כדי להיראות יותר טוב בוובינר או מיטינג לא חייבים אולפן צילום

הפקת וובינרים בתקופה זו, לאור המגבלות של COVID-19, היא המפתח להצלחה של העסק שלך.

אפשר לעשות וובינרים עם ציוד בסיסי ביותר הנמצא בכל מחשב נייד: מצלמה מובנת ומיקרופון מובנה ואם יש לך מחשב שולחני, בכמה מאות שקלים תוכל להצטייד במיקרופון ומצלמה חיצוניים.

אבל אם אתה רוצה לשחק במגרש של הגדולים עומדת בפניך האפשרות לערוך את הוובינר מתוך אולפן צילום שנראה ונשמע כמו אולפן טלויזיה של ערוץ 12 או 13.

סרט הוידאו הבא הוא סיפורו של Russell Brunson שממלא אולמות כנסים ועכשיו בעידן הקורונה החליט לעבור לאוןליין – החלטה נבונה ראסל!

צפו בסרט הוידאו ותראו את הטרנספורמציה שעשה מאוךליין ל- אוןליין וממה הוא חושש.

וובינר סטודיו, וובינר אולפן טלוויה מה זה? וכמה זה עולה?

כאשר תתחיל בתכנון כנס וירטואלי או וובינר לחברה שלך, תגלה ים ענק מלא באפשרויות שעשוי לשתק אותך כי אתה תבין שנדרש ידע עצום כדי להפיק אירוע טלוויזיוני וגם נדרש כוח אדם מקצועי.

הפקה של וובינר יכול להגיע אפילו לתקציב של סרט קטן. אני לא אומר שלא עושים את זה. אם אתה טוני רובינס אז כנראה ואתה יכול.

אני מציע לך לנסות ולספור ב- 8 השניות הראשונות של הוידאו כמה אנשי צוות? כמה מחשבים? נדרשים כדי להפיק אירוע וירטואלי בסגנון טלוויזיה.

הצלחת לספור?

זה יכול לגרום לחברות להרגיש מאוימות בגלל העלויות העצומות וזמני היערכות הנדרשים ליצירת מופע וירטואלי בסגנון “טוני רובינס”, אבל מי אמר שכך צריך להיראות כל אירוע וירטואלי של חברה? זה מתאים לטוני רובינס, זה לא אומר זה מתאים לך.

למרבה המזל, הפקת וובינר היא הרבה יותר קלה ממה שאתה חושב. בעזרת ליווי של אנשי מקצוע תוך שימוש בכלים נכונים, לא תצטרך להילחץ על הפרטים הקטנים. את כאב הראש הזה תשאיר לבעלי ידע וניסיון שכבר עשו מאות וובינרים והם שיהיו אחראיים על כל מה שנדרש מבחינה טכנית כדי שהוובינר שלך יהיה הצלחה.

הסיבות לשידור וובינר מתוך אולפן

ישנן מגוון סיבות לשימוש בסטודיו, אולפן טלויזיה לצרכי וובינר. הם נעים בין רצון לקשט כראוי את הסט לבין לספק סט נוח לוובינר שלך בסגנון ראיון עם כמה כיסאות נוחים או ספה ועיצוב יפה. ואז, כמובן, יש מקום נרחב לניהול פאנל של אורחים.

סאונד, זאת לא סיבה להעביר וובינר מאולפן ואסביר מדוע.

אני מבין שמיקרופון איכותי כמו המיקרופון שנמצא באולפי הקלטה מקצועיים נשמע הרבה יותר טוב ממיקרופון מובנה במחשב, אבל השאלה היא: למי?

איכות גבוהה של מיקרופון הנדרשת לזמר או לנגן אינה דומה לאיכות של דיבור (הרצאה).

בימים אלה של קורונה עשרות אלפי מורים ומרצים במוסדות חינוך עושים שימוש בזום עם המיקרופון המובנה בתוך המחשב שלהם שהוא המיקרופון הכי פשוט.

