אדם ממוצע מבלה 100 דקות ביום בצפייה בוידאו: במחשב השולחני או בנייד. זה כבר לא סוד ששיווק וידאו הוא מרכיב מפתח בכל אסטרטגיית שיווק.
עבור משווקים, וידאו הוא דרך מצוינת במיוחד לשווק, להדגים, להדריך בין השאר באמצעות וובינר.
כולנו יודעים את האמת המעציבה כי רוב אלה שנרשמו לוובינר לא מגיעים, אבל אנחנו כן רוצים שיצפו בהקלטת הוובינר. כולנו גם יודעים שהכרזה בדף ההרשמה של הוובינר שיש הקלטה ושתהיה אפשרות לצפייה חינם בתכני הוובינר מגדילה את מספר הנרשמים.
המשמעות היא: משווק שעושה זום וובינר צריך להעלות את ההקלטה לפלטפורמה של איחסון סרטי וידאו בענן ולמה:
- נוחות – זה רק ענין של Drag & Drop והופ להפצה
- הפצה בקלות – שלח את הקישור למי שאתה רוצה שיצפה בוידאו או הטמע את הוידאו באתר שלך
- קהל – לרוב הפלטפורמות לאיחסון וידאו יש קהל שרק מחכה לתוכן טרי
במרבית המקרים, שירות איחסון וידאו בחינם בענן, כמו יוטיוב, מספק. עם זאת, משווקים, בעלי עסקים, יוצרי תוכן וסוכנויות פרסום, שלהם יש צרכים מסויימים, שירות החינם של יוטיוב לא מספק והם מאחסנים את הוידאו שלהם בפלטפורמה אחרת.
יוטיוב הוא פתרון חינם, אבל נשאלת השאלה האם הוא הפתרון הכי טוב לאיחסון הקלטות הוובינר שלך שכה קשה עבדת לייצר אותן?
כאשר אתה מקבל שירות חינם, אתה צריך לדעת, ברוב המקרים אתה הוא המוצר: ראה פייסבוק, יוטיוב וכדומה. הפלטפורמה היא כלי ריק מתוכן ואתה "עובד" עבור הפלטפורמה ביצירת התכנים: טקסט, תמונות, וידאו. גולשים מגיעים לפלטפורמה, נחשפים לפרסומות ומזה הפלטפורמה עושה ביליונים של דולרים.
במאמר זה אני אסקור 2 מפלטפורמות אירוח הוידאו הפופולריות ביותר: Vimeo ו-YouTube.
בסופו של דבר, אתר אירוח הווידאו הטוב ביותר עבור העסק שלך יהיה תלוי בצרכים הייחודיים שלך.
אז לפני שאצלול לפרטים של כל מערכת ומערכת, אתה צריך לדעת מה הם הצרכים שלך, ואם לא הגדרת אותם עד כה, הרשה לי לעזור לך.
שימוש בהקלטה – מהו הצורך שלך?
יש צרכים בסיסיים כמו: הטמעה באתר, נתוני צפייה אבל יש עוד.
הנה כמה שאלות שיעזרו לך לדייק את הצרכים שלך:
- האם אתה מחפש להרוויח כסף מהקלטת הוובינר שלך?
- האם אתה רוצה לקדם את העסק שלך בתוצאות החיפוש האורגני (הלא ממומנות) של גוגל?
- האם אתה רוצה שהקלטת הוובינר תוצג בתוצאות החיפוש של גוגל?
- האם אתה רוצה שהוידאו יהיה נגיש לכווווולם?
- האם אתה רוצה שהלקוחות שאתה מפנה לסרטון יראו רק את הוידאו שלך או לא איכפת לך שיראו בהמשך גם סרטונים ופרסומות של מתחרים?
- האם אתה רוצה לבנות קהל כדי שבהמשך תוכל לפרסם לו בתשלום (remarketing)?
- האם אתה רוצה להיות נתון להגבלות בכללי המדיניות של גוגל לגבי תכני ההקלטה כדי לוודא שאין בהם בעיות שקשורות לזכויות יוצרים או להתנהלות פוגעת מסוג אחר? האם אתה יודע מהם הכללים בכלל?
- האם נדרש לערוך את ההקלטות: לחתוך, להוסיף כתוביות או להעלות את ההקלטה כמו שהיא?
