יצירת הקשר הראשוני עם ליד מכירה חדש הוא קל (יחסית). לקוח פונה אליך בטלפון או בטופס או שולח וואצטאפ ואתה משיב לפנייתו – ברור, פשוט ו- קל. החלק הקשה הוא להמשיך ולבצע מעקב בהתמדה, בנחישות ובכבוד ללקוח הפוטנציאלי.

כאיש מכירות, זו האחריות שלך להשיב לפנייה: לשלוח אימייל, לבצע שיחת טלפון, לכתוב הודעת וואצטאפ או לחזור ללקוחות הפוטנציאליים בדרכים אחרות. לאחר שהדבר נעשה, קל להתרווח ולהמתין לתגובות.

Follow up, Follow-up, Followup – איך נכון לכתוב?

המילה פולואפ, פולו-אפ או פולו אפ או בקיצור פולו אינה מילה בעברית וזה מה שכותבים עליה באקדמיה ללשון העברית

אם זה נשמע כמו משהו שאתה עושה (להזכירך, מתרווח בכורסה לאחר ששלחת תשובה לפניית לקוח וחושב שבזה זה יסתיים), יש לך בעיה!

  • אם אתה חושב כשאתה מתקשר ללקוח, אתה "מפריע" לו בעבודתו – ברור, אף אחד לא רוצה שיחשוב עליו שהוא מטרד!
  • אם אתה לא אוהב להרגיש שדוחים אותך – מבין, מי אוהב?!?
  • אם אתה לא אוהב לשמוע את המילה "לא" – מבין, מי רוצה שידחו אותו פעם אחר פעם?

אם ענית כן, כן ועוד פעם כן – אז כנראה אתה מסוג אנשי המכירות שעושים שיחה אחת וזהו!

אבל, אם אתה רוצה מכירות, אז פנייה בודדת וחד-פעמית ללקוח פוטנציאלי ולקוות לטוב, לא תוביל למכירות.

פולו אפ הוא מרכיב מרכזי בתהליך מכירות אפקטיבי כדי לסגור יותר עסקאות.

מוכן לשפר את מיומנויות פולו-אפ שלך?

תוכן עניינים

מה זה פולו אפ מכירות?

פולו אפ מכירות הוא כל אינטראקציה שיש לך לאחר יצירת הקשר הראשוני עם לקוח פוטנציאלי. בין אם אתה שולח מייל, מבצע שיחות טלפון או שולח הודעות ברשתות החברתיות. פולואפ הוא חיוני להמרת לידים מעוניינים ללקוחות משלמים.

בוא נהיה כנים – אף אחד לא רוצה להיות אותו נציג מכירות מציק שלא שותק לרגע ומדקלם תסריט שנכתב לו מראש. זו הסיבה שפולו אפ מכירות טוב מספק ערך ללקוח הפוטנציאלי ומאפשר לו לומר "לא" – כן, כן, מה שקראת: מאפשר ללקוח לומר "לא".

קרא מה עומד מאחורי סוכנות פרסום בתל אביב בשם (קרא משמאל לימין, מילה ראשונה No, מילה שנייה No):

No, No, No, No, No, Yes

וזה מה שאני כתבתי על המילה "לא" בהשראת המקור

"לא" זוהי מילה שכל איש מקצוע יצירתי התעמת איתה.
"לא" זו המילה שממנה גם טירונים ואנשי מקצוע מנוסים חוששים.
"לא" זוהי מילה שיכולה להיראות בקלות כמו מוות לכל רעיון. ועדיין, בעינינו, "לא" זו גם מילה שיכולה להצביע בכיוון הנכון.
"לא" זו מילה שמניעה אותנו לעשות דברים אחרת.
"לא" זו מילה שגורמת לנו להתאמץ יותר.
"לא" זו מילה שמניעה אותנו להשתפר.
"לא" גורמת לנו לגרום לרעיון לקרות כשאף אחד לא נותן לו הזדמנות.
"לא" זו מילה שמתנשאת על כל בריף, כל פרויקט, כל אתגר שעומד בפנינו.
"לא" זו מילה שדוחפת אותנו להצטיין.
"לא" זו מילה שדוחפת אותנו להצליח.
"לא" זו לא רק תשובה. זו הזדמנות עבור 'כן' יוצא מן הכלל.

