השתתפות בוובינר בחינם או בתשלום?

השאלה: האם לגבות כסף עבור השתתפות בוובינר? מעסיקה חברות וארגונים.

לרוב, התשובה לשאלה זו היא: שום דבר. זה צריך להיות חינם.

חכה חכה חכה!

יש למילה חינם כוח משלה ויש יתרונות רבים בלא לגבות כסף ממי שרוצה להשתתף בוובינר שלך ויש גם חסרונות.

הערה: במאמר זה ההתייחסות לוובינר או למיטינג אבל באופן כללי אפשר לקרוא להם אירוע וירטואלי.

כשאתה מבקש מאנשים להקדיש את הזמן היקר שלהם להשתתף בוובינר שלך, הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא להציב מחסום בפניהם.

דרישת תשלום היא סוג של מחסום, מחסום כספי.

דף ההרשמה לוובינר שלך הוא הזדמנות ללכידת לידים ואתה רוצה שכמה שיותר אנשים יוסיפו את עצמם לרשימה שלך.

יש מקום לגבות כסף מנרשמים עבור השתתפות בוובינר

לדוגמא, יתכן וערכת סדנאות פיזיות ואנשים שילמו מאות ואולי אלפי שקלים כדי להשתתף. כעת, כשאתה שוקל האם להעביר את התוכן שלך באופן וירטואלי, האם יש הגיון במכירת כרטיסי כניסה לכנס וירטואלי?

זאת שאלה שצריכה להישאל, כי כנסים וירטואלים ישארו איתנו, הם לא הולכים להיעלם לשום מקום.

טוני רובינס שידוע במגה אירועים פיזיים שהוא עורך ברחבי העולם למשך מספר ימים ואנשים משלמים עליהם אלפי דולרים, הוא העביר את הפעילות שלו לכנסים וירטואלים וממשיך לגבות מאות דולרים על צפייה.

יש 3 מסלולים לבחירתך בכנס הדגל שלו UNLEASH THE POWER WITHIN שעכשיו הוא וירטואלי במלואו: 395 דולר, 995 דולר ו- 1,995 דולר.

אהה, הוא גם מוכר בימים האלה מוצרים, קורסים וסדנאות שלו, מכירה בטירוף!

כנס SMX לנושאי פרסום ושיווק דיגיטלי שעכשיו הוא היברידי (כנס פיזי שמשודר בזמן אמת באינטרנט) מציע 3 מסלולים בתשלום:

  • 895 אירו עבור השתתפות פיזית באירוע, קפה ועוגה, גישה בשידור חי לכל ההרצאות, גישה לכל הקלטות הכנס למשך 6 חודשים, גישה לכל ההרצאות למשך 6 חודשים.
  • 499 אירו עבור גישה בשידור חי לכל ההרצאות, גישה לכל הקלטות הכנס למשך 6 חודשים, , גישה לכל ההרצאות למשך 6 חודשים.
  • 299 אירו עבור גישה בשידור חי לכל ההרצאות, גישה למצגות למשך 6 חודשים, גישה לכל ההרצאות למשך 6 חודשים.

מה נכון?

רוב בעלי העסקים עושים שימוש בוובינרים כדי לייצר רווחים ממוצר או שירות אותו הם מוכרים תוך כדי או אחרי הוובינר.

הוובינר, גם שיש בו הרבה ערך, הוא לא המוצר ולכן בדרך כלל הוא ניתן חינם.

זהו השימוש הנפוץ, הפשוט והיעיל ביותר בטכנולוגיה זו.

וובינר בחינם לעומת וובינר בתשלום – יתרונות ו- חסרונות

יתרונות של וובינר בתשלום, וובינר שההשתתפות בו כרוכה בתשלום.

הערה: הדיון פה מתייחס לא רק לוובינר אלא גם למיטינג ובקיצור אל אירוע וירטואלי.

יתרונות של וובינר בתשלום

  1. דרישת תשלום מעלה באופן ברור את הערך הנתפס של האירוע שלך. מכיוון שרוב האנשים רגילים לוובינרים הניתנים חינם, הפעולה הפשוטה של ​​הוספת תג מחיר לאירוע שלך תופסת את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים שלך.
  2. אחוז הגעה גבוה יותר מבין הנרשמים בוובינר בתשלום לעומת נרשמים לאותו וובינר ללא תשלום (חינם).
  3. הנתונים מראים כי מי ששילם נשאר גם עד סוף המצגת, כי הוא נחוש למצות את השקעתו ככל שרק ניתן.
  4. בקשת התשלום היא מעין מסננת ומי שמשלם הוא, בפוטנציאל, לקוח טוב יותר לעסק. הוא כבר מכיר בערך שהוא יקבל בוובינר ולכן הוא כבר מוכן לשלם.
  5. לתשלום עבור הוובינר יש גם היבט של הקניית הרגלים. הרגל בו הנרשם קונה ממך. בשלב ראשון הוא קונה השתתפות בוובינר בתשלום ובשלב שני הוא עשוי לקנות את ההצעה העסקית בתשלום שתציע לו במהלך הוובינר. הוא כבר “מורגל” לשלם לך.

