לדף הרשמה לוובינר יש תפקיד אחד מרכזי והוא לגרום לכמה שיותר אנשים להירשם מבין אלו שהגיעו אליו ולא משנה מהיכן הם הגיעו לדף. במילים אחרות, אתה רוצה דף הרשמה לוובינר עם אחוזי המרה גבוהים ככל שניתן.

דף הרשמה לוובינר נקרא גם דף נחיתה. למה נחיתה? כי זה הדף אליו מגיע לראשונה, "נוחת", מי שלחץ על הקישור ששלחת במייל, במודעה או בהודעת WhatsApp.

דף הרשמה לוובינר הוא המקום שבו לראשונה לקוחות חדשים נפגשים עם העסק שלך ומכאן חשיבותו. מלבד תפקידו העיקרי לגרום לכמה שיותר אנשים להירשם, הוא הדף שיוצר רושם ראשוני של המותג שלך עם הלקוחות הפוטנציאלים.

דפי נחיתה לוובינר יכולים להיות תחילתה של היכרות נפלאה וריווחית או הפעם הראשונה ואחרונה שלקוחות יפגשו עם המותג שלך.

בין אם אתה משווק מוצרים או שירותים, סביר להניח שאתה מכיר מקרוב את המירוץ אחר דף נחיתה בעל המרות גבוהות; עמוד שלא רק מראה ללקוחות ולקוחות פוטנציאליים מה יש לך להציע אלא שגם דוחף אותם לפעולה כמו למלא טופס.

קל יותר לומר מאשר לעשות.

למה זה קשה לעשות?

כי היכולת של דף הרשמה לוובינר לבצע את תפקידו וגם להשאיר רושם טוב תלוייה בהרבה גורמים הן של תוכן והן של תשתית.

כדי שדף הרשמה לוובינר יצליח לגרום לאנשים להירשם, עליו לכלול מספר אלמנטים חשובים:

  • כותרת ברורה ומושכת – כותרת שמדגישה את התועלת המרכזית של הוובינר ויוצרת עניין מיידי.
  • תיאור קצר וממוקד – פירוט קצר על הנושא, המרצים, ולמה כדאי להשתתף בוובינר, תוך הדגשת הערך שהמשתתפים יקבלו והדגשת התועלות המיידיות והרלוונטיות למשתתף.
  • קריאה לפעולה (CTA) בולטת – כפתור בולט עם הנחיה ברורה כמו "הירשם עכשיו" כדי להניע לפעולה.
  • טופס הרשמה פשוט – טופס קצר המבטיח תהליך הרשמה קל עם שדות חיוניים בלבד.
  • תמונות או וידאו מושכים – תמונות של העסק ותמונות המציגות את הדוברים בצורה משכנעת.
  • תאריך ושעה – הצגה ברורה של התאריך והשעה כדי שיהיה ברור לנרשמים מתי יערך הוובינר.
  • הוכחה חברתית – המלצות, ביקורות חיוביות, עדויות של לקוחות מרוצים כדי להגביר אמון והנעה לפעולה.
  • הצעת ערך חינמית – הדגשה אם הוובינר הוא חינמי או כולל בונוסים, למשל, גישה להקלטה או מצגות או דוחות.
  • שמירת פרטיות – הבטחת לשמירת פרטיות המידע שנאסף בטופס.

קרא עוד איך אלמנטים אלו יחדיו יכולים להגביר את אחוזי ההרשמה ולגרום לדף למלא את תפקידו בצורה יעילה.

אז מה הבעיה?

כאשר מחפשים להגביר את ההמרות בדף הרשמה לוובינר, נעזרים באסטרטגיות אופטימיזציה מסורתיות וביניהם:

  • כתיבת קופי ממיר,
  • מיקרו-קופי (במקום שיהיה כתוב על הלחצן "לחץ כאן", לבדוק האם יהיו יותר המרות אם יהיה כתוב "אני בפנים"),
  • מיקום לחצנים,
  • צבע לחצן (האם לחצן בצבע כתום יביא יותר המרות מלחצן בצבע כחול?),
  • גודל מירווחים (רווח לבן בשפה מקצועית) בין אלמנטים (האם המרחק בין השדה האחרון בטופס ללחצן צריך להיות 6 נקודות או 9 נקודות pixels),
  • שיפור מהירות טעינת הדף.