לא אכפת לי מהי התגובה, כל עוד אני מקבל אחת.

אם מישהו אומר לי שהוא צריך עוד 14 ימים כדי לחזור אליי, אני אכניס את זה לתוכנת ניהול לקוחות CRM ואצור קשר שוב בעוד 14 ימים.

אם הליד, אליו חזרתי, אומר לי שהוא עסוק, אשאל מתי נוח שאצור איתו קשר שוב.

אם האדם אליו חזרתי, בעקבות פנייתו, אומר לי במפורש שהוא לא מעוניין, אני ארשום אותו בתוכנת ניהול הלקוחות ויותר לא אתקשר אליו, אבל זה לא אומר שלא אמשיך לשלוח לו מסרים, למשל דרך מערכת הניוזלטר שלי.

אבל הנה הקטע – אם הלקוח לא מגיב בכלל (הוא פנה, זוכר?): לא עונה לשיחות טלפון, לא עונה להודעות בוואצטאפ, לא מגיב להודעות בלינקדאין, לא מגיב למסרון SMS, אני אמשיך ליצור איתו קשר, במיגוון מדיות, עד שהוא יגיב וזה יקרה לבסוף – עקשנות והתמדה.

ריי קרוק, מי שהפך את מקדונלדס לרשת המזון המהיר הגדולה בעולם, הוא דוגמה מובהקת לעקשנות והתמדה, שהיו גורמים מכריעים בהצלחתו. קרוק עבד במשך שנים רבות כמוכר, ונדרש להתמודד עם דחיות רבות לאורך הדרך. חוויות אלה חידדו אצלו את ההבנה שהצלחה נובעת ממאמץ מתמשך ויכולת לא לוותר גם כשהמצב נראה חסר תקווה – זוהי נחישות והתמדה.

7 סוגי פולו אפ מכירות לסגירת יותר עסקאות

המדיה שבה תבחר להשתמש לצרכי ה פולואפ שלך צריכה לשרת את המטרה שלך, כאשר ברור לך שהדרך למטרה היא ארוכה עד שיגיע ה- "כן" הנכסף או שתחליט שמספיק.

להלן שבע הדרכים המובילות לביצוע פולואפ אחרי הלקוחות הפוטנציאליים שלך, ועוד כמה רעיונות איך להתחיל להשתמש בהן.

פולואפ באמצעות מייל

זוהי הדרך הקלאסית, האסטרטגיה האולטימטיבית והנפוצה ביותר לביצוע פולואפ – מייל.

אימיילים הם דרך מצוינת לבצע פולו-אפ מכיוון שניתן להכניס אותם לאוטומציה. לקוח משאיר לך ליד וזה מפעיל משלוח של סדרת מיילים מתוזמנים ואתה בכלל לא מתעסק במשלוח שלהם – זה המשמעות של אוטומטי.

כאשר אתה שולח מיילים של פולואפ ללקוח, אתה מצפה שיגיב אבל לא באופן מיידי. מיילים של פולואפ הם פחות פולשניים ולכן יכולים להיות אסטרטגיה טובה יותר להפוך "אולי" ל"כן".

הנה כמה המלצות תוכן בנוגע למיילים של פולו-אפ:

  • שמור על מייל קצר, אופטימי ומקצועי
  • השתמש בכותרות אימייל רלוונטיות שמזכירות לאדם מי אתה ולמה כדאי לו לפתוח ולקרוא את המייל
  • היעזר בתוכנה למשלוח אוטומטי של מיילים
  • וודא שאתה מציית לתקנות 'חוק הספאם' (סעיף 30א' לחוק התקשורת (בזק ושידורים) תשמ"ב – 1982 הקובע איסור בשליחת הודעה ובה 'דבר פרסומת' לנמען שלא הביע את הסכמתו לכך): כדי להשתמש במיילים לצרכי מכירות, הנמענים חייבים להסכים לקבל ממך הודעות. בכל מייל שאתה שולח לרשימה, צריך להיות דרך קלה לבצע הסרה מרשימת התפוצה ובנושא המייל צריכה להופיע המילה 'פרסומת'.

