גלה את הכלים, הטיפים והאסטרטגיות הטובות ביותר כיצד להפוך את הפעילות הדיגליטלית שלך למכונה ליצירת לידים שתעבוד בשבילך.

לידים באיכות גבוהה הם 'הגביע הקדוש' של כל צוות שיווק. אנשי שיווק נמצאים כל הזמן במרדף אחר אסטרטגיות יעילות כדי ליצור לידים איכותיים וכמה שיותר. בהתאם לפעולה הנדרשת מהלקוח, ליד יכול להיות: "הרשמה," "הורדה", "בקשה להדגמה", "קביעת פגישה", "רכישה", "צור קשר" וכדומה. המטרה, בסופו של דבר היא אחת: מכירה!

בתהליך הזה אחרי אסטרטגיות יעילות ליצירת לידים יש לסרוק את הערוצים שונים, לבחון הצעות שונות, עיצובים הן בערוצים קיימים (כי מה שעבד ועובד, לא מובטח שיעבוד עוד) וכן בערוצים חדשים או ערוצים ישנים שנזנחו כדי להקים תהליך ייצור לידים רב-ערוצי עבור העסק שלך.

חלק מהרעיונות מצוינים. אחרים — בזבוז זמן. זאת המציאות. הדרך להצלחה, ולא רק בתהליך יצור לידים, רצופה בכשלונות רבים, אבל זה לא צריך להרפות את ידך מלהמשיך ולנסות, לקום וליפול, לקום וליפול וחוזר חלילה עד שמגיעה ההצלחה. הצלחה, זאת תוצאה של מחשבה ואולי של מזל אבל בעיקר ענין של נחישות והתמדה.

תוכן עניינים

והנה הבעיה: זמן ו-תקציב.

מה שאתה מחפש הוא קיצור דרך, פתרון שאתן לך שיעבוד עבורך – את זה אין לי להציע לך.

מה כן יש לי להציע?

יש לי להציע לך 7 אסטרטגיות ליצירת לידים, חלקן אסטרטגיות ישנות וחלקן אסטרטגיות חדשות יותר. אתה תבחן עד כמה הן מתאימות לך, לעסק שלך, ללקוחות שלך. יכול להיות שעל חלקן שמעת, אולי עם חלקן אתה עובד, אולי את חלקן כבר ניסית וזנחת כי הן לא עבדו לך.

יש לך אסטרטגיות ליצירת לידים שעבדו בעבר ועובדות גם היום יותר טוב או פחות טוב, יש אסטרטגיות שעבדו בעבר ועכשיו הן בזבוז זמן – את זה יש לבחון בנישה שלך ואת זה רק אתה יודע.

משפך ייצור לידים

משפך ליצירת לידים הוא ניסיון לתאר את התהליך שעובר לקוח עד שהוא רוכש את המוצר או השירות שלך. קיימות וריאציות רבות של מודלים של משפכי לידים אבל יש דפוסים משותפים עבור כולם: תנועה לאתר — תפיסת לידים — עיבוד לידים — מכירות.

אסטרטגיות ייצור לידים

המשפך הבסיסי עוזר לך להבין טוב יותר כיצד ייצור לידים עובד.

ראשית, אתה יכול להשתמש במה שקרוי מגנט לידים שימשוך את תשומת הלב של הגולש — תוכן שימושי עוזר לך למשוך כמה שיותר גולשים מתוך הקהל היעד.

לאחר מכן, בהתאם לפרקטיקות ייצור לידים אלו, גולשים אלה מגיעים לעמוד הנחיתה שלך (זה לא דף הבית של האתר, אלא עמוד ספציפי שנבנה לצורך מיוחד של הקמפיין הזה) — כאן אתה מציג להם את המוצר שלך ומראה את כל היתרונות, מסביר להם מה יש פה בשבילם ומעודד אותם להמיר. המרה יכולה להיות מילוי טופס צור קשר או מילוי טופס כדי להוריד דוח או לחיצה על לחצן הוסף לסל ויש עוד סוגי המרות, אבל אלה הן סוגי ההמרות העיקריות. כל גולש שביצע את ההמרה, למשל מילוי טופס ולחיצה על לחצן "שלח" עובר לדף "תודה".

