מעסקים קטנים ועד ארגונים גדולים, נראה שכולם מזהים את היתרונות של וובינר.

נושא כנסים וירטואלים כבר היה קיים שנים רבות לפני הקורונה, אבל היתה מעין הסכמה שלא מדברים עליו.

בעידן פוסט קורונה, בעידן של "עבודה מרחוק" ו- "עבודה מבית" (שני נושאים שגם עליהם אסור היה לדון) ובפתחו של מיתון כלכלי עולמי, עולה הנושא של וובינרים וביתר שאת.

עסקים מחפשים דרכים להגיע לקהלי היעד שלהם ומצאו שבאופן דיגיטלי הדרך ללקוחות פשוטה, מהירה, קלה וחסכונית ולא פחות יעילה ואפקטיבית.

וובינרים הם דרך מצוינת להתחבר לקהל שלך.

אם אתה עדיין לא עושה שימוש בוובינרים להגדלת העסק שלך, זה הזמן להתחיל.

לפני שנדון ביתרונות של וובינר, בואו נסתכל על מהו וובינר.

תוכן עניינים

מהו וובינר?


במילים פשוטות, וובינר הוא בדיוק כמו הרצאה, כמו שיעור אבל באינטרנט. זה יכול להיות כל אירוע וירטואלי שבו משתתף קהל באמצעות האינטרנט.

בדרך כלל, משתתפי הוובינר יכולים לראות ולשמוע את הדוברים באירוע האינטרנטי. בוובינר, אתה יכול לשתף סרטונים, תמונות, כמו גם מצגות PowerPoint.

במהלך הוובינר עתה יכול ליצור אינטראקציה עם קהל המשתתפים באמצעות מנגון השאלות (Q&A) בו הם שואלים אותך ובאמצעות שאלות אמריקאיות (Polls) שאתה שואל את המשתתפים והם בוחרים את התשובה הנכונה לדעתם.

וובינרים מתאימים לצרכי שיווק וגם הדרכה.

החלק הטוב ביותר הוא שאתה יכול ליצור וובינר בהתאמה לשלבים השונים של מסע הלקוח.

זה לא מדהים?

הנה כמה מסוגי הוובינרים:

  • הדגמות מוצרים
  • הדרכה
  • טיפוח מובילים
  • שימור לקוחות
  • מנהיגות מחשבתית
  • חדשנות
  • פאנל מומחים
  • מצגת משקיעים

עכשיו כשאתה יודע מהו וובינר, בוא נעבור לדיון על היתרונות של וובינר.

מהם היתרונות של וובינר?

לא בטוח כיצד וובינר יכול לעזור לעסק שלך?

עדיין מהסס לגבי יצירת וובינר משלך?

הבה נבחן את היתרונות העיקריים של וובינרים שלך כחלק מהפעילות העסקית של העסק שלך:

יתרון מס' 1 של וובינר: פנייה לקהל גדול יותר


כשזה מגיע לכנסים, תערוכות ואירועים פרונטלים, המיקום הגיאוגרפי הוא הכל. אחרי הכל, מרבית הקהל שלך יהיה קהל מקומי בו נערך הכנס.

אבל זה לא המקרה עם וובינרים, אירוע וירטואלי.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של וובינר הוא שהוא מאפשר לך לפנות למשתתפים הנמצאים, פיזית, בכל מקום בעולם. אין מחסומים גיאוגרפיים כי אתה מקוון. אתה יכול לשבת בישראל בזמן שהקהל שלך נמצא בכל מקום בעולם, רק שים לב לאזורי הזמן: שעה 19:00 בישראל היא שעה 18:00 בגרמניה, שעה 12:00 שעון ניו יורק, שעה 09:00 לוס אנגלס, שעה 01:00 יפן/קוריאה, שעה 02:00 אוסטרליה.

יתרון זה של וובינר נראה כי הוא רלוונטי רק לחברות בינלאומית / גלובליות אבל זה ממש לא כך. אני ניהלתי וובינרים עבור חברות וארגונים בארץ: מכבי שירותי בריאות, אלעד תוכנה, צבירן, חברות נדלן, חברות ביטוח, חברות אנרגיה ועוד שבהן המשתתפים היו פיזית בישראל.