פולו-אפ באמצעות שיחת טלפון

שיחות טלפון הן לעיתים חלק מתהליך פולואפ של אנשי מכירות מכיוון שזו דרך מצוינת ליצור קשר מיידי עם הלקוח הפוטנציאלי – פחות זמן המתנה לתגובה ואפשרות לשמוע את הלקוח הפוטנציאלי ולהגיב באופן מיידי.

עם זאת, אם תתקשר ללקוח, שפנה אליך, עשר פעמים ביום, סביר להניח שהוא יחשוב: "וואו, לעבוד עם האדם הזה, זה יותר מדי כאב ראש, אני אוותר. אחפש פתרון אצל ספק אחר." ואז הוא, הלקוח, ידחה אותך, יחסום אותך ולא ירצה לשמוע ממך שוב לעולם.

הנה הטיפים שלי עבור פולואפ באמצעות שיחות טלפון:

  • אם ניסית להתקשר שלוש פעמים והאדם לא ענה, התקשר שוב והשאר הודעת קול (יותר מדי שיחות יגרמו לך להיראות פולשני או אפילו נואש)
  • השתמש בתוכנת חיוג שתעזור לך להתקשר להרבה מספרי טלפון בו-זמנית ולחבר אותך למי שענה
  • תעד בתוכנת ניהול לקוחות CRM כל שיחה טלפונית, בין אם היא נענתה או לא
  • קבע שלבים ברורים לשיחת פולו אפ הבאה בסיומה של כל שיחה עם לקוח פוטנציאלי
  • היה מוכן להשאיר הודעה קולית במשיבון כדי שלא תתקע ללא מילים
  • הכן תסריטים כתובים למענה במסרון או בווצטאפ כאשר אתה מטלפן ללקוח ומקבל תשובה: "סליחה אין לי אפשרות לדבר כרגע.", "שלח/י הודעת טקסט", "תוכל/י להתקשר מאוחר יותר?", "אתקשר בחזרה" וכדומה

פולואפ באמצעות מסרון SMS או וואצטאפ WhatsApp

SMS היא אסטרטגיה לשמירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים שלך. אבל זה עובד – לפי מחקרים, 97 אחוז מהודעות הטקסט נפתחות בתוך 15 דקות.

אם אתה משתמש ב- SMS עבור פולואפ, הנה כמה דברים שכדאי לזכור:

  • שמור על ההודעות קצרות ולעניין כדי לוודא שהן קריאות.
  • וודא שאתה מציית לתקנות 'חוק הספאם' (סעיף 30א' לחוק התקשורת (בזק ושידורים) תשמ"ב – 1982 הקובע איסור בשליחת הודעה ובה 'דבר פרסומת' לנמען שלא הביע את הסכמתו לכך) כאשר אתה שולח לרשימה. כדי להשתמש ב-SMS לצרכי מכירות, הנמענים חייבים להסכים לקבל ממך הודעות ותמיד צריך להיות להם דרך קלה להסיר את עצמם מרשימת התפוצה.
  • שלח את ההודעות בשעה הנכונה ביום כדי לשפר את שיעורי הפתיחה והתגובה.

פולו אפ באמצעות פגישה פנים אל פנים

פגישה פנים אל פנים לא תמיד מתאימה או אפשרית, אבל זה כלי מצוין להשתמש בו כשאתה במצב קריטי או כשהנסיבות נוחות.

אני מציע לנסות לתאם פגישה פנים אל פנים ולא 'ליפול' על לקוח פוטנציאלי, כי התחשק לך או כי היית בסביבה.

