6 המפתחות לוובינר שמביא תוצאות

יצירת תהליכים בארגון הניתנים להרחבה ושאפשר לבצעם שוב ושוב, חיוניים בכדי לראות הצלחה מתוכניות השיווק שלך בדיגיטל.

חלק מרכזי בתוכנית הזאת הוא הצד הטכני שאתה צריך להבטיח את זמינותו והפעלתו השוטפת זאת כדי שתוכל להישאר מרוכז בתוכן שלך – ולא בפרטים הטכניים.

אז איך בונים את תשתית של וובינר שמביא תוצאות?

עם הפעלה של 434 וובינרים במהלך השנה האחרונה (מינואר 2019 עד ינואר 2020) לחברות, ארגונים, מנטורים ובעלי עסקים יש לי את הידע ואת הניסיון וגם תובנות כיצד כל חברה יכולה ליצור משפך שיווקי שאחד הרכיבים בו הוא וובינר שיזרים עוד ועוד לידים, עוד ועוד לקוחות לעסק שלך.

1. מה הדרך היעילה ביותר לקדם וובינר?

זאת שאלה שרבים שואלים, אבל לפני שאני עונה עליה, אני רוצה לשאול: “מה מטרת הוובינר?”.

אם מטרת הוובינר היא חשיפה זה דבר אחד, ואם המטרה היא לידים או מכירות זה דבר שונה ואני אסביר.

חשיפה זאת מטרה עיסקית לגינטימית, כדי להפיץ את שמו של המותג או כדי לחשוף לקוחות פוטנציאלים לחברה, למוצרים ולשירותים. מטרה זאת נמדדת על ידי: כמות האנשים שנחשפו למודעה ו-כמה אנשים נרשמו לוובינר. אלו הם הפרמטרים העיקריים.
בוובינר, שמטרתו חשיפה, אין צפייה למכירות, כי המטרה היא כאמור חשיפה. יכול להיות שיהיו מכירות בעקבות הוובינר, במהלכו או לאחר שהסתיים אבל זה בונוס כי, כאמור, המטרה היא… חשיפה.

מצד שני, אם המטרה היא לידים או מכירות, הרי שפה מודדים את הצלחת הוובינר לפי מספר הלידים והיקף המכירות. נכון?

הענין הוא שאין קשר ישיר ובטח שלא מובטח בין מספר המשתתפים בוובינר למספר המכירות כי זה תלוי בהרבה גורמים וביניהם מידת התאמת הקהל, ההצעה העיסקית ועוד.

לכן, אם המטרה היא לידים / מכירות הייתי מנסח באופן שונה את השאלה: “מה הדרך היעילה ביותר לקדם וובינר?” ושואל: “מה הדרך היעילה ביותר לקדם וובינר שיביא לידים או מכירות?”

מאות וובינרים שניהלתי עבור לקוחות, הביאו אותי למסקנה שיש רק דרך אחת לשווק ביעילות וובינרים. שיטה זו כוללת פיתוח יכולת ליצור תוכן בעל ערך במיגוון פורמטים וערוצים, היכן שהלקוחות הפוטנציאליים נמצאים באינטרנט.

צריך לבנות אסטרטגיה של תוכן לקידום מכירות ברשת: תכנית שיטתית שניתן לעשות בה שימוש שוב ושוב אשר אותה ניתן להפעיל בערוצי מדיה שונים.

אסטרטגיית תוכן היא למעשה תוכנית פעולה ליצירת תכנים שאתה הולך לעשות, החל מהגדרת המטרה או המטרות, קביעת לוחות זמנים, מיקומים עבור צילומים, כתיבת טקסטים (מאמרים, מודעות, מיילים), עיצוב ועוד.

ומה עושים עם הליד?

אם לא תכין את המערכת לטיפול בלידים שיגיעו, זה יהיה בזבוז של משאבים. לכן, אתה צריך לדאוג למערכת בין אם היא תהיה אוטומטית או ידנית שתדע לטפל ומהר בליד.

אם אתה מתכנן חשיפה מאסיבית לוובינר כדאי שתהליך הטיפול בליד יהיה אוטומטי על ידי הכנסת תהליכי אוטומציה, למשל: מי שנרשם לוובינר, מקבל סדרה מוכנה מראש של תכנים הנשלחים אליו במייל ואופן אוטומטי ללא התערבות אדם. דוגמה נוספת לאוטומציה: חצי שעה לפני הוובינר, נשלח מייל תזכורת לכל הנרשמים לוובינר.