התלמידים והסטודנטים שומעים ברור?

בוודאי!

אני מקווה שהבהרתי את הנקודה: איכות הסאונד להרצאה אינה סיבה מספיק טובה, לטעמי, לעשות את הוובינר מתוך אולפן הקלטות.

שיחת זום אופיינית

שידור וובינר מתוך אולפן עולה הרבה כסף

ברבים מהמצבים הללו – מלבד המרחב הפיזי הדרוש לדוברים – אתה צריך שיהיה לך מספיק מקום לציוד ולאנשי המקצוע שאמונים על הפקת הוובינר.

יש כמה אולפני טלויזיה שמשכירים בתשלום את האולפנים ואת השירותים שלהם לצורכי צילום בין אם הוא משודר ישירות לאינטרנט (וובינר) או לא.

אני לא יודע מה התקציב שלך לשידור וובינר, אבל צילום באולפן טלויזיה מקצועי עם 2 או 3 מצלמות, תאורה, סאונד, שולחנות עריכה, צלמים, אנשי סאונד, מפיק, זאת הפקה שיכולה להגיע בקלות ל- 12,000 שקל ועוד לא אמרתי מילה על שירותי חדר עריכה, שירותי קריאטיב ופוסט פרודקשן – בקיצור, הפקה יקרה מאוד.

אם לגביך זאת חריגה מהתקציב, אתה צריך למצוא פתרון שיתאים לרצון שלך לשדר וובינר ובד בבד לשמור על עלויות מתאימות.

וובינר מאפשר לך לערוך אירוע וירטואלי בנוחות שלך מהבית או מהמשרד והרעיון לערוך אותו מאולפן לא בדיוק מתיישב עם הגדרת הנוחות והקלות שבעריכת וובינר.

אם בוובינר שלך יש כמה דוברים אתה צריך להביא אותם לאולפן וזאת בנוסף לצוות המקצועי על הציוד הטכני: צלם, איש סאונד, מנהל וובינר ואנשי הפקה נוספים בהתאם לדרישות שלך. מעבר לתיאומים, לעלויות ההסעה, זה גם הרבה זמן מבוזבז שלא בטוח שהדוברים שלך בוובינר מוכנים לקראתו.

סוגי אולפנים לצרכי וובינר:

אולפן טלוויזיה

כמעט בכל עיר גדולה בישראל יש אולפן טלוויזיה כלשהו להשכרה, ​​בין אם זה אולפני טלויזיה של חברות הפקה, אתר שיש לו ערוץ חדשות, מוסד אקדמי שמשכיר את שטחי אולפן שלא משתמשים בהם באותה שעה ביום. הם מגיעים בכל הצורות והגדלים.

באולפנים האלה תמצא הכל ותוכל לבנות לך את החבילה שלך באופן מודולרי כגון: מספר מצלמות, תאורה, מסכים, קונסולות, גריפ וגם שירותים שונים: שירותי חדר עריכה, שירותי קריאטיב ופוסט פרודקשן.

צילום וובינר מתוך אולפן טלוויזיה

אולפן צילום

אולפן צילום בדרך כלל משמש להפקת צילומי סטילס וגם להפקות וידאו, אבל אל בשידור ישיר.

לאולפן כזה מגיעים הדוברים ועוד צוות גדול של אנשי הפקה שמלווה אותם ממש כמו באולפן טלויזיה, אבל בשונה מאולפן טלוויזיה הערוך שלירו אוןליין, הצוות והמיכשור באולפן צילום לא יועד מהתחלה לשידור חי.

הפקה באולפן צילום דורשת הרבה מאוד עבודת עריכה ולמה?

למי שלא מכיר, אספר לכם איך זה מתנהל. עומד הדובר מול המצלמה, מקבל אות מהצלם ומתחיל לדבר, אבל “נתקע”, “שכח”, “הסתבכו לו המילים”. אומר המפיק “קאט”. הדובר מארגן את עצמו מחדש וכשהוא מוכן הצלם מוחא כף (לא מרוב שמחה אלא כדי לסמן אחר כך בעריכה שצריך כאן לחתוך), סופר 3, 2, 1 עם האצבעות ומסמן לדובר לדבר.

