זה לא טבעי לדבר למצלמה וזה עשוי להרגיש מוזר בהתחלה, אבל בעולם דיגיטלי בו אנחנו חיים, וידאו ממלא מקום חשוב לעסקים בכך שהוא יוצר אמון, בונה סמכות ועל כך אין עוררין.

במאמר זה יש אוסף של טיפים מהשטח, שהם חלק מרשימה ארוכה של כללי התנהגות בשיחות זום, אשר יקלו עליך לצלם וידאו בשידור חי שיעזור לך בעסק שלך.

וידאו והעסק שלך או למה העסק שלך צריך וידאו ועוד בשידור חי?

וידאו יוצר קשר עם המציג והמותג. לא רק קולו של המציג נשמע אלא שהמשתתפים גם רואים אותו.

ההבדל בין בלי וידאו או עם וידאו זה כמו ההבדל בין רדיו לטלויזיה. אם תינתן לך האפשרות לבחור איך לצרוך תוכן, מה שזה לא יהיה: חדשות, תוכנית אירוח, בישול או התעמלות בוקר, מה תבחר/י: לשמוע ברדיו או לצפות בטלויזיה?

זה בדיוק ההבדל בין וידאו עם סאונד לבין סאונד בלבד.

וידאו זה הדבר הקרוב ביותר לפגישה פנים אל מול פנים שאצל מרבית העסקים היא אמצעי השיווק והמכירה היעיל ביותר.

גם כאשר אנחנו יכולים להיפגש פנים אל מול פנים, לערוך כנסים פיזיים – כנסים וירטואליים ישארו איתנו כי הקהל כבר התרגל, כי הקהל מעדיף נוחיות וקלות גישה.

זה לא טבעי לדבר עם מצלמה, כך שזה מרגיש מוזר בהתחלה.

1. מצלמה בגובה העיניים

הקפד למקם את מצלמת האינטרנט בגובה העיניים, כך שתוכל להביט במצלמה ולדמות את החיבור עין-מול-עין עם משתתפים אחרים. זה נכון אם אתה דובר/מרצה במסגרת וובינר, משתתף בשיחת זום או וואצטאפ או פייסטיים, כנס וירטואלי או כל תוכנת וידאו אחרת.

קשר עין מאוד חשוב ליצירת אמון בשיחה בין אנשים, לכן, עליך להביט ישר למצלמה.

איך זה בא לידי ביטוי?

תלוי באיזה מכשיר אתה משתתף בשיחה: מובייל או מחשב?

אם זה מובייל, אתה צריך למקם את המובייל בגובה העיניים שלך.

להחזיק את המובייל בגובה העיניים למשך דקות ארוכות של שיחה, לא נראה לי ישים: במשך הזמן המיקום של היד לא יהיה קבוע. היד שלך תזוז ובדרך כלל כלפי מטה ואולי אף תתחיל לרעוד.

מה כן אפשר לעשות?

יש לקבע את המכשיר הנייד בעזרת חצובה, מעמד לסלולר, תושבת לסלולר – כל אלה הם שמות לאותו מתקן פשוט שיעזור לך למקם את המצלמה בגובה העיניים.

אם יש לך מחשב, תלוי באיזה מצלמה יש בידך? מצלמה מובנית במחשב או מצלמת אינטרנט בחיבור USB.

כאשר אתה עושה שימוש במצלמת אינטרנט המובנית במחשב שלך, אתה צריך להגביה את המחשב בין 10 ל- 15 סנטימטרים (2 חבילות נייר A4) או להנמיך את הכיסא בהתאם וכל זאת כדי שהמצלמה תהיה בגובה העיניים.

2. דבר למצלמה

התבונן במצלמה כשאתה מדבר במקום להסתכל על הוידאו של עצמך או על המצגת המופיעה על המסך.

אם אתה מסתכל על הוידאו של עצמך, המופיע על המסך, בזמן שאתה מדבר, זה נראה כאילו תשומת הלב שלך נמצאת במקום אחר.

האם שאתה מדבר אל אנשים האם אתה רואה את עצמך? האם אתה מדבר מול מראה? התשובה היא: לא!

