
יש גם פלטפורמות שמתמחות בז'אנרים מסוימים של תוכן או באיזורים גיאוגרפיים.
כל אחת מהפלטפורמות הללו מציעה משהו שונה. לפייסבוק, למשל, יש את בסיס המשתמשים הגדול ביותר ואת הכלים הטובים ביותר למיקוד קהל. YouTube, לעומת זאת, מאפשרת איכות וידאו טובה יותר משמעותית, ואנשים משתמשים בו יותר ויותר כמנוע חיפוש. פלטפורמות קטנות יותר תופסות בדרך כלל נישה שהופכת אותן לאטרקטיביות.
שדר לפלטפורמות שבהן כבר יש לך בסיס עוקבים
לוקח זמן לפתח עוקבים בפלטפורמות הללו, ולכן תוכל לראות תוצאות של הזרמה רב ערוצית רק אם יש לך בסיס עוקבים משמעותי. אז למרות שמומלץ לערבב מעט פלטפורומות ראשיות עם פלטפורמות נישתיות, תרצה להימנע מבזבוז זמן ואנרגיה על רשת שאינה משרתת את המטרות שלך.
סיכום
הזרמה רב-ערוצית הוא דבר הכרחי. נקודה.
למה להגביל את עצמך לפלטפורמה אחת כאשר אתה יכול בקלות לשדר לכמה פלטפורמות ללא מאמץ נוסף?
אני מציע לך שירות הזרמה רב-ערוצית אמין ונוח. אם אתה יודע באילו פלטפורמות אתה רוצה להשתמש, אתה רק צריך לפנות אליי.