מצד אחד, אינך יודע האם הוא בכלל במשרד ואם הוא במשרד האם יש לו זמן או אפשרות לראותך. מצד שני, זאת יכולה להיות הפתעה ללקוח שיצאת מהמשרד ועשית מאמץ להגיע אליו לשווא.

אם זאת פגישה בהפתעה, הנה כמה דברים שכדאי לך לזכור:

  • היה מוכן לקבל דחייה או במילים אחרות: היה מוכן לקבל "לא"
  • מטרת הפגישה היא חיזוק הקשר ביניכם. לקשר פיזי באמצעות לחיצת יד או טפיחה על הכתף יש משמעות בקשר שנבנה והולך בינך ובין הלקוח.
  • היה מוכן לכך שהלקוח יפנה הכל כדי לשבת ולדון איתן ולכן, אתה צריך להתכונן היטב מראש לפגישה כדי להתמודד עם כל התנגדות מכירה אפשרית.
  • במקרה שהלקוח אינו במשרד או הוא נמצא במשרד אבל אינך יכול לראותו, הכן תסריט של הודעה שתשאיר לו בכתב במקום. נוסח ההודעה תלוי באינטראקציה ובהיכרות שלך עם הלקוח. הערה בכתב יד יכולה ליצור רושם מאוד מיוחד. אם תוכל להשאיר הודעה תוך שמירה על אותנטיות – זה מה שעושה את ההבדל – עשה זאת. אם זה מרגיש לך מביך או מאולץ, אל תעשה זאת.

פולו אפ באמצעות שימוש ברשתות חברתיות

תקשורת ברשתות החברתיות הפכה לחלק מרכזי בחיי היומיום שלנו. במיוחד אם אתה עוסק במכירות B2B, שמירה על נוכחות בפלטפורמות כמו LinkedIn יכולה לעזור לך לקדם עסקאות.

מחקרים מראים כי 78 אחוז מהמוכרים העושים שימוש ברשתות חברתיות מוכרים יותר מעמיתיהם שאינם משתמשים ברשתות חברתיות.

גם במדיה זאת אתה צריך שלא להפריז – אחרת, אתה עלול להיתפס כאובססיבי או כזה שחוצה את הקווים.

פולו אפ באמצעות פקס

"אנחנו בשנת 2024. אתה רציני?"

כן.

קודם עליך לוודא שבכלל יש פקס לחברה ואם יש להם פקס, למה לא לעשות בו שימוש?

אם הלקוח לא הגיב לאימיילים שלך, לא ענה לטלפון, לא הגיב להודעות וואצטאפ – למה לא לשלוח לו פקס?

כי אף אחד כבר לא משתמש בפקס!

בדיוק. זהו המדיה הכי פחות עמוסה שתוכל להשתמש בה.

פקס הוא כלי נוסף שעומד לרשותך – עשה בו שימוש, במידה וצריך.

הערה: אולי אתה איש מכירות צעיר של חברת הייטק שאינו יודע מה זה פקס ואולי אתה יודע מה זה פקס, אבל מעולם לא עשית בו שימוש. דע לך כי יש מגזרים רבים שעושים בו שימוש. נכון לשנת 2024 המגזרים שעושים שימוש בפקס (רשימה חלקית): רפואה, עריכת דין, פיננסים, נדל"ן, תעשיה מסורתית.

למה כדאי לעשות פולואפ?

ביצוע פולואפ follow-up הוא קשה. זה לוקח זמן ומאמץ ולא תמיד מוביל להצלחה.

אז למה לטרוח?

הנה 4 סיבות לכך מדוע פולואפ הוא חלק מרכזי במכירות שלך:

התבלט מעל שאר הספקים

תפוס יותר תשומת לב מהמתחרים שלך. מחקרים מראים שעסקים רבים בכלל לא חוזרים ללקוח שהשאיר פרטים בטופס צור קשר. נמצא גם שלמעלה מ- 40% מאנשי המכירות מפסיקים לאחר שיחת פולו-אפ אחת. פולו אפ המבוצע בצורה עקבית אומר שאתה תזכה בעסקאות שאחרים מוותרים עליהן.

