עכשיו יותר מתמיד הגיע הזמן לשקול כיצד עסקים, חברות וארגונים יכולים להמשיך את הפעילות העסקית שלהם מול עובדים, ספקים, משווקים ולקוחות לאור המגבלות הקשות והמחמירות בצל משבר הקורונה.

עם פרוץ מגפת הקורונה COVID-19 בתחילת 2020 היו אירועים שנדחו בחודש ואחר כך בחודשיים ולבסוף נדחו לשנה הבאה, אבל דחייה היא לא הפתרון.

יותר ויותר אירועים עוברים לאוןליין: שיחות וידאו, וובינר, כנסים וירטואלים, כי הם מבינים שאמנם זה לא המיטב, אבל בהינתן מגבלות על התקהלויות, זה מה שניתן לעשות כדי להמשיך ולקיים את הפעילות העסקית.

דוגמאות יש בשפע לעסקים שקראו את המפה ועברו לאוןליין אל וובינרים, שיחות וידאו ו- כנסים וירטואליים.

עסקים רבים מביעים געגוע ונזכרים בערגה בכנס כזה או אחר שהיו, כל אחד מסיבותיו שלו, ואכן הרבה הולך לאיבוד כאשר לא ניתן לקיים אירוע פיזי, רב-משתתפים, פנים-אל-מול-פנים.

עכשיו יותר מתמיד הגיע הזמן לשקול כיצד חברות וארגונים ממשיכים לשווק, ממשיכים למכור, ממשיכים לשמור על קשר עם לקוחות באופן וירטואלי.

למה?

לא בגלל שזה מה שאת.ה הכי רוצה, אלא בגלל, שנכון לעכשיו, זה מה שאפשרי!

גם בעידן שאחרי הקורונה, גם כאשר ניתן לקיים כנסים פיזיים, הקהל, שטעם טעמו של אירוע וירטואלי, לא ירצה לוותר על נוחות הגישה, על החיסכון הכספי ועל הקלות שבהשתתפות בכנס וירטואלי.

על ידי שימוש בכלים וירטואלים, עסקים יכולים לחזור לפעילות מול לקוחות, משווקים וספקים ועדיין ליצור תחושה של קהילה, של ביחד, של שמירת קשר והמשך טיפוחו.

כאשר חברות וארגונים חושבים על אירועים דיגיטליים, ישנם שלושה דברים עיקריים שמטרידים אותם:

  • האם אפשר לשכפל את האנרגיה של הביחד דרך המסך?

  • הבנת כוחו של קשר אנושי פנים אל פנים

  • שמירה על אותנטיות ביחסים עסקיים

  • האם האירוע יעבור ללא תקלות טכניות?

האם אפשר לשכפל את האנרגיה של הביחד דרך המסך?

באירועים פיזיים, קיום תכנים טובים ומצגות הוא דבר אחד, אך דובר בעל עוצמה העומד מול קהל שמעביר את המסר שלו ומחשמל את הקהל בהתלהבות שלו, זה מה שבאמת עושה את האירוע לכזה עוצמתי.

מעבר למה שקורה על הבמה, האנרגיה שאנשים מקבלים מלהיות בחדר עם אנשי מקצוע אחרים, להתחבר מחדש עם עמיתים ותיקים וחדשים – זה דבר שניתן לקבל רק על רצפת האירוע.

ההרגשה הזאת אינה אפשרית כרגע באירוע דיגיטלי. עסקים וחברות צריכים לשקול כיצד העסקים שלהם יכולים להתאים למומנטום הזה במסגרת וירטואלית.

התמקדות במציגים מרתקים שעוברים מסך ויודעים להלהיב את הקהל, גם שהם מדברים למצלמה ולא לקהל שנמצא 2 מטר לפניהם, יעזרו לך.

טקטיקות אחרות ליצירת מעורבות שרובן מתבססות על מישחוק כגון: שאלות וסקרים יכולים לעזור להשאיר את הקהל עירני וקשוב.

הבנת כוחו של קשר אנושי, פנים אל פנים

לחיצת יד היא הדבר הראשון ביצירת רושם ראשוני ועל זה כבר נכתבו תילי תילים של מאמרים והרבה מומחים כבר עשו מזה קריירה עולמית.

פעולה של לחיצת יד של מישהו היא אמנם מחווה קטנה אבל היא אחת הדרכים הרבות ליצירת אינטראקציה אנושית וכל זה לא קיים עכשיו: לחיצת יד בתקופת הקורונה הוסבה לנגיעת מרפק ובאירוע דיגטלי אין היא קיימת.

עוד טקס אחד באירוע פנים אל פנים הוא החלפת כרטיסי ביקור. גם כאן יש מנהגים וטקסים והרבה מעצבי גרפיים ומנטורים עסקיים הפכו את זה לעסק ריווחי. לא עוד. באה הקורונה ואין שום שימוש לכרטיסי הביקור המעוצבים. גם כרטיסי הביקור עברו לדיגיטל, אבל על כך אולי במאמר נפרד.

בסופו של יום, כל בני האדם רוצים קשר של נגיעה, קשר בלתי אמצעי ופעולות קטנות כמו לחיצת יד, טפיחה על השכם, הכנת קפה ובהמשך שיחות פנים אל פנים ומפגשים אישיים הם אלה שבונים נטוורקיטנג כפי שאנו מכירים וממלאים תפקיד חשוב במערכות היחסים עם לקוחות, משווקים, ספקים ועובדים.

