גיוון תיק התוכן שלך הוא חיוני לאסטרטגיית תוכן מצליחה. לא רק שהשקעה בפורמטים של תוכן, חוץ מבלוג סטנדרטי, משפרת את הסיכויים שלך ליותר חשיפה ויותר לידים, אלא שהיא גם מעניקה לך את ההזדמנות לשתף את המומחיות שלך באמצעות ערוצי מדיה שלקוחות אחרים עשויים להעדיף, כמו שימוש בוידאו או שמע.

חשיבותו של תיק תוכן מגוון הוא דבר מרכזי בשיווק באינטרנט: פוסט באתר שלך, פוסט אורח (המפורסם באתר שאינו שלך), טקסט, תמונה, וידאו, אינפוגרפיקה, צילומי מסך, PDFs, אנימציות, מצגות, דוחות מיוחדים (Whitepapers), מיקרי בוחן (Case studies) כל אלה הם פורמטים קלאסיים של תוכן.

בזמן האחרון היה מעניין לשמוע שאלה אחת ספציפית בקרב סוכנויות הדיגיטל שאיתן אנו נמצאים בקשר באופן קבוע.

פודקאסט או וובינר? זאת השאלה

ברגע שסוכנויות פרסום בדיגיטל שולטות ביצירת תוכן קלאסי ושיווקו כמו פוסטים אורחים, דוחות מיוחדים (White papers) ועוד כפי שתואר לעיל, הן תוהות כיצד אפשר להציע ערוצי תוכן אחרים ללקוחות.

באופן ספציפי, השאלה שמטרידה אותן לאחרונה היא: האם עלינו להשקיע בפודקאסטים או בוובינרים?

אם אתם מכירים זום, אתם בוודאי אומרים: "רק רגע! יש לי זום, למה אני צריך וובינר?"

אנחנו אוהבים את השאלה הזו. שני ערוצי התוכן נותנים לסוכנויות פרסום בדיגיטל את האפשרות לעשות שיווק תוכן בדרך חדשה וגם פודקסאט יכול לקדם וובינר וההיפך.

וובינרים ו- פודקאסטים שניהם מאפשרים לצלול לעומקם של נושאים המעניינים את קהל הלקוחות הפוטנציאליים תוך כדי דיוק השיווק.

עבור סוכנויות דיגיטל רבות, מתברר שלהציב מיקרופון לפני הלקוח שלהם שידבר על תחום מומחיותו, זו פעילות הרבה יותר פשוטה מאשר לכתוב מאמר ועל התוצאות מיד בהמשך.

צריך להבין כי וובינר ו- פודקאסט הם שני דברים שונים, שונים מאוד. יש בהם דברים משותפים כמו דיגיטל, אבל בזאת זה מסתיים.

אנו מנהלים וובינרים במשך שנים רבות עבור לקוחותינו והשקנו לאחרונה ערוץ פודקאסט. זה הפתיע רבים מלקוחותינו לגלות שלמרות שאנו מאמינים ששתי הפלטפורמות הן בעלות ערך, אנו נוטים יותר לייעץ לסוכנויות פרסום דיגיטליות לערוך וובינרים הרבה לפני שהם ינסו לעשות פודקאסטים.

בעוד שפודקאסטים הם אמצעי נהדר לשיתוף מומחיות במיוחד אם היא קבועה ומה שהוקלט היום, יהיה נכון גם בעוד שלוש שנים, מצאנו כי וובינרים הם פלטפורמה הרבה יותר טובה לבניית רשימת לקוחות פוטנציאליים לאורך זמן וליצירת לידים איכותיים.

מה זה וובינר?

הרצאה הניתנת באינטרנט בשידור חי, כאשר הדובר/ים והמשתתפים יושבים כל אחד בכל מקום ועם כל מכשיר המחובר לאינטרנט. עד 3,000 משתתפים בשידור החי: שומעים את המציג, רואים אותו בוידאו, צופים במצגת שהוא משתף, שואלים שאלות בהקלדה.

כל משתתף חייב להרשם כדי להשתתף בוובינר ולכן יש מעקב על כל משתתף: פרטים שבהם נרשם, מתי נכנס, מתי יצא, כמה זמן שהה, איזה שאלות שאל ועוד.
יש הקלטה! וידאו הכולל מצגת, וידאו וסאונד.

מה זה פודקאסט?