בוובינר בו אתה מוכר ומפנה לקוחות פוטנציאלים למוקד מכירות, כדאי שתארגן אותו מראש. עליך לארגן ולהכשיר אנשים, לדאוג לציוד לעמדות וכל מה שצריך כדי שהמוקד הטלפוני יפעל עבורך ויסגור לך עיסקאות.

2. מהו אותו דבר אחד שניתן לעשות במהלך וובינר כדי שהנוכחים יאמרו WOW?

במילים אחרות, איך יוצרים וובינר בעל ערך עם תוכן שישפיע על הלקוחות ויגרום להם לפנות או לרכוש את המוצר או השירות שלך.

הקהל בכל הרצאה בין אם ההרצאה נערכת באולם או בוובינר אינו מסוגל לזכור את כל התוכן הנאמר בה. האמת היא שאנשים זוכרים רק מקצת מהנאמר.

חובה להבין את מדעי המוח.

יש מדע שעומד מאחורי תשומת הלב של אנשים הכרוכה בהבנת הטריגרים שמניעים אותם לפעולה.

יש מדע שיכול להסביר איך תגרום לאנשים לזכור את מה שאתה רוצה שהם יזכרו.

אם תשאיר את זה למקריות, סביר להניח שתפסיד הזדמנויות והמשתתפים בוובינר יעשו את מה שהם רוצים שזה לא יהיה בדיוק מה התכוונת שיעשו.

אני ממליץ לך לקרוא את הספר “שפת השכנוע” מאת י’ קורן שילמד אותך איך לשכנע ולהשפיע על אנשים באמצעות פנייה ישירה לתת-המודע שלהם, על ידי שימוש בשפה.

אני יודע שמיד עולה מחשבה קרימינלית בראשך, אבל תדע שלא מדובר בפעילות לא-חוקית. ראה, אתה, אני וכולנו חשופים למאות מסרים שיווקיים במהלכו של יום שמנסים לשכנע אותנו לשלוף את כרטיס האשראי: תשדירים ברדיו, פרסומות בטלויזיה, מודעות באתרים באינטרנט, שלטי חוצות, מדבקות וכולם מנסים למכור לך: חופשה, ביטוח, טיפול רפואי, מכשיר חשמלי, שמפו, נדל”ן, תוכנית הרזייה, ריבועים בבטן… מה לא!

ורק הפרסומות מנסות לשכנע אותך? ומה עם בני האדם? אשתך לא מנסה להשפיע עליך לקחת חופשה? אתה לא מנסה להשפיע על ילדך שיעזוב את המכשיר הנייד וישכב לישון? מתי ניסית לשכנע את הבוס שלך שייתן לך העלאה?

כל תקשורת בין אנשים היא ניסיון שכנוע ואת השאר תקרא בספר “שפת השכנוע” של י’.

חלק גדול מהדברים בספר ניתן ליישם במצגת ובתמליל של הוובינר ולעשות את הוובינר שלך WOW

3. למה חייבים המשתתפים להיות מעורבים בוובינר?

כדי לאתר לקוחות פוטנציאליים מבין המשתתפים בוובינר וכדי להניע אותם לפעולה, חייבים לעשות אותם מעורבים, לעשות אותם אקטיביים במהלך הוובינר.

וובינר הוא כלי מדהים לבניית מודעות ופיתוח עניין ובאותה נשימה הוא גם כלי נהדר לזיהוי לקוחות “חמים”.

הרבה יותר מדי וובינרים שראיתי לא מנצלים את האפשרות לשאול את הקהל שאלות עליהן הוא עונה בהצבעה (שאלות אמריקאיות, בחירת תשובה מבין מספר תשובות אפשרויות). מבחינתי, זהו כלי הכרחי לחשיפת לקוחות “חמים”.

שאלה ומספר תשובות אפשריות מהן ניתן לבחור תשובה אחר או יותר, זאת מעורבות.

שאלה Poll תופסת את תשומת הלב

ברגע הפעלת השאלה על המסך היא “עולה”, במובן “מכסה”, כל תוכן אחר שעל המסך. לדוגמה, אם הגולש נמצא בוובינר אבל באותה עת קורא דואר ב- Gmail. טכנית, הוא בוובינר. הוא שומע את הוובינר ומסתכל על הדואר שלו.