- האם אתה רוצה שיהיה אפשר לשתף את הסרטון שלך?
- האם אתה רוצה שהסרטון שלך יופיע ברשימה של סרטונים קשורים עם סיומו של סרטון אחר?
- האם אתה רוצה שיהיה אפשר להוריד את הסרטון שלך?
- האם אתה רוצה שיהיה אפשר לתת תגובה לסרטון שלך?
בהמשך המאמר אני בוחן כמה נקודות מרכזיות מאלו שציינתי לעיל:
קהל
ליוטיוב יש להם למעלה מ-2 מיליארד משתמשים, עם למעלה ממיליארד שעות צפייה מדי יום.
די מרשים! אבל כפי שהרבה משווקים יודעים, האיכות חשובה יותר מהכמות. עם כל כך הרבה אנשים שמשתמשים ביוטיוב, זו גם פלטפורמה תחרותית יותר, כלומר הסרטון שלך עלול "ללכת לאיבוד". גולשים יכולים להגיב תגובות שליליות לסרטון שלך.
מצד שני, Vimeo מדווחת שיש לה למעלה מ-200 מיליון חברים, כאשר כ-40 מיליון מהם נמצאים בארה"ב. גם הקהל של Vimeo נוטה להיות מורכב מקהל מקצועי ותומך יותר.
מודעות
הדבר הגדול ב-Vimeo הוא שהם לא מאפשרים פרסומות. עם זאת, זה גם אומר שאינך יכול לרכוש שטח פרסום ב-Vimeo אם אתה רוצה לשווק מוצרים או שירותים משלך.
רוב האנשים מודעים לכך שביוטיוב מודעות מופיעות בכל מקום – זאת הדרך של יוטיוב להרויח כסף, הרבה כסף. המודעות יכולות גם להפריע בסרטונים בנקודות אקראיות, מה שעלול לגרום לצופים להפסיק לצפות לפני הסוף. היתרון היחיד הוא שתוכל להצטרף לתוכנית השותפים של YouTube ולהרוויח כסף ממודעות המוצגות בסרטונים שלך.
עלויות ומגבלות העלאה
YouTube הוא חינמי לחלוטין ומאפשר אחסון בלתי מוגבל בכל הנוגע לאירוח וידאו. הם מרוויחים כסף מהמודעות של המפרסמים, כלומר הצופים שלך צריכים להתמודד עם מודעות או לשלם עבור YouTube Premium, שעולה $11.99 לחודש כדי שלא יצפו במודעות.
ב-Vimeo, הצופים יכולים לצפות בתכנים בחינם וללא פרסומות. מבחינתך, המשמעות היא שתצטרך לרכוש תוכנית שגם תאפשר לך להעלות 20GB בשבוע . ל-Vimeo יש אפשרות חינמית, אבל אתה מוגבל ל-500MB בשבוע של אחסון.
אפשרויות הטמעה
Vimeo נותן מידה רבה של שליטה על הגדרות וידאו והטמעה. אתה יכול לבחור היכן (באיזה אתר) ניתן להטמיע סרטונים, האם ניתן יהיה להוריד אותם או לשתף. Vimeo גם מאפשר לך להתאים אישית את נגן האינטרנט עם מיתוג (לוגו) משלך ואפילו איזה לחצנים יראו הגולשים.
תכונת התאמה אישית של Vimeo
אני משתמש ב-Vimeo עבור רבים מהקלטות הוובינר של הלקוחות שלי. אפשרויות ההטמעה החזקות של Vimeo מאפשרות לי להתאים אישית ולהוסיף מיתוג לסרטונים שיוטמעו בסופו של דבר באתר האינטרנט של הלקוח.
YouTube מגביל יותר כשמדובר בהגדרות הטמעה. אתה יכול לבטל את ההטמעה עבור הסרטונים שלך, אבל זה גם אומר שגם אתה לא תוכל להטמיע את הסרטון שלך באתר שלך.
אפשרויות אבטחה ופרטיות
Vimeo מאפשר לך להגן באמצעות סיסמה על תוכן הוידאו שלך. זה שימושי כאשר עובדים עם לקוחות שצריכים לסקור סרטון לפני שהוא עולה לאוויר. זו גם תכונה נהדרת אם אתה רוצה שרק מנויים משלמים יוכלו לצפות בסרטונים שלך.