קשר עין ישיר למצלמה בזמן הדיבור מעניק למשתתפים את הרושם שאתה מסתכל עליהם ולא לצד, מה שיוצר סביבה בה כולם מרגישים מעורבים ונוכחים בשיחה.

ראית מה קורה לגבר ששמים מולו מראה?

הוא מיד מתחיל לסדר את השיער!

זה לא מה שאת או אתה צריכים להתעסק איתו במהלך השידור.

יכול להיות שמידי פעם תעיף מבט בוידאו שלך (אין לי מושג למה אתה צריך לעשות זאת, אבל מילא), עשה זאת לעיתים רחוקות ולזמן קצר מאוד. מירב השיחה, עשה כשאתה מביט למצלמה.

3. חייך למצלמה

אל תשכח לחייך, אל תשכח למצמץ.

הסיבה שאנחנו עושים וידאו, אני רק מזכיר לך, היא שהוידאו כל כך חזק לעסק שלך, למותג שלך. וידאו מאפשר לך לבנות אמון אצל האדם שצופה. אבל אנשים לא סומכים עליך אם אתה נראה כמו רוצח סדרתי שעיניו פקוחות לרווחה!

תחשוב על משהו שמח וחייך. המחשבה המשמחת עושה טוב לגוף שלך וגורמת לך להראות רגוע ובטוח יותר מול המצלמה.

איך אתה מיישם זאת בפועל כשאתה עדיין לא רגיל לדבר מול מצלמה?

כל שעליך לעשות הוא לצפות בסרטי וידאו בהם אתה מדבר למצלמה. תראה מה אתה אוהב במה שאתה רואה ומה לא.

הפסק לחשוב על המצלמה כמצלמה.

תוכל למשל לדמיין שאתה מדבר אל לקוח פוטנציאלי שלך או לקוח קיים שלך, ספק או עובד שלך – מישהו שמייצג את הקהל אליו אתה פונה שאת המסר שלך אתה רוצה להעביר אליו. יש כאלה ששמים תמונה של אותו לקוח כדי שנוכחתו תהיה יותר ממשית בעיניהם ותתן להם הרגשה שהם מדברים ישירות איתם.

אם אתה יכול לדמיין באופן ויזואלי מישהו בראש שלך שיגרום לך להרגיש בנוח, כמו למשל הלקוח הכי נחמד שלך, תחשוב עליו.

4. רקע נקי מאחור

וודא שיש לך רקע נקי ומתאים לעבודה.

אתה רוצה שהמיקוד של המשתתפים יהיה בתכני הפגישה, לא במשרד המבולגן שלך או באוסף האמנות המדהים שלך, נכון?

רקע נקי מקישוטים ואוספים כמו: אוסף מכוניות, בובות, גביעים מצמצם את הסיכוי שדעתם של המשתתפים תוסח.

הכי טוב שהרקע מאחוריך יהיה לבן חלק עם נגיעות של צבע, אותו אפשר להשיג על ידי זר פרחים או עציץ, למשל.

אם יש לך רול-אפ זה עוד יותר טוב כי זהו למעשה שלט הפרסום שלך שאותו יראו המשתתפים לאורך כל זמן השידור החי. השלט יעזור לך להטמיע את המסר שלך לאורך הרבה מאוד זמן.

רקע וירטואלי – תכונת הרקע הווירטואלית אפשרית במצלמות מסויימות או בתוכנות לשיחות וידאו, היא דרך קלה למנוע הסחות דעת כשאתה צריך לשדר ממקום מבולגן. במקום הבאלגן אתה מציג רקע שאתה בוחר להציג. רקעים של זום מסוגים שונים: תמונות או סרטי וידאו.

בשביל שרקע וירטואלי יעבוד, אתה צריך שיהיה מאחוריך רקע לבן ורצוי כחול כהה או ירוק. אז אתה מגדיר למצלמה להחליף את צבע הרקע בתמונה השקטה שבחרת.

5. סביבה שקטה בעת השידור החי

ערוך את שיחת הוידאו מאזור שקט שיש בו מינימום רעשי רקע ותנועה של אנשים ומכוניות, עד כמה שהדבר אפשרי.