ככה מתנהל הצילום.

אחרי שיש הקלטה, לוקחים את הסרט למחשב העריכה ומתחילים לחתוך ולהדביק…

ככה עובד אולפן צילום, אבל ככה לא יכול לעבוד שידור אוןליין.

אולפן צילום סרטוני וידאו

אולפן שמע

אולפן שמע זה מקום שמשמש בדרך כלל להקלטת מוזיקה בלבד. אין שם מצלמות אבל יש שם ציוד הקלטה משוכלל ביותר.

השכרה של אולפן שמע תעלה לך הרבה פחות מאשר אולפן טלויזיה, ויש גם הצע גדול יותר ממנו תוכל לבחור.

הבעיה הגדולה ביותר שתעמוד בפניך היא שאתה תצטרך לדאוג לציוד הצילום והשידור לוובינר.

בדרך כלל אולפני שמע קטנים בגודלם, אין שם יותר מידי מקום לאנשים ולציוד, כך שזאת עשוייה להיות בעיה להכניס את כל אנשי ההפקה לאותו חדר.

אולפן קול

אולפן תמונות (סטודיו סטילס)

סטודיו לצילום בנוי לצילום תמונות לבר מצווה, תמונות היריון, צילומי פורים, צילום מוצרים, צילום ילדים, בוק לבת מצווה וכדומה. הוא מציע תאורה, מגוון רקעים ועשוי להוות חלופה זולה בהרבה לעומת אולפן טלוויזיה יקר.

הבעיה היא שאין ציוד צילום לשידור אוןליין וזה יהיה באחריותך להביא ציוד טכני ואנשים משלך.

אולפן צילום

כיצד תוכל להפוך את הפקת הוובינרים שלך לקלה, מהירה ובאיכות שאתה תקבע המתאימה לחברה, למשתתפים ולמטרה של הוובינר?

רגע לפני שאמשיך אני רוצה לומר מילה על איכות.

מה זה איכות שמדובר בוובינר?

כדי לעשות את הדברים פשוטים יותר אני אנסה להגדיר מה זה איכות וובינר:

  • המשתתפים יוכלו להיכנס לשידור החי,

  • המשתתפים יוכלו לשמוע באופן ברור,

  • המשתתפים יוכלו לראות את הדוברים (וידאו) ולראות את מה שהם משתפים (מצגת, תוכנה, וידאו..)

  • הדוברים/המציגים יוכלו לשתף מצגת והמשתתפים יוכלו לראות אותה,

  • הוובינר יעבור ללא תקלות.

צריך לזכור שהמשתתפים בוובינר עושים זאת באמצעות מחשב שולחני או מכשיר נייד (מובייל) והרמקולים באותם מכשירים שציינתי הם לא אותם רמקולים שנמצאים במכשיר טלויזיה ולא אותם רמקולים שנמצאים באולם קולנוע!

צריך לזכור שהמשתתפים בוובינר עושים זאת באמצעות האינטרנט והקליטה שלהם תלוייה בסוג החיבור שלהם לאינטרנט ובמקום הימצאם.

אם משתתף ירצה להשתתף בוובינר כשהוא נמצא בממ”ד מאחורי קירות עבים של בטון מזויין והרבה ברזל ובנוסף הוא רחוק מהראוטר – ברור שיהיו לו בעיות קליטה ומבחינתנו החוויה לא תהיה טובה, אבל זאת לא אשמתך.

אז עכשיו שהבהרנו מה זאת איכות, בואו נתקדם.

בעיות קליטה באינטרנט

1. האם יש לך משאבים להפקת וובינר בסגנון אולפן טלויזיה?

אני חושב שכל חברה צריכה לשקול האם להתחיל לייצר תוכנית וובינרים בעצמה או להיעזר בנותני שירותי וובינר מחוץ לחברה. זה דבר שרוב העסקים צריכים לשקול.

