איך לתכנן וובינר משלך

האם אתה רוצה שהוובינר שלך יהיה הצלחה? האם אתה רוצה שהוובינר שלך יעבור ללא תקלה?

אתה פה כי גם אתה מבין שלא רק השיווק עובר לדיגיטל אלא גם פעילויות הדרכה, שימור לקוחות, מכירות עוברות לדיגיטל ולשם כך אתה מבקש לדעת איך וובינר עוזר לך לעשות את השינוי.

שיווק באמצעות וידאו, שידורים חיים באינטרנט וכמובן וובינרים נמצאים במגמת עלייה! הם נמצאים בעלייה בכל מגזר עסקי וממשלתי, חברות וארגונים בכל גודל, החל מעסק של אדם אחד, דרך חברות קטנות ובינוניות, ועד ארגונים גדולים, כולם עושים שימוש בוובינרים לצורכי שיווק, מכירות, שימור לקוחות, תמיכה והדרכה.

וובינר צבעוני

איך מנהלים וובינר בשידור חי שאתה הוא המציג?

איך מנהלים וובינר שיעבור בהצלחה, ללא ניתוקים וללא תקלות?

על פי הדו"ח Wyzowl Video Marketing Statistics, נמצא כי 87% מכלל העסקים עשו שימוש בוידאו לצורכי שיווק והדרכה בעסק שלהם, כאשר 41% מהם השתמשו בפלטפורמה של וובינר כדי להעביר את המסר.

המסקנה מכל מה שנאמר עד כה, היא אחת: וובינרים צריכים להיות חלק מהכלים השיווקיים וההדרכתיים שלך.

לפניך פעילויות שעליך לדעת כדי שהוובינר שלך יהיה הצלחה:

צור תוכן רלוונטי ובעל ערך אמיתי

יצירת ערך אמיתי לקהל שבא לשמוע אותך בוובינר היא חובה. אף אחד לא יירשם לוובינר שלך אם הוא יחשוב שאתה הולך לשאת נאום מכירות.

Jeffrey Gitomer אמר "אנשים לא אוהבים שמוכרים להם, אבל הם אוהבים לקנות."

People don't like to be sold, but they love to buy.
Jeffrey Gitomer

אתה צריך להבין מה הלקוחות שלך רוצים, איזו בעיות יש להם, מה מדיר שינה מעיניהם ואיזה אתגרים עומדים לפניהם.

אם תראה להם שאתה מבין אותם ותציע להם ערך, הם יבואו לשמוע אותך.

לכן, התחלה של וובינר מוצלח היא קודם כל בניית תוכן בעל ערך.

מה הלקוחות שלך מחפשים?

זה לוקח זמן ומאמץ, אך אינך יכול לדלג על החלק הזה. חפש בגוגל אחר "מילות מפתח בעברית" כדי לקרוא את המאמר על 12 הכלים למחקר מילות מפתח שיעזרו לך להבין מה מחפשים הלקוחות שלך. המאמר מתאים לקידום אתרים SEO, פרסום בגוגל וגם לצורכי" מציאת "כאבי הלקוח" לצרכי וובינר.

הרחב את המחקר בכך שתיכנס לדפים בפייסבוק הקשורים לתחום הפעילות שלך, אתרים של כנסים הנערכים בתחום, קרא מגזינים הקשורים לפעילות שלך והכל כדי לקבל תמונה על מה באמת חשוב ללקוחות שלך.

הקהל שקורא מגזינים, בא לכנסים, משתתף בשיח בפייסבוק הוא הקהל שאתה מחפש והוא שיכול לתת לך רמזים מה מעניין אותו. אתה יכול להשתמש במה שמצאת והבנת לצורך בניית התוכן בוובינר שלך, ואז שאנשים יראו את מה שאתה מציע, הם יאמרו לעצמם: היי, זה בדיוק מה שאני צריך, זה בדיוק מה שאני מחפש. בינגו!

בנה מצגת מנצחת

לאחר שמצאת מי הם המשתתפים הפוטנציאלים שלך בוובינר, ואיזה ערך אמיתי הוא בעל משמעות עבורם, אתה יכול להתקדם לעבר בניית מצגת.

עליך לדאוג שהמצגת תהיה לא רק בעלת ערך אלא גם מרתקת, מבדרת וכזאת שאנשים יהיו "דבוקים" למסך וקשובים לכל מה שאתה אומר.

צור וידאו לשיווק הוובינר

אחר שגיבשת את התוכן בוובינר זה הזמן לעשות טיזר – טיזר ("teaser") המיועד להשיג את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי ולייצר אצלו סקרנות כלפי הערך שאתה עומד להעביר בוובינר.

בסרטוני הוידאו שתיצור תוכל לעשות שימוש בפייסבוק, באתר שלך, ביוטיוב, הן בנכסים שלך והן בפרסום בתשלום.