קבל "כן" כאשר בהתחלה קיבלת "לא"

רוב אנשי המכירות (92 אחוז) יוותרו לאחר 4 פעמים "לא". מחקרים מראים ש-80 אחוז מהלקוחות הפוטנציאליים יגידו "לא" 4 פעמים לפני שהם אומרים "כן".

להגיע ליותר אנשים

בממוצע, נדרשות 8 שיחות פולו-אפ כדי להגיע ללקוח פוטנציאלי, תלוי בהרבה גורמים ביניהם: מחיר, דחיפות, מורכבות המוצר או השירות ועוד. אנשים עסוקים, ואתה לא בראש סדר העדיפויות עבורם – אז פולואפ מתמיד ישתלם בטווח הארוך.

סגירת עוד עסקאות

מחקרים מראים שרק 8% מהלידים מגיעים לידי סגירה במהלך המגע הראשון, גם כאשר שיחת פולואפ נעשת על ידי איש מכירות מיומן. אז אם אתה לא עושה שיחות פולואפ, אתה עלול להחמיץ 92 אחוז מהמכירות הפוטנציאליות שלך!

מְשׁוּכנָע? בואו נהפוך את ה- פולו-אפ לחלק מתהליך המכירה שלך.

באיזו תדירות איש מכירות צריך לבצע פולו-אפ follow-up?

פולו אפ הוא יותר אמנות ממדע – ככל שתעשה זאת יותר, כך תשתפר.

עם זאת, התדירות שבה אתה עושה פולואפ אחר לקוחות פוטנציאליים תלויה במצב, מערכות יחסים ואינטראקציות קודמות עם אותו אדם.

תהליך פולו-אפ פשוט באמצעות מייל בלבד:

יום 1: שיחת פולואפ
+ יומיים: מייל פולואפ
+ 7 ימים: מייל פולואפ
+ 7 ימים: מייל פולואפ
+ 14 ימים: מייל פולואפ
+ 30 ימים: מייל פולואפ אחרון בהחלט
אם עדיין אין תגובה, פולואפ פעם בחודש ובאופן אוטומטי דרך מערכת ניוזלטר

פולואפ אם אתה מבצע follow-up של אימיילים בשילוב שיחות טלפון:

יום 1: שיחת פולו-אפ
+ יומיים: מייל פולו-אפ
+ 4 ימים: שיחת פולו-אפ, השארת הודעה במקרה ואין מענה
+ 11 ימים: מייל פולו-אפ
+ 18 ימים: מייל פולו-אפ
+ 32 ימים: שיחת פולו-אפ, השארת הודעה במקרה ואין מענה
+ 62 ימים: מייל פולו-אפ
+ 92 ימים: מייל פולו-אפ
+ 180 ימים: שיחת פולו-אפ. אם אין מענה, לא משאירים הודעה

אתה, כמובן, מוזמן להגדיר תהליך פולואפ משלך. הנה כמה כללים שיעזרו לך:

  • המשך לבצע פולואפ כל עוד לא שמעת בקול או קיבלת בכתב: "הפסק להתקשר אליי" ברור ומובהק.
  • שלב מדיות רבות בתהליך פולו-אפ: מסרון SMS, הודעות ווצטאפ, הודעות ברשתות החברתיות, פקס! – לא רק מייל וטלפון.
  • תדירות ה- פולו-אפ צריכה להתחשב בלוח השנה: חגים, חופשות, רבעונים, סוף שנה אבל בעיקר בהיכרותך עם הלקוח, אם יש כזאת.

7 טכניקות לשיפור יכולת הסגירה שלך

1. הצג את ערך המוצר באמצעות דוא"ל פולואפ

כדי לספק ערך אמיתי, אתה צריך להכיר את הלקוח האידיאלי שלך בצורה אינטימית כמו שאתה מכיר את החבר הכי טוב שלך. לאחר מכן, תוכל לשלוח להם מיילים כדי להזכיר להם בעדינות את נקודות הכאב שלהם וכיצד ההצעה שלך יכולה לפתור את הבעיות הללו.