חברות שמתחילות עם וובינר, מבחינתן הם נכנסות לשדה לא מוכר. שלא כמו מפגשים וכנסים פיזיים שמוכרים לכל, הרי שידור חי באינטרנט זה משהו שהם לא התנסו בו בעבר.

להשתתף בוובינר זה ממש לא אותו דבר כמו להפיק וובינר. זה שכבר לקחת חלק בוובינרים בתור משתתף לא מקנה לך ידע וכלים כדי להפיק וובינר בעצמך. השתתפות לא מלמדת אותך על מה מתרחש מאחורי הקלעים לפני הוובינר ובמהלכו (הצצה למה קורה מאחורי הקלעים קיבלת בסרטון של טוני רובינס ושל ראסל).

יתכן שלרוב החברות אין את המשאבים: לא כסף, לא זמן וגם לא ידע ליצירת וובינר באיכות סטודיו. זה יכול להיות בעיה, מכיוון שחברות רבות עשויות לזנוח את הרעיון של וובינרים ובכך להפסיד מכירות ולא לשמור על הלקוחות שכבר יש להן ויש לזה מחיר!

2. מהו הערך האמיתי של הוובינר ללקוחות?

כשמתחילים לייצר את הוובינר הראשון שלך, חשוב להבין את הערך האמיתי של התוכן שאתה מייצר. האם יש לך את כל מה שנדרש לפרנזטציה? האם זה רלוונטי לקהל שלך? האם הקהל שלך יהיה מוכן להשקיע מזמנו כדי לקחת חלק בוובינר שלך?

זכור, הפקת וובינרים בתקופה זו, לאור המגבלות של COVID-19, היא המפתח להצלחה של העסק שלך.

הפקה של וובינרים באופן קבוע תוך כדי יצירת מעורבות עם המשתתפים היא דרך נהדרת לתפוס וליצור זרימה קבועה ומתמשכת של לידים לעסק שלך.

מחקרים מראים כי לאירוח של שני וובינרים בחודש אפשר ליחס גידול של 10% בפניות מבין הלקוחות שנרשמו. פניות שחלקן מסתיים בסגירות.

עכשיו תחשוב מה זה אומר לעסק שלך? אם אתה בעל חנות אופניים ובסיום הוובינר מוכר פנימית לאופנים ב- 40 שקל, אז כנראה וובינר לא ייתן לך ROI חיובי, אבל אם אתה בסיום הוובינר מציע דיל לרכישת אופני שטח חשמליות ב- 32,000 שקל – זה כבר משהו אחר.

3. איכות וערך ייצור של סטודיו וובינר שלך

הפקת וובינר סטודיו עם וידאו, אודיו ותוכן איכותיים יהווה גורם בעל משמעות אם הקהל שלכם יחזור לאירוע הוובינר הבא שלכם.

לדוגמה, חשבת שאפשר להפיק אירועי וובינר בחדר הישיבות שלך או במשרד שלך?

חשוב שנית!

חדרי ישיבות נבנו לארח פגישות, ולא להקליט תוכן וידאו. תזדקק לשטח פתוח ולציוד שמע איכותי כדי להבטיח שהצופים שלך יוכלו לשמוע אותך בבהירות.

אם איכות הצליל לא טובה, אז הצופים שלך יתקשו להקשיב לתכנים החשובים שעליך להציג. זה עלול לגרום לאובדן צופים. זה גם אובדן זמן ומשאבים שלך.

תוכן רלוונטי זה חובה אבל לא מספיק.

הצופים התרגלו לצפייה בתכנים באיכות HD ולשמע איכותי ויצפו לכך גם מהעסק שלך.

הנה רשימת תיוג מהירה שתסייע לאיכות הכוללת של הוובינר שלך:

  • האם אוכל לקיים אינטראקציה עם המשתתפים ביעילות?

  • האם הקהל שלי יכול לשמוע ולפרש את התוכן בצורה ברורה?

