5 מיתוסים על שיחות ועידה בוידאו באינטרנט

שמעתי כבר את כולם, את כול המיתוסים על ועידת וידאו באינטרנט בין אם אלה שיחות אחד-על-אחד (1:1) או אחד-מול-רבים (1:N) מה שקרוי וובינר (Webinar). מתוך הידע והניסיון הרב שיש לי אנפץ כל אחד מחמשת המיתוסים שלפניכם בהקשר של שיחות ועידה עם וידאו באינטרנט.

מיתוס מספר 1: כל התוכנות עבור שיחות ועידה בוידאו באינטרנט הן אותו דבר

זה בערך כמו לומר שכול תוכנות הנהלת חשבונות הן אותו דבר! זה כמו לומר שנסעת במכונית אחת, נסעת בכולן – זה ממש לא כך! זה כמו לומר שכל הלחמים דומים/זהים וזה רחוק מלהיות אמת.

כל חברות התוכנה שמייצרות תוכנת וובינרים ושיחות ועידה טוענות שהן הכי קלות, הכי יציבות, עם הכי הרבה תכונות וכדומה, אבל זה לא מדוייק. בכל תוכנת וובינר או שיחת וידאו, כמו zoom, הנמצאת בשוק ניתן לשתף כל חלון במחשב בין אם זה חלון מצגת פאוארפוינט, דפדפן, וורד או כל יישום אחר למעט וידאו. אבל יש מספר קטן של תוכנות וובינר בשוק שניתן באמצעותן לשתף וידאו ממחשב המציג, כך שגם הקול וגם הוידאו יועבר כמו שצריך.

רוב תוכנות וובינר מיועדות לאירועים הניתנים חינם, אבל אם הדרישה שלכם היא לבצע תשלום וסליקה ולאפשר גישה רק למשלמים? כן, יש פתרון אבל צריך למצוא אותו וצריך לדעת אם המערכת מתממשקת לאמצעי הסליקה בישראל ולכרטיסי האשראי השונים.

מיתוס מספר 2: לעבוד עם מערכות ותיקות שלא לומר ישנות כי אפשר לסמוך עליהן יותר

לוותק יש משמעות. זה אומר משהו על החברה, על יציבותה, זה אומר על העבר אבל אין בכך שום רמז לעתיד. לחברת נוקיה Nokia היה עבר מפואר במכשירים סלולריים ואיפה היא עכשיו?

בעידן בו בכל דקה מוצעות תוכנות חדשות, אפליקציות חדשות צריך להבין לא רק האם החברה ותיקה אלא אם היא נמצאת בשינוי, בשדרוג מתמיד של מערכותיה. רק מי שמעורה בתחום יכול לדעת איזה שינויים, אם בכלל, עוברת התוכנה לאורך זמן ויכול להאריך את היציבות הטכנולוגית, הבטיחות בהעברת הנתונים, יכולת ההתאוששות שלה וההתגברות על בעיות.

מיתוס מספר 3: לא ניתן לסמוך מערכת וובינר שניבנתה על ידי סטארט-אפ

סטארט אפ הוא כן היום, ומחר? זהו גורלם של רוב חברות ההזנק, הן מנצנצות לרגע ורובן נעלמות. אלו הן העובדות, אבל זה לא צריך להפריע לכם לבחור את התוכנה המתאימה לצרכים שלכם. אם מאחורי הסטארט אפ נמצא גוף עסקי ו/או יש לסטארט אפ שיתופי פעולה עם חברות ידועות שאתם סומכים עליהן, זה אומר שגם אתם יכולים לבטוח בהן.

מיתוס מספר 4: אם זה משתלם כספית אז זה לא טוב

פעמים רבות, אתם מקבלים מה שאתם משלמים עבורו. אם אתם קונים נעליים ב- 50 שקל, למה אתם מצפים? אתם מצפים ללכת איתן שנים? אם אתם קונים חליפה ב- 100 שקלים, היא לא תתפרק לכם אחרי שבועיים? סביר להניח שכן.

אבל זה לא תמיד המקרה כאשר מדובר בטכנולוגיה. מערכות וובינר הן בהישג יד ובמחיר משתלם מכיון שהטכנולוגיה השתפרה מצד אחד ועלויות התקשורת קטנו מצד שני. אם אתם זקוקים לוובינר עם אלפי משתתפים, אז העלויות גבוהות ביותר, אבל אם אתם עורכים וובינר עם אלפי משתתפים אז כנראה יש לכם סיבה טובה לעשות כן ואתם גם יכולים לשלם.

מיתוס מספר 5: מערכת וובינר מיועדת למשתתפים באמצעות מחשב שולחני

ניתן להשתתף בוובינר מכול מכשיר שהוא: מחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלאט ומכול מכשיר נייד. המציג, צריך במרבית המקרים לעשות שימוש במחשב שולחני. אם יש לכם צורך להציג את הוובינר מתוך המכשיר הנייד שלכם (אנדרואיד או iOS), דעו לכם שיש תוכנות שיכולות לספק פתרון.

מרבית תוכנות הוובינר תומכות במיגוון רחב של מערכות הפעלה, דפדפנים ומכשירים, אבל אם יש לכם דרישה מיוחדת, היו סמוכים ובטוחים שמישהו כבר “תפר” פתרון לבעיה שלכם.

מיתוס בונוס: שיחת וידאו באינטרנט היא כמו פגישה פנים-אל-מול-פנים

ממש לא!

לפגישה פנים-אל-מול-פנים יש כללי התנהגות בין אם היא פגישה לדייט או פגישה עסקית.

יש כללי התנהגות לישיבה בכיתה: מתי מגיעים, איך מתלבשים, איך יושבים, מתי מבקשים רשות לדבר ועוד.

יש כללי התנהגות לישיבה בשולחן האוכל: מתי והיכן מתיישבים, מתי קמים (צריך לבקש רשות לקום?), איך אוכלים (עם הידיים או עם סכין ומזלג?), פינוי כלים לאחר סיום הארוחה ועוד.

יש כללי התנהגות בעבודה: מתי מגיעים (מי צריך להחתים כרטיס עבודה?), איך מתלבשים, מתי הולכים הביתה, קשרים רומנטיים בין עובדים, משך ההפסקה, גלישה באינטרנט, שימוש במכשיר נייד ועוד.

יש כללי התנהגות בצבא ועוד כללים רבים בתחומים רבים שלמדנו מאז שהיינו קטנים.

שיחת וידאו אינה דומה לפגישה פנים אל מול פנים. רבים מהמשתתפים מגיעים אליה ללא כל הכנה מוקדמת וכתוצאה מכך מוצאים את עצמם מבצעים טעויות רבות ולכן כדאי שתקרא כללי התנהגות בשיחת וידאו.

סיכום

האם במאמר זה הסרתי מספר מחסומים שמנעו מכם לערוך וובינרים ו/או שיחות ועידה וידאו באינטרנט? האם נפתחו בפניכם אפשרויות חדשות שמעולם לא דמיינתם לפני כן? אם כן, זה הזמן שלכם לפעול ליצירת הוובינר / שיחת הועידה בוידאו הראשון/נה שלכם.

אודות הכותב

מומחה לתכנון, הקמה וניהול וובינרים עם ידע רב וניסיון של מאות וובינרים, רבי משתתפים, בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לקבלת הדרכה וליווי וובינר שלך

כתוב תגובה

נגישות