לינקדאין משיקה חדרי אודיו. האם זה יתפוס?

קיומם של כנסים פרונטאליים תלוי בהתפשטות נגיף הקורונה וההגבלות השונות. כנסים וירטואלים: וובינרים, מיטינג ושיחות קול לעומת זאת, הפכו להיות הכלי (בהא הידיעה) לקיום תקשורת. חברות כמו Zoom, Microsoft ופלטפורמות אחרות הראו גידול של עשרות אם לא מאות אחוזים בפעילותן בשנתיים האחרונות. עכשיו, גם לינקדאין מצטרפת ל"חגיגה" ולא מוותרת על ההזדמנות להטמיע לתוכה גם את היכולות לקיום שיח וירטואלי.

וזה הגיוני!

לינקדאין היא, אחרי הכל, הרשת החברתית המקצועית, ושבה מנהיגים עסקיים מחפשים יותר ויותר ליצור קשרים מקצועיים. ועכשיו, נראה שהיא הולכת למקסם את הפוטנציאל שלה בחזית השידורים החיים באינטרנט.

לינקדאין מוסיפה כמה אלמנטים חדשים לכלי האירועים החיים שלה, שיספקו יותר יכולת לחיבור ואינטראקציה בפלטפורמה, מבלי שהמשתמש יצטרך לצאת מהפלטפורמה – הכול בלינקדאין.

אחד הדברים שמאפיינים את רשת הלינקדאין בשנתיים האחרונות היא הפיתוח המואץ של אלמנטים חדשים, שנוצרים כתוצאה משינויים אותם מזהה לינקדאין במרחב העסקי, צרכים חדשים ושינוי בהרגלים ודפוסי הפעילות בכלל ועולם הנטוורקינג בפרט.

קובי חיון, יועץ עסקי ומומחה ללינקדאין אומר: "לינקדאין מרימה את הכפפה, מספקת עוד כלי וברור שהיא בדרך להפוך להיות שחקן משמעותי עוד יותר ביצירת קשרים עסקיים ונטוורקינג בעיקר בעולם ה B2B."

הפיתוח המואץ לא פוסח על ישראל ואנו מזהים מגמה משמעותית של כניסת משתמשים רבים ללינקדאין בישראל, רובם ככולם אינם המשתמשים הקלאסיים: הייטק ומחפשי עבודה. מאז הקורונה, יותר ויותר משתמשים main stream הופכים להיות חלק מעולם הלינקדאין המתרחב. העברית הופכת להיות שפה נפוצה ומוכרת ברשת.

חדרי אודיו וזוהי רק ההתחלה, לה, לה

הסנונית הראשונה: לינקדאין משיקה פלטפורמת אירועי אודיו שתאפשר למשתמשים להיכנס לדיונים חיים באפליקציה, להשתתף על ידי הרמת יד וירטואלית כדי להצטרף כדובר, או פרסום לייקים בתגובה לצאט.

חדרי אודיו הם לא המצאה של לינקדאין.

הפורמט שמציעה לינקדאין דומה מאוד ל- Clubhouse, Twitter Spaces, Facebook Live Audio Rooms ו- Reddit עם פאנלים נפרדים עבור אלה "על הבמה" (דוברים), ואלה שנמצאים בקהל ומאזינים.

מעניין יהיה לראות האם הפורמט החדש יתפוס (מאחר ו- clubhouse לא התרוממה). ללינקדאין יש יכולות וגם היסטוריה ביצירת חיבורים בין אנשי עסקים ואפשר לקוות שהכלי של חדרי אודיו יצטרף למארז כלי הנטוורקינג העצום שיש ללינקדאין להציע.

חשוב להבין שאנחנו לא מדברים על גחמה של לינקדאין, צעד זה מעיד על עבודת חשיבה אסטרטגית אותה ביצעה החברה. רק לפני כחודשיים דיווח מנכ"ל לינקדאין על התוכניות של החברה והעריך שלינקדאין תהפוך בקרוב להיות הרשת העסקית משמעותית ביותר מכיוון שהיא מקפידה על שמירת מרחב נקי ומקצועי.