חסרונות של וובינר בתשלום

  1. וובינר בחינם מושך אליו הרבה יותר אנשים, אבל פחות איכותיים. החינם מושך אותם ולא איכפת להם להרשם – זה ללא עלות!
  2. אין לנרשמים יותר מידי כוונה להגיע לשידור החי דבר שגורם לאחוז הגעה נמוך יותר. הרשמה חינם היא לא התחייבות בכלל או התחייבות קטנה מאוד.
  3. אחוז המרה נמוך יותר. אנשי “החינם” באים לשמוע את התוכן וברגע שהם ירגישו שאתה מתחיל למכור, הם פשוט יעזבו – את שביקשו, הם כבר עשו.
  4. תהליך מסורבל יותר וארוך יותר שכולל בתוכו תשלום ויחד עם התשלום מגיע “כאב ראש” בדמות: חוזים, ביטולים, החזר כספי לפני הוובינר וגם אחרי הוובינר, תביעות.. בקיצור, כאב ראש.
  5. תהליך התשלום והרישם מעייף נרשמים שכבר החלו במילוי טופס והזנת פרטי כרטיס האשראי והם “נוטשים” באמצע את התהליך.

כדאי לדעת את היתרונות והחסרונות של וובינר בתשלום, אך הוא לא מקרב אותנו לענות על השאלה המקורית: האם צריך לדרוש תשלום על השתתפות בוובינר?

בתור בעל עסק המתכנן אירוע, אתה בוודאי אומר לעצמך: “אם אנשים שילמו כסף כדי להשתתף באירועים פיזיים שלי בעולם האמיתי, אז הם ישמחו באותה מידה לשלם כסף כדי להשתתף באירוע וירטואלי.”

בכנס הפיזי שערכת, סיפקת: מחברות, עטים ממותגים, בקבוקי מים מינרליים, כיבוד (קפה ועוגה או ארוחה), תגיות שם, ברושורים, סביבה נאה למראה. קישטת בפרחים, פרסת כח אדם שישרת, יכוון ויטפל במשתתפים ונתת להם הזדמנות לעשות נטוורקינג.

ברור למשתתף כי התשלום הנדרש ממנו הוא עבור כל הטוב הזה שתיארתי לעיל וגם עבור התוכן.

באירוע וירטואלי יש רק תוכן. אין מזון ומשקאות, אין נטוורקטינג, אין מחברות ושאר מתנות קטנות, אין, אין ואין.

כאשר המשתתפים שלך יושבים במקום הנוח להם, בין אם זה המשרד או הבית, שותים את הקפה שהם הכינו, נוגסים בסנדויץ שהם הכינו או בחטיף שהם קנו, צופים במצגת שלך במחשב שולחני או מכשיר נייד, התפיסה שלהם לגבי תשלום עבור האירוע שונה מאוד!

זאת עובדה בין אם אתה אוהב את זה או לא.

השורה התחתונה היא שהדרך היחידה לקבל החלטה נכונה, לפחות מבחינה עסקית, היא שתהיה לך תשובה החלטית לשאלה הבאה:

האם ההכנסה ממכירות כרטיסים לכנס הוירטואלי שלך תניב יותר רווחים?

אחד המנטורים בישראל אירגן פעם בשנה כנס של 400 (ארבע מאות) משתתפים במרכז תל אביב. כרטיס כניסה לכנס היה 40 שקל ותמורתו כל משתתף קיבל: 4 שעות של תכנים, נטוורקינג, 2 הפסקות קפה ועוגה וגם נאום מכירה לקורס שמחירו היה 4,000 שקל.

נכון, שההכנסה ממכירת כרטיסים מגיעה לסכום של 16,000 אלף שקל, אבל פה לא טמון הרווח.

16,000 זה סכום יפה אבל הוא קטן מידי ולא מכסה את עלויות המקום, הכיבוד, צוות העובדים ואת עלויות הפרסום וקידום מכירת הכרטיסים.

הסכום של 40 שקל היה “דמי רצינות” כדי להביא את הלקוחות הטובים יותר וכדי להגדיל את אחוזי ההגעה וכמובן את אחוזי ההמרה.

עכשיו נניח שאחוז המכירה על הבמה היא 10% שזה מעט מידי למנטור מוביל, אבל נשאיר את זה כך רק לצורך קלות החישוב.

