אחד הדברים הראשונים שיש לקחת בחשבון בעת ארגון אירוע וירטואלי (כנס וירטואלי או וובינר) הוא האם תגבה תשלום עבור האירוע שלך.

דבר ראשון שיש לבדוק הוא למי מיועד הוובינר? ללקוחות שלך, לצרכי הדרכה או שמירת לקוחות או ללקוחות פוטנציאליים

וובינר

לחברות רבות שעשו לראשונה אירועים וירטואלים, ברירת המחדל שלהן היא: חינם מהטעם הפשוט שלא לסבך את העניינים. השאלה היא: האם זה נכון?

יש הגיון בדרישה לתשלום ואפילו תשלום קטן עבור השתתפות באירוע וירטואלי כמו וובינר. התשלום הוא מעין מסננת ומבטיח שרק האנשים הנכונים, הרציניים יופיעו. התשלום גם מבטיח שמי ששילם כדי לקחת חלק באירוע הוירטואלי, יהיה מוכן לשלם יותר בהמשך עבור מוצר או שירות שתציע לו בוובינר.

הבעיה היא שלוובינר בחינם ירשמו יותר אנשים (נרשמים) מאשר אותו אירוע בתשלום, אבל זה לא הפרמטר היחידי החשוב.

מה לגבי המשתתפים?

כאן קורה בדיוק ההיפך. אחוזי ההגעה לוובינר עבור קהל ששילם גדול יותר בהשוואה לאחוזי ההגעה עבור קהל שנרשם חינם ופה דילמה: יותר חשיפה ואין הכנסה (נרשמים חינם) או פחות נרשמים, יותר רציניים וגם קצת הכנסה עם מוכנות גבוהה לרכוש בעתיד.

חלק מהבעיה בתשלום עבור אירועים מקוונים היא שאנשים רגילים לקבל דברים בחינם באינטרנט: פייסבוק, וואצאפ, גוגל דרייב (עד יוני 2021), גוגל ג'מייל (עד יוני 2022), זום, ויקס והרשימה עוד ארוכה.

אקח לדוגמה את זום: לזום יש שירות חינם. נכון, הוא מוגבל ב- 40 דקות, אבל הוא חינם. יש עסקים שהחינם מספק אותם והם כנראה לעולם לא ישדרגו בתשלום וזה בסדר – לי, זה מובן.

ענין התשלום הוא עסק מורכב בחברות יותר מאשר אצל אנשים פרטיים. אם אתה עורך וובינר בנושא יוגה לאנשים פרטים וגובה מהם 20 שקל, קל להם לשלם באמצעות כרטיס אשראי או ביט או פייבוקס.

לא כך בעסקים.

שכיר בארגון לא ישלם מכיסו עבור השתתפות באירוע, לא פיזי ולא וירטואלי ולא חשוב כמה הוא עולה. הוא יפנה את הדרישה לתשלום למנהל שלו, והוא (המנהל) יעביר דרישה לתשלום להנהלת חשבונות וכל אחד ירצה לקבל הסבר מלא ומפורט למה? כמה? ועוד כמה שאלות שחשוב לשאול ולחפור בהן ועד שימצא כרטיס האשראי הארגוני, אותו ניתן לחייב. זהו תהליך ארוך והאירוע הוירטואלי כבר מזמן הסתיים.

יש לברר עבור החברה שלך: מה חשוב כרגע: הכנסה או מעורבות ונכונות לרכישה בעתיד?

יש עוד ענין אחד שכרוך בתשלום.

משתתפים שרכשו כרטיס באירוע וירטואלי מצפים גם מעבר, הם מצפים לקבל את הקלטת האירוע בין אם הם היו נוכחים או לא. אם התשלום עבור ההשתתפות בוובינר הוא רק כדי להראות רצינות, הרי ההתעסקות בהקלטה: עריכה, חיתוך, הוספת כתוביות תשחוק כליל את הרווח.

זאת הזדמנות למארגנים למכור לפחות 2 סוגי כרטיסים: כרטיס לאירוע אונליין (חינם) ו- כרטיס לאירוע אונליין + גישה להקלטה (בתשלום)

לסיכום

עכשיו שנתתי לך את הכלים, תוכל להחליט מה מתאים לך.