עכשיו יש לך את הפרטים: שם מלא, מייל, טלפון ואולי גם פרטים נוספים כפי שביקשת למלא בטופס ולכן השלב הבא באסטרטגיות ייצור לידים הוא שלב טיפוח הליד בסדרת מסרים במייל או בוואצטאפ או שיחת טלפון — כל הטקטיקות האלה שתיארתי משמשות לטיפוח לידים או "חימום" לידים לפני העברתם למכירות.

כדי לבנות אסטרטגיות ייצור לידים מצוינות, עליך לשקול ערוצי רכישה, הצעות ופרקטיקות. השילוב הנכון של ערוצי רכישה והצעות שיווק יביא לאסטרטגיות ייצור לידים מושלמות ולתוצאות מכירה נהדרות.

8 דרכים למשוך תנועה לייצור לידים

כדי לייצר יותר לידים, עליך להגדיל את תנועת הגולשים לאתר שלך או, יותר נכון לומר, לדפי הנחיתה שלך. להלן הדרכים הפופולריות ביותר לייצור לידים ואסטרטגיות בהן משתמשים צוותי שיווק.

1 בניית רשת מקצועית

זו אחת האסטרטגיות הפופולריות ביותר לחברות SaaS. בעיקרון, זה קשור ליצירת היכרות. ככל שיותר אנשים מכירים אותך — כך יש סיכוי שיותר אנשים ימליצו עליך. תוכל לבנות את הרשת שלך באמצעות פגישות אישיות עם אנשים רלוונטים שגם הם פונים לאותם קהלי יעד כמו שלך ומעניינים בשירותים ובמוצרים שלהם קהלים כמו שלך.

1.1 קהילות רלוונטיות

תקשורת עם הקהילה העסקית היא ההזדמנות שלך לשיתוף פעולה. לעולם אל תבטל זאת. האינטרנט היא ההזדמנות שלך למצוא אנשים בעלי תחומי עניין דומים שימצאו את התוכן שלך, ובסופו של דבר גם את המוצר, מעניין ורלוונטי ואם הם בחרו להצטרף לקהילה שעוסקת בתחום של המוצר או השירות שלך או זאת קהילה שהיא קהל היעד שלך, גם אתה צריך להיות שם ולהפוך לשחקן פעיל. עורר מוטיבציה על יד מתן ערך לאנשים שבקהילה לבקר באתר שלך.

1.2 הופעה באירועי תעשייה

האנשים שמגיעים לאירועים שלך או של הקהילה שלך יכולים להיות לקוחות פוטנציאליים לעסק שלך. כנסים פרונטליים, פנים מול פנים, הם דרך מצוינת להפיץ את הבשורה על העסק שלך וליצור לידים נוספים איתם נציגי המכירות שלך יוכלו לעבוד.

2 YouTube

יוטיוב יהיה אחד מפרויקטי ההשקעה ארוכי הטווח בתוכנית השיווק שלך. תצטרך לייצר הרבה תוכן באופן קבוע, אך כשהאסטרטגיה הזו תתחיל להשתלם, תוכל להניע יותר תנועה לאתר שלך, לייצר יותר לידים ולבסוף מכירות.

3 פודקאסטים

פודקאסטים הופכים לאסטרטגיה פופולרית יותר בשיווק ועשויים להיות אחת השיטות הטובות ביותר להניע תנועה לאתר שלך. זה דומה לטקטיקה של סרטוני וידאו – אתה נותן לקהל תוכן חינם ובצורה מרתקת (וודא שהוא כולל תובנות מועילות שלא ניתן למצוא בקלות בגוגל), נחשף לקהלים ומגביר את המודעות למותג שלך בו-זמנית.

