שיחות ועידת עם וידאו כבר עשו כברת דרך ארוכה. תוכנות כמו Zoom ,Skype, ooVoo ואחרות פתחו את הדלת לשיחות וידאו מרובות משתתפים במקביל לשיפור הטכנולוגי במצלמות. עכשיו יש הרבה תוכנות אחרות כמו Viber, Google Duo, Facebook Messenger, FaceTime. זה התחיל עם 720p דרך 1080i ואחר כך 1080p וגם HD וזה עוד מעט 4k ויותר מאוחר גם 8k.

בתחילת הדרך, מצלמות מחשב webcams סיפקו וידאו ברזולוציה נמוכה, אבל ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת שיתוף איכותי של וידאו.

זה אף פעם לא מגיע לרמה של מפגש פנים אל פנים

פגישה פנים אל פנים, בה שני אנשים או יותר נוכחים פיזית, תמיד טובה יותר מאשר מפגש וידאו או במילים אחרות: מפגש וידאו זה הדבר הכי קרוב לפגישה פנים מול פנים.

אני חושב שהטיעון של "איכות שידור וידאו" אינה מספקת, זהו טיעון שחוק שרלוונטי לפעם ולא לימינו אנו. רוב האנשים שיש להם תלונה כנגד שידורי וידאו במהלך וובינר, כשנשאלים מה לא בסדר עם פגישות וידאו, יענו את הדברים הבאים: "זה קופא", "יש זמנים שבהם אנשים מתנתקים באופן אקראי", "איכות השידור משתנה לאורך זמן".

אז לידיעתכם, גם בעיות אלו נפתרו, מזמן. הטכנולוגיה החדשה של מערכות שיחות וידאו מרובות משתתפים מאפשרות שיתוף בזמן אמת של מסך המציג בין אם מוצגת שם מצגת או וידאו. התוכנה דואגת לרציפות איכות התקשורת ועושה אופטימיזציה מתמדת על איכות השידור כך שבהחלט אפשר לומר שהפלטפורמה יציבה לעריכת מצגות שיווק אוןליין.

לפגישה פנים-אל-מול-פנים יש כללי התנהגות בין אם היא פגישה לדייט או פגישה עסקית. יש כללי התנהגות לישיבה בכיתה, יש כללי התנהגות לישיבה בשולחן האוכל, יש כללי התנהגות בעבודה, יש כללי התנהגות בצבא ועוד כללים רבים שלמדנו מאז שהיינו קטנים.

שיחת וידאו אינה דומה לפגישה פנים אל מול פנים. רבים מהמשתתפים מגיעים אליה ללא כל הכנה מוקדמת וכתוצאה מכך מוצאים את עצמם מבצעים טעויות רבות.

אף אחד לא אמר לנו מהם כללי ההתנהגות בשיחת וידאו.

איכות גבוהה = מורכבות

ממש לא. תוכנה יכולה להיות מורכבת אבל המימשק הפשוט שלה מאפשר הבנה וידיעה ברורה של מה ואיך צריך לעשות. למזלך, יש מספר רב של מערכות של שיחות וידאו שמהן תוכל לבחור את התוכנה המתאימה לך, לא רק על פי התכונות אלא גם על פי הממשק. כמו שיש אנשים שמעדיפים ממשק על iOS על ממשק של Android, או כמו אלה שמעדיפים הילוך ידני על פני הילוך אוטומטי, כך זה בדיוק עם תוכנה של שיחות וידאו באינטרנט.

לתוכנות של שיחות ועידה באינטרנט יש אפשרויות רבות ומגוונות, תפריטים ותתי תפריטים. אז נכון שממשק קל לניווט, עושה את העבודה לקלה יותר, אבל מצד שני צריך "לחפור" בתוכנה כדי למצל (למצות ולנצל) אותה עד תום ואת זה אני, זהר עמיהוד, עושה ולכן תוכל להיעזר בי כדי להבין מה יש שם עבורך.

איכות הוידאו יכולה להיות מדהימה אבל בשביל זה לא צריך טכנאי חוזי / צלם באולפן. הכול ניתן להעשות באמצעות התוכנה והמצלמה, כמובן.

מערכות של כנסים וירטואליים מאפשרות שיחות וידאו 1:1 או שיחות ועידה מרובות משתתפים בוידאו לבאי הכנס הוירטואלי. מי שנכנס לאתר הכנס, רואה את שאר המשתתפים ויכול לשלוח לאחד או לרבים מהם בקשה לעריכת שיחת וידאו.

קלות = איכות נמוכה

אם התוכנה קלה לשימוש ויש מעט מספרים להקליד או לכוונן מספר מועט של פרמטרים אין זה מעיד על איכות השידור.

בדומה לפלאש במצלמה שמחליט האם לירות קרן אור בעת צילום תמונה או לא, כך גם תוכנת הועידה תוכל לעשות הרבה דברים עבורך מאחורי הקלעים מבלי הצורך שתהיה מעורב.

אתה בודאי רואה לנגד עיניך חדר בקרה עם המוני מתגים, לחצנים, כפתורים ומתגים כמו שיש באולפני הקלטות – לא, זה לא. אין דבר כזה במערכת שיחות וידאו, אבל זה לא מעיד דבר וחצי דבר על איכות שידור הוידאו.

חשבונות! כל כך הרבה חשבונות!

שיחת ועידה בוידאו אינה דורשת כניסה באמצעות פרטים (שם וסיסמה) מכול אחד מהמשתתפים לפני שהצטרף לפגישה, כדי לזהותם. ההנחה היא שאם הם קוראים את המייל ולוחצים על הקישור שנשלח להם לפגישה, אין צורך לבדוק מי הם.

לכן, הצטרפות של משתתף חדש לפגישה אינטרנטית צריכה להיארך כמה שניות ואם זאת הפעם הראשונה אז זה אמור לקחת אולי דקה אחת או שתיים להוריד את האפליקציה ולהתקין אותה. אין קודים, אין סיסמאות – הרבה, הרבה יותר פשוט.

במערכות שידור וידאו ישנות באינטרנט, תהליך יצירת חשבון למשתתף היה מחסום בין אם הם עמיתים, שותפים, ספקים או לקוחות. יצרניות תוכנות שיחות וידאו אינטרנטיות הבינו את תסכול ובמיוחד חברה אחת שקוראים לה Zoom. לעומת המכשולים של Skype שמחייבת להרשם, לאשר, לאמת, ליצור חשבון, להחליף סיסמה ועוד מטלות מתישות שכאלה, זום פרצה עם קונספט 'חדש' שהצליח בגדול: פשוט!

סיכום

אמונה נפוצה יחסית בין בעלי עסקים היא שאם אתה רוצה פגישות וידאו איכותיות באינטרנט עם תמונה חדה ויציבות חיבור מצוינת, אתה צריך לקחת משכנתא כדי שיהיה בידך את הכסף הדרוש לשלם עבור ההקמה, הציוד והשירות, אבל זה רחוק מאוד מהאמת.

הוידאו הופך להיות כלי עיקרי בשיווק וכל פלטפורמה שיווקית בין אם Youtube או פייסבוק, טוויטר ואחרות, כולן מצטיידות ביכולות של וידאו.

הלקוחות שלך התרגלו לצרוך וידאו, הם רוצים לראות וידאו אחרת זה לא זה. שיחה אינטרנטית ללא וידאו זה כבר לא מעניין, זה כבר פאסה, אתה חייב להפעיל וידאו כחלק מהוובינרים ושיחות הועידה באינטרנט שאתה עורך. היכולת הטכנולוגית קיימת במחיר סביר בהחלט.