בחר פלטפורמה עבור הוובינר שלך

עכשיו עליך למצוא את מערכת הוובינר שבאמצעותה תוכל להעביר את המסר שלך בנוחות ולא תקלות.

בין אם ברצונך למכור קורסים דיגיטליים באמצעות וובינר ובין אם המטרה העסקית שלך היא לייצר לידים או להדריך לקוחות, וודא שבתוכנת הוובינרים שבחרת יש את כל האלמנטים הנדרשים עבורך.

הראה ללקוחות שלך מי אתה ומה אתה עושה

זה לוקח שניות מעטות בלבד כדי ליצור רושם ראשוני. אנו כמשתמשי האינטרנט ממהרים לרוב, ומוכנים לנטוש ומהר אתר כשאנחנו חשים מבולבלים לגבי התוכן שלו או לא בדיוק מבינים מה רוצים מאיתנו.

זה נכון שנעשה יותר ויותר קשה למשוך את תשומת ליבם של הלקוחות, אבל זכור שאתה לא מעוניין למשוך את תשומת הלב של כווולם. אתה מעוניין למשוך את הלקוחות המתאימים לך.

אם הלקוחות הפוטנציאלים שראו את הפרסומת שלך, הרגישו שאתה יכול לעזור להם, הם ילחצו על המודעה ויגיעו לדף הרשמה שקוראים לו גם דף נחיתה.

דף ההרשמה צריך להכין מספר אלמנטים, אבל לפני שנגיע לכך, אני רוצה לחזור ולומר כי הלקוחות מגיעים לשמוע אותך בגלל התוכן שלך, ולכן הדבר הראשון שצריך להיות ברור להם זה מה יקבלו ממך, או בשפה שיווקית הם שואלים: "מה יש פה בשבילי?"

מה נושא הוובינר? מהי ההבטחה שלך? למי הוובינר מיועד? – אלו 3 האלמנטים החשובים ביותר בדף ההרשמה ורק אחר כך הלוגו שלך וכמובן טופס הרישום.

הקלט את הוובינר שלך

מרבית הנרשמים לוובינר לא יגיעו לוובינר החי, הם יחכו להקלטה. מדובר על 70% מהנרשמים שלא יגיעו, 70 אחוז – זה מטורף!

אז דבר ראשון שאתה צריך לוודא הוא שפלטפורמת הוובינרים שבחרת לעשות איתה את הוובינר שלך, מאפשרת לך גם הקלטה.

בעולם הנוחות בו אנחנו חיים בו ניתן לצרוך תכנים לפי דרישה, VOD קוראים לזה, עם שירותים כמו Netflix, גם הנרשמים לוובינר לא במיוחד מתאמצים להגיע לשידור החי. הם מחכים למייל של אחרי הוובינר ובו קישור להקלטה בה יוכלו לצפות בזמנם הפנוי.

אז דבר ראשון, אתר צריך לעשות מאמץ להביא כמה שיותר משתתפים מבין אלו שנרשמו ודבר שני אתה צריך לדאוג שאלה שלא הגיעו, יראו את ההקלטה.

מעבר לכך שהקלטה תאפשר לך להציג את הוובינר למי שנרשם ולא השתתף בשידור החי, ההקלטה גם תאפשר לך לעשות שימוש בוובינרים אוטומטיים שינגנו את ההקלטה ובכך, הוובינר ימשיך לעבוד עבורך, להביא לך לידים וליצור מכירות, כאשר אתה יודע בדיוק מי נכנס, מתי נכנס, כמה זמן שהה בוובינר ואיזה שאלות שאל.

אבל זה לא הדבר היחידי שתוכל לעשות עם ההקלטה.

בגמר שידור הוובינר תוכל לערוך את ההקלטה, לחתוך לקטעים קטנים ולהעלות לערוץ היוטיוב, לדף העסקי בפייסבוק ולאתר כדי לחשוף את הפעילות שלך לעוד ועוד גולשים.

בכך אתה מרחיב את טווח ההגעה שלך ללקוחות נוספים ועושה שימוש בוידאו שהוא כאמור קל לצריכה במדיה החברתית ובכלל.

מה עליך לחפש במערכת הוובינר שתשמש אותך

יש עשרות פלטפורמות וובינר הניתנות כשירותי בענן שעל כמה מהן כתבתי כאן, כולן טובות הן לצורכי שיווק והן לצורכי הדרכה.

תוכנות וובינר אלה עמוסות ביכולות שרק מקשות על הבחירה שלך, מה גם שכנראה במרבית האפשרויות לא תעשה בכלל שימוש. למה הדבר דומה? לתוכנת וורד בה אתה עושה שימוש שרק מגרד את היכולות העומדות לרשותך, חלק בגלל שאינך יודע, אבל חלק גדול בגלל שאינך צריך בכלל.

הדבר הראשון שאתה רוצה להבטיח, עוד לפני רשימת היכולות הגדולה והמרשימה היא יציבות.