4 תוכן במדיה חברתית

מדיה חברתית היא אסטרטגיה חזקה ביותר להבאת תנועה לאתר שלך וליצירת לידים. וודא שיש לך חשבונות באינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ועוד. על פי האסטרטגיה הזו, אתה יוצר תוכן: פוסטים, סטוריז, רילס, מענה לתגובות, אזכורים ועוד. בניית תקשורת עם העוקבים שלך והפיכתם לנאמנים לעסק שלך היא חלק חיוני מתהליך ייצור הלידים שלך.

5 פרסום בתשלום – מודעות

אחת הדרכים הפופולריות להגדלת תנועה היא קמפיין פרסום הנקרא גם קמפיין ממומן. תוכל להשיק אותו בכל רשת חברתית, פייסבוק, אינסטגרם, טיק-טוק וכדומה או להשתמש במודעות גוגל, אאוטבריין, טאבולה, אדרול ועוד. בנוסף, תוכל לשלם למשפיעני רשת (מובילי רשת, משפיענים), שיפרסמו את המוצר שלך בפוסט או ברילס כמו למשל "מעיין אדם", "עינת בובליל", "יובל כספית" עליהן תוכל לקרוא כאן.

6 תוכניות שותפים

דרך נוספת להגדיל תנועה לנכסים הדיגיטלים שלך היא להשיק תוכנית שותפים (affiliates), כלומר לתת לשותפים עמלה על מה שעשו למענך, נניח עמלה 10% על מכירה בפועל, אבל יכול בהחלט להיות מפתח אחר לתשלום. השותף עושה פעילות שיווקיות עבורך, מציג את המוצר או השירות שלך ומפנה את הלקוחות אליך. אתה בתמורה נותן לו עמלה, בדרך כלל על מכירות, אבל אפשר לתגמל גם על תנועה, על לידים או כל מפתח אחר שמוסכם על שניכם.

לחברת רב-מסר, חברה ישראלית הנותנת שירותי דיוור אלקטרוני, מייצרת פתרונות למשלוח ניוזלטרים, יצירת דפי נחיתה ובניית מערכות קורסים דיגיטליים, יש תוכנית שותפים שאת פרטיה תוכל לקרוא כאן.

7 קידום אתרים בגוגל SEO

קידום אתרים בגוגל מביא תנועה לאתר שלך. יותר תנועה = יותר לידים. שיפור דירוג האתר שלך בגוגל מגביר את החשיפה שלך ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים בדיוק את מה שיש לך להציע.

8 ניוזלטר – דיוור אלקטרוני

מערכת בענן או כחלק ממערכת CRM של הארגון ששולחת מיילים ללקוחות פוטנציאלים כמו גם ללקוחות קיימים. כל מי שממלא טופס של החברה באתר, למשל טופס צור קשר או טופס בדף נחיתה, או מזין את פרטיו בנכס דיגיטלי של החברה: צ'אטבוט חכם או טופס בפייסבוק – פרטיו נרשמים במערכת הניוזלטר ומאפשרים לחברה לשלוח לו מדי פעם מסרים שיווקיים.

איך לבחור את ערוצי ייצור הלידים הטובים ביותר עבור העסק שלך?

לא כל ערוצי ייצור הלידים יתאימו לכל עסק. חשוב להבין מיהו קהל היעד שלך, אילו ערוצים הם מעדיפים ואיך הם צורכים מידע. כך תוכל למקד את המאמצים שלך בערוצים הנכונים ולמקסם את התוצאות.

5 טיפים לבחירת ערוצי מדיה מתאימים

1. בצע מחקר על קהל היעד

בדוק באלו פלטפורמות משתמש הקהל שלך, איך הוא נוהג לצרוך תוכן ומהם הצרכים וההעדפות שלו. לדוגמה, אם קהל היעד שלך הוא עסקים, ייתכן שלינקדאין תהיה פלטפורמה מצוינת להגיע אליו, בעוד שבני נוער עשויים להעדיף אינסטגרם או טיקטוק.

2. בחן את הביצועים של ערוצים שונים

אם כבר השתמשת בערוצי שיווק שונים, בדוק אלו מהם הביאו את התוצאות הטובות ביותר. הסתכל על שיעורי ההמרה, איכות הלידים שהתקבלו ועלויות ההמרה. על סמך הנתונים, התמקד בערוצים שיניבו את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה שלך.

