3 סיבות למה חברות עדיין עורכות וובינרים בתקופת פוסט קורונה

הקורונה שינתה באופן מהותי את ההתנהלות העסקית בכל העולם. אי-ודאות תעסוקתית, סגרים, מגבלות התקהלות התרחשו ועדיין מתרחשים בכל מדינות העולם, מי יותר ומי פחות.

לחברות עסקיות שרצו להמשיך עסקים (מי לא?) לא היתה ברירה אלא להמשיך לשווק ולמכור.

איך נפגשים כאשר אי-אפשר לטוס?

איך משווקים שאין כנסים ותערוכות פיזיים?

חברה עסקית צריכה לשמור על קשר עם לקוחות פוטנציאלים וגם עם לקוחות קיימים לצורכי שיווק, מכירות, הדרכה וגם תמיכה וכל זה תוך שמירה על ההנחיות ובכפוף למגבלות.

קיום קשר פנים אל מול פנים הוא ברירת המחדל של מרבית הארגונים למרות שכבר שנים רבות קיימים פתרונות טכנולוגיים אינטרנטים.

כל עוד אפשר להיפגש בחדר ישיבות, כל עוד ניתן לנסוע או לטוס לתערוכה, כל עוד ניתן להיפגש – זה מה שנעשה וכל פתרון אחר שהוצע, פשוט נהדף הצידה בתואנה שהדרך היחידה לתקשר היא באופן פיזי וכל דרך תקשורת אחרת נידונה לכישלון.

חלק קטן מאוד מהחברות העסקיות עשה שימוש בדיגיטל לקיום הדרכות, שיווק וגם מכירות וכל זאת על אש קטנה, במסגרת ניסוי.

אולי זה היה קבעון מחשבתי, אולי זה היה המשך למה שהיה נהוג מזה מאות שנים מאז התערוכה הראשונה בעולם בשנת 1851 ואולי זה היה ענין שזה עובד, אז למה לשנות?

סיפור לקוח
מכון הייצוא היה הראשון להעביר הדרכות אוןליין באמצעות וובינר עוד בשנת, תחזיקו חזק, 2016 !

שומע כפיים? בהחלט מגיע להם.

חנה ברזילי, מנהלת ההדרכה ובין ראשוני העובדים במכון הייצוא, הבינה, כבר אז בשנת 2016, שנים רבות לפני הקורונה, שהעולם צועד לדיגיטל בצעדי ענק ולכן, במקביל לימי עיון של חצאי ימים שערך מכון הייצוא בתל אביב בבית התעשיינים, את כל ההרצאות של שעה הם ערכו אוןליין בוובינר.

למעלה מ- 200 הרצאות של כשעה הועברו במהלך השנים עוד לפני הקורונה.

כשהגיעה הקורונה, מחלקת ההדרכה של מכון היצוא היתה מוכנה וערוכה. בעוד אחרים שוקלים, בוחנים, מתעדפים, מתלבטים.. מכון היצוא ידע בדיוק מה לעשות וגם איך זה עובד וקיבל הערכה מאת הלקוחות.

באה הקורונה ושינתה את הכל:

  • אין מפגשים פיזיים
  • אין כנסים פיזיים
  • אין ימי עיון פיזיים

ובמקומם:

  • יש מפגשים וירטואליים
  • יש וובינרים
  • יש שיחות וידאו

חברות עסקיות נאלצו לעשות שימוש בפתרונות דיגיטליים שאותם דחו בביטול: שיחות וידאו, וובינרים, כנסים וירטואלים.

חברה כמו Zoom שפעילה כבר משנת 2011 קיבלה בוסט רציני בתקופת הקורונה והיא לא היחידה.

פלטפורמות אינטרנטיות אחרות לוובינרים ושיחות וידאו: Microsoft Teams, Cisco Webex, GoToWebinar, Skype, Google Meet, RingCentral, LifeSize, BlueJeans, UberConference, Adobe Connect, Circuit, GlobalMeet ואחרות, כולן ראו גידול בעסקים שלהם במהלך 2020 .

למה דווקא זום היא החברה שבה הגידול היה יותר מכל השאר בסדרי גודל? זאת שאלה יפה ואולי פעם אכתוב על זה מאמר.

חברות מצאו שהשימוש במדיה הדיגיטלית להעברת המסרים שלהם עובד עבורם במונחים של תוצאות: לידים, מכירות, מיתוג ובכל היבט אחר שנמדד לפעילות הדיגיטל היתה תרומה, עד כדי כך ש- 43% מחברות החליטו שמעכשיו הם יעשו רק פעילויות וירטואליות וזנחו לחלוטין את הכנסים הפרונטלים.

חברות מצאו שעריכת כנסים וירטואלים, שיחות וידאו ו- וובינרים: חוסכת כסף, מקטינה את טביעת הרגל הפחמנית והם יכולים לעשות יותר אירועים, יותר קטנים, יותר נישתיים ולכן להציע לקהל שלהם תוכן משמעותי יותר לאורך תקופה ארוכה יותר.

אז הנה לפניכם 3 סיבות למה חברות בוחרות לקיים אירועים וירטואליים. אולי זה יתאים גם לך?

יותר קהל משתתף באירועים וירטואלים

מכיון שיש יותר אירועים (כי לחברות יותר קל, פשוט וגם חוסכים על הדרך המון כסף) יותר אנשים מוצאים את הנושא הנישתי המעניין אותם. לכנס גדול עם הרבה מאוד נושאים שרק מיעוטם מעניין אותם, הם לא יטרחו להגיע, אבל אם הכנס קצר ועניינו רק הנושא שמעניין אותם, הם ישתתפו.