זה קובץ שמע, תחשבו על זה כמו וידאו רק ללא ויזואל, תחשבו על זה כמו רדיו. מכיון שזה קובץ ניתן להוריד אותו למכשיר מובייל ולשמוע אותו שם, כשאתם בדרך וגם כשאתם לא מחוברים לאינטרנט.

לא נרשמים כדי לשמוע פודקאסט וכלן ניתן לדעת כמ צפיות היו, ממש כמו שניתן לדעת כמה צפיות היו בסרט וידאו ביוטיוב, אבל אין מושג לגבי האנשים שצפו: לא שם, לא מייל, לא טלפון.

וובינרים מייצרים לידים איכותיים

לפודקאסט יש קריאה יחידה לפעולה: הירשם כמנוי. אולם וובינר הוא אירוע עם טופס הרשמה אותו ניתן להתאים לקהל אליו מופנה התוכן ובהתאם לקבוע את המידע שנדרש הלקוח לספק בעת ההרשמה.

מפרסמים את דבר הוובינר בערוצים השונים: רשימת תפוצה, אתר, פייסבוק, גוגל, לינקדאין, טאבולה, אאוטבריין ומזרימים תנועה לדף ההרשמה.

מי שנרשם נכנס ישר לרשימת התפוצה שלך וכך נבנה מסד הנתונים שלך לאורך זמן.

סיפור מקרה

לקוח שאני מנהל וובינרים עבורו בנושא שירותי ענן ביקש בטופס ההרשמה לכלול את השדות הבאים (בנוסף לשדות: שם פרטי, שם משפחה, מייל, טלפון): שם חברה, אתר חברה, תפקידלקוח שאני מנהל וובינרים עבורו בנושאי רפואה המיועדים לרופאי משפחה ביקש בטופס ההרשמה לכלול את השדות הבאים (בנוסף לשדות: שם פרטי, שם משפחה, מייל, טלפון): התמחות, תואר (ד"ר, פרופ')

זו אחת הסיבות הגדולות ביותר לכך שאנו נוטים להמליץ ​​לסוכנויות פרסום באינטרנט להציע וובינרים ללקוחות שלהם לפני שהם מתחילים עם פודקאסטים – ההחזר על ההשקעה הוא מוחשי הרבה יותר.

וובינרים מאפשרים שיווק מחדש

לא כל התנועה שמגיעה לדף ההרשמה אכן עושה פעולה ונרשמת, אבל עצם ההגעה לדף נחיתה אומרת דבר אחד וברור: לקוח גילה התעניינות בנושא הוובינר ולכן מבחינת הלקוחות של הסוכנות הוא לקוח פוטנציאלי.

יכולות להיות אלף ואחת סיבות למה לא נרשם, אבל לצורך מאמר זה הוא לא נרשם ותהא הסיבה אשר תהא, אבל הנושא מעניין אותו ולכן הוא לקוח פוטנציאלי.

ניתן "לסמן" את מכשיר הלקוח באמצעות "עוגיה" ולהתחיל לרדוף אחריו בפלטפורמות השיווק השונות עם מסרים מתאימים שיחזירו אותו לדף ההרשמה, בו כבר ביקר, כדי שירשם.

וובינר יוצר שני תכנים: וידאו ו- סאונד

ניתן למנף את הוובינר על ידי תמלול (טקסט) ויצירת פוסט באתר לצרכי קידום אתרים SEO.

בהנחה שאדם מדבר בקצב ממוצע שבין 120 לבין 150 מילים בדקה, הרי שוובינר של 60 דקות יניב כ 7,200 – 9,000 מילים של תוכן בעל ערך הניתן לאינדקס!

זוהי "חתיכה" של תוכן שעם מעט עריכה (ניסוח, כותרות ועוד) יש לו פוטנציאל רב למשוך, באופן עקבי, לקוחות פוטנציאלים באמצעות חיפוש שאינו שם המותג.

פודקסאטים מורכבים יותר מבחינה טכנית

ייתכן שתופתעו ללמוד את הדרישות הטכניות לפודקאסט שעולות בהרבה על אלה של וובינר.

לפודקאסטים תצטרכו חדר אולפן מיוחד עם משטחים סופגים (כדי למנוע אקו), מיקרופון משוכלל, תוכנת עריכה והרשימה עוד ארוכה – זה לא משהו שתוכלו לבנות בבית או במשרד שלכם.

הגדרת הטכנולוגיה של וובינר היא הרבה יותר פשוטה.

כדי לעשות וובינר לא צריך אולפן צילום, ניתן לעשות זאת מהבית או מהמשרד.