3. שלב בין ערוצים

ערוצים שונים יכולים לעבוד טוב יותר כשהם משולבים יחד. לדוגמה, תוכל להשתמש בקמפיין מודעות בפייסבוק כדי למשוך תנועה לדף נחיתה ייעודי שבו תוכל להציע מגנט לידים או הצעת ערך. אם מבקרים השאירו את פרטיהם, תוכל להמשיך לטפח אותם באמצעות שיווק במיילים או שיחות טלפון.

4. השתמש בערוצים המתאימים לתקציב שלך

לכל עסק יש תקציב מוגבל, ולכן חשוב לבחור בערוצים שנותנים את התמורה הגבוהה ביותר עבור ההשקעה שלך.

5. אל תפחד לנסות ערוצים חדשים

ערוצים חדשים יכולים להפתיע לטובה. אל תחשוש לנסות טקטיקות חדשות או לנסות פלטפורמות חדשות, כמו רשתות חברתיות פחות מוכרות או כלים אוטומטיים חדשניים. רק ודא שאתה בודק ומנתח את התוצאות כדי לראות אם אותם ערוצים עוזרים לך לעמוד ביעדים העסקיים.

7 טקטיקות ליצירת לידים

תנועה לאתר שלך נמצאת בראש משפך הלידים. זה חשוב אבל לא מספיק. עם תנועה לאתר לא ניתן לרכוש מוצרים בסופר! לידים זה כבר דבר אחר. ליד, יש לו פוטנציאל להיות מומר לכסף בטווח הקרוב או הרחוק, תלוי בשירות או במוצר ובעוד עשרות פרמטרים אחרים. אתה צריך לפעול כדי המיר את התנועה ללידים ולכן, זה הזמן להסתכל על הדרכים לייעל את תהליך המרת התנועה ללידים:

#1 וובינרים

וובינרים הם כלי מצוין עבור כל עסק וכל חברה. וובינרים מאפשרים לך להציג את המוצר או השירות שלך לקהל גדול ולעזור להם להבין כיצד הוא פותר את הבעיות שיש להם, ללקוחות. יש לך הזדמנות לדבר על היתרונות והפתרונות שהמוצר שלך מספק. בו בזמן, אתה מקבל אפשרות לתקשר עם המשתתפים. כדי להשתתף בוובינר, לקוחות צריכים להרשם, למלא טופס – זהו ליד.
הערה: וובינר זה לא מיטינג

למשל, תוכל לארגן וובינר לקהל שלך בנושא "רפורמת מסלולי השקעה ועל האתגרים בניהול השקעות". אתה תפרסם את קיומו של האירוע בדרכים שעליהן כתבתי לעיל: אתר, ניוזלטר, פרסום ממומן וכדומה. הפרסומים האלה יביאו תנועה לדף הנחיתה שבנית לוובינר.

אם הנושא מעניין אותם, הם יצטרכו להרשם: שם מלא, מייל, טלפון וכך יש לך ליד: פרטים של לקוח פוטנציאלי שגילה ענין בנושא הוובינר שאתה מארגן.

בשלב זה מתחיל מסע הלקוח במשפך הלידים. כך נראה משפך שמקורו בוובינר שאינו מכירתי:

  • פרסום קיומו של הוובינר בערוצי המדיה השונים: פייסבוק, גוגל, ניוזלטר, שותפים וכדומה
  • גולשים נרשמים – זה כבר ליד
  • חימום הנרשמים לקראת הוובינר
  • משתתפים בוובינר (לא כל מי שנרשם משתתף בוובינר) – זה איתות שהליד יותר "חם". זמן שהיה בשידור החי, שאלת שאלות, הן סימנים נוספים שהליד "חם"
  • פולואפ

#2 מגנט לידים

מגנט לידים הוא משהו שמושך גולשים להשאיר את הפרטים שלהם כדי לקבל משהו בתמורה. הפרטים שהם משאירים הם "המחיר" של הדבר שהם מקבלים. זה יכול להיות מדריך, ספר אלקטרוני, תבניות חינמיות, קורס אונליין, דו"ח מיוחד, מצגת או כל תוכן אחר ששווה להם ותמורתו הם מוכנים לתת את הפרטים שלהם.