ברגע הפעלת השאלה, מסך השאלה מופיע לפניו, מכסה את המייל ולא נותר לו להתייחס לשאלה המוצגת לפניו, כל עוד היא מופעלת. כאשר השאלה מוצגת, לא ניתן לעשות דבר מלבד לענות על השאלה או לא לענות. בכל מקרה, יש לך את תשומת הלב של המשתתף.

שאלה Poll יוצרת מעורבות.

צפייה בוידאו או בטלויזיה היא צפייה פאסיבית, בה הפעולה היחידה שהצופה יכול לעשות היא לצפות. השאלות המוצגות על המסך במהלך הוובינר מאפשרות לנקוט פעולה.

שאלה Poll עוצרת את כל אלה העושים הרבה דברים בו-זמנית ומחייבת אותם לתת את מלוא תשומת הלב שלהם במה שקורה בוובינר.

שאלה Poll עוזרת למכירות במיוחד כאשר מטרת הוובינר היא לשווק מוצר או שירות.

שאלה Poll מאפשרת לשאול את דעתם של המשתתפים; לבקש את רשותם.

במהלך וובינר שניהלתי עבור בית תוכנה, שאל המרצה את המשתתפים שאלה שהוצגה על המסך: “למתי תרצה הדגמה פרטית?” ואת התשובות האפשרויות הבאות: ‘כן, עוד השבוע’, ‘כן, ברבעון הבא’, ‘לא בטוח שצריך’, ‘לא תודה’.השאלה הוצגה, המשתתפים, כל אחד בחר את התשובה המתאימה לו. למעשה, התשובות “צבעו” את המשתתפים לפי מידת “החום” שלהם. ברור לכם איזה משתתפים קיבלו עדיפות על ידי צוות המכירות, נכון?

יש הבדל עצום בין רשימה של פרטים: שם, מייל, טלפון, תפקיד, חברה הנמסרת לצוות המכירות לבין פרטים של אנשים בתוספת חשובה הכוללת מידע התנהגותי שלהם במהלך וובינר, פעילות שמעידה שהם “חמים”.

4. מה צריך להיות במצגת כדי שהמשתתפים יפנו או ירכשו?

מרצים מיומנים ומרתקים מבינים שזה קריטי לחבר את הקהל כבר מהתחלה. אם תתחיל את המצגת שלך בשקפי היכרות (מי אני, מה אני) סביר להניח שתאבד את הקהל מהר מאוד.

מרצים מיומנים ומשכנעים טוענים מהר את טענותיהם ואז מספקים מספר דוגמאות: עדויות, ציטוטים, מחקרים לגיבוי טענותיהם.

מוח האדם מכוון לעשות עבודה קלה, אחרת הוא מתעייף. המוח שלנו עוצב להיות עצל כברירת מחדל. זהו מנגנון הגנה שנועד לחסוך אנרגיה.

וובינר שגורם למשתתף לעבוד כדי להבין את המסר לעולם לא ימיר.

“בכל מקום בו נוכל לגרום למוח להבין כי ההצעה שלנו היא הדרך הקלה יותר, יש סיכוי גדול שהוא יבחר בדרך זו.” מתוך הספר “שפת השכנוע”, י’ קורן, עמוד 87

5. מדוע וובינר חייב להיות חלק מהתמהיל השיווקי שלי?

וובינרים הם אחד הכלים היעילים, האפקטיבים ליצירת לידים איכותיים ומכירות בדיגיטל. וובינרים נהדרים להעלאת מודעות למותג ופיתוח עניין בנושא, מוצר או שירות.

וובינרים הם גם מקורות חשובים ליצירת תוכן. את הוובינר ניתן להקליט ועכשיוצריך להבין מה ניתן לעשות עם ההקלטה: אפשר לתמלל אותה, לערוך ויש פוסט באתר. אפשר לערוך את הוידאו, לחתוך אותו לסרטונים לפי הענין ולפרסם בדף העסקי בפייסבוק, להעלות ליוטיוב, להטמיע באתר. אפשר לקחת רק את פס הקול ולעשות ממנו פודקאסט.

ללקוחות להם אני נותן שירותי וובינר אני אומר: “תחשבו על וובינר כאל יצירת חומר גלם ממנו אתם יכולים לקחת קטעים לצורכי הדרכה או שיווק.”