  • האם לתוכן בוובינר שלי יש ערך גם בעוד חודש, שנה, 5 שנים?

  • האם אני נהנה לצפות בוובינר שלי?

אם אין לך את הידע הטכני או את המשאבים לייצר וובינר איכותי, תוכל לפנות לאחרים שישמחו לארח אותם באולפן המאובזר שלהם וייצרו עבורך וובינר איכותי תמורת סכום נכבד של כסף.

אז נכון, אתה לא טוני רובינס עם הכנסה שנתית של 1 ביליון דולר ולא רסאל ברונסון עם הכנסה שנתית של 30 מיליון דולר לשנה אבל גם לך יש אפשרות לעשות וובינר שדומה למה שרואים בטלוויזיה.

אריזה גרפית כמו בטלוויזיה

אריזה גרפית של ערוץ 13
אריזה גרפית של Gary Vaynerchuk

לצפייה בוובינרים של Gary Vaynerchuk.

אם התבוננת היטב בסרטי הוידאו בתחילת המאמר על טוני רובינס ועל ראסל ברונסון ודאי שמת לב שבין עשרות רבות של מחשבים שפעילים ומחוברים שם יש צוות שיושב על הקונטרול: משחק עם המתגים, פותח/סוגר, מכניס/מוציא, מגביר/מנמיך, מגדיל/מקטין ועושה עוד כמה פעולות.

בוובינר רגיל מציג שרוצה לדבר, פותח מצלמה ופותח מיקרופון וישר הוא בשידור. אם יש דובר נוסף בוובינר גם הוא פותח מצלמה ופותח מיקרופון וגם הוא בשידור. עכשיו הם מוצגים זה בצד זה על רקע שחור.

אם נמאס לך מהרקע השחור של זום ואתה רוצה רקע ממותג משלך אתה צריך לערוך את הוידאו בזמן אמת/

אסביר לך איך זה נעשה באופן פיזי.

נניח ולמחשב שלך יש 2 מצלמות webcams: מצלמה אחת היא המצלמה המובנית במחשב, ומצלמה שנייה היא מצלמת USB.

בעת שידור בזום רק מצלמה אחת משדרת, למרות שיש 2 מצלמות מחוברות ועובדות. כלומר, אתה בוחר את מה אתה רוצה לשדר: מצלמה אחת או מצלמה שתיים.

מה אם אתה רוצה שהמשתתפים בוובינר יראו וידאו משתי המצלמות?

הפתרון: אתה צריך לערוך את השידור החי ואת זה לא ניתן לעשות בזום.

אז מה עושים? מחברים עוד מחשבים. ראית את המחשבים הרבים בסרטי הוידאו של טוני ו- ראסל?

מחשב1 עם מצלמה.

מחשב2 עם מצלמה משלו.

מחשב3 מקבל את הוידאו של מחשב1 ואת הוידאו של מחשב2, אורז אותם ומשדר אותם לזום.

תוך כדי תהליך האריזה או העריכה במחשב3, אפשר לעשות עוד כמה קסמים רגע לפני שמזרימים את הוידאו לזום: רקע ממותג, לוגו בצד ימין למטה, טייטלים ועוד כמה דברים מעוררי התפעלות, ממש כמו בטלוויזיה.

שפר את הוובינר הבא שלך עם אריזה גרפית מדהימה

אני הולך להראות לכם אריזה גרפית מדהימה שאני עושה לוובינרים שאני מנהל בזום עבור לקוחות.

מה כוללת האריזה הגרפית:

  • מיתוג

  • רקע מותאם אישית

  • טייטלים

  • אפקטים ויזואליים

  • מעברים מהירים

מדוע חשוב שהלוגו שלך יוצג לאורך כל הוובינר?

וובינר הוא אחד הכלים החשובים ביותר בתיק הכלים המודרני של היום למשווקים בעידן הקורונה וגם להערכתי שאחרי הקורונה.

