מערכת וובינר

מערכת וובינר מאפשרת הרצאה אינטרנטית, כלומר הרצאה בה המרצה והשומעים מחוברים לאינטרנט מכל מכשיר: מחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלט, פאבלט, מובייל (סמארטפון), PC ו- Mac ובכל מקום על פני כדור הארץ.

מה קורה במקרה של תקלה טכנית?

עדות אלעד

זום וובינר שנראה כמו תכנית טלוויזיה:
לוגו, כותרת 'צפה' לדובר, רקע לשידור,
שעון סופר לאחור, מוזיקת רקע

זום עם נראות של תכנית חדשות בטלוויזיה
רשימת לקוחות

להלן רשימה של מאפייני המערכת (properties) והסבר קצר על כל אחד ואחד מהן. מה שמסומן בכוכבית (*) הינו אפשרות (אופציה, לא-חובה):

מספר משתתפים

מערכת Zoom וובינר מאפשרת נוכחות וירטואלית החל מ- 500 ועד 50,000 איש בו זמנית בחדר הוירטואלי.

דף הרשמה בעברית

דף הרשמה ממותג עם תוכן, לוגו ותמונה שלך. בשפה העברית, מוצמד לימין, עם טקסטים, תמונות ו- וידאו ללא כל הגבלה. בנוסף, גם הטופס יעוצב ויבנה לפי הצרכים שלך.

השכרת וובינר כוללת בניית טופס ההרשמה עם טקסטים ותמונות וגם סדרת מיילים בעברית לתזכורות לפני ומעקב אחרי שהסתיים הוובינר. חבילת וובינר להשכרה תיתן לך שקט נפשי שיאפשר לך להתרכז בתוכן.

בעלי תפקידים בהרצאה האינטרנטית (וובינר)

קיימים 3 בעלי תפקידים בוובינר: מנהל המערכת (Host), פאנליסט (Panelist), משתתף (Attendee).

מנהל המערכת Host יכול לפתוח מיקרופון ומצלמה ולשתף מסך. הוא יכול למנות פאנליסטים Panelists שגם הם יכולים לפתוח מיקרופון, לפתוח מצלמה ולשתף מסך, אם ה- Host יאפשר להם זאת. ה- Host הוא בעל ההרשאות הגבוהות ביותר.

כאשר משכירים וובינר, אני הוא מנהל המערכת (Host) ואתה הוא המציג (Panelist).

מייל אישור הרשמה*

כל מי שנרשם מקבל במיידי מייל אישור הרשמה בעברית או באנגלית. המייל כולל את הקישור הייחודי של מי שנרשם לוובינר וגם לחצן הוספה ליומן.

מייל(ים) תזכורת למי שנרשם*

באמצעות מערכת זום ניתן לתזמן עד 3 מיילים של תזכורת בעברית או באנגלית למי שנרשם בטופס הרשמה לפני מועד הוובינר. את מייל התזכורת ניתן לתזמן: 1 שבוע לפני, 1 יום לפני, 1 שעה לפני. כל מייל של תזכורת כולל קישור ייחודי לוובינר וגם לחצן הוספה ליומן.

מייל תודה שהשתתפת*

מי שנכנס להרצאה האינטרנטית, יקבל לאחר צאתו מההרצאה מייל תודה – ניתן לבחירה. את המייל ניתן לתזמן במונחים של ימים לאחר סיום הוובינר. יש אפשרות להוסיף מלל חופשי ובעברית למייל זה.

מייל למי שנרשם ולא השתתף*

המערכת מאפשרת משלוח מייל למי שנרשם בוובינר ומכל סיבה שהיא לא הגיע להרצאה האינטרנטית. יש אפשרות להוסיף מלל חופשי ובעברית למייל זה.

פאנל של מרואיינים*

יש אפשרות לעלות מרואיינים לשידור. מי שיכול לשלוט על המיקרופון ועל מצלמת המחשב שלו נקרא פאנליסט (Panelist). אין מגבלה למספר הפאנליסטים.

מצגת

בדרך כלל המציג ירצה להציג מצגת פאואר פוינט, אבל הדבר אינו חייב להיות כך. אפשר להציג כל חלון מהמחשב: חלון דפדפן, חלון וורד, חלון פוטושופ או חלון של כל תוכנה אחרת שאת פעולתה רוצים להדגים.

גם סרטי וידאו ניתן להציג באמצעות זום וובינר.

וידאו*

באמצעות שירותי וובינר של מערכת זום ניתן להציג וידאו חי (Live Video או Streaming Video) כאשר מקור הוידאו הוא מצלמת הוידאו המותקנת במחשב שלך (webcam). זה שידור טלוויזיה בשידור חי במלוא מובן המילה מבחינת קצב השידור.

מנהל המערכת, המרצה כמו גם הפאנליסטים יכולים להחליט להפעיל או לא להפעיל את מצלמת הוידאו (webcam) במחשב שלהם.

