במהלך וובינר המשתתפים מקלידים שאלות, בקשות, תגובות והערות באמצעות מנגנון השאלות. איך ניתן להבטיח כי שאלות אלו מנוהלות כראוי? זו העבודה של מנחה וובינר. אבל איך זה עובד בדיוק?

במהלך וובינר כל העיניים מופנות למציג (לדובר) ולמצגת שלו או שלה. אתה רוצה שהמציג יוכל להתמקד כל כולו בתוכן. משמעות הדבר היא שאסור שדעתו תוסח מהשאלות ששואלים המשתתפים.

אין כוונתי לומר שהוא צריך להתעלם מהם, לא ולא, אבל המציג צריך להתמקד במצגת ורק במצגת ומישהו אחר צריך לטפל בשאלות המשתתפים.

אם עדיין יש לך ספק האם וובינר הוא אכן רעיון טוב, אני מציע לך לקרוא כאן.

ניהול וובינר

אתם יודעים מה עשוי לקרות למציג במהלך וובינר שינסה להעביר הרצאה ובו-בזמן לקרוא בעיניים את שאלות המשתתפים ואולי אף לנסות לענות עליהם בהקלדה?

אהההההההה אחד ארוך.

כך יצא לי 🙂

לפעמים המשתתפים שואלים שאלות שאין ביטוי אחר מאשר לתאר אותן "לא רלוונטיות כלל לשידור". לפעמים כותבים משתתפים דברים שיכולים להטריד את המציג כמו למשל: "לא שומעים".

מה קורה אם משתתף אחד מבין מאות המשתתפים בוובינר כתב "לא שומעים"?

במרבית המקרים זו בעיה של המשתתף, למשל: כי יש לו אינטרנט "חלש".

אם המציג יראה את המסר "לא שומעים", זה מאוד יציק לו. הוא יחשוב שלא שומעים אותו. הוא יעצור את ההרצאה וישאל "איך שומעים אותי?" או יבקש ממנהל הוובינר האחראי על הצד הטכני לטפל בבעיה. הוא יתנצל על התקלה ואחר כך יתקשה לחזור להרצאה וכל זה למה? כי משתתף אחד, מבין מאות או אלפים, כתב "לא שומעים" ובמרבית המקרים, כפי שהבנת, אין בעיה. יש תקלה נקודתית אצל אחד המשתתפים.

הערות כאלה ואחרות המציג לא צריך לראות.

המציג מעוניין לענות על שאלות שנשאל על ידי המשתתפים בוובינר. לכן המציג זקוק למנחה שיטפל בשאלות המשתתפים: יסנן אותן, ישאל באופן פרטי את השואל שאלות הבהרה ובמידת הצורך ולפי הענין יציג אותן בקול למרצה.

וובינר אוטומציה ליצירת יותר לידים איכותיים

מה צריך להיות הרקע המקצועי של המנחה?

במהלך הוובינר, המשתתפים מקלידים כל מיני שאלות: שאלות טכניות, שאלות מינהלתיות ושאלות הקשורות לתוכן ולפעמים גם שאלות לא קשורות. לכן כדאי שיהיו לפחות 2 אנשים שיענו על השאלות:

  • מנחה הוובינר על שאלות מקצועיות. לכן, המנחה צריך להיות בעל ידע מקצועי בנושא הוובינר. הוא לא צריך להיות מומחה בעל שם בתחום, אבל צריכה שתהיה לו הבנה בעולם התוכן של ההרצאה ואני לא מדבר על ידע כללי, אלא על סוג מסויים של לימודים, הכשרה וניסיון.
  • מנהל הוובינר על השאלות הטכניות

חשוב גם שהמנחה יהיה מישהו זריז על המקלדת ויוכל ליצור מעורבות עם כמה שיותר משתתפים השואלים שאלות במהלך הוובינר.

מהן המשימות של המנחה במהלך הוובינר?

למנחה יש עוד תפקידים מלבד מענה על שאלות.