כל מי שיש לו חיבור לאינטרנט יכול להצטרף לוובינר שלך עם כל מכשיר: מחשב שולחני, טאבלט, מכשיר נייד מסוג אייפון או אנדרואיד.

לא תצטרך לארגן טיסות/נסיעות, לינה, ארוחות/כיבוד, צוות עובדים, קישוט (פרחים), חניה, אבטחה, עיצוב ומתקנים אחרים עבור מציגים או משתתפים. לוגיסטיקה ותכנון לא יגזלו זמן או אנרגיה. אתה אפילו לא צריך לשלוח את צוותי השיווק והמכירות שלך לאירועים רחוקים.

וובינרים מאפשרים לך לבנות רשימה של לקוחות פוטנציאלים כי כל מי שנרשם לוובינר שלך, גם אם לא השתתף, זה כאילו הוא הרים יד ואמר: "כן, הנושא מעניין אותי". אבל, בשינוי מהרמת יד, יש לך את הפרטים של כל משתתף ומשתתפת: שם ומייל זה המינימום אבל אפשר גם טלפון, שם חברה, תפקיד ועוד.

מבלי לצאת מהנוחות של המשרד או הבית שלך, אתה יכול לפנות למספר רב של אנשים באינטרנט.

יתרון מס' 2 של וובינר: הגברת המודעות למותג

בעלי עסקים צריכים להשקיע כמות ניכרת של זמן, כסף ומשאבים כדי לבנות את זהות המותג שלהם. מיצירת לוגו ייחודי ובחירת צבעי מותג ועד בניית קול מותג, יש הרבה עבודה שעוסקת במיתוג.

וובינרים מאפשרים לך הזדמנות לחשוף, לחזק ולשפר את זהות המותג שלך באינטרנט: במהלך הוובינר שלך, המשתתפים נחשפים ללוגו שלך במשך 60 דקות! הם רואים אותך בוידאו במשך 60 דקות! הם שומעים אותך במשך 60 דקות!

מתי לקוח שלך נתן לך 60 דקות מזמנו?

אם תעצב את המצגת והתוכן שלך בצורה חכמה, תוכל לחזק את זהות המותג שלך. לאחר חשיפה חוזרת ונשנית, יש סיכוי שערך זכירת המותג שלך יעלה.

היתרונות של המיתוג עשויים שלא להיות ניתנים לכימות, אבל הם יכולים לעזור לך לחזק את זהות המותג הכוללת שלך בנישה שלך.

יתרון מס' 3 של וובינר: יצירת לידים חדשים

יצירת לידים חדשים הכרחית עבור כל עסק. בלי לייצר לידים איכותיים, הצמיחה העסקית תיעצר. איסוף לידים מתאימים היא שמימה קשה.

זה המקום שבו וובינרים יכולים לעזור לך.

בדף ההרשמה של הוובינר שלך, אתה יכול לאסוף פרטים כמו שם, כתובת דואר אלקטרוני, מספר טלפון, שם חברה, תפקיד ומידע אחר. כשמישהו נרשם לאירוע שלך, הוא הופך ישירות לליד. זה בגלל שהוא כבר הביע התעניינות בתוכן הוובינר שלך.

ברגע שהוא ראה את המודעה שלך או את הפרסום שלך הוא כבר נחשף למותג שלך.

אם הוא לחץ על המודעה והגיע לדף ההרשמה לוובינר הוא שוב נחשף למותג שלך.

אם הוא נרשם ומקבל עד 4 מיילים של תזכורות, בכל מייל הוא נחשף למותג שלך.

אם הוא משתתף בוובינר הוא נחשף למותג שלך במשך 60 דקות!! כן, כן. 60 דקות!

ההיכרות של המשתתף עם המותג שלך יכולה להקל עליך להעביר אותם לאורך משפך השיווק והמכירות. זה, בתורו, יכול להגביר את מאמצי יצירת ההפניות שלך, כמו גם את שיעור ההמרה הכולל שלך.