עשה שימוש בעדויות לקוחות, ביקורות או הוכחות חברתיות כדי להעביר את הערך.

הנה דוגמה למייל שאתה שולח בתגובה ללקוח שפנה:

נושא: איך פתרנו את [נקודת הכאב] עם ה[פתרון] שלנו

היי [שם],

אנו מבינים שההתמודדות עם [נקודות כאב] יכולה להיות קשה. לפניך רשימה חלקית של לקוחות [שם החברה/עסק שלך] שנעזרו בשירות/מוצר שלנו בהצלחה:[הוכחה/עדות] [הוכחה/עדות] [הוכחה/עדות] [הוכחה/עדות] [הוכחה/עדות]

בברכה,

[השם שלך] [פרטי התקשרות איתך]

נ.ב: קרא עוד עדויות כאן [קישור]

מתי להשתמש בטכניקת פולואפ זו:

מתן ערך יכול גם לחרוג מהמוצר שלך. ברגע שאתה מכיר מספיק טוב את הלקוח הפוטנציאלי שלך, אתה יכול להשתמש במשלוח מיילים כדי להציע לו תוכן בעל ערך. זה יכול להיות מאמר או משהו אחר שהם יעריכו לקבל. אבל זכור את המטרה שלך והיא למכור. לתת דברים זאת לא מכירה.

2. השתמש בסרטונים מותאמים אישית עבור פולו אפ טוב יותר

אנשי מקצוע בתחום המכירות פועלים 'מחוץ לקופסה'. למשל, סרטון המופנה ישירות ללקוחות הפוטנציאליים שלהם.

בעולם של היום, הקלטת סרטון מותאם אישית קלה ממה מאוד ויכולה להיות יעילה מאוד בסגירת עסקאות. זה לקחת ליד את הטלפון החכם שלך, ללחוץ 'הקלט', לדבר ולשלוח במייל או בוואצטאפ.

למדריך איך להקליט וידאו באמצעות טלפון חכם לחץ כאן

מתי להשתמש במשלוח סרטוני וידאו לצרכי פולו אפ?

פולו אפ אישי באמצעות סרטון הינו נדיר בשימוש אצל אנשי מכירות רבים. לכן, סרטון וידאו אישי שאתה שולח ללקוח פוטנציאלי יגרום לך לבלוט על פני המתחרים. אני מציע לעשות בו שימוש כמה שיותר מוקדם בתהליך.

3. ציין בבירור את השלבים הבאים

היה ספציפי עם הלקוח הפוטנציאלי שלך לגבי מה עומד לקרות בהמשך התהליך.

לדוגמה, אם עשית הדגמה עם לקוח או דיברת איתו על ההצעה, קבע איתו את שיחת ה- פולו-אפ הבאה באותו מעמד.

אל תאמין ללקוח שאומר לך: Don't Call Us, We'll Call You ובעברית: אל תטרח להתקשר אלינו, אנחנו כבר נתקשר אליך. – הוא פשוט אומר "לא". אז אמר. התעקש איתו לפתוח יומן ולקבוע מועד.

אם החברה של הלקוח הפוטנציאלי צריכה לראות הצעות מחברות אחרות (נוהלי הרכש בחברה, בדרך כלל, דורשים לפחות 3 הצעות), נסה להתבלט מעל שאר המתחרים באמצעות וידאו אישי (ראה סעיף קודם), באמצעות זמן תגובה מהיר וגם בשל היותך מאורגן.

כשאתה עוזב כל מגע (אינטראקציה) עם תוכנית ברורה מתי תדבר שוב עם הלקוח, אתה מעלה את סיכויי הסגירה.

4. שמור את זה קצר, אבל יעיל

כשאתה מבצע פולו אפ follow-up אחר לקוחות חדשים, שמור את השיחה קצרה ועניינית.