מגנט לידים הוא דרך נפוצה להשיג מידע מהגולשים, ולאחר מכן ניתן לטפח אותם באמצעות סדרות מסרים במייל או אמצעים אחרים כדי להפוך אותם ללקוחות.

דוגמה למגנט לידים: רוצה לדעת איך להציג דובר בוובינר?

המדריך המלא, אין להציג דובר בוובינר

#3 הנחה

הצעת הנחות היא אחת הדרכים הפשוטות ביותר למשוך לידים. לקוחות תמיד מחפשים ערך רב יותר עבור כספם, ולכן הצעת הנחה על מוצר או שירות יכולה להיות דרך מצוינת לגרום להם להירשם או ליצור קשר.

לא תמיד מתן הנחה היא הטריגר שיפעיל את הלקוחות כדי להמיר. הנחה במקומה מונחת אבל כדי לקבל את ההנחה צריך להוציא כסף מהכיס וגם צריך לרצות את המוצר. לדוגמה: יש צמחונים שלא אוכלים ביצים. אם תציע לצמחוני שאינו אוכל ביצים הנחה משמעותית על קנית ביצים, הוא לא יקנה, כי הוא לא צריך וגם לא צורך את המוצר הזה. אם תציע הנחה בטיפול ברכב למישהו שלפני שבוע הכניס וגם הוציא את הרכב שלו מטיפול במוסך – זאת הצעה שאינה רלוונטית עבורו, גם שהיא שווה כסף.

כמה דוגמאות להנחה:

הנחה 20%

#4 ייעוץ

הצעת מפגש ייעוץ בחינם יכולה להיות אטרקטיבית במיוחד עבור B2B. זה מאפשר ללקוחות פוטנציאליים להבין כיצד המוצר או השירות שלך יכול לפתור להם באופן אישי את הבעיות. אתה מקבל גישה למידע על האתגרים והצרכים של הלקוח ובתמורה אתה נותן לו מפגש ייעוץ חינם שאת היקפו אתה קובע (בדרך כלל חצי שעה עד שעה). זה מאפשר לך לטפח את הקשר עם החברה, לבנות סמכות ואמינות ולהוביל אותם אל עבר רכישה.

פגישת ייעוץ ללא עלות

#5 בחינת נכס דיגיטלי

דרך נוספת לייצר לידים היא הצעה לבחינת נכס דיגיטלי, זה יכול להיות אתר, דף נחיתה, קמפיין בפייסבוק. עבור סוכנויות דיגיטל, זוהי דרך מצוינת למשוך לקוחות פוטנציאליים שמעוניינים לשפר את הביצועים המקוונים שלהם. אתה יכול להציע להם סקירה חינמית של הנכס הדיגיטלי ולספק תובנות לשיפור שיעזרו להם להשיג את היעדים שלהם. בתמורה לכך, הם ייתנו לך את פרטי הקשר שלהם וזאת יכולה להיות התחלה של ידידות מופלאה.

#6 ניסיון חינם

אחת הדרכים הפופולריות ביותר לחברות הנותנות שירות באתר ליצירת לידים היא להציע ניסיון חינם. חשבון החינם (המוגבל) יכול להיות לכל החיים או לתקופה מוגדרת מראש. משתמשים מעוניינים לנסות את השירות לפני שהם רוכשים אותו. הצעה של ניסיון חינם לתקופה מסוימת (למשל 7, 14 או 30 ימים) נותנת להם אפשרות לבדוק את המוצר שלך בפועל, ולהיווכח איך הוא עובד עבורם.

גם בשוק B2C נהוג לתת ניסיון חינם על מוצרים. הנה כמה דוגמאות: אופניים חשמליות לניסיון של כמה ימים, מזרון לתקופה של חודש, מכשיר נשימה למשך 7 ימים וכדומה.