המשתתפים במחשב שולחני צופים בוובינר באמצעות הדפדפן (כרום).

המשתתפים במכשיר נייד מסוג אייפון או סמסונג, LG, שיומי ואחרים צריכים להוריד אפליקציה.

הקלטת וידאו*

מערכת זום וובינר מאפשרת הקלטת וידאו (חוזי, קול) של הוובינר הכוללת את מה שראה משתתף. אם המציג בחר להפעיל את מצלמת המחשב שלו, יראו אותה בהקלטה. אם המציג בחר לשתף את מסך המחשב שלו, יראו אותו בהקלטה.

כלי ציור*

אפשר לעשות שימוש בכלי ציור כדי להבליט תכנים שעל המסך. כלי הציור מצויירים בשכבה מעל לתוכן, כך שהם ממש לא משנים את התוכן אלא רק נמצאים מעליו. בין הכלים ניתן למצוא: מרקר, עיפרון וסימון של חיצים.

צ'ט (הודעות טקסט) אישי

במהלך הוובינר מנהל המערכת יכול לערוך התכתבות אישית בין הפאנליסטים ובין המשתתפים. הכוונה היא שזהו צ'אט פרטי, כך שאם מנהל המערכת שלח הודעת טקסט לפאנליסט, רק הפאנליסט יראה אותה.

מנהל המערכת ו/או המציג יכולים לשלוח הודעת טקסט לכל המשתתפים המכילה קישור. בדרך כולל עושים שימוש ביכולת זו כדי לשלוח קישור לדף הרשמה או דף תשלום.

שאלות ותשובות Q&A

זהו הכלי העיקרי בו המשתתפים מתקשרים עם מנהל המערכת והמציג שרק הם מסוגלים לראות את השאלות. אף אחד מהמשתתפים האחרים בוובינר אינו רואה את השאלה ששאלו המשתתפים האחרים.

מנהל המערכת והמציג יכולים להחליט על איזה שאלה לענות. אם הם החליטו לענות בכתב, הם מקלידים את תשובתם ושולחים אותה אישית למי ששאל. אם הם החליטו לענות עליה לפני כל המשתתפים, מומלץ שיקריאו אותה בקול וגם יענו עליה בקול.

הרמת יד / הצבעה

כלי נוסף שבעזרתו המשתתפים יכולים לתקשר עם המציג. המציג יכול לבקש מהמשתתפים להרים יד. אין הכוונה שירימו את ידם באופן פיזי, אלא ילחצו על לחצן הרמת יד וכך מקבל המציג חיווי לגבי כמה משתתפים הרימו יד. טוב למענה לשאלות בהרמת יד (כן/לא, יש/אין).

דוחות בסיום הוובינר

דוח מי נרשם לוובינר (Registration)

דוח של מי שנרשם לוובינר, כלומר הגיע לטופס ההרשמה, מילא פרטים ולחץ על הרשמה. הדוח מציג את כל הפרטים שמילא הלקוח בטופב ובנוסף פרטים על שעת הרישום. הדו"ח מופק כקובץ אקסל xls שניתן להמשיך ולעבד.

דוח מי השתתף בוובינר (Attendee)

זהו דוח של מי שנכח בוובינר (בהרצאה האינטרנטית). בנוסף לפרטים שמילא בטופס הכניסה, יהיו נתונים אחרים כמו זמן כניסה, זמן יציאה והשאלות שנשאלו, כל משתתף והשאלות ששאל.  הדו"ח מופק כקובץ אקסל xls שניתן להמשיך ולעבד.

שאלות שנשאלו במהלך הוובינר

כל השאלות שנשאלו על ידי המשתתפים במהלך הוובינר בסדר שבו הם נשאלו בפורמט מסמך וורד. אם השאלה זכתה לתשובה בכתב במהלך הוובינר היא נמצאת בקובץ. אם התשובה ניתנה בקול, היא תופיע בהקלטת הוובינר.

משוב מהמשתתפים לאחר סיום הוובינר*

עם סיום הוובינר יש אפשרות להצגת משוב / שאלון למשתתפי הוובינר עם שאלות. מספר השאלות אינו מוגבל. יש סוגים שונים ומגוונים לשאלות, החל משאלות כן/לא, דרך שאלות עם בחירה אחת, שאלות עם אפשרות למספר בחירות ושאלות בהן יש אפשרות דרוג (1-5).

שאלות במהלך הוובינר*

במהלך הוובינר אפשר להציג למשתתפים שאלה עם יותר משתי אפשרויות למענה. המשתתפים רואים את השאלה בחלון pop-up ויכולים לענות באמצעות העכבר (מחשב שולחני) או באמצעות האצבע (מכשיר נייד). מנהל המערכת ו/או המציג יכולים לשתף את המשתתפים בתשובות.