בנוסף, תוך כדי הוובינר אתה יכול גם לבקש מהמשתתפים לספק מידע נוסף באמצעות שאלות polls, סקרים, צ'אט, שאלות ותשובות. זוהי דרך לא פולשנית לאסוף מידע ולטייב את הלידים.

יתרון מס' 4 של וובינר: טיפוח לידים איכותיים


אם אתה רוצה להמיר את הלידים שלך ללקוחות משלמים, אתה צריך להראות להם שאתה יכול לספק להם ערך אדיר.

השלב הראשון בתהליך הוא לתת לקהל שלך ערך.

אתה צריך לחשוב כמו משווק תוכן ולהיות מוכן לתת תוכן. הרעיון בוובינר הוא שאתה הולך ללמד קהל של לקוחות משהו שלקח לך שנים ללמוד. זה אולי נראה מגוחך! אבל ההחזר על ההשקעה שווה את זה.

האתגר הוא להבטיח לספק הערך לקהל שלך מול כל האחרים שגם מבטיחים. בטוח שהקהל לא יבוא לשמוע את נאום המכירה שלך.

תחשוב על וובינר כהתחלה של תהליך לפיתוח מערכת יחסים וירטואלית עם האנשים המשתתפים באירוע שלך ואת זה אתה מתחיל מנתינת ערך. המטרה הסופית היא לעורר את הסקרנות של המשתתפים כך שהם ירצו לשמור איתך על קשר או לפנות אליך וכך תהיה לך הזדמנות להמיר אותם ללקוחות.

לאחר מתן ערך בוובינר, אתה יכול לדבר על המוצרים שלך ועל למה המוצרים שלך הם הפתרון לקהל מתעניין ומעורב.

וובינר שנעשה נכון, הוא טוב כמו פגישה אישית פנים-אל-מול-פנים עם לקוחות: אתה יוצר רושם ראשוני, בונה סמכות ואמינות ומפגין ידע. את הלידים האיכותיים אתה יכול למנף למכירות בתהליך פולו-אפ מסודר תוך נחישות והתמדה.

למעשה, סקר הראה כי וובינרים הם אחד מהערוצים היעילים ביותר ליצירת לידים איכותיים וסיוע להמרות.

יתרון מס' 5 של וובינר: בניית אוטוריטה כמומחה בנישה שלך

יתרון נוסף של אירוח וובינר הוא שוובינר עוזר לך למצב את עצמך כמוביל, בעל סמכות, כזה שכולם רוצים לשמוע את דבריו בנישה שלך. כדי לבנות סמכות, עליך לוודא שאתה מספק לקהל שלך מידע בעל ערך.

המטרה שלך צריכה להיות לענות על שאלות הקהל שלך. אתה יכול לפתור את הבעיות שלהם על ידי הסברה על המוצר שלך בסמינר המקוון שלך.

אם הקהל שלך מוצא ערך בוובינרים שלך, סביר להניח שהם יסתכלו עליך ועל העסק שלך כבעלי סמכות בתחום ואז יהיה לך יותר קל להמיר אותם ללקוחות.

באמצעות וובינרים אתה מגדיל את הקהל שלך באינטרנט, יוצר הזדמנויות חדשות ולידים חדשים. זכור! כדי להיחשב כאוטוריטה בתחום שלך, תצטרך לספק תוכן באופן עקבי באמצעות וובינרים.

יתרון מס' 6 של וובינר: יותר מעורבות

ללא קשר לענף שבו אתה עוסק, רכישת לקוח חדש היא קשה.

מחקרים מראים כי רכישת לקוח חדש קשה פי 7 ויותר משימור לקוח קיים. זו הסיבה שעסקים מצליחים משקיעים מאמצים בשימור הלקוחות הנוכחיים שלהם.

זה מביא אותי לשאלה: איך אתה שומר על קשר עם הלקוחות הקיימים שלך?

