המוח שלנו "מתוכנת" להגיב לסיפורים. הגיבור נאבק, מגלה יכולות לא ידועות ובסופו של דבר מנצח. זהו מתכון ידוע להרבה סרטים רבי מכר על גיבורי-על ועל גל גדות אחת שלנו.

איך סטוריטלינג קשור לוובינרים?

כשחושבים על עמידה שלנו לפני קהל, בדרך כלל מתמקדים במראה השקופיות ובדברים שנאמרים. אבל לא פחות חשוב זאת הדרך בה נאמרים הדברים.

בין אם ההרצאה ניתנת מעל במה פיזית או במה אינטרנטית באמצעות וובינר, יש לפעול כמספרי סיפורים כדי שהדברים הנאמרים יניעו את השומעים לפעולה: רכישה, מילוי טופס, צפיה בוידאו וכל פעולה חשובה אחרת מבחינתך.

הדרך היחידה לנתב אליך רגש ולהעביר מצגת מנצחת היא לספר סיפור. כי לסיפורים יש ערך עוד משחר ההיסטוריה לצורך העברת פיסות מידע חשובות שהיו חיוניות להישרדותינו כבני אדם.

סיפורים זכירים וגם משפיעים מכיוון שהם מעבירים רגש, רגישות וקירבה בצורה יעילה יותר מאשר נתונים וסטטיסטיקה ועובדות.

למעשה, סיפורים בעלי ערך רגשי מניעים לפעולה עד כדי כך שאתה יכול למדוד את השפעתם באופן אובייקטיבי.

דיוור אלקטרוני (ניוזלטרים) היא דרך המהירה, קלה, ריווחית וגם ניתנת לחיזוי בכל הקשור להנעה לפעולה ובראש ובראשונה פניות או מכירות. הסיבות הן שהלקוחות להם נשלח מייל הם לקוחות חוזרים של העסק וכל בעל עסק יודע שאלו הם הלקוחות הכי ריווחיים וגם עלות המשלוח היא חינם.

הסטורי של Frozen

כל סרטי פיקסאר Pixar עוקבים אחר נוסחה פשוטה. הם מתחילים עם בעיה שצריך לפתור. במקרה של Frozen, זוג אחיות שלאחת מהן, אלזה, יש כוחות קסם מולדים המאפשרים לה לייצור קרח ושלג שאין לה שליטה מוחלטת עליהם.

הבעיה המרכזית היא פחד, כן פחד.

פיקסאר למדה כיצד לספר סיפורים שכל אחד יכול להתייחס אליהם. הם מבינים שלכולם יש בעיות שהם מנסים לפתור, במקרה של Frozen זה פחד.

ספר סיפור, צייר תמונה

מה אם … תהיה לך את התשובה לבעיות האלה?

המשתתפים בוובינר לא יקשיבו אם תציג בפניהם שקף עמוס בנתונים עליהם עבדת כל כך קשה, אפילו אם אתה המומחה המוביל בעולם.

ספר במקום זאת סיפור. צייר בפניהם תמונה.

טכניקה של סטוריטלינג

כך תוכלו לשלב טכניקות של סיפור טוב בוובינר הבא שלך. זה כולל התחלה חזקה, אמצע וסוף.

בהתחלה, צור מתח.

בהתחלת המצגת שלך, אתה צריך ליצור מתח.

כדי ליצור מתח, נדרש להראות פער גדול בין הבעיה ל- פיתרון.

על ידי הגברת הפער בין שתי הנקודות הללו תוכל ליצור מתח רב יותר וללכוד את תשומת ליבם של המשתתפים.

מתח מושך תשומת לב ולכן אנשים יהיו יותר קשובים אליך, יתנתקו מסביבה ומשאר המכשירים וההתראות "המתקיפים" אותם ויתמקדו בהצגה שלך.

האזנה לסיפור מגדילה את הסיכוי שהמשתתפים יסמכו על מי שמספר את הסיפור וינקטו בפעולות שהמספר, זה אתה, ממליץ עליהן.