ועוד

הערה: שלא יובן, ואפילו לרגע, שאני מזלזל בשיטות האופטימיזציה המסורתיות לשיפור המרה של דף אינטרנט בכלל ושל דף נחיתה בפרט. מרבית חברי הטובים הם מעצבי אתרים, מומחי UX/UI, כותבי תוכן, בוני אתרים שזה עיקר עיסוקם – מיטוב דפי אינטרנט. עוד בשנת 2000 ערכתי ספרי מחשבים בנושאי: Web Usability ו- פיתוח ממשק משתמש כך שהנושאים מוכרים לי מקרוב.

מה שתיארתי לעיל היא גישת 'לפי הספר', אבל היא קשה לניתוח והיום יש דרך יותר יעילה ממנה.

נראה כי חלק מהשינויים הללו: שינוי מיקום, צבע לחצנים וכדומה מגדילים את ההמרות של דף ההרשמה לוובינר, אך מהר מאוד עלות השינויים, יישומם והניתוח שלהם עולים הרבה יותר מהתועלת שהם מביאים.

בעיה נוספת היא שיש דף הרשמה אחד לוובינר שמתאים לכולם. איך זה ייתכן?

איך בונים דף נחיתה אחד שמתאים לכולם?

דף ההרשמה לוובינר הוא דף אחד. כל מי שמגיע לאותו קישור (כתובת URL) רואה את אותו תוכן, בין אם הוא לקוח קיים או לקוח פוטנציאלי, בין אם הוא צעיר או מבוגר, בין אם יש לו צורך כזה או אחר – זה דף אחד שמתאים לכווולם.

אפשר לעשות שילוב של עקרונות שמאפשרים יצירת דף שמתאים למגוון רחב של קהלים תוך שמירה על חוויית משתמש חיובית. זה קרוב אבל רחוק מהתאמה אישית ולכן, פה אני מגלה לך סוד, מי שיוצר את הדף מכוון לקבוצה גדולה בקהל היעד ואליה הדף נבנה. זאת יכולה להיות קבוצה של 40% מקהל היעד או גדולה יותר, אבל זה לא כולם ובטח שלא בהתאמה אישית.

איזה מנגנון מאפשר התאמה אישית בדף הרשמה לוובינר?

כיום, צ'אטבוט מבוסס AI מספק את הדרך הטובה ביותר לבצע התאמה אישית של דף נחיתה לוובינר וליצירת שיעור המרה גבוה על ידי מיקוד תשומת הלב של המבקר ועיסוק בו ברמה האישית.

הדגש הוא על צ'אטבוט 'מבוסס AI' ולא על צ'אטבוט 'רגיל'.

צ'אטבוט 'רגיל' הוא צ'אטבוט שמהתחלה מנתב לך את השיחה ומוליך אותך שלב אחר שלב.

בוא נראה דוגמה לצ'אטבוט 'רגיל' באתר של חברת הביטוח "מנורה":

צ'אטבוט באתר מנורה ביטוח

בתור משתמש שהגיע לאתר של "מנורה" ומפעיל את הצ'אטבוט אתה "כבול". אתה לא יכול לעשות מה שבא לך. כדי לקבל שירות מהצ'אטבוט אתה חייב לעקוב אחר הצעדים בהם הצ'אטבוט מוביל אותך. הצ'אטבוט מציג, אתה בוחר; הצ'אטבוט מציג, אתה בוחר; וכך הלאה והלאה.

למה זה דומה?