אם תעשה תהליך פולואפ כהלכה ואם המוצר אכן פותר להם בעיות ועוזר לחברה לעמוד ביעדים שלה, תוכל להפוך את תקופת הניסיון בחינם למנוי בתשלום לשנים רבות.

#7 הדגמה

הדגמת מוצר או שירות היא דרך נוספת להוביל לידים פוטנציאליים לעסק שלך. הדגמה בזמן אמת מראה ללקוחות הפוטנציאליים כיצד המוצר שלך פועל ומה הם היתרונות שלו. זהו כלי רב עוצמה שמסייע לבנות קשרים אישיים עם הלקוחות הפוטנציאליים ומאפשר להם להבין איך המוצר שלך יכול לעזור להם.

אם המוצר שלך הוא תוכנה, תוכל להדגים את המוצר לרבים, עשרות או מאות, במהלך וובינר שיכלול לא רק הדגמה ומענה לשאלות, אלא גם בניית סמכות בעיני הלקוחות הפוטנציאליים.

זה דומה מאוד לייעוץ בו עליך לדעת הרבה פרטים על הלקוח כדי להדגים לו את המוצר, כי אתה לא רק מדגים איך המוצר עובד אלא ובעיקר איך המוצר שלך עושה זאת יותר טוב, יותר מהר, יותר יעיל ממה שיש ללקוח היום.

טיפים כיצד להפיק יותר לידים מאתר האינטרנט שלך

1. צ'אטבוטים ותקשורת שוטפת עם מבקרים

צ'אטבוטים הם דרך יעילה מאוד ללכוד לידים. הם יכולים לספק תשובות מיידיות למבקרים, לספק המלצות אישיות ולהנחות אותם לקראת השלב הבא.

לדוגמה, אם מבקר באתר שלך מתעניין במוצר מסוים אך יש לו שאלות, הוא יכול להיעזר בצ'אטבוט כדי לקבל תשובות בזמן אמת. אתה יכול גם לתכנת את הצ'אטבוט כדי להציע תוכן נוסף או מגנט לידים כמו ספר אלקטרוני בחינם בתמורה לפרטי קשר ובמידת הצורך להעביר אותו לשיחה עם איש תמיכה.

2. שיפור טפסי יצירת קשר ודפי נחיתה

הפוך את טפסי יצירת הקשר ודפי הנחיתה שלך לאינטואיטיביים ונגישים. הטפסים צריכים להיות פשוטים וברורים, עם שדות מינימליים כדי להימנע מהרתעת מבקרים.

3. הצעות ערך (USP)

ודא שהצעות הערך שלך ברורות, בולטות ונגישות למבקרים. לקוחות פוטנציאליים צריכים לדעת בדיוק מה הם מרוויחים מהשארת הפרטים שלהם, בין אם זה ספר אלקטרוני חינם, הערכת אתר או הנחה ייחודית. התוכן צריך להיות תמציתי וברור.

4. עדויות לקוחות

המלצות של לקוחות קיימים יכולות לשכנע לקוחות פוטנציאליים לקחת את הצעד הבא. המלצות הן דרך מצוינת לבנות אמון ולספק הוכחות חברתיות לכך שהמוצר או השירות שלך מספק ערך אמיתי, עוזר לחברות ופותר להן בעיות. הצג את ההמלצות בצורה בולטת בדפי הנחיתה ובאתר שלך.

5. מגנטים ללידים מותאמים אישית

אל תפחד להשתמש בטכניקות מתקדמות כמו התאמה אישית כדי להציע מגנטים ללידים. כשמבקרים רואים הצעות המותאמות לצרכים האישיים שלהם, הסיכוי שיותירו את פרטי הקשר שלהם גדל. לדוגמה, אם הם מחפשים מוצר מסוים באתר שלך, תוכל להציע להם מדריך או תבנית הקשורים למה שהם מחפשים.