סיפור מקרה:

לקוח שאני מנהל וובינרים עבורו עם דוברים מרחבי העולם: אירופה, אסיה, אמריקה. חלק מהדוברים עושים זאת מהמשרד ולחלקם יותר נוח לעשות זאת מהבית, בגלל הבדלי השעות בינם לבין מרבית המשתתפים או בגלל סיבה אחרת.

לקוח שאני מנהל וובינרים עבורו בנושאי משפט משדר את הוובינר מתוך אולפן צילום עקב הדרישה שלו להציג את המצגת מאחורי הדובר, דבר שאפשר לעשות רק באולפן צילום עם תוכנת עריכה משוכללת והכל בזמן אמת.

אוטומציה שיווקית זה וובינר

אנו ממליצים גם לשלב אוטומציה שיווקית ואת זה אפשר לעשות רק עם וובינר.

אוטומציה שיווקית פירושה שמי שנרשם לוובינר, נרשם גם לרשימת התפוצה, נרשם גם במערכת קשרי לקוחות CRM של החברה והאפשרויות הן רבות. כל הפעילות הזאת נעשת מאחורי הקלעים ובאופן אוטומטי ללא התערבות אדם.

וובינרים מספקים יותר הזדמנויות לקידום מכירות

לכל וובינר צריכה להיות מטרה עסקית מעבר למטרה של הגדלת רשימת התפוצה. זאת צריכה להיות מטרה שיווקית שאותה אפשר למדוד: לידים, מכירות, חשיפה.

  • מכיון שההרשמה לוובינר מתחילה מספר שבועות לפני השידור החי, יש לך הזדמנות לעשות שיווק מחדש:
  • לעקוב אחר מי שהגיע לדף הרשמה ולא נרשם עם מסרים שיווקיים מתאימים "ולפתות" אותו להרשם לוובינר.
  • לעקוב אחר הנרשמים עם מסרים שיווקיים מתאימים "ולחמם" אותם לקראת הוובינר כדי להבטיח שיגיעו כמה שיותר מהם.

יש לך את פרטי ההתקשרות של הנרשמים לוובינר: מייל וטלפון נייד, מה שמאפשר לך לשלוח להם מיילים או הודעות טקסט כדי להבטיח את הגעתם לאירוע החי – וובינר.

זכור, רשימת הלקוחות הפוטנציאליים שנבנת באמצעות וובינרים היא הרבה יותר חשובה ובעלת ערך למאמצי השיווק שלך לטווח הארוך מאשר רשימת האנשים שמגיעים בפועל לוובינר.

בממוצע, אתה יכול לצפות לכך שרק כ- 30% מהנרשמים שלך אכן יקחו חלק בוובינר החי. חלק מאלו שנרשמו ולא השתתפו יצפו בהקלטה של הוובינר וכל השאר הביעו ענין בנושא והם עדיין לקוחות פוטנציאליים.

וובינר בונה את המותג

חשוב לזכור שלוובינר יש יתרונות מיתוגיים מעבר למספר האנשים שנרשמו והשתתפו. וובינר יוצר סביבו באזז. וובינר מציב את הלקוחות של הסוכנות שלך כלקוחות חדשניים, נגישים יותר ללקוחות, עובדים עם כלים דיגיטליים חדשים – דברים שעושים את הבידול אל מול המתחרים.

וובינרים מצויינים למדידת החזר על ההשקעה ROI

מה יש לך בפודקסאט: מספר צפיות ואולי גם דיווח על מעורבות השומעים בפודקאסט: כמה זמן הם האזינו. מעבר לכך, איסוף הנתונים מהפלטפורמות השונות בו הפודקאסט פורסם היא פעולה מסורבלת, בלשון המעטה.

בפלטפורמת הוובינר יש לך את הכל מרוכז במקום אחד.

פודקאסטים לעומת וובינרים – סיכום

פודקאסט מאפשר לסוכנויות פרסום בדיגיטל להרחיב את טווח ההגעה השיווקי שלהם ולהציג את המסר לפני אנשים חדשים.

אם סוכנות הפרסום שלך בדיגיטל מחפשת איך להביא לידים איכותיים ללקוחות באמצעות אסטרטגיית תוכן מתוחכמת יותר וטרם עשית שימוש בוובינרים, אנו ממליצים לך מאוד להתחיל עם וובינר.

וובינר הוא כלי מספר 1 ביצירת לידים איכותיים ומכירות והוא מספק יותר הזדמנויות להיות בתקשורת דיגיטלית עם רשימת השיווק שלך.