בעזרת הקלטה תוכל לגרום לוובינר לעבוד בשבילך והנה ההסבר כיצד.

הקלטה של וובינר יכולה לשמש אותך לשידור חוזר של הוובינר. המשתתפים בוובינר בשידור החוזר לא ידעו שהם למעשה צופים בהקלטה (שידור חוזר) ולא בשידור חי. הם יענו על השאלות המציג, הם ישאלו שאלות משלהם, הם יהיו מעורבים מבלי לדעת שהם צופים בסרט וידאו שמתנהג כאילו זה שידור חי.

6. למה צריך מישהו שינהל ויפעיל עבורי את הוובינר?

אנחנו חושבים על עצמנו שאנחנו מסוגלים לעשות כמה פעולות בו-זמנית, אבל האמת היא שאנחנו יכולים לעשות פעולה אחת בזמן נתון. לקרוא ספר שברקע מתנגנת מוזיקה חרישית, זה לא נקרא שתי פעולות בו-זמנית.

נסה לאתגר את עצמך: קרא ספר ותוך כדי פתור בעיה מתמטית.

נסה לאתגר את עצמך: דבר בטלפון ותוך כדי פתור תשחץ.

בוודאי שנחשפת לקמפיין למניעת תאונות שהמסר שלו: יש להתנתק מהנייד ולהתרכז בנהיגה בלבד. על פי נתונים של משטרת ישראל, 20% מההרוגים בתאונות דרכים מתחילת 2014 קיפחו את חייהם כתוצאה משימוש במכשיר נייד תוך כדי נהיגה, כלומר, הם ניסו לעשות 2 פעולות בו-זמנית ושילמו על זה בחייהם.

ומה קורה בוובינר? אתה צריך להתרכז במצגת ובדברים הנאמרים ובאותה עת לתת תמיכה טכנית וגם להפעיל כלים שונים כמו שאלות אמריקאיות במהלך הוובינר וגם לקרוא שאלות / בקשות / תגובות של המשתתפים ולענות להם, תוך כדי, וגם וגם וגם.

רוצה וובינר שיעבור ללא ניתוקים?

רוצה וובינר שבו הלקוחות הפוטנציאלים (המשתתפים) יוכלו לראות ולשמוע אותך?

החלק הטכני הוא החלק הבלתי צפוי ותמיד יש בו בעיות. הבעיות הן לא בצד של המציג, אני זה שדואג עוד לפני שהוובינר מתחיל שלא יהיו בעיות אצל המציג, הבעיות הן אצל המשתתפים. מכיון שכל משתתף עושה זאת עם המכשיר המועדף אליו, יש שמתחברים לוובינר באמצעות מחשב שולחני, יש באמצעות טאבלט או מכשיר נייד מסוג אייפון או גלקסי – מספר האפשרויות הוא אין-סופי.

יש לי ידע וניסיון של מאות וובינרים ופתרון של תקלות טכניות בכל פלטפורמה אפשרית.

וובינר שמצליח ובגדול

בין אם אתם מחפשים שקט נפשי או רוצים עזרה בביצוע אירוע מורכב בשידור חי, המומחים שלנו יעזרו לך להפוך את האיורע הבא שלך להצלחה.

אנחנו נדאג שהוובינר שלך יעבור ללא תקלות, ללא ניתוקים.

כדי שהוובינר שלך יהיה הצלחה, צוות המפיקים המיומן שלנו, בעל ניסיון רב, ייתן לך ייעוץ, תמיכה, ליווי והרדכה וכמובן ילווה את השידור כדי שאתה תוכל להתרכז בתכנים ואנחנו נהיה אחראיים על הטיפול הטכני.

לפרטים על שירותי וובינר, צלצלו 09-8910462 או לחצו כאן למטה מימין על האייקון של WhatsApp

אודות הכותב

מומחה לתכנון, הקמה וניהול וובינרים עם ידע רב וניסיון של מאות וובינרים, רבי משתתפים, בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכון היצוא, משרד הכלכלה, תרבותו מבית רימון טיולים, המוסד לבטיחות ולגיהות, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? עקב עומס פניות וזמני המתנה ארוכים בטלפון, מומלץ ליצור איתנו קשר באמצעות WhatsApp למענה מיידי 053-9180963 או פנה לקבלת הצעה לקבלת הדרכה וליווי וובינר שלך

כתוב תגובה

נגישות