6. מדדים ושיפורים מתמידים

השתמש בכלי ניתוח כדי לעקוב אחר הביצועים של דפי הנחיתה, הפופאפים, טפסי יצירת הקשר והצ'אטבוטים שלך. עקוב אחר שיעורי ההמרה של כל אחד מהכלים הללו, וערוך שיפורים במידת הצורך. ניתוח מדוקדק יסייע לך להבין אלו טקטיקות עובדות בצורה הטובה ביותר עבור העסק שלך, ואלו יש לשפר.

7. הוספת קריאות חכמות לפעולה (Smart CTAs)

קריאות לפעולה הן הדרך בה אתה מעודד מבקרים לבצע פעולה מסוימת כמו הרשמה, הורדת תוכן או יצירת קשר. קריאות לפעולה חכמות מתאימות את עצמן למשתמש בהתאם לנתונים שהוא כבר סיפק. כך, כל משתמש רואה קריאה לפעולה שמתאימה לשלב שבו הוא נמצא במשפך השיווקי, מה שמגדיל את הסיכויים להמרה.

8. שימוש בבדיקות A/B

בדיקות A/B הן כלי יעיל מאוד לבחון מה עובד ומה עובד פחות. אתה יכול לבדוק גרסאות שונות של דפי הנחיתה שלך, קריאות לפעולה, טפסים, או כל אלמנט אחר באתר, כדי לגלות איזו גרסה מניבה את התוצאות הטובות ביותר מבחינת ייצור לידים. שינויים קטנים, כמו צבע או ניסוח, יכולים לעשות הבדל גדול.

9. פולואפ באמצעות דיוור אלקטרוני / ניוזלטר

שיווק בדואר אלקטרוני הוא אחת הדרכים היעילות ביותר לטפח לידים קיימים ולהמיר אותם ללקוחות. תוכל לשלוח קמפיינים במיילים המכילים תוכן שימושי, הצעות מיוחדות, קריאות לפעולה ועוד. חשוב לפלח את רשימת הנמענים שלך כדי לשלוח את ההודעה הנכונה לאנשים הנכונים בזמן הנכון.

10. תוכניות נאמנות ותגמולים

תוכניות נאמנות או תגמולים הן דרך מצוינת לגרום ללקוחות קיימים להביא לידים חדשים. תוכל להציע להם תמריצים כמו הנחות, מתנות או נקודות זכות בתמורה להמלצה על העסק שלך לחברים, משפחה או קולגות. זה לא רק מייצר לידים, אלא גם מגביר את הנאמנות של הלקוחות הנוכחיים שלך.

שאלות נפוצות על אסטרטגיות ליצירת לידים

מהו תהליך יצירת לידים?

יצירת לידים הוא תהליך של איסוף פרטי קשר של אנשים שהראו עניין במוצר או בשירות שלך.

איך מייצרים לידים?

יש הרבה דרכים לאסוף עוד לידים באתר שלך (ובערוצים אחרים). ביניהם:

  • הפקת תוכן מועיל, מגנט לידים, ושליחתו בתמורה לפרטי התקשרות;
  • משיכת תשומת הלב של המבקרים עם הצעות רלוונטיות בדפי נחיתה: הנחה, הדגמה, ייעוץ, בחינה;
  • ארגון אירועים מקוונים (וובינרים, כנסים) להעלאת המודעות למוצר שלך וליצירת ביקוש.

אתה צריך לבדוק אסטרטגיות שונות כדי למצוא את אלו שמייצרות לידים טובים יותר עבורך.

מהי אסטרטגייה ליצירת לידים?

רשימה של פעולות שיווקיות המעודדות מבקרים לשתף אותך עם הפרטים שלהם, דבר שמאפשר לך לשלוח להם מסרים במייל או מסרונים או בוואצאטפ וכמובן ליצור איתם קשר טלפוני.

למה אתה צריך אסטרטגיה ליצירת לידים?