אין כמו שיחה בטלפון או בזום עם לקוח קיים אבל זה אפשרי עם חלק קטן מהלקוחות. כל שאר הפעילויות לשמירת קשר עם הלקוח הן סביב תוכן: משלוח מייל הן בפרטי או דרך רשימת תפוצה, פרסום פוסטים באתר או ברשתות חברתיות, סרטים ביוטיוב, מדריכים – כל אלה הם חד-כיווניים. הלקוח צורך את התוכן באופן פסיבי.

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור איתם על מערכות יחסים היא להשאיר אותם מעורבים.

וובינרים מציעים שני יתרונות עיקריים בנקודה זו:

ראשית, הם מספקים מרחב טוב יותר לבניית מעורבות. במהלך וובינר, יש מקום לאינטראקציה: לקוחות שואלים שאלות ומקבלים תשובות בזמן אמת, עונים לשאלות שאתה שואל, ממלאים סקרים וגם יכולים לפתוח מצלמה ומיקרופון ולומר את דבריהם ולהביע את דעתם בלייב.

וובינר זה לא עוד ערוץ נוסף של תקשורת שיווקית, אלא גם יכול להוביל למעורבות מוגברת. אם אתה מתמקד בבניית קהילה, וובינר יכול להיות יתרון מרכזי.

שנית, המותג שלך מקבל מגע אנושי. באמצעות וובינרים, הדוברים / מציגים הם הפנים של המותג שלך. זה יכול לעזור לך לזכות באמון הקהל שלך ולבנות אמינות.

ודאו שלא תפספס את השימוש בתכונות היוצרות מעורבות בוובינר שלך.

יתרון מס' 7 של וובינר: מכירה רכה של מוצרים ושירותים שלך


"אנשים אוהבים לקנות, אבל לא אוהבים שמוכרים להם".

טכניקות של מכירה קשה בהן המוכר מכריח אותנו, דוחף לנו את המוצר ולוחץ אותנו לסגור עיסקה – כבר לא עובדות. לא רק שטכניקות האלה לא יעילות, אלא שהן מבריחות את הקהל וחלקן אפילו נחשב חדירה לפרטיות. אם אתה רוצה לבנות מותג, אתה צריך להימנע מהפיתוי למכור קשה את המוצרים שלך.

מה האלטרנטיבה?

איך אתה יכול למכור ברכות את המוצרים והשירותים שלך באינטרנט?

וובינרים מאפשרים לך להתמקד בחינוך הלקוח יחד עם מכירת המוצרים/שירותים שלך. בוובינר שלך, תוכל לגעת בבעיות של לקוחות ולהסביר כיצד המוצרים או השירותים שלך יכולים לעזור. זו הנקודה שבה אתה יכול להדגיש באופן טבעי את היתרונות של המוצרים/שירותים שלך.

הקהל המשתתף בוובינר צריך להבין בעצמו את הקשר בין הבעיה הכואבת לו והפתרון שאתה מציע. במילים אחרות, הלקוחות מוכרים לעצמם את המוצרים או השירותים שלך.

כמו שאתה יוצר טקסטאלים שונים: מאמרים, סיפורים אישיים, דוחות, מדריכים מקצועיים, רשימות כלים וכמו שאתה יוצר תכני וידאו שונים: הדגמת מוצר, מאחורי הקלעים, יום בחיי וכדומה כך גם בוובינר אתה יוצר פורמטים שונים של תוכן: הרצאה, פאנל מומחים, ריאיון, הדגמת מוצר, שאל את המומחה, ניתוח מקרה, עימות בין מומחים.

יתרון מס' 8 של וובינר: חיסכון כסף

וובינרים אינם דורשים ממך להשכיר אולם פיזי. בניגוד לתערוכות וכנסים פרונטלים, אין לך אורחים שמגיעים ממקומות שונים. מבחינה לוגיסטית, הרבה יותר קל לנהל וובינר מאשר אירוע פיזי.

זה לא הכל.

מכיוון שאינך משכיר אולם כנסים, אתה לא צריך לדאוג לכל המסביב שעולה הרבה כסף. אינך צריך לדאוג לא לכיבוד, לא עבור לינה, לא לדמי חנייה, לא לאבטחה, לא למערכות קול, לא לקישוט, לא לכח אדם שיקלוט וינתב את המוזמנים.