זה דומה לכך שאתה מתקשר למוקד טלפוני של חברה ומתחיל מענה ממוחשב (מערכת חכמה לניתוב שיחות): ברוכים הבאים לחברת …. להנהלת חשבונות הקש 1, להנהלה הקש 2, לתמיכה הקש 3, לשיווק הקש 4… לחצת 4 ואז: לשיווק מקומי הקש 1, לשיווק חו"ל הקש 2, חזרה לתפריט הראשי הקש 0 וכך זה נמשך עוד ועוד ועוד.

אם היתה אפשרות עבורך לבחור בין מענה אנושי או מענה ממוחשב, מה היית בוחר?

כמובן שהיית בוחר מענה אנושי ולמה?

כי במענה אנושי אתה יכול להתבטא בחופשיות והצד השני יבין אותך. כי במענה אנושי אתה מרגיש שהשירות שאתה מקבל מותאם לך אישית.

תשכח מלחצני CTA, מיקרו-קופי ו-סכמת צבעים. תאמר ברוך הבא ל…

אחת הדרכים הטובות ביותר למנוע הסחות דעת היא לרכז את הדף שלך סביב האלמנט התורם בצורה הישירה ביותר והחד-משמעית ליותר להמרות – צ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית.

צ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית הממוקד ביעד אחד בלבד – לגרום ליותר הרשמות.

על ידי הפיכת השיחה עם הצ'אטבוט מבוסס AI הזו למוקד הבלעדי של הדף, אתה גורם לתהליך ההמרה להיות מרתק יותר וגם ממיר יותר. בנוסף, זה גם מקל משמעותית על השגת המידע שהלקוח הפוטנציאלי בא לאסוף ועושה את אישי, הכי אישי שאפשר.

אתה בטח תוהה 'האם זה באמת עובד?'

חברת Landbot פעם השיקה דף נחיתה שבו מוטמע צ'אטבוט בתור סמל קטן ונחמד הנמצא בפינה הימנית התחתונה של החלון, מחכה שילחצו עליו. בגלל שגיאה בתכנות של הטמעת הצ'אטבוט, הוא הופיע על פני כל המסך, מסתיר את כל האלמנטים האחרים של הדף. במילים אחרות: מי שהגיע לדף ראה רק צ'אטבוט.

הטעות התגלתה רק בעקבות נתוני ההמרה יוצאי הדופן של דף הנחיתה באותו יום. באותו יום בו הצ'אטבוט היה הדבר היחיד שנראה במסך אחוז ההמרות היה 9.6% וזה בהשוואה לאחוז המרה ממוצע של 3% . וואהו!

כאשר בחברה ניגשו לבדוק מה קרה בדף שגרם לאחוזי המרה גבוהים כל כך, הם גילו להפתעתם שזה בגלל טעות קידוד שגרמה לצ'אטבוט להיות הדבר היחיד המוצג בדף! הלקוח לא ראה תמונות, לא ראה טקסט, לא ראה לחצנים, לא ראה צבעים. הדבר היחיד שהוא ראה זה חלון שיחה עם ה צ'אטבוט.

פשוט אבל ממיר, מאוד ממיר!

מה עכשיו?

יותר הרשמות בדף הרשמה לוובינר היא מטרה חשובה כמעט לכל עסק. כפי שהוכח לעיל, כיום, אחת הדרכים הטובות ביותר לגרום ליותר המרות בדפי נחיתה לוובינר היא על ידי שילוב צ'אטבוט מבוסס AI.

צוות getwebinar יבנה עבורך צ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית אותו ניתן להטמיע בדף הנחיתה שלך שבנית לוובינר. אם אין לך דף הרשמה לוובינר, נוכל לבנות עבורך גם את זה.

שלב צ'אטבוט מבוסס AI באתר שלך. מקסימום, זה יצליח!

הנה דוגמה ל דף הרשמה לוובינר עם צ'אטבוט מבוסס AI. תוכל לשוחח עם הצאט בכל דבר וענין הקשור לוובינר. מובטחת לך חווייה!