התכונן לכך ששיחת המכירה יכולה להיות קצרה או להיפסק באמצע, למרות שנקבעה מראש עם הלקוח. לכן, גש מהר לענין והראה ערך בהקדם האפשרי. מעבר לזאת, הראה ללקוח שאתה מתחשב גם בו ויודע שיש לא עוד הרבה לעשות היום ולא רק לדבר איתך.

להלן תסריט לפתיחת שיחת פולואפ:

"היי [שם], אני רוצה לכבד את הזמן שלך, ויש לי שיחה נוספת בעוד רבע שעה בדיוק. אני חושב שזה מספיק זמן בשבילנו להשיג את כל מה שאנחנו צריכים, אז בוא נדבר על [התנגדויות שלך או שאלות], ונקדם את זה".

הישאר ידידותי, סובלני ונחמד במהלך השיחה.

5. עשה שימוש בערוצים רבים לצורך פולואפ

כבר הזכרתי קודם את הערוצים השונים שבהם תוכל להשתמש כדי לבצע פולואפ.

גישת פולו-אפ הטובה ביותר היא זו שמשתמשת במספר ערוצים. אז, ערבב את זה – שלח מייל, טלפון מידי פעם, הוסף קצת SMS ו- WhatsApp, תבל עם משלוח פקס ואולי עם משלוח מכתב ואם ממש בא לך להשקיע. שלח שליח עם חבילה!

להשתמש בריבוי ערוצים פירושו לתת ללקוח הפוטנציאלי שלך חוויה עקבית בפלטפורמות שונות. פעילות שכזאת מובילה לבולטות מעל המתחרים ולסגירת מכירות מהירה יותר.

6. הימנע מלהאשים את הלקוח הפוטנציאלי

לקוח לא הגיב להודעות פולואפ שלך: לא לשיחות הטלפון (הוא לא ענה, אבל הוא יודע שהתקשרת), לא למייל, לא להודעות הוואצאפ (בחלק מהמקרים אתה יודע שהוא קרא אותן – 2 פסים כחולים), אבל אין ממנו תגובה: זירו, נדה, אפס.

אתה השקעת זמן ומחשבה בהודעות ששלחת ושום תגובה מצידו של הלקוח. שקט

משלוח הודעה ללקוח שאינו מגיב בנוסח: "למה לא הגבת לי? שלחתי לך כבר עשרה מיילים!" יכול לפגוע קשות במערכת היחסים שלך עם הלקוח.

במקום זאת אני מציע לך לשלוח הודעה בנוסח: "חשבתי עליך [שם] שהמאמר שבקישור יעזור לך [כתוב סיבה שעונה על כאב הלקוח שאתה משער שבגללה הוא פנה אליך]. לחץ כאן [קישור]." להודעה שכזאת יש סיכוי גבוה לגרום ללקוח לענות. נסה!

נוסח אחר פנייה שקשה שלא לענות עליה לפי שלומי ליבוביץ': "עשיתי משהו רע? משהו שלא התכוונתי לפגוע בך? בגלל זה אינך עונה לשיחות הטלפון שלי?" הסיכוי שהלקוח יענה לך גבוה במיוחד.

זכור: הלקוח הפוטנציאלי שלך לא חייב לך כלום. נקודה. לעולם אל תגרום לו להרגיש שהוא אשם.

7. בדוק את אסטרטגיית ה- פולו-אפ שלך

מדוד את התוצאות של תהליך המכירות שלך, נתח את המספרים והסק מסקנות להמשך.

הנה כמה מדדים שאתה צריך לעקוב אחריהם:

  • שיעורי פתיחת הודעות בכל ערוץ
  • שיעורי תגובה להודעות שלך. לדוגמה, כמה אנשים לחצו על קישור
  • שיעורי סגירה עבור ערוצי פולו אפ שונים

השתמש במדדים האלה כדי לנתח בדיוק מה עובד ומה לא עובד בתהליך פולו אפ שלך:

  • האם הרצפים שלך (טלפון, מייל, מייל, טלפון, וואצטאפ…) נחלשים לאחר נקודה מסוימת?
  • מהם אחוזי הסגירה לאחר אינטראקציה ראשונה, שנייה, שלישית וכך הלאה?
  • האם ערוץ מסוים פשוט לא ממיר טוב?