קול בודד של מרצה יכול להיות דבר משעמם לאורכן של 60 דקות של וובינר וקול שני של המנחה יכול להיות דבר מרענן, אבל לא בשביל רענון צריך מנחה.

הנה רשימת התפקידים של מנחה וובינר:

  • פותח את הוובינר, מציג את הנושא ומציג את המרצה (מציג)
  • מטפל בשאלות המשתתפים
  • מעביר למרצה שאלות "מובחרות" של המשתתפים כדי שיענה עליהן
  • מנהל את הצבעת המשתתפים על שאלות polls במהלך הוובינר
  • סוגר במובן מסכם את הוובינר

אינך רוצה להשאיר שאלות ללא מענה, אך לא כל שאלה מתאימה להישאל ולהיענות על ידי המרצה.

אם המרצה היה מתמודד עם שאלות אלה במהלך השידור, הדבר יסיח את דעתו ויסיח את דעתם של המשתתפים – כי כבר הסכמנו שהמרצה לא יכול לעשות שני דברים בו-זמנית: גם להעביר הרצאה וגם לקרוא ולענות על שאלות בהקלדה. לכן, זה תפקידו של המנחה להיות מסוגל לענות על השאלות בהקלדה ובאופן אישי למי ששאל.

המנחה צריך שיידע מספיק על הנושא כדי להעריך אם שאלה באמת מעניינת להישאל בקול כך שכולם ישמעו את השאלה וכדי שהמרצה יוכל לענות עליה בקול וכולם ישמעו את התשובה.

המנחה מסנן ובוחר את השאלות "הראויות", כלומר, שאלות ענייניות שתורמת לתוכן הדברים שנאמרו, מציגות נקודות מבט שונה ותורמות לדיון.

ייתכן גם שיהיו שאלות שלא מטופלות במצגת והרי בוובינר של 50 דקות לא ניתן לכסות את הכל. זה תפקידו של המנחה: לתת תשובה קצרה ומיידית. גם תשובה: 'קיבלתי, תקבל תשובה מחר' היא תשובה לגינטמית מכיון שבסוף הוובינר מופק דוח משתתפים מפורט בו יש פירוט של השאלות ששאל כל אחד ואחד מהמשתתפים. אז, יכול המרצה או המנחה לענות למשתתף בכל דרך שייבחר: טלפון, מייל, הודעת טקסט או WhatsApp – כראות עיניו.

קידום וובינר במדיה רב-ערוצית

לערב את המשתתפים

מעורבות המשתתפים חשובה, במיוחד בוובינר שמטרתו העיקרית של יצירת לידים.

חיוני לעזור כראוי למשתתפים השואלים ולהפעיל אותם במהלך הוובינר ולא פחות חשוב זה לענות במהירות על שאלותיהם וזה תפקידו העיקרי של מנחה וובינר.

לפרטים איך getwebinar תוכל לעזור לך לקיים וובינר, מלא.י את הטופס שבהמשך ונציג מכירות יחזור אליך.

הפקת וובינר מקצה לקצה תביא אותך לתוצאה הטובה ביותר
ותחסוך ממך כאב ראש, טרחה והתמודדות עם תקלות בלתי צפויות

אני עוזר לבעלי חברות להעביר את המידע שיש להם בקלות, במהירות וגם בנוחות מבלי לצאת מהמשרד ולהפיק עבורם וובינרים וכנסים וירטואליים מתוזמנים, מסודרים ומוצלחים שזוכים לתשבחות.

איך תבטיח/י Webinar עם תוצאות מושלמות?

    כדי שתבטיח/י את הצלחת הוובינר שלך, פנה/י אלינו וקבל/י את כל המידע,
    בטלפון 052-8200-895 או השאר/י את פרטיך ונחזור אליך במהירות

    בחר את הנושא עליו הינך רוצה לקבל פרטים *

    מספר משתתפים *

    למתי מתוכנן האירוע שלך *







    מה לקוחות אומרים על התהליך ועל תוצאות העבודה איתנו

    עדות של סמנכלית שיווק, אלעד תוכנה
    עדות של מנהל בכיר, פסגות ניירות ערך