באמצע, צור תנועה לחילופין בין הבעיה לפיתרון.

עיקר המצגת עוברת הלוך ושוב בין מה שיש לבין מה שיכול להיות בעתיד עם הפיתרון שלך. בכך אתה הופך את המצב הנוכחי של כל אחד מהמשתתפים לבלתי מושך, ועוזר לקהל שלך לראות עד כמה החיים שלהם יכולים להיות טובים יותר אם הם יאמצו את הרעיון שלך.

המעבר קדימה ואחורה היא דרך נהדרת למתן תשובה להתנגדויות המשתתפים (לפחות חלקם), במיוחד מאנשים שאוהבים את הסטטוס קוו – מי אוהב שינוי?

אם אתה משווה ללא הפסקה את המצב בו המשתתף נמצא לעומת העתיד הטוב יותר, יש סיכוי שהוא ייקח, בסופו של דבר, את ההצעה שתניח לפיתחו.

בסופו של דבר, אתה צריך לגרום למשתתף בוובינר לחיות את העתיד החדש, הטוב יותר מבחינתו.

זו הנקודה שבה אתה מראה איך היה נראה העולם של המשתתף עם הבעיה שנפתרה.

כעת, לאחר שהקהל שלך קיבל את הרעיון שלך לאושר עתידי, אתה קורא לו לפעולה. הקהל שלך מרגיש נהדר לאחר שראה איך העתיד נראה, ולכן ה- CTA שלך צריך להיות מעורר השראה באותה מידה. עודד את הקהל שלך לנקוט בפעולה.

עוד טיפים למספרי סיפורים בוובינר

כדי לקחת את כישורי הסיפור שלך לשלב הבא, הנה כמה אלמנטים נוספים שיהפכו את המצגת שלך לבלתי נשכחת.

הוסף שקופיות נוספות

אין מגבלה לכמה שקופיות אתה יכול לכלול במצגת, אז השתמש בכמה שרק תרצה. ייצר שקפים נקיים כאשר בכל שקופית יש תמונה גדולה וכותרת אחת.

תנועה מושכת את תשומת הלב של העין. לכן, המעבר בין שקף לשקף צריך להיות מהיר.

השתמש בצילומים

שקפים עם רקע לבן הינם משעממים, רקע צבעוני זה לא מספיק. דאג לתמונות רקע צבעוניות ומושכות. זוהי דרך קלה להוסיף עניין לשקופיות שלך ולשמור על תשומת הלב של הקהל שלך.

השתמש באינטונציות

סיפור טוב לא מספיק. אם הקול שלך מונוטוני, גם סיפור מעולה לא יעזור לך.

אתה צריך לדבר בהתלהבות, עם הרבה אנרגיה. אתה צריך להתלהב ולהיות כריזמטי, אחרת אתה תרדים את הקהל.

הוסף אינטראקציה

לאורך כל המצגת שלך, שאל שאלות, ערוך סקרים, השב לשאלות – היה בדו-שיח מתמיד עם הקהל.

הקהל שלך הגיע לוובינר כי הוא רוצה שתשוחח איתו, שתדבר איתו (דו-שיח) ולא אליו; הם רוצים להיות מעורבים, אז תן להם הזדמנויות לקיים איתך קשר.

השתמש בכלים ספרותיים

מטפורות ואנקדוטות הן דרך נהדרת להסביר רעיונות מורכבים. והם יעזרו לקהל שלכם לזכור מושגים מסוימים הרבה אחרי סיום המצגת.

סיכום

לכל המצגות הגדולות יש דבר אחד משותף: הם מספרים סיפור. בין אם אתה מאמן עובדים חדשים, מוכר מוצר או מציג רעיון חדש, הסיפור שלך צריך לקחת את הקהל שלך למסע מ- "מה שיש" ל- "מה יכול להיות". וכדאי לך לשכנע אותם שמה שיכול להיות הוא יותר טוב ממצבם הנוכחי.