לינקדאין מפתחת את כלי האודיו החי שלה מאז מרץ 2021. למרות שלקח זמן רב ללינקדאין לפתח אפשרות משלה, היא עדיין יכולה לשרת מטרה חשובה והיא: מתן יכולת רבה יותר לחיבור מקצועי במסגרת פגישות ודיונים המתאימים לקהל אותו היא משרתת. יכולות שניתן להעריך שלינקדאין תשכלל בעתיד ותפתח עוד כלים לטובתנו הגולשים.

חדרי אודיו – אתגרים

ניתן לזהות אתגרים רבים במהלך, זאת לצד פוטנציאל ענק – האתגר המרכזי עבור כלי אודיו חברתיים הוא החשיפה או הגילוי לפני קהלים רלוונטיים. בהתחשב במיקוד המקצועי של לינקדאין, יש לרשת את מה שנדרש כדי להצליח: הקהל מפולח וממופה וניתן יהיה להגיע עם כל תוכן בדיוק לקהל הרלוונטי.

הטכנולוגיה שפותחה משמעותית לא פחות מהכלים שפותחו – לינקדאין משתמשת גם בפורמט של חדרי האודיו שלה עבור אירועי וידאו. חדרי האודיו ירחיבו את יכולת הפלטפורמה לארח דיונים וירטואליים, ויביאו יחד את מובילי התעשייה בפורמטים חדשים, שיכולים, שוב, להיות בעלי ערך עצום בהקשר של לינקדאין: לעזור להרחיב את השימוש בפלטפורמה לאירועים חיים וירטואלים.

סביר להניח שנראה יותר ויותר הרצאות ותוכן בלינקדאין. רמזים לזה אנו רואים גם בהרחבת היכולות של Creator mode גם לשידורים חיים (תחום שלינקדאין הערימה עליו קשיים בעבר) – לינקדאין יוצרת עוד ועוד כלים שישאירו אותנו כצרכנים של תוכן ברשת – LinkedIn all include.

מה יקרה לכלי הנטוורקינג הדיגיטליים ביום שאחרי הקורונה ?

כמובן, באופן אידיאלי, כולנו נחזור, בשלב זה או אחר לאירועים פרונטליים במוקדם ולא במאוחר, אבל לא נראה לנו שהאירועים הווירטואליים: וידאו או אודיו ייעלמו לגמרי.

העולם לא יחזור אחורה רק לפרונטאלי, אלא יהפוך להיות היברידי. האונליין והפרונטאלי יחיו זה לצד צד בהרמוניה. גם כאשר יהיה ניתן לערוך אירועים פרונטליים ללא הגבלה כלשהיא, אפשרויות החיבור החדשות הללו בלינקדאין ישרתו מטרה חשובה, במיוחד כאשר יותר עסקים עוברים לתהליכי עבודה היברידיים, כאשר יותר אנשים מבלים יותר זמן במקומות שונים והקשר שלהם עם שטח משרדים פיזי הולך ונעשה רופף יותר ויותר.

כשאנשי עסקים עוברים לגור בכפר, נמצאים במשרד באופן פיזי יום או יומיים, יכולים לעבור מכל מקום בעולם ובלבד שיש להם מחשב מחובר לאינטרנט, הימצאותם של כלים וירטואליים כמו חדרי אודיו יכולים להבטיח שמפגשים יוכלו להתקיים, לא משנה היכן נמצא פיזית כל משתתף.

זהו שינוי חברתי משמעותי – הוא יבשיל אולי לאט, אבל כשזה יקרה – לינקדאין תהייה שם עם כל הכלים ותשלוט ללא עוררין על עולם הנטוורקינג העסקי אונליין.

אודות הכותב

ניהול מקצועי של אירועים וירטואלים (וובינרים, כנסים וירטואלים, כנסים היברידים) עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות. מומחה לתכנון, הקמה וניהול עם ידע רב וניסיון של מאות אירועים וירטואלים, רבי משתתפים, רבי דוברים בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכללת תל חי, מובמנט, אלעד תוכנה, בינת תקשורת, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לליווי הוובינר שלך
נגישות