אפשר להביא תוצאות עסקיות עם אירועים וירטואלים בשידור חי

לפני מגיפת הקורונה, הרבה אנשים חשבו ש:

  • לא ניתן לערוך כנס וירטואלי
  • בלתי אפשרי לשווק באינטרנט
  • לא יעלה על הדעת לעשות שיחת מכירה באמצעות שיחת וידאו
  • לא ניתן לעבוד מהבית

באה הקורונה ולימדה את כולנו שהרגלים ניתן לשנות.

מתברר שבשנת הקורונה הביצועים של החברות, מבחינה עסקית, היו טובים יותר למרות המחסומים המחשבתיים שמנעו מאנשים להאמין שאפשר לשווק ולמכור באינטרנט.

בלית ברירה חברות נדחפו לתוך העולם הוירטואלי, בין אם הם אהבו את הרעיון או לא, אין זה משנה – לא היתה אפשרות אחרת.

אומר זאת כך:

אירועים וירטואלים היו ועדיין הינם הדרך היחידה ליצירת קשר עם לקוחות בין אם זה 1:1 (אחד על אחד) או קבוצות קטנות (שיחות וידאו) או 1:N (יחיד מול רבים): כנסים וירטואלים, וובינרים ו- שיחות וידאו.

פתאום חברות הבינו שאפשר גם אחרת. פתאום חברות הבינו שהאינטרנט פותח להם דרכי תקשורת נוספות ויעילות עם הלקוחות הפוטנציאלים ועם לקוחות בפועל.

ובשורה התחתונה?

זהו win-win לחברה, ללקוחות ול- כדור הארץ. כולם מרוצים!

יש יתרונות רבים להשתתפות באירועים וירטואלים כמו וובינרים או שיחות וידאו מלקוחות, כמו: נוחות, חיסכון כספי, יעילות ניצול זמן, הקטנת טביעת הרגל הפחמנית, נגישות ואלה רק כמה מהיתרונות, כך שאפשר לומר שכנס וירטואלי הוא win win לחברה וגם ללקוח.

עתיד בר קיימא / ידידותי לסביבה

חברות רבות ובין לאומיות חרטו על דגלם את השמירה על איכות הסביבה, למשל: גוגל

הידעת שגוגל מפתחת מודל ייחודי ב- Google Maps שייקח נהגים אל מסלולים ידידותיים יותר לסביבה?

הידעת שלחברת גוגל יש חזון ליצירת חברה טכנולוגיה ירוקה והיא מפיקה דוחות שנתיים בנושא?

גוגל לא לבד!

חברות טכנולוגיות רבות נוספות כמו: סיסקו, HP, אפל, מיקרוסופט, סמסונג, לנובו, דל, אסוס ורבות אחרות, מקדמות את ענין הקיימות והידידותיות לסביבה.

לרשימת 100 החברות המובילות ביצירת עתיד בר-קיימא

עם חברות וצרכנים המודעים לסביבה יותר מתמיד, ההשפעה של קיום אירועים עומדת כעת בראש סדר היום. אירועים פיזיים גורמים לזיהום סביבתי ובזבוז מזון ומים.

המעבר מכנסים פרונטליים לכנסים וירטואלי הוא הכרחי, גם אם הוא לא יהיה במאת האחוזים. כל כנס וירטואלי במקום כנס פרנטלי הוא עוד צעד קטן אבל משמעותי בהפחתה של פליטת גזי החממה שנגרמים בעיקר בגלל תחבורה: טיסות ונסיעה ברכב לאירוע וממנו.

והפתרון שמציעים שיחות וידאו, וובינרים וכנסים וירטואלים מתאים בדיוק לחזון עתיד בר קיימא, מה גם שהוא נמצא גם מועיל ומביא תוצאות עסקיות.

מה לקוחות אומרים על התהליך ועל תוצאות העבודה איתנו

האם את/ה רוצה
שהאירוע הוירטואלי (וובינר) שלך יעבור ללא תקלות?

שלום, שמי זהר עמיהוד. אני נחוש בדעתי לנהל אירוע וירטואלי בהצלחה, ללא תקלות.
שאלתי היחידה שלי היא: האם אנהל עבורך?

מלאו את הטופס לקבלת פרטים

בחר את הנושא עליו הינך רוצה לקבל פרטים *
ניהול אירוע וירטואלי (וובינר או מיטינג)הדרכה של וובינר בזוםהדרכת של שיחות וידאו בזוםמשהו אחר הקשור באירוע וירטואלי

למתי מתוכנן הוובינר הראשון שלך *
בחודש הקרובבמהלך החורףבשנה הבאהלא יודע.ת

על ידי בחירה בתיבת סימון זו, את/ה שולח/ת את המידע שלך לאתר getwebinar.co.il, שישתמש בו כדי ליצור איתך קשר בנוגע לפנייתך זו ולשירותים אחרים. (חובה)






אודות הכותב

ניהול מקצועי של אירועים וירטואלים (וובינרים, כנסים וירטואלים, כנסים היברידים) עם הרבה ידע וניסיון בפתרון תקלות. מומחה לתכנון, הקמה וניהול עם ידע רב וניסיון של מאות אירועים וירטואלים, רבי משתתפים, רבי דוברים בארץ ובחו"ל. בין לקוחותינו: מכבי שירותי בריאות, משקי הקיבוצים, BDO, מכון היצוא, משרד הכלכלה, קרן היסוד, המוסד לבטיחות ולגיהות, מכללת תל חי, מובמנט, אלעד תוכנה, בינת תקשורת, התאחדות התעשיינים, אלון אולמן, אלון גל, אלן קאר וחברות עסקיות אחרות. מעניין אותך לשמוע איך אנהל את הוובינר שלך שיהיה מוצלח? פנה לקבלת הצעה לליווי הוובינר שלך
נגישות