אתה רוצה להיות בטוח שבחרת את תוכנת הוובינרים שתאפשר לך להעביר וובינר ללא תקלות, ללא ניתוקים. וובינר בו הלקוחות יוכלו להיכנס מכל מקום ועם כל מכשיר המחובר לאינטרנט, כניסה ללא קושי. אתה רוצה שהמשתתפים יוכלו לשמוע, לראות אותך ולשאול את השאלות החשובות להם בהקלדה.

שפר את יכולת ההצגה שלך

וובינר זה המופע שלך. כן, אתה נעזר במצגת אבל לוידאו שלך בשידור החי יש מקום חשוב.

אנשים רוצים לראות מי הוא המרצה ולא רק לשמוע מה הוא אומר.

וובינר זה הדבר הכי קרוב להרצאה באולם בו אתה רואה את המרצה ולכן אתה צריך לשפר את יכולות הפרזנטציה שלך.

האם אתה מרגיש בטוח כאשר אתה עומד מול קהל?

זה אולי מפחיד, אבל זה לא מדע הטילים.

דיבור כולל בתוכו שפת גוף, מחוות וטון של הקול. דיבור כולל בתוכו הומור, שאלת שאלות וגם רגעים של שקט בהם אתה יוצר ציפייה ומושך תשומת לב.

עם זאת, שימוש בכל מה שציינתי לעיל לא יכול לכסות על תוכן דל. אין שום דבר רע בהבעות, שינוי טון הדיבור או תנועות ידיים כמו שאין רע בשימוש בתרשימים, מספרים ותמונות מעוררות השראה. להיפך, כל אלה הם רק חלקים מההצגה שלך כאשר במרכז נמצא תוכן בעל ערך אמיתי.

כדי שהפרזנטציה שלך תהיה הצלחה, אתה צריך לתרגל

מוזר לדבר למצלמה, מבלי לראות את הקהל, נכון?

אתה יכול ללמוד איך לעשות זאת, עד שתבין שהמצלמה "אוהבת" אותך ואין ממה לפחד.

תוכל לצפות בהרצאות TED באתר יוטיוב בנושא עמידה בפני קהל כדי לקבל השראה וגם כמה רעיונות. חפש ביוטיוב: "ted how to speak" ותפנה הרבה זמן. בהצלחה!

בחר את הסגנון שלך

מכיוון שכבר אירחתי מאות מרצים בוובינרים שניהלתי עבור לקוחות, אני מכיר הרבה סגנונות, אבל מה שחשוב באמת הוא: מהו הסגנון שלך?

יש סגנון מקצועי, אקדמי, ידידותי, מוחצן, אנרגטי והרשימה עוד ארוכה. יש מרצים שמחייכים המון, עושים מחוות ושומרים על קצב ויש מרצים המשדרים רצינות, כאלה "המתחבאים" מאחורי המיקרופון ומדברים בטון אחיד ומשעמם.

איזה סגנון הכי קרוב לשלך? או, אולי יש לך כבר סגנון ייחודי משלך?

האם אתה מוכן להתחיל בוובינרים משלך בהם אתה תהיה המרצה?

להלן, סיכום קצר בנקודות למאמר זה:

תוכן וובינר בעל ערך ומכוון לקוח או יותר נכון לאתגרים ולבעיות של הלקוח.

פלטפורמת webinar אמינה ויציבה שתאפשר לך להעביר את הוובינר ללא תקלות.

פרזנטציה שתשאיר את הקהל שלך מרותק לתוכן וצמא לקבל ממך עוד.

האם אתה מוכן לוובינר הראשון שלך?

    כדי שנוכל לתת לך הצעת מחיר מקצועית, מלא.י את הטופס

    בחר את הנושא עליו הינך רוצה לקבל פרטים *
    ניהול אירוע וירטואלי (וובינר או מיטינג)ניהול כנס היברידיהדרכה על מערכת זוםמשהו אחר הקשור באירוע וירטואלי

    מספר משתתפים *
    עד 100עד 500עד 1,000עד 3,000יותר מ- 3,000

    למתי מתוכנן האירוע שלך *
    בחודש הקרובבמהלך החורףבשנה הבאהלא יודע.ת

    על ידי בחירה בתיבת סימון זו, את/ה שולח/ת את המידע שלך לאתר getwebinar.co.il, שישתמש בו כדי ליצור איתך קשר בנוגע לפנייתך זו ולשירותים אחרים *






    אודות הכותב

    ניהול מקצועי של אירועים וירטואלים (וובינרים, כנסים וירטואלים, כנסים היברידים) עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות. מומחה לתכנון, הקמה וניהול עם ידע רב וניסיון של מאות אירועים וירטואלים, רבי משתתפים, רבי דוברים בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכללת תל חי, מובמנט, אלעד תוכנה, בינת תקשורת, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לליווי הוובינר שלך
    נגישות