אם אתה עורך את שיחת הוידאו מחדר שיש בו דלת כניסה, כדאי שתינעל אותה וגם תיתלה שלט על הדלת בו כתוב בבירור משהו שיסביר לאנשים שעוברים ליד דלת חדרך שאתה נמצא באמצע שידור חי ועליהם להיות בשקט ובטח שלא לדפוק על הדלת או לנסות לפתוח אותה בכוח.

6. שים מכנסיים!

שיחת הוידאו שלך יכולה להתקיים מהמשרד, מהבית, מחדר במלון, על שפת הים ולמעשה מכל מקום, כי כל מה שאתה צריך זה מכשיר מחובר לאינטרנט.

מכיון ששיחת הוידאו יכולה לתפוס אותך בכל מקום, כדאי שתהיה לבוש מכף רגל ועד ראש (אני לא מתעקש על נעליים) וזה כולל מכנסיים!

מכיוון שאין לך יכולת לחזות מה יקרה בסביבתך שיגרום לך לקום מהכיסא, אל תסתפק בלבוש עליון מכיון שאתה מצלם רק "וידאו ראש מדבר".

מה יכול לקרות אתה שואל?

ובכן, אשתף אותך בסדרה של אירועים, למשל:

  • בטעות הפלת את כוס המים שעל השולחן והמים נשפכים עליך,
  • הילד הקטן שלך התפרץ לחדר (כי שכחת לנעול את הדלת) ואתה קם מהכיסא באופן אוטומטי כדי להרים אותו ולהוציאו,
  • רוח פרצים מטיחה את הוילון ועושה רעש ואתה קם לסגור את החלון,
  • נשמעת אזעקת צבע אדום ואתה קם מהכיסא ורץ לממ"ד.

והמשתתפים בשיחת הוידאו מה הם יראו כשתקום מהכיסא? את מכנסי הפיג'מה שלך? את התחתונים שלך?

7. לבוש בצבע אחיד

המצלמה אוהבת צבע אחיד. המצלמה לא אוהבת פסים דקים ולא משבצות קטנות שגורמות לריצוד ולתחושה לא נוחה של הצופה.

אם שיחת הוידאו נערכת עם רקע וירטואלי בה אתה מחליף צבע רקע כמו כחול או ירוק בתמונה, לבש בגדים בצבע אחיד ושונה. למשל, אם הרקע מאחוריך הוא רקע כחול, אז לבש צבעים בצבע לא-כחול.

טי-שרט זה בסדר גמור, אבל ללא כיתובים עליהם שעשויים למשוך את תשומת הלב ולמקד אליהם את עיני המשתתף בניסיון להבין את משמעותם.

אם יש לך חולצה עם הלוגו שלך, זה יותר מבסדר להופיע איתה, אבל אל תבלבל את הצופים ואל תקדם לוגו של חברה אחרת. כשאתה בוחר חולצה לצילומי הוידאו שלך, כדאי שתוודא שאין עליה לוגו של חברה אחרת.

8. שחק אותה מול המצלמה!

השתמש בהבעות ואינטונאציות.

קול מונוטוני מרדים וגורם לאנשים לעזוב את פגישת הוידאו או לא לגלות בה ענין והם חוזרים לעסוק בעיניניהם: גולשים בפייסבוק, קוראים דואר אלקטרוני וכדומה.

כדאי שתכין את הקול שלך לקראת השידור בכך שתשתה הרבה מים. קפה מצמיא! ומיץ ממותק יעשה אותך עוד יותר צמא.

אין דבר יותר מביך מאשר יובש בפה שיגרום לך להיתקע תוך כדי שאתה מדבר. שתה לפני השיחה ודאג לבקבוק מים קרוב אליך במהלכה.

לפני השיחה עשה כמה תרגילי חימום פשוטים שכל שחקן, זמר עושה לפני עלותו על הבמה.

9. מנע הסחות דעת

הצילום בוידאו נעשה במחשב שלך ואתה חשוף להתראות, צלילים והודעות מאפליקציות הפועלות בשולחן העבודה שלך: כמו יומן, דפדפן, פייסבוק, תוכנת אנטי-וירוס, תוכנת CRM ועוד.