YouTube מאפשר לך להוסיף את הסרטון שלך כציבורי (גלויי לכולם), פרטי (נגיש רק לך ולמי שאתה מזמין) ולא רשום (זמין לך ורק לאלה שיש להם קישור).
אופטימיזציה למנועי חיפוש
גוגל מעדיפה סרטונים מ- YouTube לפני מקורות וידאו אחרים, מתחרים, כמו Vimeo. אז אם אתה רוצה להבטיח שהסרטונים שלך יופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל ואתה רוצה להוביל יותר תנועה לאתר שלך, אולי כדאי לך לחשוב על העלאת הסרטון הזה ליוטיוב.
איכות וידאו
איכות הסרט ב- Vimeo טובה יותר מ-YouTube ופרט לכך, וימאו גם תומך באיכות צליל גבוהה יותר. אבל תצטרך להיות באחת מהתוכניות בתשלום שלהם כדי לקבל את האיכויות האלה.
אותו סרטון שהועלה גם ל- YouTube וגם ל-Vimeo יהיה באיכות גבוהה יותר ב-Vimeo. הסיבה היא ש- YouTube דוחס מאוד את הסרטון, מה שמוביל לאיבוד איכות.
עריכה ויצירת וידאו
עורך הוידאו של Vimeo מאפשר לך להתאים אישית: כותרת, תגים, להוסיף כרטיסים ומסכי סיום ולהתאים אישית חותמות זמן.
Vimeo מציעה אפשרות ליצירת סרטונים (בדומה canva בתשלום). תכונה זו תהיה שימושית עבור משווקים רבים שחסר להם זמן או משאבים להשקיע בהפקת וידאו בקנה מידה גדול.
עורך הסרטונים של YouTube מספק את אותן אפשרויות כמו Vimeo, אבל אתה יכול גם להוסיף קישורים הניתנים להתאמה אישית לסרטונים. העורך של YouTube גם מאפשר לך לחתוך סרטונים, להוסיף מוזיקה ולטשטש פרצופים או חפצים. אתה יכול גם ליצור סרטונים מסרטונים קיימים או מתמונות.
שתי הפלטפורמות מציעות גם סטרימינג בשידור חי, אך Vimeo מאפשרת סטרימינג בשידור חי רק בתוכניות ה-Premium וה-Enterprise שלהם, בעוד ש-YouTube מאפשר סטרימינג חי בחינם.
עדכון והעלאה מחדש של סרטונים
אחת התכונות הטובות ביותר ב-Vimeo היא שאתה יכול לערוך סרטון ולהעלות אותו מחדש, מבלי לאבד נתונים סטטיסטיים או צורך לשנות את כתובת האתר (URL) של הסרטון. זה מאוד שימושי כדי להיות מסוגל לבצע עריכות ולהבטיח שהתוכן שלך יישאר ירוק עד.
YouTube אינו מציע פונקציונליות זו ואם תרצה להעלות סרטון חדש, תאבד נתונים סטטיסטיים כמו ספירת צפיות. לסרטון החדש שלך תהיה כתובת URL חדשה. עם זאת, אתה יכול לבצע עריכות קטנות כמו חיתוך לאחר העלאת הסרטון שלך.
נתוני צפייה
Vimeo מציעה מדדים על ספירת צפיות, דמוגרפיה ומעורבות. תצטרך להיות באחת מהתוכניות בתשלום כדי שתוכל לקבל גישה לתכונות הניתוח המלאות שלהם.
YouTube עוקב אחר מדדים דומים ל-Vimeo, אך הוא כולל מידע חזק יותר על מקור תנועה ומדדים דמוגרפיים יותר, כמו מין וגיל.
סיכום
YouTube הוא בחירה מצוינת עבור מישהו שרק מתחיל, במיוחד בגלל שהשימוש בו חינם. זה גם יאפשר לך להגיע לקהל גדול יותר מאשר Vimeo.
עם זאת, עם היתרון של אין פרסומות ומגוון אפשרויות הבקרה על פרטיות והטמעה, Vimeo היא אופציה מצוינת לעסקים, במיוחד אלה בתחום ה-B2B שיוצרים תוכן וידאו באיכות גבוהה עבור לקוחות.
ללקוחות getwebinar המעוניינים בהפצת הקלטת הוובינר שלהם, אני ממליץ על וימאו Vimeo.