ניתוח והתאמת אסטרטגיות פולואפ שלך הוא תהליך מתמשך. מה שעובד היום אולי לא יעבוד מחר. לכן, המשך לעקוב אחרי המדדים, הערך, בצע התאמות, המשך למדוד וחוזר חלילה.

תבניות דוא"ל וסקריפטים עבור פולו-אפ

בהמשך תמצא תיאור של מספר תבניות דוא"ל ותסריטים בהן תוכל להשתמש בעת פולו-אפ אחר לקוחות פוטנציאליים.

תבניות דוא"ל פולו-אפ קצרות

הודעה קצרה ולענין היא הדרך הטובה ביותר לקבל תגובה. אל תציף את הלקוח הפוטנציאלי שלך בפסקאות ארוכות של טקסט: ברצינות, אף אחד לא קורא את זה.

במקום זאת, השתמש בסדרה של מיילים קצרים כמו זה כאשר הלקוחות הפוטנציאליים שלך מתקררים:

דוא"ל מס' 1: "היי [שם פרטי], איך הולך? אפשר לקבוע מועד לדבר בשבוע הבא?"
דוא"ל מס' 2: "היי [שם פרטי], פורסם מאמר חדש בבלוג מאז האימייל הקודם שלי [קישור]. אשמח להתייחס לשיחה שלנו. מתי זמן טוב לשוחח?"
דוא"ל מס' 3: "היי [שם פרטי], האם נוכל לערוך שיחה מהירה ביום רביעי בשעה 16:00. או ביום חמישי ב-11 בבוקר?"

להצלחה שלך,

[שם שלך]

נ.ב. אני חושב שגם המאמר הבא יעניין [קישור]"

תסריט פולואפ של הודעה קולית

אתה יכול להשאיר במשיבון או לשלוח בווצטאפ או לשלוח במייל.

כמה פעמים השיחות שלך עברו לתא קולי? חשוב להקפיד על משהו ברור לומר כאשר אתה שומע את הצפצוף, כדי שאם לא תקבל טלפון חוזר אז לכל הפחות תשאיר רושם טוב.

השתמש בסקריפט הדואר הקולי הזה לשיחות המשך:

היי, זה [שם שלך] מחברת [שם החברה]

לאחרונה עזרנו לחברת [שם לקוח שלך] להביא 24% יותר תנועה לאחר, להגדיל את הרכישות ב- 56% וכל זאת בתקופה של חצי שנה. שמתי לב שיש לך אתר סחר באינטרנט. מה יגרום לאתר שלך לעשות 56% גידול במכירות?

[שם שלך]

נ.ב. התקשר אליי בחזרה למספר [טלפון שלך] השבוע ובוא נראה מה ניתן לעשות יחד בעסק שלך

סיכום

בעוד שהמכירות עשויות להיות דינמיות עם הזמן: יכולות לעלות, לרדת או להישאר ללא שינוי, פולואפ נשאר במקומו. כלי בינה מלאכותית עשויים לעזור לך לייעל את התהליך שלך, אבל אין כמו מחווה אנושית פשוטה של ​​פנייה מאדם אחד למשנהו.

אז, חזק את אסטרטגיית ה- פולו-אפ שלך באמצעות השלבים שלמעלה. המשך לבדוק שיטות שונות, נתח את הנתונים כדי לראות מה עובד, ולאחר מכן הגדר נוהל הפעלה ברור עבור פולו-אפ.

כאשר תעשה זאת, הצוות שלך יוכל לסגור עסקאות מהר יותר באמצעות אסטרטגיית פולואפ מוכחת שעובדת עבור הקהל שלך.