לא משנה כמה צופים בשידור חי תקבלו במהלך האירוע החי שלכם, אתם תמיד תקבלו יותר צפיות לפי דרישה ב- YouTube / Vimeo ובאתר שלכם.

וובינרים מוקלטים יכולים לצבור אלפי צפיות ולכן חשוב לצוות השיווק שלך למתג את הסרטון, כך שהלוגו יופיע לכל אורכו של השידור החי.

סרטון שמקבל 7,500 צפיות שווה ל 46 אנשי מכירות יעילים במיוחד המדברים עם לקוחות על המוצר שלך (Salesforce.com).

זה הופך את הערך של קטעי הווידאו המוקלטים שלך לכלי שיווקי ממדרגה ראשונה.

לכן, מיתוג הקלטות הוובינרים נעשה דבר חשוב מאוד ויש לנו כמה טיפים איך אתה יכול לעשות את זה!

רקע שחור של זום Out, רקע מותאם אישית In

תוכל ליצור כל רקע שתרצה בין אם זה רקע של משרד, חדר כושר, חדר מסחר, חדר טיפולים ולמעשה כל תמונה שתרצה, ניתן לשים ברקע.

ואומר לך יותר מזה: ניתן להתאים את הרקע לתוכן!

טייטלים

טייטל – הכוונה לשם הדובר. בעת השידור החי בזום, הטייטל מוצג בקטן, למטה בצד שמאל על גבי הוידאו של המציג ואילו בהקלטה הטייטל לא מופיע בכלל.

ניתן להציג טייטל בולט ומכובד לשמות הדוברים, מספרי טלפון ליצירת קשר, קישור לאתר אינטרנט ומסרים מרכזיים.

אפקטים ויזואליים

אפקטים ויזואלים על פני המסך ממש כמו אנימציות במצגת Powerpoint במעבר בין שקף לשקף. זה מושך תשומת לב וזה עושה את השידור מושקע במיוחד.

מעברים מהירים

במהלך הוובינר יתכן שיהיה מעבר בין מציג בשידור חי לבין מציג שהוקלט מראש.

מעבר אורך זמן, אבל במסגרת האריזה הגרפית, המעבר יהיה כהרף עין.

אריזה גרפית עם שני דוברים
אריזה גרפית הכוללת דובר ומצגת
אריזה גרפית הכוללת רקע, לוגו, טייטל

סיכום

הפקת וובינר מרתק, בעל ערך ומעניין כלפי קהל היא המשימה שלך השנה לקידום העסק שלך.

אתה לא רוצה לעשות עוד זום שנראה כמו זום.

אתה רוצה:

  • וובינר שיבלוט מעל כל המתחרים שלך

  • וובינר שהלקוחות יאמרו וואהו

  • וובינר שהלקוחות יתרשמו לא רק מהתוכן אלא גם מהאריזה הגרפית

  • וובינר שימצב אותך גבוה בעיני הלקוחות, הן הלקוחות הפוטנציאלים והן הלקוחות הקיימים

תאמר לנו איך אתה רוצה שהוובינר שלך יראה ואנחנו נתאים לך את האריזה הגרפית לפי הרצונות שלך

צריך עזרה בוובינר שלך?

אנחנו על החלק הטכני שהוא תמיד החלק הבלתי צפוי ותמיד יש בו תקלות.

ניתן לך ראש שקט להתעסק בתוכן ובשיווק.

ניהול מקצועי של וובינר עם ידע וניסיון רב בפתרון תקלות
בבקשה למלא את שדות החובה
מה מטרת הוובינר?
אפשר לבחור יותר מאפשרות אחת
נדרש לענות על שאלה זו

אודות הכותב

ניהול מקצועי של וובינר עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות. מומחה לתכנון, הקמה וניהול וובינרים עם ידע רב וניסיון של מאות וובינרים, רבי משתתפים, רבי דוברים בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכללת תל חי, מובמנט, אלעד תוכנה, בינת תקשורת, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לקבלת הדרכה וליווי וובינר שלך
נגישות