בנוסף לרשימת התפוצה הגדלה והמכירות, אסטרטגיית יצירת לידים טובה יכולה להביא לך נראות טובה יותר של המותג, נאמנות ואמון לקוחות פוטנציאליים. בין אם זו הנחה או מידע בעל ערך – יצירת לידים עוסקת במושג "תן ערך לפני שאתה מקבל פרטים" שזוכה להערכה רבה בקרב לקוחות.

אלו אסטרטגיות ליצירת לידים הן המוצלחות ביותר?

אין אסטרטגיה אחת מומלצת ליצירת לידים שיתאימו לכל מוצר או שירות בכל עסק ובכל תעשייה. לכן, אתה צריך להתנסות כדי למצוא שיטות מועילות לעסק שלך.

תנסה עד שתצליח. אתה יכול לנסות לאסוף לידים באתר שלך עם חלונות קופצים או באמצעות צ'אטבוט חכם מבוסס AI. בדוק, מה עובד לך יותר טובה מבחינת כמות הלידים, איכות הלידים ושיעורי הסגירה בכל אחד מהכלים.

תמיד חפש דרכים להביא לידים. להציץ בטקטיקות השיווק והמכירות של המתחרים שלך להשראה, זה אף פעם לא רעיון רע אבל אל תעתיק ללא מחשבה. מה שעובד להם, לא בהכרח יעבוד אצלך. וגם, מה שאתה רואה אצל מתחרים אלה הם רק דברים חיצונים: אתר, מודעות פרסומת ואין לך שום מושג האם זה עובד להם! אתה מניח שאם הם ממשיכים לשפוך כסף על הפרסום, זה אומר שהפרסום שלהם ריווחי – ממש לא! אולי יש להם שיקולים אחרים שאינך מודע להם הקשורים באותו פרסום? בנוסף, אין לך מושג איך מתנהל תהליך פולואפ עם הליד שזה חלק חשוב מאוד בתהליך המרת הלידים.

איך להגביר את יצירת לידים באתר?

אתה יכול להגדיר כלים כמו צ'אטבוט AI או צ'אטבוט מסוג אחר כדי למשוך מבקרים באופן יזום לשיחה באתר ולהפוך אותם ללידים. גם חלונות קופצים יכולים לשפר את תהליך איסוף הלידים.

מהו העדיפות העליונה של אסטרטגיית יצירת לידים?

האסטרטגיה היעילה ביותר ליצירת לידים עבור כל סוג עסק היא זו הכוללת מיטוב לידים כדי שלא תבזבז זמן על לידים שעדיין אינם בשלים לקנות ממך. תהליך מיטוב הלידים צריך למצוא עבורך את הלידים הכי איכותיים והכי ריווחיים עבורך.

מהם מדדי ה-KPI ליצירת לידים?

KPI הוא מערך של מדדים בדרך כלל 5 עד 7 מדדים כדי שתוכל לקבל מבט איך תהליך יצירת הלידים עובד עבורך.

בין מדדי KPI המדד החשוב ביותר ליצירת לידים הוא האיכות והערך הכולל של הלידים שלך, אבל כאמור, אלו לא המדדים היחידים. כך, אתה יכול לחזות כמה הכנסות הם יביאו לעסק שלך ולקבל החלטות מושכלות יותר.

מדוע רכישת לידים היא רעיון רע?

קניית רשימות של אימיילים תחסוך לך הרבה זמן ומשאבים, ללא ספק. עם זאת, כתוצאה מכך, אתה מקבל בסיס עצום של אנשים שלא יודעים עליך דבר. המיילים שלך יהיו בלתי צפויים ולא רצויים – הם לא נרשמו לקבל ממך מיילים.

חוץ מזה, רכישת אנשי קשר אינה פעילות תואמת את כללי GDPR . אם אדם נותן לך את הנתונים האישיים שלו, הוא מצפה ממך לא לשתף אותם עם צדדים שלישיים. אחרת, זו חדירה לפרטיות.

לפיכך, אין זה סביר שרכישת אנשי קשר תביא לצוותי המכירות והשיווק שלך לידים באיכות גבוהה לעבוד איתם. יתר על כן, זה עלול להכתים את המוניטין העסקי שלך.