ואכן, כאשר מפגש פנים אל פנים לא ניתן למימוש לאור COVID-19, עבר העולם לשיחות וידאו וזום הפכה לחברה נחשקת.

אם אתם מתכננים אירוע וירטואלי, צרו רגעים בהן הקהל שלכם יהיה מעורב בשידור החי – בין אם זה הזמנת משתתפים לשאול שאלות, הצבעה על שאלות סקר וכל זאת כדי לשמור את הקהל קשוב.

המשתתפים באירוע דיגיטלי לא רק רוצים לצפות בתכנים באופן פאסיבי, אלא הם רוצים להיות אקטיביים: לתקשר עם הדוברים, המציגים, לשאול שאלות בזמן אמת ולקבל תשובות ולבסוף לספק משוב.

אם יש משהו שמושך את המשתתפים לקחת חלק בוובינר או בשיחת וידאו זאת המחשבה שקולם ישמע, שהם יוכלו לקחת חלק פעיל באירוע. האם הם יממשו אפשרות זאת? זאת כבר שאלה אחרת, אבל עצם זה שהם יודעים שתהיה להם אפשרות, מביאה אותם לא רק להרשם לאירוע אלא גם להיות נוכחים בשידור החי.

שמירה על אותנטיות ביחסים עסקיים

בכל פעם שאתה משווק או מוכר משהו, הדבר שהכי קשה לעשות הוא להפגין אותנטיות בגישה שלך – וזה נעשה קשה עוד יותר כאשר אתה צריך להגיע לאנשים באמצעות דוא"ל, הודעות וואסצאפ ושיחות וידאו כשקודם עשית זאת בעיקר באמצעות מפגש אישי, פנים אל פנים.

הכינו את צוות המכירות שלכם ליצירת קשרים ולעשיית עסקים בדיגיטל. זה לא כמו מפגש פנים אל פנים ונדרשת הסבה.

אם לפני COVID-19 פגישה עסקית פנים אל פנים היתה הכלי העיקרי לשיווק, למכירות, לקשר עם העובדים, עודדו אותם לעבור לשיחות וידאו עם לקוחות, משווקים ועובדים כדי לחזק את הצד האישי ולבנות מערכת יחסים.

האם האירוע יעבור ללא תקלות טכניות?

המרחב הדיגיטלי לא מוכר ולחלק מהעסקים הוא גם זר.

נכון שעסקים מקבלים ושולחים מיילים, יש להם אתר אינטרנט ואולי גם דף עסקי בפייסבוק, אבל אירוע וירטואלי בשידור חי אוןליין זה כבר סיפור אחר.

לארגון, הקמה וניהול של כנס פיזי בחדר ישיבות או באולם אירועים יש כבר תורה כתובה וסדורה מזה עשרות רבות של שנים. מה עושים כדי לארגן כנס וירטואלי? איך זה קורה? איך זה מתנהל שם באוןליין? ועוד הרבה שאלות הקשורות להתנהלות האירוע.

מעל כל השאלות מרחפת השאלה, בהא הידיעה, מה יקרה אם תתרחש תקלה טכנית?

תקלות קורות, זאת עובדה!

לפי חוק מרפי, לא ניתן למנוע לחלוטין תקלות תקשורת, אבל ניתן לצמצם את הסיכון שלהן.

כדי לצמצם את הסיכון להתרחשות תקלות טכניות צריך מנהל מקצועי שיארגן, יקים וינהל את השידור החי. מנהל עם ניסיון וידע רב בפתרון תקלות, כי כאמור הסיכון לתקלות קיים, אבל צריך לעשות הכל כדי למזער אותו.

כמו טייס במטוס. הוא האיש המקצועי שיודע כיצד לפעול במידה ותתרחש תקלה בעת טיסה.

מנהל מקצועי של אירוע וירטואלי צריך:

  • לבדוק ולהכין את הדוברים והמנחים,
  • להגדיר את מה שנדרש בפלטפורמה,
  • לנטר את השידור החי,
  • להגיש עזרה ותמיכה טכנית לדוברים ולמשתתפים במהלך השידור החי במידה ונדרש.

סיכום

חלופות וירטואליות למפגש אישי כמו שיחות וידאו, הודעות וידאו, הודעות קוליות אינן יכולות להחליף את הרגעים הטובים ביותר שמציעים מפגשים אישיים, אך עלינו להסתגל למציאות חדשה זו ולהאניש את החוויה הדיגיטלית.

שום חלופה דיגיטלית לא תוכל לשכפל את האנרגיה של מפגש אישי. שום חלופה וירטואלית לא תוכל ליצור רגעים של מעורבות פנים-אל-פנים, אינטראקציה ואותנטית עם לקוחות בפועל ועם לקוחות פוטנציאליים, אבל, נכון לעכשיו, הכלים הדיגיטלים הם הכלים היחידים שעומדים לרשותנו ולכן עלינו לעשות בהם שימוש.

בסופו של יום, אנשים מחפשים, כעת יותר מתמיד, סיבות להתכנס, ללמוד אחד מהשני ולבנות קשרים משמעותיים.

ועכשיו תורך

מה את.ה עושה? האם גם הפעילות שלך עברה במלואה לדיגטל לאור המגבלות של מגיפת הקורונה?