עם אחוזי המרה של 10% מתוך 400, זה אומר 40 מכירות שכל מכירה היא של 4,000 שקל, זה סכום שמגיע לכדי 160,000 שקל, אבל זה לא הכל.

באזור הנטוורקינג היו גם דוכנים שמכרו מוצרים שונים של המנטור: ספרים, הרצאות, ייעוץ וליווי עסקי, הכשרות מנהלים, מופעים ועוד.

בשנת הקורונה החליט המנטור לשדר את האירוע אוןליין בזום וכמובן לבצע מכירה בסיום.

מספר המשתתפים באולם הפיזי מוגבל למספר הכסאות באולם אבל באירוע וירטואלי המגבלה היא שונה ומגיע לעד 3,000 משתתפים!

הוא התלבט בין האפשרויות הבאות:

  1. השתתפות חינם באירוע הוירטואלי
  2. השתתפות חינם באירוע הוירטואלי, אבל אחרי ההרשמה חינם, מופיעה הצעה חד-פעמית לקנות ב- 97 שקלים את הקלטות הכנס לשמיעה למשך 6 חודשים
  3. השתתפות בכנס הוירטואלי תמורת 40 שקלים

מנחשים? יש כיוון?

המנטור בחר את אפשרות מספר 2: השתתפות חינם באירוע הוירטואלי, אבל אחרי ההרשמה חינם, מופיעה הצעה חד-פעמית לקנות ב- 97 שקלים את הגישה הקלטות הכנס לשמיעה לזמן של 6 חודשים

הוא מכר והרבה!

אנשים מוכנים לשלם עבור נוחות, ומצד שני אין להם נכונות לשלם עבור אירועים מקוונים (וירטואליים).

מנטור אחר שניהלתי עבורו מספר גדול של וובינרים בחר באפשרות הראשונה: רישום חינם, ללא עלות, לוובינר.

מי צודק?

מי הרוויח יותר?

אתה בוודאי סקרן לדעת.

ובכן,

לא תדע עד לאחר שתבדוק את התוצאות.

אפשר לעשות מבחן רגישות לפרמטרים השונים: מספר משתתפים ששמעו את ההצעה, מחיר ההצעה ו- אחוזי המרה.

האנשים שגובים תשלום עבור השתתפות בוובינר שלהם עושים זאת מכיוון שהאירועים שלהם מותגו כמוצר. לעיתים קרובות, הוא מוכרים הקלטה של וובינר שאליו נרשמו אנשים בחינם.

מרבית בעלי העסקים המוכרים באמצעות וובינר, עורכים וובינר של שעה עם תוכן מדהים, ובסיומו מציעים משהו: זה יכול להיות קורס פיזי, קורס היברידי המשלב לימוד בוידאו עם מפגשים קבוצתיים או תוכנית ליווי.

כצפוי, אין תשובה פשוטה לשאלה האם לגבות תשלום עבור השתתפות בוובינר ואם כן, כמה?

מה שניתן לומר בוודאות הוא שלא כדאי לך לחייב עבור השתתפות בוובינר מבלי לבדוק קודם את התוצאות של קיום וובינר ללא עלות הרשמה ולדאוג לכסף שיבוא ממכירות.

בין אם הוובינרים שלך בחינם או בתשלום, אתה זקוק למנהל טכני מקצועי שידאג שהאירוע הוירטואלי שלך יעבור ללא תקלות וללא בעיות טכניות.

אני מזמין אותך למלא את הטופס כאן למטה בתגובות ואחזור אליך לשיחת ייעוץ של 20 דקות במתנה בה אענה על שאלות שיש לך בנושא וובינר.

כבר בשיחה הזאת אתן לך כמה טיפים מה נכון עבורך לעשות בכנס הוירטואלי שלך

אני מחכה לך

צריך עזרה בוובינר שלך?

אנחנו על החלק הטכני שהוא תמיד החלק הבלתי צפוי ותמיד יש בו תקלות.

ניתן לך ראש שקט להתעסק בתוכן ובשיווק.

ניהול מקצועי של וובינר עם ידע וניסיון רב בפתרון תקלות
בבקשה למלא את שדות החובה
מה מטרת הוובינר?
אפשר לבחור יותר מאפשרות אחת
נדרש לענות על שאלה זו

אודות הכותב

ניהול מקצועי של וובינר עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות. מומחה לתכנון, הקמה וניהול וובינרים עם ידע רב וניסיון של מאות וובינרים, רבי משתתפים, רבי דוברים בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכללת תל חי, מובמנט, אלעד תוכנה, בינת תקשורת, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לקבלת הדרכה וליווי וובינר שלך
נגישות