העלויות הכרוכות באירוח וובינר נמוכות מאוד.

אם אתה חושב על קיצוץ בעלויות תוך הגעה לקהל גדול, וובינר הוא האלטרנטיבה המושלמת.

יתרון מס' 9 של וובינר: אין תלונות

במהלך וובינר כל אחד יושב במקום שנוח לו עם המכשיר שנוח לו.

על מה יש למשתתף בוובינר להתלונן?

אם הצד הטכני עובד כמו שצריך והשידור זורם (לזה אני דואג, זהר עמיהוד) אז על מה יש להתלונן?

על מיזוג האוויר שלא פועל? על הרעש בחוץ? על הכיבוד החסר? על הקפה הדלוח? על השירותים המטונפים? על הכיסא הלא נוח? על החנייה שעולה ביוקר? על פקקי התנועה שבדרך?

על מה?

גם על איכות האינטרנט אין מה להתלונן. אם מישהו משתתף בוובינר מתוך החנייה ממרתף ביתו שם קליטת האינטרנט היא "לא משהו" בלשון המעטה (והוא יודע זאת), למי הוא יבוא בתלונות? אליך? בוודאי שלא.

בוובינר אין למשתתפים על מה להתלונן. נקודה. על מה יתלוננו? על זה שהם שמעו את ההדרכה בנוחות שלהם, עם הקפה שהם הכינו לעצמם? על מה יתלוננו? על זה שהם השתתפו בהדרכה בנוחות שלהם, בלי להיתקע בפקקים?

איך לארח וובינר משלך עם getwebinar ו- זהר עמיהוד


לוובינר יתרונות רבים. אם אתה רוצה לפנות לקהל רחב ולהגביר את המעורבות ואת שיעור ההמרה שלך, וובינרים הם מה שאתה צריך לעשות.

מוכן לעשות את הצעד?

אם זהו הוובינר הראשון שלך

כדי לארח וובינר משלך, תצטרך תחילה לבחור פלטפורמת אירוח של וובינרים. אם אתה חדש בוובינרים Zoom היא המערכת שבגדול תענה על הצרכים שלך ואותה כל הלקוחות מכירים.

אם ניהלת וובינרים בעצמך

לא עוד וובינרים מלחיצים. הסר את הרגעים הקדחתניים שבהם אתה מעביר את השליטה למציג הלא נכון או שהמשתתפים שלך לא יכולים לראות את המסך שלו או שפתאום הקול נעלם או שדובר אורח (לא אתה) לא יכול לשתף את המצגת שלו או שנשמע הד מטריד באמצע נאום המנכ"ל – זוהי רשימה חלקית מאוד של בעיות טכניות במהלך וובינר.

היינו שם.

עם getwebinar אתה יכול להתמקד בתוכן ולתת לנו לטפל בטכנולוגיה.

מוכן לארח את הוובינר שלך?

מהגדלת טווח הגעה ונראות ועד קבלת יותר לידים וחיסכון בכסף, ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לך לארח וובינר. כדי להגביר את ההשפעה והאמינות שלך, אתה יכול אפילו להזמין מומחים אחרים להיות דוברים בוובינר שלך.

כל זה, מבלי להיראות מטריד או פולשני לקהל היעד שלך. באמצעות וובינר, אתה יכול להדגים את היתרונות של המוצר שלך ולקדם אותו בצורה רכה.

החלק הטוב ביותר הוא שאירוח וובינר הוא זול ביותר עבור עסק בכל גודל. אתה רק צריך גישה לחיבור אינטרנט יציב ולפלטפורמה טובה לאירוח וובינרים.

ברגע שיש לך קהל מבוסס, אתה אפילו יכול להפוך וובינרים לזרם הכנסה עבור העסק שלך.

נשמע נהדר, נכון?

למה אתה מחכה? זה הזמן לארח וובינר!

יש לך שאלות על וובינרים? זקוק למידע נוסף על וובינרים? כתוב לי כאן.