ההתראות הקופצות האלה עלולות להסיח את דעתך. במקום להתעסק בתוכן ובאופן העברת המסר, אתה עשוי למוא את עצמך עסוק בהשקטת ההודעות והצלילים, דבר שיכול לגרום למשתתפים שלך להרגיש שאתה לא מכבד ולא מעריך אותם.

גם המכשיר הנייד (מובייל) המונח לצידך, גם הוא מקור בלתי נדלה של התראות וצלילים.

עליך להפחית למינימום את הסחות דעת אלה מהמכשירים שלך בעת צילום הוידאו כדי לכבד את משתתפים המאזינים וכדי שתוכל להתרכז בתוכן.

מה עושים בפועל?

את המכשיר הנייד:

  • יש להעביר למצב טיסה
  • יש לוודא שכל הצלילים (מדיה, שיחות, צלצול, התראה) מושתקים.
  • יש לוודא את מצב "נא לא להפריע" אצלך במכשיר ומה בדיוק מושתק. שים לב שלפעמים רק צליל ורטט מושתק, אבל התראות נשארות פעילות. במקרה זה יהיה עליך להתעמק יותר בהגדרות המכשיר שלך כדי לעשות שקט.

סיכום

פגישה אוןליין שבה אתה פותח מיקרופון ומצלמה תוספת יותר ויותר מקום בחיי כל עסק.

לקוחות לא רק רוצים לשמוע אותך, הם גם רוצים לראות אותך.

גם עבורך יש יתרונות עסקיים רבים להראות לפני לקוחות כי זה הדבר הקרוב ביותר לפגישה פנים-אל-מול-פנים ואתה יודע עד כמה המפגש הזה משמעותי עבור העסק שלך.

חברת getwebinar נותנת שירותי וובינר ושיחות וידאו Video Conference והטיפים שלעיל הם חלק ממעטפת השירותים הניתנים ללקוחות החברה.

בין אם אתם מחפשים שקט נפשי או רוצים עזרה בביצוע אירוע מורכב בשידור חי, המומחים שלנו יעזרו לכם להפוך את האירוע הבא שלכם להצלחה.

אנחנו נדאג שהוובינר או שיחת הוידאו רבת המשתתפים תעבור ללא תקלות!

לצוות המפיקים המיומן שלנו יש ניסיון וידע רב כדי שהוובינר שלכם יהיה מוצלח ביותר.

עם הייעוץ, התמיכה והליווי שלנו לפני הוובינר ובמהלכו, תוכל להתרכז בתכנים ובהבאת המשתתפים ואנחנו נהיה אחראיים על הטיפול הטכני.

בין אם אתה מתכנן וובינר של שעה או כנס וירטואלי של יום שלם, אוכל לעזור לך לקבוע מה הכי מתאים ליעדים שלך ולעזור לך להוציא לפועל את האירוע.

הפקת וובינר מקצה לקצה תביא אותך לתוצאה הטובה ביותר
ותחסוך ממך כאב ראש, טרחה והתמודדות עם תקלות בלתי צפויות

אני עוזר לבעלי חברות להעביר את המידע שיש להם בקלות, במהירות וגם בנוחות מבלי לצאת מהמשרד ולהפיק עבורם וובינרים וכנסים וירטואליים מתוזמנים, מסודרים ומוצלחים שזוכים לתשבחות.

איך תבטיח/י Webinar עם תוצאות מושלמות?

    כדי שתבטיח/י את הצלחת הוובינר שלך, פנה/י אלינו וקבל/י את כל המידע,
    בטלפון 052-8200-895 או השאר/י את פרטיך ונחזור אליך במהירות

    בחר את הנושא עליו הינך רוצה לקבל פרטים *

    מספר משתתפים *

    למתי מתוכנן האירוע שלך *







    מה לקוחות אומרים על התהליך ועל תוצאות העבודה איתנו

    עדות של סמנכלית שיווק, אלעד תוכנה
    עדות של מנהל בכיר, פסגות ניירות ערך